Tränarna

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tränarna

Post by Special Brew »

Blir bara sömnig av att se Öberg prata. Han utstrålar noll engagemang. Det blir 3-0 och dom zoomar in Öberg och han står med armarna i kors och gör nada. Ser närmast handlingsförlamad ut. Låter inte ens irriterad i periodintervjun. Ger ett dåligt intryck överlag.
Sedan kanske han låter annorlunda i omklädningsrummet. Men jag är skeptisk.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

smogz wrote:För att han är ny, har inte tagit laget till 6 raka seriesegrar. För att han av uppsynen att döma redan bär det.
Så de menar att Bert kommer undan på gamla meriter?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Nä jag vet inte, säger inte att han ska gå. Vill att AIK ska spela AIKs spel så jag tror inte alls på att plocka in nån utifrån om det inte är nån duktig pedagog, matchcoach och pådrivare som kan anamma AIKs sätt att spela och utveckla det. Och jag har jävligt svårt att tro att nån sån finns där ute att bara plockan in sista november.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

Jag tror inte att det skulle lösa mycket att byta ut Öbba. Menar, han är bara en tredjedel av teamet och har nog inte mer att säga till än någon av de andra. Är ju inte direkt som i andra klubbar där det är en uttalad Head coach, typ Hallam i Växjö.

Så jag tror inte att ett byte av Öbbs skulle leda till en förändring av spelet för som jag upplever det är det tränarna i AIK som ska anama spelet och inte truppen som ska anama coachen. (Ganska grovt av mig, jag vet)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Nä förutsatt att han inte står för dålig attityd etc som gör att samarbetsklimatet blir uselt i gruppen. Men det har jag ju förstås ingen aning om även om han ser lite trumpen ut mest hela tiden.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Tränarna

Post by BubbelVe »

Jag brukar åka skridskor med Öberg och det är en väldigt trevlig och lättomtyckt person, så risken att han håller ner gruppen är obefintlig!
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Tränarna

Post by StigVig »

Inte tränarnas fel att truppen är medioker.
Uppgradera truppen är enda lösningen om målsättningen finalplats står kvar
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

BubbelVe wrote:Jag brukar åka skridskor med Öberg och det är en väldigt trevlig och lättomtyckt person, så risken att han håller ner gruppen är obefintlig!
Låter bra
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Tränarna

Post by Balotelli »

Jag tycker Öbba verkar vara en person som kan mycket hockey, det känns fel att hänga ut honom som den felande länken i vår kräftgång. Men jösses så trött han ser ut. som Trump hade sagt.. low energy person
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Tränarna

Post by Oliman »

Balotelli wrote:Jag tycker Öbba verkar vara en person som kan mycket hockey, det känns fel att hänga ut honom som den felande länken i vår kräftgång. Men jösses så trött han ser ut. som Trump hade sagt.. low energy person
Cool med andra ord.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tränarna

Post by Skidrow »

Har pratat med honom både som spelare och tränare och det intryck jag får är att han är norrlänning säger inte mer än vad som behövs och det tycker jag fungerar bra.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tränarna

Post by Special Brew »

Kanske inte räcker att vara fåordig, trött och trevlig för att få igång ett lag i en paus. Kanske behöver peppa rejält. Det "norrländska" kanske inte funkar överallt.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Tränarna

Post by Larzon »

Jag tänker att nog Bert har den uppgiften.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Tränarna

Post by snorhyveln »

Verkar seriöst att vilja sparka en tränare för att han har " fel utseende".
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

snorhyveln wrote:Verkar seriöst att vilja sparka en tränare för att han har " fel utseende".
Stackars Jonte om han skulle bli tränare.....
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tränarna

Post by schteffe »

A-fop var väl ingen eldfängd typ han heller där han stod och kippade efter andan.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Tränarna

Post by VonCheese »

Tycker det är åt helvete märkligt att Bert går ut och kritiserar Calof öppet i media. Dels efter Leksand där han säger att han är för dålig defensivt, så han var tvungen att bänkas (då han i själva verket var en av få, som faktiskt var bra i matchen). Sedan idag uttalar han sig om att Calofs "onödiga utvisning" är förbannat dålig och förstör för hela matchen. Nä min åsikt är att problemet med det här laget är ledningen, och då främst tränartrion.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

Kan hålla med i sak om utv. Den var dålig, men även den utv som Marcus P tog och som orsakade dubbelutv (även om den på Djuse är felaktig).

Om Bert ska kritisera någon öppet så är det han själv. Hans ansvarsområde har stora brister just nu.

Rätt tydligt att Calof hamnat i onåd med tränarna. Varför begriper jag inte.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Tränarna

Post by Empress »

Just såna saker önskar man Norran vågade ta upp i intervjuer,
Inte bara denna inbäddade journalistik som förts sista åren.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Spelare kan hamna lägre ner på tränares lista men jag tycker det är extremt oprofessionellt att kritisera i tidningar. Men Bert är ju inte känd för sin mediaträning. Utan att veta orsaker till att Calof hamnat i onåd så hoppas jag det går att lösa. Calof i förra årets form behövs. När är Holmström tillbaka?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tränarna

Post by Trollet »

– En ruskig risig utvisning, den är alldeles för dålig. Det ger också Växjö chansen att komma in i matchen ordentligt och få luft under vingarna. Och jag tycker inte att vi återhämtar oss ordentligt efter det.

Det här var efter igår, var det mer (typ tv eller så)?

Jag missade vad Bert sa om Calof efter Leksand, kan någon länka?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Jag såg det inte heller. Man borde förstås ha lärt sig vid detta laget att inte lita på något man inte sett sägas.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tränarna

Post by Skidrow »

Ytterst svårt att tro att en tränare ska ha sagt något dumt om någon spelare i tv.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tränarna

Post by Trollet »

VonCheese wrote:Tycker det är åt helvete märkligt att Bert går ut och kritiserar Calof öppet i media. Dels efter Leksand där han säger att han är för dålig defensivt, så han var tvungen att bänkas (då han i själva verket var en av få, som faktiskt var bra i matchen). Sedan idag uttalar han sig om att Calofs "onödiga utvisning" är förbannat dålig och förstör för hela matchen. Nä min åsikt är att problemet med det här laget är ledningen, och då främst tränartrion.
Ja men vad ligger till grund för detta? Jag vill gärna se eller läsa det Bert sade efter Leksand. Jag tror ju inte att VonCheese hittar på det här.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Tränarna

Post by eiderwall »

Jag såg Berts intervju efter leksandsmatchen och blev förvånad, han hängde ut Calof rätt öppet. Kan inte hitta intervjun nu, är den borttagen??
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Tränarna

Post by Tompa »

http://norran.se/tv?tv-bert-efter-tva-p ... f90fd10b00" onclick="window.open(this.href);return false;
Winning isn't everything, it's the only thing
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Tränarna

Post by Empress »

Dålig utv var däremot tacklingen efter signalen i slutet av tredje mot Örebro
där man annars hade ett avvaktande 5-4. Tror det var Djuse som tog den.
Har för mig även Alm tog en idiotutv i en senare situation.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

Ja, om man vill tolka det där på ett negativt sätt så kommer Calof få lämna laget då Bert tycker han faller ur ramen för hur vi vill spela och vad han kräver.

Konstigt att Marcus P får spela vidare då. Han har väl på egen hand orsakat en 4-5 mål genom att inte inte ha koll på markering eller direkta indianpass och idiotutv.
Hade ju en igår och det var väl även han som satt utv då Leksand kvitterade.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Tränarna

Post by nishog04 »

Chippen wrote:Ja, om man vill tolka det där på ett negativt sätt så kommer Calof få lämna laget då Bert tycker han faller ur ramen för hur vi vill spela och vad han kräver.

Konstigt att Marcus P får spela vidare då. Han har väl på egen hand orsakat en 4-5 mål genom att inte inte ha koll på markering eller direkta indianpass och idiotutv.
Hade ju en igår och det var väl även han som satt utv då Leksand kvitterade.
Jo, men allt det där är ovidkommande då MP trots allt är DRAFTAD! :lol: :lol: :lol:
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Kan ju vara så att tränarna anser att MP försöker göra som de säger men inte alltid klarar av det medan Calof inte gör som de vill. Men det är rena spekulationer.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply