Senast sedda filmen

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

arsenal wrote:FILM STAVAS STEVEN SEAGAL!!!Bästa skådespelaren genom tiderna!!!allt man behöver veta om film stavas Seagal!!!
:shock: :o :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 8-)
/Jonas
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Senast sedda filmen

Post by anton95uppsala »

Såg Blood dimond i lördags på 5:an. En riktigt bra film tycker jag. Spännande story och bra skådespel. Tror jag ska se den igen om ett tag, så bra var den tyckte jag. Äventyrsfilm med thrillerstämpel. Filmen handlar om Sierra Leone, där inbördeskrig råder mellan regeringstrupper och rebellstyrkan RUF. Till på köpet finns det stora tillgångar på diamanter i landet, vilket till viss del finansierar RUF:s kamp. Riktigt spännande och bra!
4,5/5
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Senast sedda filmen

Post by Jablonic »

Trollet wrote:Simon och ekarna: överraskande bra drama om två familjer under andra världskriget. Inget för den som bara gillar Steven Seagal ( ;) ) men uppskattar man en bra berättad historia är den sevärd. 3,5 troll.
Hmm, överraskande dålig skulle jag säga. Svensk film som utspelar sig i 40-talsmiljö. Vad kan gå fel? Jo, man glömmer skriva ett manus! Jag älskar normalt genren, men...
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Senast sedda filmen

Post by Jokard »

EDIT:
Source Code med Jake Gyllenhaal.

Spännande film där man dras med direkt redan från början. Såg den i HD och självklart bästa upplevelsen då.
8/10
Last edited by Jokard on 07 Feb 2012, 00:48, edited 2 times in total.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Såg klart 3 avsnittet av Sherlock ihelgen och det var väl ganska så mycket skräp rakt igenom men om man ska bedömma dom olika avsnitten så avsnitt 1 får 1/10 totalt urflippat och meningslöst, avsnitt 2 får 4/10 det var bara meningslöst och avsnitt 3 var bäst ända till Clifhangerns som man såg typ 30min före slutet så det får 3/10.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Senast sedda filmen

Post by Jokard »

phasse wrote:
Jokard wrote:Source Code med Joel Kinnaman.

Spännande film där man dras med direkt redan från början. Såg den i HD och självklart bästa upplevelsen då.
8/10
Han måste haft en sjukt liten roll i den filmen för jag såg då inte till honom ;)
Där visade jag mitt sinne för skådespelare. Ser och heter ju för fan likadant allihop.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Såg the.double ihelgen och det var en helt okej film så den får 6+/10.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Såg Jonny English reborn före matchen och det var bästa komedin jag sett sen Get smart men tyvärr säger det inte så mycket, engelsk barn humor men att dra ben och låtsas vara cp-skadad, men man fick iaf skratta någon gång vilket är bättre än andra så den får -5/10.

Sen efter matchen såg vi Drive och det önskar jag att vi inte hade gjort, den hade sina stunder men 99% av filmen var game of trone trög seg och seg seg seg meningslös seg seg seg, jag går in till den vakra grannen och sitter, 10min senare nu driker vi vatten, 5min senare hejdå och så går jag hem............. 2/10.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Senast sedda filmen

Post by Draper »

Vet inte om det finns en tråd om TV-serier (fanns på förra forat). Men skitsamma. Nu såg jag visserligen piloten av den här serien lagom berusad men "Den sista dokusåpan" verkar ju vara hur bra som helst. Hög nivå på humorn (som dock stundtals blandas med låg dålig men det får glida emellan), nästan 6 degrees of hell-klass på sminkningen. Serien Dead Set på svenska? Jag vet inte vad jag ska tro om detta än. Trots den helt sinnessjuka castingen så flippade ändå piloten i mina ögon. Jag tror på det här.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Senast sedda filmen

Post by Poet »

Draper wrote:Vet inte om det finns en tråd om TV-serier (fanns på förra forat). Men skitsamma. Nu såg jag visserligen piloten av den här serien lagom berusad men "Den sista dokusåpan" verkar ju vara hur bra som helst. Hög nivå på humorn (som dock stundtals blandas med låg dålig men det får glida emellan), nästan 6 degrees of hell-klass på sminkningen. Serien Dead Set på svenska? Jag vet inte vad jag ska tro om detta än. Trots den helt sinnessjuka castingen så flippade ändå piloten i mina ögon. Jag tror på det här.
Totalsågade hela skiten då jag såg reklamen men var tvungen att kika då jag såg ditt inlägg.
Helt klart över förväntan, blev en hel del skratt dom två första avsnitten som jag sett.

Någon av ni proffs som har förslag på en film?
Genre spelar ingen roll bara den är bra.
2012-05-19
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Senast sedda filmen

Post by fwd »



Den här längtar man ju till 8-)
Charter Division
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Senast sedda filmen

Post by karjala »

OJA!
Powerade
Posts: 4
Joined: 26 Mar 2012, 21:35

Re: Senast sedda filmen

Post by Powerade »

Såg The Hunger Games, var sevärd men det blir lite konstigt när man barnanpassar den typen av film tycker jag.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Senast sedda filmen

Post by Poet »

Powerade wrote:Såg The Hunger Games, var sevärd men det blir lite konstigt när man barnanpassar den typen av film tycker jag.
Kändes som en barnanpassad Battle royal..
2012-05-19
Welsered
Posts: 7
Joined: 15 Jun 2011, 13:23

Re: Senast sedda filmen

Post by Welsered »

Hört av flera attHunger games skall suga duktigt..
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Senast sedda filmen

Post by Poet »

Ja det kändes som att dom försökte få lite Twilight stuk på den men tyckte det mest kändes grått.
2012-05-19
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Senast sedda filmen

Post by Lappmössan »

Game of Thrones är FANTASTISKT.

Var allt jag ville säga.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Såg Underworld awakening och dom har svårt att hitta på något nytt, väldigt tunt manus där man går raka motsatsen till game of throne, alltså man kör massor av action och så, går se men inte mer så 4/10.

Sen såg vi Holms film 2 och den var väl så där men inte mycket Holm utan mer coola Ironman den får också 4/10.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Senast sedda filmen

Post by Erwynn »

Kikade på The Avengers igår, kan inte annat än rekommendera. Föll helt i min smak! 8/10
Hata allt.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Senast sedda filmen

Post by fwd »

erwyn wrote:Kikade på The Avengers igår, kan inte annat än rekommendera. Föll helt i min smak! 8/10

Måste bara instämma. Riktigt underhållande film faktiskt. Brukar ha svårt för liknande filmer, men den var jäkligt bra.
Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Senast sedda filmen

Post by svartgulsubkultur »

Nån som vet när Goon finns att hyra i DVD-hyllan? Jag är grymt sugen på att se den...

And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Senast sedda filmen

Post by Sketch »

svartgulsubkultur wrote:Nån som vet när Goon finns att hyra i DVD-hyllan? Jag är grymt sugen på att se den...

Videon = spoilers! It's the last epic boss battle. ;)
Tror den ska finnas ute redan. Riktigt rolig rulle men (uppenbarligen) inget for dem som ar emot slagsmal... eller letar efter nagon form av djup i sina filmer. :lol: Forsta komedin jag lyckats ta mig igenom sedan Shaun of the dead...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Senast sedda filmen

Post by svartgulsubkultur »

Då ska jag se till att uppsöka en mer välsorterad videobutik än min lokala OK-mack.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Iron sky bör ni alla se, jag hatade filmen =)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Senast sedda filmen

Post by Lappmössan »

Skidrow wrote:Iron sky bör ni alla se, jag hatade filmen =)
B-film! :)

En annan film ni bör se om ni vill bli förbannade är Prometheus. Sämsta film jag någonsin sett på bio.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Senast sedda filmen

Post by 374 »

Så dålig är inte Prometheus. Tycker att det var en hyfsad film med en del spektakulära scener. Noomi Rapace är dock inget vidare i huvudrollen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Senast sedda filmen

Post by don_tomassso »

Satt o såg Bad ass.Den var jävligt bra.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Vi såg iofs en ännu sämre film i helgen, ghost rider spirit of vengeance är en helt meningslös film.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Senast sedda filmen

Post by don_tomassso »

Skidrow wrote:Vi såg iofs en ännu sämre film i helgen, ghost rider spirit of vengeance är en helt meningslös film.
Håller med ha sett den med.Känns som att Cage gör bara filmer för o få extra pengar.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Senast sedda filmen

Post by TS_ »

don_tomassso wrote:
Skidrow wrote:Vi såg iofs en ännu sämre film i helgen, ghost rider spirit of vengeance är en helt meningslös film.
Håller med ha sett den med.Känns som att Cage gör bara filmer för o få extra pengar.
Det finns ju en anledning
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a ... 2124306.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply