Senast sedda filmen

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Senast sedda filmen

Post by fwd »

Trollet wrote:
fwd wrote:
Trollet wrote:Det är en fågel. Hur dum får man vara egentligen?
Ja, och finnspetsar skäller inte!
Nej, inte efter en bunt bangers i hundgården. Det stämmer.
:lol:
Charter Division
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Senast sedda filmen

Post by lazerkrobbe »

Trollet wrote:The Trip har börjat gå på SVT nu och finns på SVT Play. Fantastiskt bra, bitter och subtil engelsk humor.
Storyn är att den ena killen ska åka på en matreportageresa till norra England med sin amerikanska flickvän. Hon dumpar honom precis före och han måste ta med sig någon annan istället. Det blir en likaledes småaktig och bitter kompis.
Dunkar in ett klipp här också. Gillar man det så gillar man serien.

hahaha...verkar vara en underbar serie!
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Rise of the Planet of the Apes - igen.

Horrible Bosses - Rätt så rolig komedi med bl.a. Jason Bateman som jag tycker är rätt underhållande i allt han är med i. Handlar om 3 snubbar som hatar sina chefer och bestämmer sig för att de måste dö för att de ska kunna fortsätta leva sina liv så utan att konstant bli trampade på = 3p+

Pan Am S01E01 - Någon sa att det skulle vara lite som Mad Men men det är det inte. Första avsnittet var skitdrygt rakt igenom även om det byggs upp någon sorts spiongrej. Vette fasen om jag orkar köra vidare på serien.

Shaun of the Dead - Igen, med barnen. Finns inte så mycket att skriva om den här filmen annat än .. lysande humor.

Who Framed Roger Rabbit - Igen, med yngre grabben som ville se den. Inte mycket att hänga i granen = 2p-
/Jonas
User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Senast sedda filmen

Post by smogz »

Såg Surrogates igår. En framtidsfilm med Bruce Willis i en miljö där männiksorna ligger hemma uppkopplade och låter sina surrogates (människoliknande robotar) sköta själva livet. Lite som Matrix men istället för en animerad datavärld så är det humanoider i den verkliga världen.


Bruce är snut och jagar en mördare. En helt ok film tycker jag. Betyg 6 av 10
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

The Hangover: Part II - Jag gillar den första filmen så det föll sig ganska naturligt att jag såg fram emot även den andra. Tyvärr måste jag säga att del 2 är ett enda stort platt fall. Det finns inte mycket som är roligt i den här filmen, faktiskt ingenting, jag minns inte att jag drog på munnen åt någonting vilket kanske är fel men det var definitivt inga spontana skratt. Det hela är bara 1) upprepande, 2) ännu mer överdrivet, inte för att vara roligt utan för att vara värre än ettan, 3) korkat, 4) dumt, 5) trist, 6) löjligt, 7) <fyll i valfritt nedlåtande ord>. Betyget = 2p-

I ärlighetens namn måste jag säga att jag somnade efter runt en timma. Filmen ska ses klart bara för ordningens skull men det finns inget som kan rädda filmen från betyget. Eventuellt kan det bli ännu lägre när jag sett hela.
/Jonas
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Såg Conan.the.Barbarian i helgen och var inställd på att den skulle vara dålig så antagligen pågrund av det tyckte jag den var okej, svag skådespelar insats av dom mesta och mystiska hopp här och var, den får iaf 5-/10.

Sen började vi se The.Son.of.No.One men vi slutade 20min in och det beror inte på att filmen var dålig utan den kändes så negativ, känns som alla filmer Hollywood gör nu ska vara så negativa... vi valde mellan Mr. Brooks och face off och valet föll på face off vilket inte är en rolig film men den är ändå till vis del positiv, känns som skådespelarna hade roligt när dom gjorde filmen, och varför kan inte dum jävlarna göra film 2 och 3 av Mr Brooks, den är ju så jävulst bra.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Rare Exports: A Christmas Tale - Tänk som jultomten finns på riktigt men han och hans trofasta hjälpare ger varken presenter eller är speciellt snälla, tvärt om. Finsk rulle av rang, riktigt udda, riktigt uppiggande, riktigt bra faktiskt! = 4p
/Jonas
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

EuphoniC wrote:The Hangover: Part II - Jag gillar den första filmen så det föll sig ganska naturligt att jag såg fram emot även den andra. Tyvärr måste jag säga att del 2 är ett enda stort platt fall. Det finns inte mycket som är roligt i den här filmen, faktiskt ingenting, jag minns inte att jag drog på munnen åt någonting vilket kanske är fel men det var definitivt inga spontana skratt. Det hela är bara 1) upprepande, 2) ännu mer överdrivet, inte för att vara roligt utan för att vara värre än ettan, 3) korkat, 4) dumt, 5) trist, 6) löjligt, 7) <fyll i valfritt nedlåtande ord>. Betyget = 2p-

I ärlighetens namn måste jag säga att jag somnade efter runt en timma. Filmen ska ses klart bara för ordningens skull men det finns inget som kan rädda filmen från betyget. Eventuellt kan det bli ännu lägre när jag sett hela.
Såg klart slutet igår och det visade sig att jag hade sett hela filmen till dess att misären börjar vända och allt börjar ordna sig men det var inte mycket mer att hänga i granen.

Om man ska hitta något som var intressant så vore det kanske apan; faktum att han sitter och röker ser rätt humoristiskt ut och att han vill ha en cigg när efter att han blivit skjuten.

Skitfilm.
/Jonas
User avatar
zoogin
Posts: 49
Joined: 02 Aug 2011, 20:07

Re: Senast sedda filmen

Post by zoogin »

EuphoniC wrote:Rare Exports: A Christmas Tale - Tänk som jultomten finns på riktigt men han och hans trofasta hjälpare ger varken presenter eller är speciellt snälla, tvärt om. Finsk rulle av rang, riktigt udda, riktigt uppiggande, riktigt bra faktiskt! = 4p
såg denna häromdagen, efteråt visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka men nu när den sjunkit in lite så tycker jag den är jävligt häftig!

Hela filmen bygger på 2st kortfilmer som gjordes 2003 & 2005, kolla in dem.. 8 & 10 min långa.

http://www.rareexportsmovie.com/en#" onclick="window.open(this.href);return false; gå in under "story" så finns båda videona där. Finns på tuben, men lättast se dem här.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=9RQlikX4vvw" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Ska kika på dem vid tillfälle, tack för tipset!

Spy Kids (4): All the Time in the World - De tidigare filmerna var väl rätt okej för att var barnfilmer och den här håller ungefär samma stil men handlingen känns mycket sämre eller är det kanske barnskådespelarna som inte funkar lika bra som i de första tre? Vet ej = 2p

Labyrinth - Mer än rätt okej film med en tidig Jennifer Connelly och Bowie så förstås. Mupparna typ men den är rätt skön tycker jag = 4p

Space Jam - Njaaaa...äää = 2p
/Jonas
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Dark Crystal - Tänkte vi skulle ta den här efter Labyrinth då jag inte sett den här tidigare men har tänkt tanken många gånger. Mupparna utan stil skulle man väl kunna summera filmen som, varken jag eller min son tyckte att det var något att ha. Rätt poänglös film som mest påminner om något barnprogram från Bolibompa = 2p-

Hesher - Jag var skeptisk till om jag skulle orka se den här filmen. Trailern såg småintressant ut men inte så mycket mer än så. Slog på den bara för att tvärkika lite på början men fastnade. Det här är en mycket kraftfull och smått märklig film som är klart sevärd! = 4p

Trespass - med Nicolas Cage och Nicole Kidman. Handlar om en diamanthandlare och hans familj som blir tagen gisslan. Filmen är helt dimensionslös, platt, trist, tråkig och det händer ingenting utanför ramarna. Ett riktigt sömnpiller IMO = 2p
/Jonas
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Såg Rise of the Planet of the Apes i helgen och den var helt okej, väldigt välgjord film där det väl inte hände så mycket men man blev aldrigt utråkad utan det flöt på dock förstås med TBC slut, den får 6+/10.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Började se American Horror Story när den drog igång men den kändes osammanhängande och inte speciellt intressant. I brist på annat har jag fortsatt att se och har nu avverkat det 6:e avsnittet och handlingen har börjat sjunka in och utvecklas. Det känns som att det här kommer att bli bra till slut i alla fall men med en sådan spretig inledning så är det svårt att fastna för den och antar att det handlar om en serie som bara är en "halvsäsong". Rätt bra när man kommit till 4:e avsnittet i varje fall.
/Jonas
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Senast sedda filmen

Post by Bobby »

Ice age 2012
Ska väl likna *The day after tomorrow* och grundidèn må vara densamma men med 1/100000dels budget möjligtvis.
Måste vara det absolut sämsta jag skådat på väldigt länge! Hela filmen skriker B-ighet utan dess like. Effekter som var så pinsamt dåliga att jag inte finner ord. Helt enkelt en usel film. 0/5.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Senast sedda filmen

Post by Jeloin »

Bob Sacamano wrote:Ice age 2012
Ska väl likna *The day after tomorrow* och grundidèn må vara densamma men med 1/100000dels budget möjligtvis.
Måste vara det absolut sämsta jag skådat på väldigt länge! Hela filmen skriker B-ighet utan dess like. Effekter som var så pinsamt dåliga att jag inte finner ord. Helt enkelt en usel film. 0/5.
Såg den idag och... kunde inte sagt det bättre än vad du gjorde. Fyfan
Framåt kamrater!
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

It's a Mad Mad Mad Mad World - Ganska underhållande men på tok för lång klassiker. Hela filmen känns lite samma samma lika lika hela tiden varför man fort tröttnar på allt skrik och irrationella handlingar från individerna i filmen. Det känns lite "märkligt" att se gamla filmer i HD med knivskarp bild. Även om den var för lång så är det fortfarande en bra film = 3p+

Cowboys & Aliens - När jag först hörde om den här filmen trodde jag att det handlade om ännu en i den långa redan av totala kalkoner t.ex. Megashark, Giant Squid, Sharktupus och allt vad de heter. Blev verkligen förvånad när jag såg rollistan men det kändes ändå helt fel. Men faktiskt tycker jag att filmen var ganska okej eller rent av mer än så. Den liter kanske mest av att besökarna först är helt omöjliga att döda men när de väl dödat en så faller de rätt så lätt men det är ju inget ovanligt fenomen i monster/alien-filmer = 3p+
/Jonas
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Fright Night - Remaken d.v.s. Originalet är ju en komedi som i mitt tycke inte har åldrats speciellt jättebra, det var inte så länge sedan jag såg om den. Remaken spelar vidare på det smått komiska från originalet och jag tycker att den var helt okej, faktiskt bättre än jag trodde =3p+
/Jonas
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Två filmer med yngregrabben.

Spooky Buddies och Space Buddies - Två filmer om hundvalpar. Inte speciellt mycket att hänga i granen men grabben gillar dem = 2p
/Jonas
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Melancholia - En planet som man namngett Melancholia ska komma till att göra en "fly-by". Den ska enligt vetenskapsmäns beräkningar inte kollidera med jorden men det förhindrar inte att människor fruktar för det värsta tänkbara. Filmen handlar om panikångest och depression vilket i sin tur gör att man börjar känna sig lite nedstämd. Men det är en kraftfull film som jag vill ge betyget = 4p+

Warlock (1989) - Det är ganska trevligt att se om gamla filmer som man bara sett på suddig VHS en gång i tiden och nu i HD. Det ger en helt ny dimension till den gamla upplevelsen. Filmen funkar riktigt bra även om den effektmässigt inte håller lysande klass, men det känns inte kritiskt = 3p-
/Jonas
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Apollo 18 - Försöken att landa på månen avbröts abrupt - eller? Apollo 18, ett topphemligt uppdrag klassificerat till den graden att ingen ombord vet vad de gett sig in på fortsatte utforskandet. Den döda stenen täckt av damm strax utanför jordens atmosfär är kanske är så död som man trott, eller snarare velat ge sken av. Filmen utspelar sig 1974 och är rakt igenom gammaldags med brus och skräp i bilen vilket ger extra stämning. Vissa delar är ganska bra men över lag så kändes filmen lite.. tam. Den ligger således någonstans så nära verklighet som man skulle kunna tänka sig varit verkligt, vilket på sätt och vis känns positivt, det spårar liksom inte ur och därför drar jag upp betyget något = 3p+
/Jonas
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Såg klart S4 av Sons Onsdags och S4 håller ungefär klass med S1 dock med en twist och ett slut som enerverade mej mycket.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Skidrow wrote:Såg klart S4 av Sons Onsdags och S4 håller ungefär klass med S1 dock med en twist och ett slut som enerverade mej mycket.
Jag tycker S3 tappade fokus lite, hela IRA-baby grejen blev ett segt sidospår och S4 har inte känns 100% eftersom fokusen har kommit bort från samhörigheten i gänget och istället har det varit 1 man shows och massa fuffens. Tror S5 kommer att bli bra :D dock inte speciellt oväntat att Jax inte drar, han är ju mer än halva serien, utan honom så hade det nog varit graven. Hoppas bara det inte blir 100% politik dock, den risken finns ju.
/Jonas
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Senast sedda filmen

Post by Jeloin »

Börjat på Dexter s06, Sjukt spännande just nu. Kan nog säga att Dexter är den bästa serien jag sett!
Framåt kamrater!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Senast sedda filmen

Post by Skidrow »

Är 1månad tills sista avsnittet kommer på dexter.
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: Senast sedda filmen

Post by Harks »

S06 är så brutalt dåligt skriven hittils att den inte är värdig att vara en del av serien.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

Happy Feet 2 (3D) - Första filmen var inget vidare, den är ju rätt "barnslig" och samma sak gäller för 2:an = 2p

American Horror Story - Första 2 avsnitten gav mig känslan att inte orka följa serien men brist på annat gjorde att jag drog mig igenom ett par till och vid avsnitt 4/5 började handlingen ta riktig form. Nu har vi kommit till och med avsnitt 10 och serien känns riktigt intressant, alla de lösryckta bitarna från de första avsnitten har fått någon mening. Det känns fortfarande tveksamt att skapa en sådan seg inledning och sedan räkna med att resterande avsnitt ska väga upp den initiala negativa upplevelsen man får av en serie. Men, det är värt att hålla ut de första 5...
/Jonas
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

The Final Destination (2009) - Hade egentligen tänkt se den första filmen men lurades av "The" vilket betyder att det är den 4:e filmen och inte den första, så det blev att se om den istället. Alla filmerna i serien är ganska lika med undantag för den första som känns mer som en film och inte bara en show av spektakulär död. Men samtidigt är det underhållande = 3p

Final Destination 5 - Precis som ovan, samma samma men annorlunda och den funkar lika bra. Lite skoj med referensen tillbaka till den första filmen = 3p
/Jonas
claymore
Posts: 64
Joined: 21 Jun 2011, 19:49

Re: Senast sedda filmen

Post by claymore »

Lapland Odyssey - en av de bästa filmer jag har sett, och konstigt nog finsk!
Första scenerna visar dessutom lite från Sveriges vändning från 1-5 till 6-5 i VM2003, bara en sån sak!
Komedi som handlar om en kille som har natten på sig att fixa fram en digitalbox till sin flickvän.
En sjukt rolig och riktigt bra film. Klart 5+!
Trailer finns här http://www.youtube.com/watch?v=KZD9S_KkHrg" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Senast sedda filmen

Post by EuphoniC »

National Lampoon's Christmas Vacation - Klassiker som man aldrig tröttnar på = 4p+

Rio - Sett om, den här gången på engelska istället för svenska. Riktigt bra film = 4p
/Jonas
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Senast sedda filmen

Post by aik155 »

Min senaste film var backdraft :D
Låt aldrig stå plats dö
Post Reply