Tränarna

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tränarna

Post by Trollet »

Jocke :
När man tittar på ES och hör intervjuer av tränarna så är det oerhört många som ger ett ganska osympatiskt intryck. (Dock ej Anders Forsberg och Tommy Jonsson) Varför skall det vara så svårt att svara trevligt på frågor? Är man så laddad som tränare också inför matchen att man tycker ett frågorna bara är jobbiga?

Leif Boork:
Jonsson och Forsberg har ju lag som går bra och då är det lättare att få frågorna. När det är kärvare är man mer på sin vakt och väldigt fokuserad på den uppgiften man har. Prioriteringarna finns på annat håll än i intervjuerna.

Både Jonsson och Forsberg är ju hur tillmötesgående som helst även vid motgångar.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Tränarna

Post by lazerkrobbe »

Eftersom tränarna har fått sin beskärda del av kritiken mot laget då det gick tyngre så ,är det väl på sin plats nu att konstatera att den där Forsberg och hans kumpaner antagligen har bättre koll på grejerna än vissa här och i pressen vill ge han kredit för.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Vill också passa på att hylla. Före uppehållet hade AIK förbannat svårt ibland att få några vettiga uppspel och att komma in i anfallszon. När benverken släppte efter den hårda träningen under uppehållet har tränarna visat att de faktiskt löst uppspelsproblematiken. Nu kommer man snabbare ur egen zon och lättare in i anfallszon. Imponerad. Hoppas det håller i sig.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Tränarna

Post by don_tomassso »

VIsst går Foppas kontrakt ut i vår?eller ha dom redan förlängt med honom?
VIsst har han gjort det bra.Men börjar bli osäker om vi ska ha kvar Anders.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Tränarna

Post by haggloader »

Nä, det var väl på tre år?
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Tränarna

Post by Jokard »

don_tomassso wrote:VIsst går Foppas kontrakt ut i vår?eller ha dom redan förlängt med honom?
VIsst har han gjort det bra.Men börjar bli osäker om vi ska ha kvar Anders.
Men för helvete, vi har förlorat två matcher i rad och ni börjar redan gnälla. Ställ dig på ståplats och lev om, så fixar Stor-Foppa resten!
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Tränarna

Post by King Kong »

Jokard wrote:
don_tomassso wrote:VIsst går Foppas kontrakt ut i vår?eller ha dom redan förlängt med honom?
VIsst har han gjort det bra.Men börjar bli osäker om vi ska ha kvar Anders.
Men för helvete, vi har förlorat två matcher i rad och ni börjar redan gnälla. Ställ dig på ståplats och lev om, så fixar Stor-Foppa resten!
Jag trycker på min "gilla" knapp..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tränarna

Post by Special Brew »

Jokard wrote:
don_tomassso wrote:VIsst går Foppas kontrakt ut i vår?eller ha dom redan förlängt med honom?
VIsst har han gjort det bra.Men börjar bli osäker om vi ska ha kvar Anders.
Men för helvete, vi har förlorat två matcher i rad och ni börjar redan gnälla. Ställ dig på ståplats och lev om, så fixar Stor-Foppa resten!
3 matcher i rad!
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Tränarna

Post by GroovyEd »

Kan knappast lasta A-Fop för de här förlusterna, möjligtvis att han skulle låtit Jocke studsa upp igår istället för att ställa en kall Hadelöv i buren. Ingen kan säga att han gjort det dåligt detta år eller förra året, och mena det.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Tränarna

Post by rock »

Foppa gör det bra men jag efterlyser tryggheten i laget. På tok för mycket ojämna matcher i serien. Får Skellefteå inte farten i spelet att stämma plockar vilket lag som helst ner oss. Så här långt in i serien borde Skellefteå ha mer än ett ess att komma med.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Tränarna

Post by Wolfman »

Jag börjar bli så JÄVLA less på att folk på läktaren inte heller sköter sitt jobb. Det är verkligen en gemensam kollaps vi har fått genomlida senaste omgångarna. Det enda som känns positivt är att kapten Jimmie i varje fall försöker! Den enda i arenan (inkl. den bedrövliga publiken) som får godkänt i min bok.

Och JA! Vi ska ha kvar Anders. Jävlart säkert.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tränarna

Post by schteffe »

Instämmer. Att med detta lag hålla oss i toppen i stort sett hela säsongen, och att vi först nu ådrar oss tre raka förluster, får ändå betraktas som "helt okej"
Tompa
Posts: 525
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Tränarna

Post by Tompa »

Säg en annan tränare i Elitserien som ni hellre skulle ha som coach än Foppa i Skellefteå AIK? Den enda jag kan tänka mig är Ulf Dahlen, som från avstånd verkar vara en bra matchcoach. Foppa och dom assisterande gör ett bra jobb med dom verktyg som dom blivit tilldelade, att lyckas få till en utmärk defensiv med den här backbesättningen skulle vara en enorm bedrift. Men om nu den här säsongen slutar i ett misslyckande så är det isåfall Lasse J som ska ifrågasättas, inte Foppa.
Winning isn't everything, it's the only thing
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

Den enda coachen som jag skulle tänka mig stå i båset förutom Forsberg är Janne Karlsson i Växjö.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tränarna

Post by Skidrow »

Det som stör mej är att han inte byter målvakt under match, mot Växjö borde han ha byt ut Jocke E efter 1 för han kunde inte släppa missen utan var okonsentrerad resten av matchen och efter 2 igår borde han ha byt ut Hadelöv för när han släpte in 4pucken sjönk han ihop och gav upp.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tränarna

Post by Special Brew »

Chippen wrote:Den enda coachen som jag skulle tänka mig stå i båset förutom Forsberg är Janne Karlsson i Växjö.
Håller med. Tycker Janne har en skön inställning.
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Tränarna

Post by Moss »

GroovyEd wrote:Kan knappast lasta A-Fop för de här förlusterna, möjligtvis att han skulle låtit Jocke studsa upp igår istället för att ställa en kall Hadelöv i buren. Ingen kan säga att han gjort det dåligt detta år eller förra året, och mena det.
Tycker själv att det var ganska smart att inte byta målvakt. Vissa av skotten skulle int heller Jocke E ha tagit, även om han säkert skulle ha tagit fler än Hade. Nu gjorde Hade en jävligt dålig match och vi fölorade, men förlorat tror jag nästan att vi skulle ha gjort ändå med tanke på hur spelet i egen zon såg ut.
Om Jocke E stått den där matchen så skulle vi både ha fölorat och till på köpet också fått en målvakt utan självförtroende och vi behöver honom och hans självförtroende i slutspelet. Hade tror jag har lättare för att släppa det här och se framåt.
Tycker att Foppa och co gjorde helt rätt, även om det kändes grymt fel när man stog på Västra och såg på.
Tommy och Annika
Posts: 103
Joined: 16 Jun 2011, 00:55

Re: Tränarna

Post by Tommy och Annika »

Jag vet inte vad ni ser för taktiska, spelarutvecklande egenskaper i Janne Karlsson?
Jag tycker hans "eye of the tiger" är löjeväckande i jämförelse med vad Anders har att erbjuda.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Tränarna

Post by King Kong »

Jag öppnade ju för Janne redan för några år sedan..
Janne har en karisma och en passion för sporten som jag verkligen gillar..
Sen är det en härlig profil som svensk hockey skulle må bra av att ha fler utav..
Tycker det är för mycket "mellan mjölk" och politisk korrekthet i ES, med för få utspel och pajkastning mellan klubbarna, sånt som skapar rubriker, känslor och i förlägningen drar mer folk till matcherna..
Han är ju också ny i ES sammanhang och det är i sig ett plus..

Sen kan man såklart fråga sig hur bra Janne är rent taktiskt..
Men han har iaf lyckats föra Växjö till ES och har fortfarande chansen att föra dom till slutspel 1:a året i ES, så uppenbarligen besitter han någon form av kvalla iaf..

Det vissa (jag) ser som sköna "drag" och positiva egenskaper, ser andra som svagheter och bevis på inkompetens..

Som läget är nu är jag dock extremt nöjd och tillfreds med att Foppa styr och ställer och jag ser gärna att han stannar ytterligare några år i föreningen..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Tommy och Annika
Posts: 103
Joined: 16 Jun 2011, 00:55

Re: Tränarna

Post by Tommy och Annika »

Ja, vad vet jag, ni kanske har rätt. Jag tycker bara att han har osmaklig utstrålning. För mycket reptilhjärna, där jag tycker Anders har passion och dessutom är smart och analytisk. Janne Karlsson känns väldigt...ostrukturerad (hjärndöd). Ser ingenting av värde som han skulle tillföra oss.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: Tränarna

Post by Oracle »

Säga vad man vill om Anders Forsberg men han tog oss till final förra året och ännu en topplacering i tabellen den här säsongen.

Det viktigaste är ändå, i mina ögon, en offensiv och rolig hockey i kombination med sportsliga resultat. Och det lyckas AIK ju med. Dessutom verkar ju hela klubben skötas proffsigt.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Tränarna

Post by Foppas skridskocoach »

Vi bör nog vänta till säsongen summeras med att vara alltför kategorisk i våra omdömen.
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tränarna

Post by Trollet »

Fotade den här i omklädningsrummet idag. Den är så bra att den får vara i naturlig storlek.

Image
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Tränarna

Post by jowa »

Men så jävulskt snygg, den ligger på mitt skrivbord nu om det är ok (den ligger där ändå)?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tränarna

Post by Trollet »

jowa wrote:Men så jävulskt snygg, den ligger på mitt skrivbord nu om det är ok (den ligger där ändå)?
Det är väl ok då.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Tränarna

Post by anton95uppsala »

Någon som vet om någon eller några av tränarna har kontrakt inför nästa säsong? Vi måste ju försöka behålla Robertsson!

Edit: Allihop för den delen, men särskilt Bert!
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Tränarna

Post by svea_man »

klockare har 1 år kvar forberg har 1år kvar bert har 2år kvar..
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Tränarna

Post by BigGuyJohan »

svea_man wrote:klockare har 1 år kvar forberg har 1år kvar bert har 2år kvar..

+100000000000000000000000000
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Tränarna

Post by anton95uppsala »

svea_man wrote:klockare har 1 år kvar forberg har 1år kvar bert har 2år kvar..
Härligt att höra!
schmauser
Posts: 24
Joined: 15 Jun 2011, 20:45

Re: Tränarna

Post by schmauser »

anton95uppsala wrote:
svea_man wrote:klockare har 1 år kvar forberg har 1år kvar bert har 2år kvar..
Härligt att höra!

vart hittar ja de då? Blir ju orolig att tappa han :P letat som en tok.
Post Reply