Skrik av er i skogen

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skrik av er i skogen

Post by Chippen »

Men vart ligger prestationen? Att vara snabbast med helt ändra förutsättningar än sina motståndare är väl ingen prestation? Det är ju snarare ett krav.
Som svar på min egen fråga skulle jag vilja att svaret är: prestationen ligger inte i resultatet utan i att han lyckats dölja sitt fusk så länge.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Sv: Skrik av er i skogen

Post by Special Brew »

Stäihn wrote:
Nick the little dick wrote: Nu får du ju ta och släppa sargen :|
Inse fakta - han var snabbast.
Inse fakta att du resonerar som en idiot just nu. Tar för givet att du aldrig tävlat i någon idrott.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skrik av er i skogen

Post by Trollet »

Håller helt med Stäihn här. Och SB - jag törs säga att det är goda chanser att Stäihn har tävlat i flera idrotter mer än det absoluta flertalet här på forumet.

Armstrong var bäst på att cykla den där tävlingen sju gånger. Däremot bröt han mot reglerna. Men han var fortfarande bäst på att cykla.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skrik av er i skogen

Post by Chippen »

Trollet wrote:Håller helt med Stäihn här. Och SB - jag törs säga att det är goda chanser att Stäihn har tävlat i flera idrotter mer än det absoluta flertalet här på forumet.

Armstrong var bäst på att cykla den där tävlingen sju gånger. Däremot bröt han mot reglerna. Men han var fortfarande bäst på att cykla.
Hade han inte varit bäst med tanke på dopingen så hade han ju varit en ännu värdelösare människa än vad han är nu.

Att säga att "han var ju bäst trots sin doping" anser jag är detsamma som att tycka att det är oki med doping så länge du är bäst.

Fattar inte varför man väljer att försvara denna prestation av en dopad idrottare medans samma personer säkerligen spydde gälla över Rahm då han åkte dit.
Visst, Lance blev "bäst" med sitt tilltag medan Rahm "ville bli bäst". Det är en skillna, men godkänner man vissa resultat tackvare doping så kan man inte förskjuta vissa. Grundtanken med doping är detsamma i båda fallen, utgången en annan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skrik av er i skogen

Post by Special Brew »

Trollet wrote:Håller helt med Stäihn här. Och SB - jag törs säga att det är goda chanser att Stäihn har tävlat i flera idrotter mer än det absoluta flertalet här på forumet.

Armstrong var bäst på att cykla den där tävlingen sju gånger. Däremot bröt han mot reglerna. Men han var fortfarande bäst på att cykla.
Om han tävlat i i olika idrotter så borde han rimligtvis ha en annan inställning till doping. Han tycker det är fel men hyllar samtidigt prestationen. Han var snabbast, men allt förtas av att han var en usel människa som fuskade. Dessutom behandlade han de som ifrågasatte hans framgångar som idioter. Kallade tex lagets massös för prostituerad lögnare. Dessutom tror jag att han fortsätter att ljuga när han påstår att han inte var dopad i sin comeback efter cancern trots att hans blodvärden var skyhöga. Det gör han endast för att preskriptionstiden inte löpt ut än för dessa lopp.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Skrik av er i skogen

Post by smogz »

Men i Touren var ju alla dopade under de åren. Topp 20 var ju garanterat dopade och då var det ju helt plötsligt rättvist igen. Möjligen att han förutom att han var bäst cyklist även vare bäst på att dopa sig.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Sv: Skrik av er i skogen

Post by Jokard »

Jag skiter fullständigt i Rahm. Han är sjukt ointressant.
Chippen wrote:(...)Visst det är väl en prestation i sig men totalt ointressant.
(...)
Precis - det är en prestation. Att han gjorde det otillåtet spelar mindre roll just nu. Givetvis dumt och elakt mot de andra och inte minst mot sig själv. Men fan, ingen var snabbare än honom ändå.
Trollet wrote:Håller helt med Stäihn här. Och SB - jag törs säga att det är goda chanser att Stäihn har tävlat i flera idrotter mer än det absoluta flertalet här på forumet.


:)
Special Brew wrote: Om han tävlat i i olika idrotter så borde han rimligtvis ha en annan inställning till doping. Han tycker det är fel men hyllar samtidigt prestationen.
Hyllar? Nu läser nån mellan obefintliga rader igen... jag har bara sagt att han var snabbast och att det inte går att ta ifrån honom.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Skrik av er i skogen

Post by Nick the little dick »

Men allvarligt. Vi kan köra en cykeltävling där jag har en raketmotor på cykeln. Ja, jag har en raketmotor men jag är ju fortfarande snabbast i mål? Vakna upp för faaaaaaan.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Skrik av er i skogen

Post by Zimme »

Nu är ju alla inom cyklingen dopade så det är ju skitsamma. Jag tror ingen tycker att Mülhegg är en värdig OS-Guldmedaljör trots att han var snabbast.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skrik av er i skogen

Post by Trollet »

Zimme wrote:Nu är ju alla inom cyklingen dopade så det är ju skitsamma. Jag tror ingen tycker att Mülhegg är en värdig OS-Guldmedaljör trots att han var snabbast.
Ingen som har pratat om värdighet. Men Mühlegg var en bra jämförelse (bättre än raketmotorn). Han var snabbast i OS det året. Liksom Armstrong var snabbast i Tour de France sju gånger.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Skrik av er i skogen

Post by Zimme »

Trollet wrote:
Zimme wrote:Nu är ju alla inom cyklingen dopade så det är ju skitsamma. Jag tror ingen tycker att Mülhegg är en värdig OS-Guldmedaljör trots att han var snabbast.
Ingen som har pratat om värdighet. Men Mühlegg var en bra jämförelse (bättre än raketmotorn). Han var snabbast i OS det året. Liksom Armstrong var snabbast i Tour de France sju gånger.
Jo men båda har fortfarande fuskat och blivit snabbast just tack vare att de tagit till otillåtna medel.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skrik av er i skogen

Post by Trollet »

Ingen som påstått annat. :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Skrik av er i skogen

Post by Zimme »

Trollet wrote:Ingen som påstått annat. :)
Nu är det ju skitsamma inom cyklingen eftersom alla är dopade och därmed tävlar på samma villkor men eftersom det i grund och botten är "vem är snabbast utan doping" tävlingarna går ut på så kan per def. en dopad deltagare inte räknas som snabbast.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by 374 »

Marit Björgen då? Hon tar medicin som gör att hon kan prestera på en högre nivå än vad hon annars skulle kunna.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Skrik av er i skogen

Post by karjala »

374 wrote:Marit Björgen då? Hon tar medicin som gör att hon kan prestera på en högre nivå än vad hon annars skulle kunna.
I mina ögon är hon dopad.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Sv: Skrik av er i skogen

Post by Jokard »

karjala wrote:
374 wrote:Marit Björgen då? Hon tar medicin som gör att hon kan prestera på en högre nivå än vad hon annars skulle kunna.
I mina ögon är hon dopad.
I mina också. Men de medel hon tar klassas som tillåtna än så länge :)
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Skrik av er i skogen

Post by Jokard »

Nick the little dick wrote:Men allvarligt. Vi kan köra en cykeltävling där jag har en raketmotor på cykeln. Ja, jag har en raketmotor men jag är ju fortfarande snabbast i mål? Vakna upp för faaaaaaan.
Vakna själv, det är inte ens i närheten av samma sak. Han har som människa presterat i ett flertal lopp, inte fått hjälp av en jävla motor. Då behöver du ju inte ens göra nånting. Om Lance bara suttit på cykeln hade han ju inte heller vunnit? Om du får dopa dig men inte jag - då är det samma sak. (Fast du skulle inte slå mig ändå 8-) )

Slår Lance, eller nån annan som är dopad, ett rekord el. dylikt - så är det faktiskt en människa som har presterat, och inte bara ett dopingmedel. Som Rahm t.ex. Han har inte vunnit mycket. Han klarade inte av det - trots dopingen. Lance har gjort det, och han vann en hel del. Prestationen var grymt bra! Även om han använde orättvisa medel till skillnad från andra (?) i tävlingen.

Så jag står fast vid vad jag säger. Han var överlägset snabbast. Ingen människa har presterat så bra som han. Punkt. !OBS! Läs för fan vad jag skriver också. Jag försvarar inte honom, det har jag inte gjort nånstans även om ni verkar tro det. Jag säger bara vad han har presterat som cyklist.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Skrik av er i skogen

Post by Bobby »

Läge att ni fortsätter debattera i en ny tråd!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skrik av er i skogen

Post by Lappmössan »

Bob Sacamano wrote:Läge att ni fortsätter debattera i en ny tråd!
Antingen det, eller så kan de börja skriva allt i STORA BOKSTÄVER MED MÅNGA UTROPSTECKEN EFTER VARJE MENING!!!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Skrik av er i skogen

Post by Bobby »

Lappmössan wrote:
Bob Sacamano wrote:Läge att ni fortsätter debattera i en ny tråd!
Antingen det, eller så kan de börja skriva allt i STORA BOKSTÄVER MED MÅNGA UTROPSTECKEN EFTER VARJE MENING!!!
;)
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Skrik av er i skogen

Post by Nick the little dick »

Stäihn wrote:
Nick the little dick wrote:Men allvarligt. Vi kan köra en cykeltävling där jag har en raketmotor på cykeln. Ja, jag har en raketmotor men jag är ju fortfarande snabbast i mål? Vakna upp för faaaaaaan.
Vakna själv, det är inte ens i närheten av samma sak. Han har som människa presterat i ett flertal lopp, inte fått hjälp av en jävla motor. Då behöver du ju inte ens göra nånting. Om Lance bara suttit på cykeln hade han ju inte heller vunnit? Om du får dopa dig men inte jag - då är det samma sak. (Fast du skulle inte slå mig ändå 8-) )

Slår Lance, eller nån annan som är dopad, ett rekord el. dylikt - så är det faktiskt en människa som har presterat, och inte bara ett dopingmedel. Som Rahm t.ex. Han har inte vunnit mycket. Han klarade inte av det - trots dopingen. Lance har gjort det, och han vann en hel del. Prestationen var grymt bra! Även om han använde orättvisa medel till skillnad från andra (?) i tävlingen.

Så jag står fast vid vad jag säger. Han var överlägset snabbast. Ingen människa har presterat så bra som han. Punkt. !OBS! Läs för fan vad jag skriver också. Jag försvarar inte honom, det har jag inte gjort nånstans även om ni verkar tro det. Jag säger bara vad han har presterat som cyklist.

OM RAKETEN FUNKAR LITE MEN DU MÅSTE TRAMPA ÄNDÅ DÅ!! AAAAAHHHHHHHHH!!!!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Skrik av er i skogen

Post by Jokard »

Nick the little dick wrote: OM RAKETEN FUNKAR LITE MEN DU MÅSTE TRAMPA ÄNDÅ DÅ!! AAAAAHHHHHHHHH!!!!
DU FATTAR JU INGENTING MEN VAD FAN SKA MAN FÖRVÄNTA SIG?! WAAAAAAAAAAAAAGGGRHRHRHHHH!!!!!!!

:mrgreen:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Skrik av er i skogen

Post by Nick the little dick »

Mod stäng av Stäihnen.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Skrik av er i skogen

Post by Poet »

För att han krossar dig i den här tråden? :mrgreen:
2012-05-19
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Skrik av er i skogen

Post by Nick the little dick »

Hahaha hur fan då? Har fått samma argument om och om igen, snubben har fuskat men han har ändå vunnit… så då har han ju vunnit… :shock:
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Skrik av er i skogen

Post by Poet »

Han säger att han var snabbast av alla tävlande vilket han också var.
2012-05-19
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Skrik av er i skogen

Post by Nick the little dick »

Ja, det är klart? Och någon som har en raket på cykeln är ju också snabbast. Fattar inte varför man ens tar upp att han är "snabbast" när han ändå har fuskat.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skrik av er i skogen

Post by Larzon »

Nick the little dick wrote:Ja, det är klart? Och någon som har en raket på cykeln är ju också snabbast. Fattar inte varför man ens tar upp att han är "snabbast" när han ändå har fuskat.
Alla som cyklar håller väl på med nå fuffens? känns som att början av 2k-talet var någon slags peak på doping.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Skrik av er i skogen

Post by Nick the little dick »

Spelar absolut 0 roll. Det är inte regelrätt att fuska för att de andra också gör det.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Skrik av er i skogen

Post by Larzon »

Nick the little dick wrote:Spelar absolut 0 roll. Det är inte regelrätt att fuska för att de andra också gör det.
Ja. Men han var endå snabbast! dvs bäst på att fuska.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Post Reply