Fotbolls-EM 2012

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Chippen »

Äh, du är ju målvakt va? Då blir ju matcherna ungefär samma sak :-)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Markman »

Chippen wrote:Äh, du är ju målvakt va? Då blir ju matcherna ungefär samma sak :-)
Du har aldrig varit målvakt, det hör jag ju!
Dessutom spelar jag back också!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Chippen »

Inte i korpen, det stämmer :-)
Men varför man tittar på svenska landslaget är en gåta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Markman »

Chippen wrote:Inte i korpen, det stämmer :-)
Men varför man tittar på svenska landslaget är en gåta.
What says I did?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Poet »

kurtivar wrote:
Hedman wrote:Bara att ladda för hockeyn då! Surt sa räven! Men har man "Håll i stolpen" Lustig som ytterback så ska man inte kunna gå vidare!
eller zlatan, maken till överskattad spelare
Zlatan? Är bara han får godkänt dom två matcher som spelats.
2012-05-19
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Erwynn »

kurtivar wrote:
Hedman wrote:Bara att ladda för hockeyn då! Surt sa räven! Men har man "Håll i stolpen" Lustig som ytterback så ska man inte kunna gå vidare!
eller zlatan, maken till överskattad spelare
Överskattad? På vilket sätt?
Hata allt.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Chippen »

Markman wrote:
Chippen wrote:Inte i korpen, det stämmer :-)
Men varför man tittar på svenska landslaget är en gåta.
What says I did?
Öh va?
Nu tror du igen att jag pratar direkt om dig. Jag menar att svenska landslaget inte kul kul att titta på, men man lurar sig själv att se det i mästerskap/kval ändå.l
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Chippen »

Zlatan är den största stjärna vi har och utan honom skulle vi inte ens varit i EM. Överskattad? Inte ett dugg enligt mig. Inte lätt för honom att prestera lika bra i landslaget som i klubblaget. Han förväntas leda laget, han förväntas göra mål men att gå från att spela med Robinho och Båten till att spela med Rosenberg och Toivonenär ett stort steg.

Jag skulle nog säga att Zlatan är för stor som fotbollsspelare för resten av Landslaget.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Poet »

Chippen wrote:Zlatan är den största stjärna vi har och utan honom skulle vi inte ens varit i EM. Överskattad? Inte ett dugg enligt mig. Inte lätt för honom att prestera lika bra i landslaget som i klubblaget. Han förväntas leda laget, han förväntas göra mål men att gå från att spela med Robinho och Båten till att spela med Rosenberg och Toivonenär ett stort steg.

Jag skulle nog säga att Zlatan är för stor som fotbollsspelare för resten av Landslaget.

Det bästa du skrivit på forumet!
2012-05-19
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Markman »

Chippen wrote:
Markman wrote:
Chippen wrote:Inte i korpen, det stämmer :-)
Men varför man tittar på svenska landslaget är en gåta.
What says I did?
Öh va?
Nu tror du igen att jag pratar direkt om dig. Jag menar att svenska landslaget inte kul kul att titta på, men man lurar sig själv att se det i mästerskap/kval ändå.l
När vi har skrivit till varandra ett par meddelanden i rad så är det ganska lätt att anta att det du skriver är riktat till mig, särskilt eftersom meningen just före var ett svar på det jag skrev alldeles ovan.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Chippen »

Markman wrote: När vi har skrivit till varandra ett par meddelanden i rad så är det ganska lätt att anta att det du skriver är riktat till mig, särskilt eftersom meningen just före var ett svar på det jag skrev alldeles ovan.
Men iofs lätt att tro att du kollar Sverige-England då du skriver i EM tråden men det var ju dumt att anta tydligen. :D
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by jowa »

Det hela slutade med tokfiasko i alla fall. Jag hoppas de som var på plats hade skoj för i tv-soffan har de flesta matcherna sugit getpung.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by lazerkrobbe »

Hamren måste elimineras, kicken eller en sidekick som förstår sig på fotboll och dom förutsättningar ett Svenskt landslag spelar under. Sidekick? Lagerbäck. Kickas? Svennis.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Chippen »

jowa wrote:Det hela slutade med tokfiasko i alla fall. Jag hoppas de som var på plats hade skoj för i tv-soffan har de flesta matcherna sugit getpung.
Att vi förlorade en match för mycket och hamnade sist tycker inte jag är fiasko. Hockey-VM var ett totalfiasko, detta är mest en besvikelse och ett kvitto på att vi har en åt helvetet för stor klyfta i startelvan. Glappet mellan bästa spelare, Zlatan, och sämsta, Granqvist, är för långt och så länge det inte minskar kommer vi inte att lyckas i ett mästerskap.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by lazerkrobbe »

Chippen wrote:
jowa wrote:Det hela slutade med tokfiasko i alla fall. Jag hoppas de som var på plats hade skoj för i tv-soffan har de flesta matcherna sugit getpung.
Att vi förlorade en match för mycket och hamnade sist tycker inte jag är fiasko.
:?
Vi kommer alltid att ha stort gapp mellan bästa och sämsta spelarna, det gäller att spela efter dom förutsättningarna. Hur kan man inte tycka att Sveriges spel och resultat i EM2012 under Hamrens ledning är ett fiasko?
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by lazerkrobbe »

En annan sak - tydligen jättemånga Svenska fans på plats, men man hör ingenting...bortmickade?
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by jowa »

Chippen wrote:
jowa wrote:Det hela slutade med tokfiasko i alla fall. Jag hoppas de som var på plats hade skoj för i tv-soffan har de flesta matcherna sugit getpung.
Att vi förlorade en match för mycket och hamnade sist tycker inte jag är fiasko.
De har inte förlorat en match för mycket, de har förlorat samtliga matcher.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by smogz »

Att släppa in 5 mål på två matcher är fett underkänt.

Om det är Hamrén som ska kickas eller om man tar in nån med ansvar för försvarsspelet har jag svårt att säga nått om. Men överhuvudtaget tycker jag att Sverige saknar struktur i spelet. Ingen verkar veta sin position i banan, de verkar inte överens om taktiken i matcherna inom laget. Igår tex när alla sprang som svin i en möjloffer kontring stannade han med bollen och spelade tillbaka. Som sagt ingen tydlig spelide. Jag får lite samma känsla som för Perra J. Bra på Att få spelare att trivas och må bra. Sämre på att förklara sin spelide.

Nu när jag tänker efter så tycker jag nog att han ska kickas. In med Lennartsson, låt han Fortsätta det som byggts upp under flera år.

Eller iallafall någon med en tydlig spelide och tydliga roller i laget. Henke och Tern får ta över.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by pttr »

lazerkrobbe wrote:En annan sak - tydligen jättemånga Svenska fans på plats, men man hör ingenting...bortmickade?
Extremt bortmickade i så fall. Trycket var riktigt bra och så även här på den Ukrainska sändningen jag såg idag i repris. Utan tvekan spöade vi engelsmännen rejält i klackmatchen!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by fwd »

Vore ju fan om vi inte vunnit den. 20.000 mot 4.000 så.
Charter Division
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Rollie »

Bra jobbat pttr och fwd, "stå upp vi är gul o blå" Sen till alla som tycker att vi gjort ett fiasko: ni vet inte ett skit om fotboll! Vakna och inse vad vi konkurrerar med, vilka spelare vi har, hur jävla stor fotbollen är i så många länder. Varje gång Sverige kvalar till ett mästerskap så har man gjort-om inte en bragd- så en jävla bra prestation. Om man sen går vidare från ett gruppspel så är det en ren bonus.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Chippen »

jowa wrote: De har inte förlorat en match för mycket, de har förlorat samtliga matcher.
Ja, vi har förlorat båda matcherna hittills, och lär även förlorar sista matchen mot Frankrike, men hade du helt ärligt räknat med att vi skulle vinna mot England och Frankrike? Det hade iaf inte jag, för där hade jag kalkylerat med två förluster.
Dock hade inte jag räknat med förlust mot Ukraina, så jag hade räknat med en 3:e plats i gruppen, så att kalla detta för ett totalfiasko är inte rätt anser jag. Det är en förlust för mycket i gruppspelet, men det gör det inte till fiasko.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Special Brew »

Chippen wrote:
jowa wrote: De har inte förlorat en match för mycket, de har förlorat samtliga matcher.
Ja, vi har förlorat båda matcherna hittills, och lär även förlorar sista matchen mot Frankrike, men hade du helt ärligt räknat med att vi skulle vinna mot England och Frankrike? Det hade iaf inte jag, för där hade jag kalkylerat med två förluster.
Dock hade inte jag räknat med förlust mot Ukraina, så jag hade räknat med en 3:e plats i gruppen, så att kalla detta för ett totalfiasko är inte rätt anser jag. Det är en förlust för mycket i gruppspelet, men det gör det inte till fiasko.
Som matcherna i sig utvecklade sig så är det ett praktfiasko. Vi leder båda matcherna en bit in i de 2:a halvlekarna men torskar ändå båda. Dessutom är sättet vi förlorar på ett fiasko. Det är rena amatörmisstagen på de flesta insläppta målen. Isakssons insats på 2-2 målet igår är också ett fiasko. Skottet går för fan mitt i målet och karln står och viftar med armarna och försöker hålla balansen. Jag hade fan i mig bättre balans än han trots några deciliter whisky och typ 12 öl.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by jowa »

Special Brew wrote:
Chippen wrote:
jowa wrote: De har inte förlorat en match för mycket, de har förlorat samtliga matcher.
Ja, vi har förlorat båda matcherna hittills, och lär även förlorar sista matchen mot Frankrike, men hade du helt ärligt räknat med att vi skulle vinna mot England och Frankrike? Det hade iaf inte jag, för där hade jag kalkylerat med två förluster.
Dock hade inte jag räknat med förlust mot Ukraina, så jag hade räknat med en 3:e plats i gruppen, så att kalla detta för ett totalfiasko är inte rätt anser jag. Det är en förlust för mycket i gruppspelet, men det gör det inte till fiasko.
Som matcherna i sig utvecklade sig så är det ett praktfiasko. Vi leder båda matcherna en bit in i de 2:a halvlekarna men torskar ändå båda. Dessutom är sättet vi förlorar på ett fiasko. Det är rena amatörmisstagen på de flesta insläppta målen. Isakssons insats på 2-2 målet igår är också ett fiasko. Skottet går för fan mitt i målet och karln står och viftar med armarna och försöker hålla balansen. Jag hade fan i mig bättre balans än han trots några deciliter whisky och typ 12 öl.
+1
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Chippen »

Special Brew wrote: Som matcherna i sig utvecklade sig så är det ett praktfiasko. Vi leder båda matcherna en bit in i de 2:a halvlekarna men torskar ändå båda. Dessutom är sättet vi förlorar på ett fiasko. Det är rena amatörmisstagen på de flesta insläppta målen. Isakssons insats på 2-2 målet igår är också ett fiasko. Skottet går för fan mitt i målet och karln står och viftar med armarna och försöker hålla balansen. Jag hade fan i mig bättre balans än han trots några deciliter whisky och typ 12 öl.
Jo, det kan jag hålla med om, att om man ser till spelet så är det fan inte bra någonstans.Att vi inte förvaltar ledningarna bättre, utan släpper till mål inom 5 minuter i båda matcherna som betyder kvittering.

2-2 målet igår är riktigt dåligt av Isaksson. Han är ju till och med på väg åt fel håll, helt oförklarligt, för jag kan då iaf inte se att det tar på någon någon spelare som ska göra att bollen ändrar riktning.
Näe, jag hoppas verkligen att Wiland får komma in och spela matcher efter detta mästerskap, men det verkar ju vara som så att är du 2:e keeper i fotbollslandslaget så är det du det tills dess att du slutar.

Du kan ju alltid bena ner allt i beståndsdelar, och få det till fiasko. Dock så tycker jag inte att en förlust mera än kalkylerat är ett praktfiasko.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by 374 »

Rollie wrote:Bra jobbat pttr och fwd, "stå upp vi är gul o blå" Sen till alla som tycker att vi gjort ett fiasko: ni vet inte ett skit om fotboll! Vakna och inse vad vi konkurrerar med, vilka spelare vi har, hur jävla stor fotbollen är i så många länder. Varje gång Sverige kvalar till ett mästerskap så har man gjort-om inte en bragd- så en jävla bra prestation. Om man sen går vidare från ett gruppspel så är det en ren bonus.
Jag är oerhört trött på sådana där argument. Att förlora mot ett mycket sämre lag är ett fiasko oavsett hur stor en sport är. Tycker inte alls att det är en bragd att ta sig ett mästerskap för ett land med Sveriges fotbollstraditioner.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Rollie »

374 wrote:
Rollie wrote:Bra jobbat pttr och fwd, "stå upp vi är gul o blå" Sen till alla som tycker att vi gjort ett fiasko: ni vet inte ett skit om fotboll! Vakna och inse vad vi konkurrerar med, vilka spelare vi har, hur jävla stor fotbollen är i så många länder. Varje gång Sverige kvalar till ett mästerskap så har man gjort-om inte en bragd- så en jävla bra prestation. Om man sen går vidare från ett gruppspel så är det en ren bonus.
Jag är oerhört trött på sådana där argument. Att förlora mot ett mycket sämre lag är ett fiasko oavsett hur stor en sport är. Tycker inte alls att det är en bragd att ta sig ett mästerskap för ett land med Sveriges fotbollstraditioner.
Kul att du håller Sverige som en toppnation just nu. Titta vilka spelare vi har i det här mästerskapet, vilka klubblag de spelar i och vilken roll de har. Vi har just nu en spelare som håller hög internationell klass, resten är komplementspelare i sina klubblag eller möjligen ganska framträdande spelare i sämre ligor. När det har gått bra och man har rätt att ha högre krav typ 1994, och 2004 har vi minst tre spelare av hög internationell klass samtidigt. Att vi skulle förlora mot ett "mycket sämre lag" som spelar på hemmaplan och beskriva det som ett fiasko är inte verklighetsförankrankrat, även om jag är den förste att skriva under att vi gör en riktigt svag insats i den matchen. Ett fiasko är typ om Holland missar att gå vidare.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by smogz »

Jag tycker inte att det är ett fiasko att åka ur gruppen, men att släppa in 5 mål på två matcher är långt ifrån godkänt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by pttr »

Vi gjorde en fantastisk match mot England, måste varit en av de bästa andra halvlekarna i EM-historien. Visst var 2-2 målet billigt, men i övrigt är det svårt att göra så mycket mer. Vi hade mycket spel och en del farliga chanser, vad mer kan man begära?

Sen undrar jag verkligen hur de som kalkylerar med en enkel seger mot Ukraina tänker. Det fanns inte ett enda internationellt spelbolag som hade Sverige som favorit i den matchen så snälla vakna och inse att vi inte är bättre än så. Första halvlek var bedrövlig, men i andra var det ändå ok spel trots två mål i baken.

Det som känns mest surt är att sista matchen är betydelselös för jag hade hoppats på att det iaf skulle finnas en liten chans att gå vidare, men jag hade definitivt inte räknat med att gå vidare innan detta mästerskap började!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Fotbolls-EM 2012

Post by Chippen »

Nåja nåja, vilket mästerskaps år för de Svenska landslagen i olika sporter.

Tre Kronor hade kanske sitt bästa VM-lag på flera år, men åkte ut i Kvarten.
Fotbollslandslaget vann ju inte en enda match i EM (iofs är det kvar match mot Frankrike, men jag betvivlar seger i den matchen)
Handbollslandslaget missade att ens ta sig till VM genom att åka ut mot Montenegro i kvalet. (här är det ju roligt att det var andra gången vi mötte Montenegro på hemmaplan, och förra gången presenterades de som Makedonien och denna gång så spelades Kuwaits nationalsång)

OS som följer i höst lär ju bli en tråkig tillställningen ur svensk synvinkel oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply