Skrik av er i skogen

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 10058
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skrik av er i skogen

Post by Special Brew »

Skandal för fan! Lite skillnad att gå på konsert en lördag jämfört med en söndag. Många har säkert bokat hotell, restaurang mm.
User avatar
Toddbertuzzi
Posts: 43
Joined: 15 Jun 2011, 21:47

Re: Skrik av er i skogen

Post by Toddbertuzzi »

Het som jag är ringde jag direkt till Live Nations kundtjänst där hon som tog emot mig var vikarie (trevlig dalkulla). Hon förstod min besvikelse över ändringen och att jag under inga omständigheter tänkt tillbringa min lördagskväll uppe i Luleå.

Får konservera min ilska till måndag och spy lite galla! 8-)
“I may have many faults, but being wrong ain't one of them.” James R. Hoffa ( Jimmy)
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Skrik av er i skogen

Post by Jmaarklund »

Csports måste vara den sämsta playtjänsten i detta land.. Så jävla less på att det aldrig kan funka som det ska. Matchen från i Torsdags har fortfarande inte lagts till i arkivet, det står att det brukar ta någon timma.

Deras Kundtjänst(om man nu kan kalla det det...) har knappt sagt någonting förutom att de igår sa att det varit problem med gårdagens sändningar. HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA ATT ARKIVERA EN MATCH??!

Att man inte lyckas lägga ut en match före nästa omgång är ju åt helvete och att betala 300 spänn i månaden för den här skiten måste vara bland det dummaste jag gjort i mitt liv. Önskar att jag hade något annat val... FY FAN!!!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Skrik av er i skogen

Post by freddus »

Jmaarklund wrote:Csports måste vara den sämsta playtjänsten i detta land.. Så jävla less på att det aldrig kan funka som det ska. Matchen från i Torsdags har fortfarande inte lagts till i arkivet, det står att det brukar ta någon timma.

Deras Kundtjänst(om man nu kan kalla det det...) har knappt sagt någonting förutom att de igår sa att det varit problem med gårdagens sändningar. HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA ATT ARKIVERA EN MATCH??!

Att man inte lyckas lägga ut en match före nästa omgång är ju åt helvete och att betala 300 spänn i månaden för den här skiten måste vara bland det dummaste jag gjort i mitt liv. Önskar att jag hade något annat val... FY FAN!!!
TV4 play, 299 och fungerar bättre. Dessutom finns stöd för chromecast!

Edit: Dock inget arkiv vad jag känner till.
dovienya
Posts: 2221
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by dovienya »

[Csports måste vara den sämsta playtjänsten i detta land.. Så jävla less på att det aldrig kan funka som det ska. Matchen från i Torsdags har fortfarande inte lagts till i arkivet, det står att det brukar ta någon timma.

Deras Kundtjänst(om man nu kan kalla det det...) har knappt sagt någonting förutom att de igår sa att det varit problem med gårdagens sändningar. HUR JÄVLA SVÅRT KAN DET VARA ATT ARKIVERA EN MATCH??!

Att man inte lyckas lägga ut en match före nästa omgång är ju åt helvete och att betala 300 spänn i månaden för den här skiten måste vara bland det dummaste jag gjort i mitt liv. Önskar att jag hade något annat val... FY FAN!!!

IDAG BRÖTS SÄNDNINGEN MED 68 SEKUNDER KVAR!

FICK "SE PÅ RADIO" I FÖRLÄNGNINGEN. Helt svart bild alltså!! Eller ingen bild alls för att tala klarspråk!
När bilden återkom var den i värdelös kvalitet (som typ fulstream från tyskland filtrerat genom en jävla limpa och en tubsocka) och hinner då iallafall se målet som avgör. Men build-upen är ju värdelös. Istället för att bli glad åt segern blir jag förbannad på CSports för att de pajar kvällen.

AAAAAAAAARGHHH!!!
dovienya
Posts: 2221
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by dovienya »

Drog just iväg världens drygaste mail till csports-supporten:
Hej!

SHL-slutspelet har dragit igång, och jag ber ödmjukast om att eventuell belastningsproblematik på servrar och system gällande streamingtjänsterna förutses _i tid_ i detta slutspel så att vi slipper så många grå hårstrån. (eller flintskallar för den delen för att vi sliter vårt hår i frustration). Måste här dock förtydliga att jag inte har något emot grå hårstrån eller flintar för den delen.

Till saken:
Vi betalar en viss summa pengar varje månad för att få en fungerande tjänst. Denna tjänst har historiskt fungerat mycket otillfredsställande; allra helst i slutspelstider. I år har problemen bland annat bestått i lagring av cookies som hanterats på fel sätt samt ryckig bild. Aldrig tidigare i någon annan streamingtjänst har jag som lösning på ett problem blivit rådd att försöka "använda chrome's inkognitofönster".

Nu verkar detta vara fläckvist löst, även om det nu INTE går logga in med inkognitofönster, utan nu måste man istället logga in via ett normalt fönster? Detta innebär ju att något fortfarande är fel med tjänsten...

Nu till dagens slutspelsmatch mellan Skellefteå och Brynäs (16/3-2015):
Med cirka en minut kvar av tredje perioden stannar streamingtjänsten. Helt. Pang tjoff. Samma slinga upprepas om och om igen. Tills vi slängs ut och inte kan logga in igen.
Efter kraftiga efterforskningar så förstår jag att problemet är "globalt". Bilden återkommer sedermera i "backup-mode" efter 2 minuter i fjärde perioden. Med helt svart bild. Bara ljud. En minut senare, alltså cirka 20 sekunder före matchens avgörande mål, återkommer bilden, men nu med riktigt dålig bildkvalitet.

Hela streamingtjänstens syfte förtas, när man - istället för att sitta och heja i vardagsrummet framför projektorn, med familjen hur exalterad som helst - är tvungen att felsöka hela internet för att få fram någon form av bild i tid innan avgörandet. Istället för att glädjas åt vinsten eller sörja över förlusten så känner vi bara en irritation över situationen som sådan.


Vi tar ett motsvarande exempel:
Tänk dig att betala inträde till arenan - plats H14 vänster - rad 6 - kanonplats; du hejar som tusan på ditt lag. Allt är frid och fröjd sånär som på att du börjar bli hes av allt hejande! Grym stämning på arenan!

Med 68 sekunder kvar av ordinarie matchtid sätter någon en papperspåse över ditt huvud, pluggar igen öronen med fetvadd och avhyser dig därefter bryskt från arenan.
Irrande i ovisshet - efter att ha gjort dig av med fetvadden och papperspåsen - vet du inte om du hinner tillbaka in till din plats i tid (någon har muttrat om "Jaha, det blev förlängning") eller om du ens kommer dig in arenan överhuvudtaget! Finns det kanske någon källardörr man kan kika från? Nej - allt är stängt. Pang tjoff - stängt! Till slut visar det sig att du kommer dig in via B-hallen upp för spiraltrappen. Men nu får du sitta och kolla på matchen från restaurangen istället - genom tre skitiga rutor. Dessutom avgörs matchen direkt du kommit på plats och börjat se. Inga känslor finns kvar från stämningen i arenan; ingen irritation över domaren; ingen glöd eller passion. Ingenting. Du hade lika gärna kunnat läsa resultatet i tidningen. dagen efter. Den enda känsla som finns kvar är den tomhet som infinner sig av att matchen plötsligt tagit slut. Pang tjoff - så får du gå hem.

Med önskan om skälig kompensation.

Ska jag vara helt ärlig anser jag att csports på eget initiativ ska gå ut med kompensationsförslag till era prenumeranter snarare än att endast de som tar sig tid att klaga skall få kompensation..

Alla kunder som drabbas är lika frustrerade - inte bara de som bemödar sig med att framföra klagomål.
User avatar
Special Brew
Posts: 10058
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skrik av er i skogen

Post by Special Brew »

dovienya wrote:Drog just iväg världens drygaste mail till csports-supporten:
Hej!

SHL-slutspelet har dragit igång, och jag ber ödmjukast om att eventuell belastningsproblematik på servrar och system gällande streamingtjänsterna förutses _i tid_ i detta slutspel så att vi slipper så många grå hårstrån. (eller flintskallar för den delen för att vi sliter vårt hår i frustration). Måste här dock förtydliga att jag inte har något emot grå hårstrån eller flintar för den delen.

Till saken:
Vi betalar en viss summa pengar varje månad för att få en fungerande tjänst. Denna tjänst har historiskt fungerat mycket otillfredsställande; allra helst i slutspelstider. I år har problemen bland annat bestått i lagring av cookies som hanterats på fel sätt samt ryckig bild. Aldrig tidigare i någon annan streamingtjänst har jag som lösning på ett problem blivit rådd att försöka "använda chrome's inkognitofönster".

Nu verkar detta vara fläckvist löst, även om det nu INTE går logga in med inkognitofönster, utan nu måste man istället logga in via ett normalt fönster? Detta innebär ju att något fortfarande är fel med tjänsten...

Nu till dagens slutspelsmatch mellan Skellefteå och Brynäs (16/3-2015):
Med cirka en minut kvar av tredje perioden stannar streamingtjänsten. Helt. Pang tjoff. Samma slinga upprepas om och om igen. Tills vi slängs ut och inte kan logga in igen.
Efter kraftiga efterforskningar så förstår jag att problemet är "globalt". Bilden återkommer sedermera i "backup-mode" efter 2 minuter i fjärde perioden. Med helt svart bild. Bara ljud. En minut senare, alltså cirka 20 sekunder före matchens avgörande mål, återkommer bilden, men nu med riktigt dålig bildkvalitet.

Hela streamingtjänstens syfte förtas, när man - istället för att sitta och heja i vardagsrummet framför projektorn, med familjen hur exalterad som helst - är tvungen att felsöka hela internet för att få fram någon form av bild i tid innan avgörandet. Istället för att glädjas åt vinsten eller sörja över förlusten så känner vi bara en irritation över situationen som sådan.


Vi tar ett motsvarande exempel:
Tänk dig att betala inträde till arenan - plats H14 vänster - rad 6 - kanonplats; du hejar som tusan på ditt lag. Allt är frid och fröjd sånär som på att du börjar bli hes av allt hejande! Grym stämning på arenan!

Med 68 sekunder kvar av ordinarie matchtid sätter någon en papperspåse över ditt huvud, pluggar igen öronen med fetvadd och avhyser dig därefter bryskt från arenan.
Irrande i ovisshet - efter att ha gjort dig av med fetvadden och papperspåsen - vet du inte om du hinner tillbaka in till din plats i tid (någon har muttrat om "Jaha, det blev förlängning") eller om du ens kommer dig in arenan överhuvudtaget! Finns det kanske någon källardörr man kan kika från? Nej - allt är stängt. Pang tjoff - stängt! Till slut visar det sig att du kommer dig in via B-hallen upp för spiraltrappen. Men nu får du sitta och kolla på matchen från restaurangen istället - genom tre skitiga rutor. Dessutom avgörs matchen direkt du kommit på plats och börjat se. Inga känslor finns kvar från stämningen i arenan; ingen irritation över domaren; ingen glöd eller passion. Ingenting. Du hade lika gärna kunnat läsa resultatet i tidningen. dagen efter. Den enda känsla som finns kvar är den tomhet som infinner sig av att matchen plötsligt tagit slut. Pang tjoff - så får du gå hem.

Med önskan om skälig kompensation.

Ska jag vara helt ärlig anser jag att csports på eget initiativ ska gå ut med kompensationsförslag till era prenumeranter snarare än att endast de som tar sig tid att klaga skall få kompensation..

Alla kunder som drabbas är lika frustrerade - inte bara de som bemödar sig med att framföra klagomål.
+1 Återkom gärna med deras svar. Kanske bara blir ett standarssvar.
dovienya
Posts: 2221
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by dovienya »

Csports rycker och hackar idag. Inte fått något svar från csports än...
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skrik av er i skogen

Post by Skidrow »

dovienya wrote:Csports rycker och hackar idag. Inte fått något svar från csports än...
Var några burnäsor som bråkade med deras grejer känns det som var muppig sändning för alla.
dovienya
Posts: 2221
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by dovienya »

CSPORTS HAR FORTFARANDE INTE BEHAGAT SVARA!!! Kundservice på hög nivå.
dovienya
Posts: 2221
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by dovienya »

Tack för ditt mail och ursäkta för sent svar.

Vi beklagar dom tekniska problem som varit under Måndags kvällen och
jobbar för att det inte ska ske igen.
Som kompensation kan vi erbjuda en kostnadsfri veckas förlängning av ditt
abonnemang eller en kreditering på 1 vecka som är 75 kr.

Hur vill du att vad vi ska göra?

Med vänlig hälsning,
User avatar
Special Brew
Posts: 10058
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skrik av er i skogen

Post by Special Brew »

Avdelning standardsvar. Cmore fattar inte att en missad match eller del av match betyder mer än så. Om du missar avgörandet i finalens match 7 så är det som vilken match som helst för dom.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skrik av er i skogen

Post by Trollet »

För lite skrik i den här tråden nu!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by 374 »

Special Brew wrote:Avdelning standardsvar. Cmore fattar inte att en missad match eller del av match betyder mer än så. Om du missar avgörandet i finalens match 7 så är det som vilken match som helst för dom.
Det de kan gör är väl just att erbjuda kompensation, de kan ju inte vrida tillbaka tiden så att man kan se avgörandet igen.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Skrik av er i skogen

Post by Jmaarklund »

Att ta tag i problemen nån gång så man slipper dessa problem varenda jävla gång man försöker se en hockeymatch skulle ju vara något de kan göra...

Visst om det blir problem så kan de inte göra mycket mer än att ge kompensation men sätter de hanterar detta på är jävla dåligt så det är inte sant, det är ju inte direkt så att problemen kommit just nu och ändå så verkar man ju inte försöka fixa det. Så länge folk kan se matcher nån gång då och då eller i alla fall i usel kvalla så verkar de vara nöjda
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by 374 »

Har du så pass insyn att du vet hur de hanterar det?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Skrik av er i skogen

Post by jokarfo »

374 wrote:Har du så pass insyn att du vet hur de hanterar det?
krävs ingen djupare insyn för att kunna dra slutsatsen att oavsett hur de sköter det hela så är det inte tillräckligt bra...
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by 374 »

Baserat på?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Skrik av er i skogen

Post by jokarfo »

374 wrote:Baserat på?
Ja jag vet inte... Kundupplevelser kanske... :roll:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by 374 »

Fast det är en annan sak, kunderna blir givetvis missnöjda om de inte har bild. Det innebär dock inte att problemen inte hanterats på rätt sätt.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Skrik av er i skogen

Post by jokarfo »

374 wrote:Fast det är en annan sak, kunderna blir givetvis missnöjda om de inte har bild. Det innebär dock inte att problemen inte hanterats på rätt sätt.
Semantik. Så överraskande.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Skrik av er i skogen

Post by Lidlund »

I måndags hade dock även cmore problem och inte bara csports.

Enda problemen jag haft med cmore är lite lagg samt att det är en fördröjning på ett par sekunder, ibland uppemot 30 Sek om man har otur.
dovienya
Posts: 2221
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by dovienya »

Problem kan hanteras på rätt sätt. Problem som inte löses blir ett återkommande problem som i sin tur måste hanteras, varpå det låses in sådan tid som defacto kunnat lösa problemet.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by 374 »

Problemen kan ha lösts men det kan ha uppstått nya problem.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skrik av er i skogen

Post by Markman »

Man borde ha rätt att avrätta människor som börjar med att använda högljudd utrustning utanför ens sovrumsfönster kl 6 på morgonen! Förbannade bläckidiot!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Skrik av er i skogen

Post by jokarfo »

Markman wrote:Man borde ha rätt att avrätta människor som börjar med att använda högljudd utrustning utanför ens sovrumsfönster kl 6 på morgonen! Förbannade bläckidiot!
9 mm.
Det skjuts för lite.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skrik av er i skogen

Post by Chippen »

Kommer ihåg då man bodde i hyreslägenhet och någon lgh renoverades.
Betongborrning är ju åt helvete!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skrik av er i skogen

Post by Chippen »

För att hålla sig till ämnet:
Avskyr personer/klubbar som inte håller sig fair play gällande övergångar.
Att som målvakt byta klubb ca 3 veckor innan DM är åt helvete!

Nu är min klubb utan och den andra står med 2 st!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
dovienya
Posts: 2221
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by dovienya »

Arbetsplatssäkerhet:
Mängden arbetsolycksfall har visats öka vid omställningen till sommartid som en direkt följd av den sömnbrist som uppstår.

Hälsa:
Studier har visat på att en marginell men mätbar ökning av bland annat hjärtinfarkter och självmord, förekommer hos riskgrupper, såsom personer med svårigheter att ställa om sin dygnsrytm, i samband med omställningarna.


Fuck you, sommartid.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skrik av er i skogen

Post by 374 »

Håller med, jävla trams är vad det är. Dessutom, tänk på korna.
Post Reply