Senast sedda filmen

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Senast sedda filmen

Post by Draper »

Larzon wrote:Batman - The dark knight rises. Gudomligt bra film. 5/5 rökbomber av mig!
Oerhört bra. Bästa i serien. Dock långt ifrån den 9e bästa filmen någonsin som den ligger nu på IMDB...
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Senast sedda filmen

Post by Sketch »

Draper wrote:
Larzon wrote:Batman - The dark knight rises. Gudomligt bra film. 5/5 rökbomber av mig!
Oerhört bra. Bästa i serien. Dock långt ifrån den 9e bästa filmen någonsin som den ligger nu på IMDB...
Å andra sidan är den som ligger etta på IMDB långt ifrån den bästa filmen heller. ;)
Prometheus hade ett snittbetyg runt 9 i början också men det sjönk efter någon vecka... om än inte tillräckligt.
User avatar
Markman
Posts: 7834
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Senast sedda filmen

Post by Markman »

Å andra sidan har shawshank redemption legat top tre sedan ett antal år sedan, så man kan väl lugnt påstå att den har klarat "the test of time".
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Senast sedda filmen

Post by smogz »

Å enligt mig är den dessutom bäst.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7834
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Senast sedda filmen

Post by Markman »

smogz wrote:Å enligt mig är den dessutom bäst.
Utan tvekan är den top 5 i min bok, men jag ger mig inte på att peka ut en enskild vinnare.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Batman - The dark knight rises var en helt okej film dock för lång, man tittade på klockan 5gånger, den får 6+/10
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Senast sedda filmen

Post by don_tomassso »

Skidrow wrote:Batman - The dark knight rises var en helt okej film dock för lång, man tittade på klockan 5gånger, den får 6+/10
Ska se den i kväll.Hoppas man blir nöjd.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Senast sedda filmen

Post by arsenal »

Vad tror ni om kommande action filmer Die hard 5 och Expandable 2(stavning) tror själv och hoppas die hard 5 är bättre än 4,var väl 2013 dom skulle släppas ut om ja inte minns fel!!
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Senast sedda filmen

Post by addebeck »

smogz wrote:Tänk om Johan Falk spelats av nån annan än Jacob Eklund, då hade dom varit helt ok. Nu är de knappt uthärdliga. JE måste vara världens sämsta skådespelare alla kategorier.
Instämmer. Han har byggt en större del av sin karriär på att viska och se melankolisk ut. Filmerna skulle helt klart få ett lyft utan honom i en av huvudrollerna.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Senast sedda filmen

Post by TS_ »

addebeck wrote:
smogz wrote:Tänk om Johan Falk spelats av nån annan än Jacob Eklund, då hade dom varit helt ok. Nu är de knappt uthärdliga. JE måste vara världens sämsta skådespelare alla kategorier.
Instämmer. Han har byggt en större del av sin karriär på att viska och se melankolisk ut. Filmerna skulle helt klart få ett lyft utan honom i en av huvudrollerna.
http://youtube.com/watch?v=LimMVoxDfxA" onclick="window.open(this.href);return false;
:roll:
User avatar
Special Brew
Posts: 10061
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Senast sedda filmen

Post by Special Brew »

TS_ wrote:
addebeck wrote:
smogz wrote:Tänk om Johan Falk spelats av nån annan än Jacob Eklund, då hade dom varit helt ok. Nu är de knappt uthärdliga. JE måste vara världens sämsta skådespelare alla kategorier.
Instämmer. Han har byggt en större del av sin karriär på att viska och se melankolisk ut. Filmerna skulle helt klart få ett lyft utan honom i en av huvudrollerna.
http://youtube.com/watch?v=LimMVoxDfxA" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
:roll:
Vafan... ;)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Såg Battleship i helgen och den var helt okej, lite gamla typen av film där inte allt måste vara mörkt och trist utan man helt enkelt blir underhållen medans filmen är, den får 6+/10.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Senast sedda filmen

Post by don_tomassso »

Skidrow wrote:Såg Battleship i helgen och den var helt okej, lite gamla typen av film där inte allt måste vara mörkt och trist utan man helt enkelt blir underhållen medans filmen är, den får 6+/10.
Såg den igår,Ger den gokänd i alla fall.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Nej men... såg den också och jag lägger mig någonstans mellan 1+ och 2- av 5 möjliga -- det är den största smörjan jag har sett på väldigt länge. Underhållsvärde 0 för mig :(
/Jonas
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Senast sedda filmen

Post by TS_ »

Skidrow wrote:Såg Battleshit i helgen och den var helt okej, lite gamla typen av film där inte allt måste vara mörkt och trist utan man helt enkelt blir underhållen medans filmen är, den får 6+/10.
FTFY= Fixed That For you. ;)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Såg Sofia i helgen och till en början var jag ja okej typ 5/10 sen kom slutstriden som var en korsning mellan Rambo och Chuck Norris och man satt bara men nä, va, men hallå vad gör ni... så den får väl 2/10 en rörig film.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Såg The Avengers i helgen och det är en film för mej, man har ett lende på läpparna när man sett den och enkla men upplyftande scener som den där Hulken och thor står på tåget efter striden är klar och Hulken slår bort thor så han är ensam kvar, den får 7+/10.

Vi såg även Safe i helgen och den var okej men inget mer, den får 6-/10.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Senast sedda filmen

Post by 374 »

Expendables 2, underhållande om man tar det för vad det är. Skönt att se Chuck Norris också, när han visade slog visste man att det skulle ordna sig.
User avatar
Special Brew
Posts: 10061
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Senast sedda filmen

Post by Special Brew »

374 wrote:Expendables 2, underhållande om man tar det för vad det är. Skönt att se Chuck Norris också, när han visade slog visste man att det skulle ordna sig.
Gillade ettan. Hoppas på nåt liknande nu. Man får se den med glimten i ögat antar jag.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Senast sedda filmen

Post by arsenal »

fråga 1: Någon som vet vilka sidor med jättestort film utbud man kan kolla in på köpfilmer,förutom Cdon,Ginza,Discshop,Play,com?finns inte andra sidor kopplade inom sverige eller så?



Fråga 2: Vilken sida är bästa altnernativet om man ska kolla vilka filmer olika skådespelare har spelat in genom sin karriär?tillexempel alla filmer Jason statham spelat in sen ha börja göra film osv,är bästa alternativet IMDB?eller kan ni någon annan sida?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Senast sedda filmen

Post by Trollet »

IMDB.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

IMDb är det stora alterantivet. Om man programmerar och är ute efter uppgifter så finns det API:er till http://www.theMovieDb.org" onclick="window.open(this.href);return false; som är öppen till skillnad från IMDb där API:er kostar kosing.

Det finns dock inte lika mycket information där, men däremot t.ex. omslag och bakgrunder för nedladdning för den som knåpar på med t.ex. mediascrapers/-spelare.

http://www.themoviedb.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
/Jonas
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Senast sedda filmen

Post by don_tomassso »

The hobbit. Såg den ikväll.Måste ses alla sagan om ringen fans.Den e grymt bra. 10/10.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Senast sedda filmen

Post by Poet »

Skojare. Kändes som en äventyrsfilm från Disney.
Dåliga skämt har dom klämt in lite överallt.
Dom tre tidigare är ju riktiga mästerverk så det känns synd.
2/5 om jag jämför med dom andra.
2012-05-19
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Senast sedda filmen

Post by Rampa »

På tal om filmer, inte min senast sedda, men har någon fler sett filmen Drive, med Ryan (nää, inte Vesce) Gosling i huvudrollen. Jag slogs av hur lik Pontus P den killen är.

http://www.imdb.com/name/nm0331516/" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply