Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
tazman
Posts: 2047
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by tazman »

schteffe wrote:Personerna som utgör redaktionen har vanliga jobb och gör detta på sin i övrigt välfyllda fritid. Kom gärna med förslag på saker att göra och bidra gärna själv, men att gnälla att det borde göras mer tycker jag är riktigt oförskämt.
+ 1
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Markman »

phasse wrote:
Markman wrote: Men snälla, hur naiv är du! De båda har betalt för att skriva i sin blogg, och jag tror knappast att de sitter uppe på arenan gratis! Visst att de kollar mailen och hittar något när de är lediga, men det lär knappast vara något tvång att gå in och skriva ett inlägg på icke-arbetstid! Särskilt inte eftersom Ekström är sportchef. Att varken Ekström eller Savonen kan skriva ordentlig svenska är ju inget annat än pinsamt!
Anar att jag vet mer om hur mycket de jobbar med bloggen än vad du gör, så vem är naiv?
Vet du precis vad som står i lönekuvertet också? Eller när de kommer och går på dagarna? Hur mycket de flexar för att "de skrev ett inlägg på bloggen igår"?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by haggloader »

Markman wrote:
phasse wrote:
Markman wrote: Men snälla, hur naiv är du! De båda har betalt för att skriva i sin blogg, och jag tror knappast att de sitter uppe på arenan gratis! Visst att de kollar mailen och hittar något när de är lediga, men det lär knappast vara något tvång att gå in och skriva ett inlägg på icke-arbetstid! Särskilt inte eftersom Ekström är sportchef. Att varken Ekström eller Savonen kan skriva ordentlig svenska är ju inget annat än pinsamt!
Anar att jag vet mer om hur mycket de jobbar med bloggen än vad du gör, så vem är naiv?
Vet du precis vad som står i lönekuvertet också? Eller när de kommer och går på dagarna? Hur mycket de flexar för att "de skrev ett inlägg på bloggen igår"?
Det finns jättemycket med pengar på norran och jag tror inte Ekström/Savonen är några filantroper…
(Nog får dem bra betalt, men journalistik är inte särskilt beviljat.)
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

rishmar wrote:Satt och läste igenom den här tråden och hade en del funderingar.
Avslutandet från förra säsongen känns väl också lite dåligt? Jag menar, efter sista matchen så dog allt, när det kanske är dags då att börja ladda direkt till nästa säsong. Jag skulle vilja att ni tog tag i lite spelare, prata om förra säsongen och kanske visa någon lite extra credd efter att ha spelat i klubben ett längre tag (Hadelöv t.ex.)?
Där kan jag till viss del hålla med. Lite grann dog entusiasmen efter finalen, vilket i sig inte är särskilt konstigt.
Lite grann dog väl även inspirationen samtidigt som denna årstid tillför en hel del nya sysslor.
Ambitionen är ändock att fortsätta med artiklar under silly-säsongen, vilket inte nödvändigtvis behöver handla om spelare ur truppen eller nyförvärv. Jag kan bara tala om att det är inte alltid lätt att få spelare att höra av sig efter att man kontaktat och bett om en intervju. Och lite grann tänker vi faktiskt på deras privatliv och kliver inte rakt in på middagsbordet och kräver att de ska prata.
Dessutom som en del redan nämnt, så har även vi arbete, privatliv och familjer att ta hänsyn till.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Zimme »

phasse wrote:
Markman wrote: Vet du precis vad som står i lönekuvertet också? Eller när de kommer och går på dagarna? Hur mycket de flexar för att "de skrev ett inlägg på bloggen igår"?
Tja, för några år sedan visste jag ungefär allt det där. Men visst, tiderna kan ha förändrats. Notera dock att de inte är dedikerade hockeyreportrar. Bloggen skriver de i när annat jobb är avklarat, så var det åtminstone tidigare. Om det då händer stora saker som de inte hinner med under dagarna får de gott ranta ner något after hours, så att inte fansen blir vilda. Men som sagt, helt plötsligt kanske Norran har fått sjukt mycket större budget så att de har råd med två reportrar som bara ägnar sig åt bloggen. Känns inte troligt dock.
Vad spelar det för roll, det är deras jobb att skriva om sport (och i synnerhet hockey eftersom de bor i Skellefteå) De kan ägna heldagar åt att kolla träningar, ringa folk etc. utan att kylskåpet blir tomt. Visst måste du hålla med om att det är lite skillnad mot för om man ska sköta allt vid sidan av sitt heltidsjobb?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Chippen »

Men alltså, börjar det inte gå lite överstyr på en del håll och kanter nu?
Jag förstår att NP-redaktionen vill bemöta den kritik som de nu får, men att sitta och jämför det jobb som de lägger ner mot andra bloggar/tidningar/journalisters jobb är ju inte rättvist på något sätt. Speciellt inte då många av de som man jämför med har bloggandet/skrivandet som avlönat yrke.

Att vår supporterklubb har en Redaktion som lägger den tid som de gör, för att förse oss andra med info som vi inte skulle fått ta del av annars tycker jag man ska hylla och berömma istället. de gör ett förbannat bra jobb, och de får egentligen inget betalt för det hela.
Då tycker jag inte att det är mer än rätt att de kanske får lite mera info än oss andra, och att de får den tidigare etc. De är helt enkelt värda det för sitt slit för Skellefteå AIK och NorthPower och alla andra Supportrar som är här och läser.
Jag själv föredrar att läsa matchrapporterna här på forumet än att läsa de som Norran skriver, då jag tycker att de flesta som matchrapporter här ger en mycket bättre bild av matchen i sig.

Däremot så tycker jag som en del andra att det var onödigt att läsa "det har vi vetat länge" efter det att Expressen gick ut med att Bud var klar. Det känns inte seriöst, och inte i linje med vad jag tror att Redaktionen vill vara.

Nu verkar ju iofs hela denna diskussion handla om...ja vad fan handlar den om egentligen? Hur mycket journalisterna på Norran har betalt och hur de jobbar? Hur e avlönad journalist jobbar?

Egentligen tror jag inte att denna topic hade uppkommit alls om det inte varit för ett inlägg. Så egentligen, vart ligger själva huvudproblemet? I ett lite ogenomtänkt inlägg eller i hur Redaktionen jobbar som helhet?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by lazerkrobbe »

Håller med Chippen. Bortsett från det väldigt onödiga kukmätarinlägget från en av redaktionsmedlemmarna, så är redaktionens artiklar ganska ofta läsvärda. Nu är det ju inte så att alla i redaktionen kanske har en förmåga att skriva långa texter som blir läsvärda, men det är ju alltid upp till mig som läsare att göra den bedömningen...så kör hårt ni i redax, det är bra det ni gör!
Last edited by lazerkrobbe on 17 May 2012, 02:33, edited 1 time in total.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Zimme »

Ni kan ju jämföra AB:s och vår Hardy Nilsson-artikel som skrevs under finalserien. Där syns fördelarna med att arbeta på att ha goda relationer med de man ska intervjua istället för att gå på som en ångvält.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

Tack Chippen och Lazerkrobbe och säkert fler. Visst var kommentaren från vem det nu var, "vi visste...." onödig. Så även den påföljande "kom ner på jorden"-diton. Sagt är sagt, gjort är gjort, nu tycker jag vi tar detta med oss och går vidare.
Tycker som jag sagt tidigare att den här tråden ändå fyller en viss funktion. Nu har samtliga möjlighet att kommentera, kritisera, berömma och komma med förslag och ideer till artiklar/krönikor eller intervjuer.
Sätt igång.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Chippen »

Zimme wrote:Ni kan ju jämföra AB:s och vår Hardy Nilsson-artikel som skrevs under finalserien. Där syns fördelarna med att arbeta på att ha goda relationer med de man ska intervjua istället för att gå på som en ångvält.
Visst är det skillnad, men det är ju även skillnad i vad man vill uppnå med artikeln oxå.
Aftonbladet har hela Svenska folket som målgrupp, och kan därmed ha bredare spektrum i hur de skriver.
NP-redaktionen skriver mera koncentrerat mot just Skellefteå AIK och tror jag att kärnan i artikeln är viktigare för er att den blir mera fokuserad på just Hardy och Skellefteå AIK, medans Aftonbladet mera måste vidga vyerna för att den ska sälja till den stora massan.

Om du förstår hur jag menar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Trollet »

Chippen wrote:
Zimme wrote:Ni kan ju jämföra AB:s och vår Hardy Nilsson-artikel som skrevs under finalserien. Där syns fördelarna med att arbeta på att ha goda relationer med de man ska intervjua istället för att gå på som en ångvält.
Visst är det skillnad, men det är ju även skillnad i vad man vill uppnå med artikeln oxå.
Aftonbladet har hela Svenska folket som målgrupp, och kan därmed ha bredare spektrum i hur de skriver.
NP-redaktionen skriver mera koncentrerat mot just Skellefteå AIK och tror jag att kärnan i artikeln är viktigare för er att den blir mera fokuserad på just Hardy och Skellefteå AIK, medans Aftonbladet mera måste vidga vyerna för att den ska sälja till den stora massan.

Om du förstår hur jag menar.
Läste du inte Aftonbladets försök till intervju med Hardy?

Det har ingenting att göra med "bredare spektum i hur de skriver". Hardy mentaldissade AB totalt för att han föraktar journalister. Oss pratade han med, länge och väl. Ringde till och med upp oss.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Sketch »

phasse wrote:kontroversiell eller kritisk fråga.
Börjar misstänka att du har en liten övertro på Sportbladets/Sportexperessens kvalité.

Sedan var väl Zimmes poäng bara att visa fördelen kontra AB. De behöver inte rikta sig till den breda massan och använda sig av svarta rubriker för att få en massa klick utan kan till skillnad från AB hålla en god relation till Hardy och därmed snacka utförligt om hockey med Skellefteå AIK som mittpunkt.
Rampa wrote:Tycker som jag sagt tidigare att den här tråden ändå fyller en viss funktion. Nu har samtliga möjlighet att kommentera, kritisera, berömma och komma med förslag och ideer till artiklar/krönikor eller intervjuer.
Sätt igång.
Själv gillar jag att läsa personliga reflektioner, så jag ser gärna fler krönikor likt "redaktionella minnen". Gärna gamla minnen från guldåret, derbyn i ettan etc.
rishmar
Posts: 34
Joined: 21 Jun 2011, 21:41

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by rishmar »

Rampa wrote:Det finns inget krav på att medlemmarna på forumet måste gilla vårat arbetssätt, men vi förbehåller oss rätten att välja hur vi i första hand bäst gagnar klubben. Så vårt sätt att jobba fortsätter på inslagen väg.
Däremot kan det finnas uppslag till artiklar som läsare har ideer till eller ämnen läsarna inte vill ha. Varsågod och kommentera eller föreslå i denna tråd.
Känns som att trådens syfte isf inte direkt speglas i själva topicen.

Sedan så vill jag hålla med Chippen och Lazerkrobbe. Jag hade inte varit här och läst och haft synpunkter om jag inte gillar det som skrivs. Så försök att ta kritiken konstruktivt. Tror inte att vi hade fått ihop 4 sidor om det inte vore något ni faktiskt gjorde rätt :)
schteffe wrote:Personerna som utgör redaktionen har vanliga jobb och gör detta på sin i övrigt välfyllda fritid. Kom gärna med förslag på saker att göra och bidra gärna själv, men att gnälla att det borde göras mer tycker jag är riktigt oförskämt.
Tidsbrist argument i en redaktion på 14 personer.. Nja? Jag tycker faktiskt inte att alla ska skriva en intervju, men kanske en 2-3 stycken? Sedan så är det väl ändå så att vissa förtjänar att hyllas efter att ha slutat i AIK efter att ha spelat länge för klubben. Även gamla bekanta som gått vidare från klubben kan vara intressant att ta farväl av på ett bra sätt (Om någon är intressant/intresserad att vara med. Kanske inte är intressant att medverka i en intervju med en konkurrerande klubbs fanclub).
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Foppas skridskocoach »

Själv är jag bara jävligt tacksam för allt material de bidrar med. I regel håller de högre klass än de professionella journalisternas alster, vilket förmodligen till stor del beror på att de inte har en begränsning på ett visst antal tecken eller liknande. Analyser, King Kongs peppningar (om det nu hör till redaktionsalstren), intervjuer och någon nyhetsbomb då och då. Med tanke på att det är folk som gör detta ideellt tycker jag att det är mer än väl godkänt!
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Chippen »

Trollet wrote:
Chippen wrote:
Zimme wrote:Ni kan ju jämföra AB:s och vår Hardy Nilsson-artikel som skrevs under finalserien. Där syns fördelarna med att arbeta på att ha goda relationer med de man ska intervjua istället för att gå på som en ångvält.
Visst är det skillnad, men det är ju även skillnad i vad man vill uppnå med artikeln oxå.
Aftonbladet har hela Svenska folket som målgrupp, och kan därmed ha bredare spektrum i hur de skriver.
NP-redaktionen skriver mera koncentrerat mot just Skellefteå AIK och tror jag att kärnan i artikeln är viktigare för er att den blir mera fokuserad på just Hardy och Skellefteå AIK, medans Aftonbladet mera måste vidga vyerna för att den ska sälja till den stora massan.

Om du förstår hur jag menar.
Läste du inte Aftonbladets försök till intervju med Hardy?

Det har ingenting att göra med "bredare spektum i hur de skriver". Hardy mentaldissade AB totalt för att han föraktar journalister. Oss pratade han med, länge och väl. Ringde till och med upp oss.
Det är ju just det som det har att göra med. Ni skriver inte svenska folket sim målgrupp utan ni har en skara folk som följer det lag han en gång vann SM-Guld, klubbens enda. Han pryder stora bilder, varav en sitter på väggen i omklädningsrummet, dvs han är fortfarande med i hjärtat i föreningen. Han klassas som hjälte och kommer alltid att göra det.
Du måste väl se skillnaden i det hela. Sedan kanske han ogillar media etc, men ni har ju ett stort försprång och ett betydligt bättre utgångsläge bara genom att ni skriver för Supporterföreningen och inte för nationell press. Sedan är det väl även så Hardy öppnar sig mera för sin förening och själv behålla sin status bland fansen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Trollet »

phasse wrote: Jag skulle också hellre prata med en person som i princip avgudar mig. Ett bra sätt att försäkra mig om att det inte kommer ställas en enda kontroversiell eller kritisk fråga.
Börjar tro att du är dum på riktigt, eller gör dig till för att trolla.

Det är klart att Hardy hellre pratar med oss. Det är precis det jag säger. Aftonbladets ångvältsmetoder med smutsig och usel journalistik har han ingenting för. Men han pratar gärna med oss och det gör att våra läsare får ta del av var han har att berätta.

Förstår inte varför du skriver alls på forumet. Du bara matar på med växelvis hyllningar till kvällspressen och hat mot NP/NP-red. Har du ens ett syfte med det här så döljer du det väl.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
tazman
Posts: 2047
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by tazman »

Har läst igenom tråden och väntar fortfarande på någon som helst konstruktiv feedback av de som är kritiska mot vårat arbetssätt, allting tas i beaktning. Vad tycker ni vi ska förbättra Phasse, Chippen och ni andra?

Skriv det gärna i punktform så att vi i redaktionen kan diskutera hur vi på bästa sätt ska utvecklas och ge er på forumet det bästa inlevelsen av matchenra och bredaste mediabevakningen av det laget vi alla stödjer.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Chippen »

tazman wrote:Har läst igenom tråden och väntar fortfarande på någon som helst konstruktiv feedback av de som är kritiska mot vårat arbetssätt, allting tas i beaktning. Vad tycker ni vi ska förbättra Phasse, Chippen och ni andra?

Skriv det gärna i punktform så att vi i redaktionen kan diskutera hur vi på bästa sätt ska utvecklas och ge er på forumet det bästa inlevelsen av matchenra och bredaste mediabevakningen av det laget vi alla stödjer.
Punkt 1: Vart i hela friden hittar du att jag är kritisk till ert arbetssätt? Det enda jag varit kritisk till är kukmätarinlägget. I övrigt tycker jag att ni gör ett bra jobb.
Last edited by Chippen on 17 May 2012, 13:52, edited 2 times in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
tazman
Posts: 2047
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by tazman »

Fel av mig, ditt användarnamn kom med i förbifarten.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Chippen »

tazman wrote:Fel av mig, ditt användarnamn kom med i förbifarten.
Hehe..du är van att jag är emot allt? :P
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
rishmar
Posts: 34
Joined: 21 Jun 2011, 21:41

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by rishmar »

Kanske inte är konstruktiv feedback hela vägen igenom, men det här är vad jag skulle vilja se just nu.

#1 Bättre avrundning på säsongen. Allt bara.. dog?
#2 Hyllande av spelare som gett allt för AIK under en lång tid + längre intervju om spelaren är villig. (mer specifikt, hedersmedlemskap till Bud för en säsong under vilken han var jävligt duktig vs en krönika var om Antos / Hade som varit med under år.)
#3 Uppföljning på spelare som flyttar vidare, tack för tiden från supportrarna om passande.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by fwd »

rishmar wrote:Kanske inte är konstruktiv feedback hela vägen igenom, men det här är vad jag skulle vilja se just nu.

#1 Bättre avrundning på säsongen. Allt bara.. dog?
#2 Hyllande av spelare som gett allt för AIK under en lång tid + längre intervju om spelaren är villig. (mer specifikt, hedersmedlemskap till Bud för en säsong under vilken han var jävligt duktig vs en krönika var om Antos / Hade som varit med under år.)
#3 Uppföljning på spelare som flyttar vidare, tack för tiden från supportrarna om passande.

Redaktionen har/håller på släppa egna texter kring tankar som dom själva har från säsongen.
Charter Division
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Lappmössan »

tazman wrote:Har läst igenom tråden och väntar fortfarande på någon som helst konstruktiv feedback av de som är kritiska mot vårat arbetssätt, allting tas i beaktning. Vad tycker ni vi ska förbättra Phasse, Chippen och ni andra?

Skriv det gärna i punktform så att vi i redaktionen kan diskutera hur vi på bästa sätt ska utvecklas och ge er på forumet det bästa inlevelsen av matchenra och bredaste mediabevakningen av det laget vi alla stödjer.
Lite svårt att komma med konstruktiv feedback då den enda som är kritisk till ert arbete är phasse som (om jag förstått det rätt?) tycker att ni ska jobba mer som AB/Expressen. Vilket jag tror vi kan utesluta. :lol:
Jag uttryckte bara mitt förakt mot alla journalisters "JAG VAR FÖRST"-barnsligheter och hoppades bara att ni inte skulle börja med det nu också. I övrigt gillar jag som sagt era alster skarpt så jag har lite svårt att komma med konstruktiv feedback... men ser gärna fler minneskrönikor och intervjuer! Kanske någon med fokus på lovande juniorer? :)

Om du Phasse tror att NPR inte kan ta kritik är du nog ute och cyklar. Exempelvis så har matchrapporterna denna säsong blivit ofantligt mycket bättre nu när det är mindre fokus på händelserna i matchen (vem som gjorde mål, assist, vilken tid etc.) och mer på intervjuer, reflektioner och annat matnyttigt. Detta efter kritik från forumiter.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

rishmar wrote:Kanske inte är konstruktiv feedback hela vägen igenom, men det här är vad jag skulle vilja se just nu.

#1 Bättre avrundning på säsongen. Allt bara.. dog?
#2 Hyllande av spelare som gett allt för AIK under en lång tid + längre intervju om spelaren är villig. (mer specifikt, hedersmedlemskap till Bud för en säsong under vilken han var jävligt duktig vs en krönika var om Antos / Hade som varit med under år.)
#3 Uppföljning på spelare som flyttar vidare, tack för tiden från supportrarna om passande.
Absolut konstruktivt rishmar
1. Förstår hur du menar. Blev ett slags vacuum efter finalförlusten. Jag antar du efterlyser någon slags sammanfattning av säsongen, där kan vi säkert bättra oss. Men inte riktigt allt dog, var och en på red. skriver ner en krönika om sina egna reflektioner/minnen från gången säs. (som fwd påpekade) Meningen är att de inte ska publiceras alltför tätt bara, för att fylla ut "dötiden".
2. Det är på gång saker i den vägen.
3. Kan vara något att prova. I den mån spelarna går med på/är tillgängliga. Ibland är det svårt.
User avatar
tazman
Posts: 2047
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by tazman »

Tack för feedbacken, precis som Rampa är inne på så tar vi med oss den.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
rishmar
Posts: 34
Joined: 21 Jun 2011, 21:41

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by rishmar »

Rampa wrote:
rishmar wrote: #3 Uppföljning på spelare som flyttar vidare, tack för tiden från supportrarna om passande.
3. Kan vara något att prova. I den mån spelarna går med på/är tillgängliga. Ibland är det svårt.
Om spelaren inte är sugen på att vara med så finns det väl inget att göra? :) Och som sagt jag kan förstå att det blir svårt att se gamla spelare ställa upp om de går till en riktig rivalklubb. Men ändå, det vore något jag skulle gilla att läsa om!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by schteffe »

Bra tips!
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Spökplumpen »

Självinsikt är bra. Sen blir det lätt så att man tröttnar på vissa åsikter, t.ex. de som nästan alltid ser glaset som halvtomt och uttrycker sig dåligt när man lessnar.

Trots allt är det så att vissa kan mer om hockey än andra, det förhindrar dock inte att alla ska vara berättigade till en åsikt. Ibland är det kul om vissa kunde tänka efter innan man skrev, om jag får säga mina fem öre.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

Flyttar mig hit. Tycker som jag skrev i annan, fel tråd, att det är dax för förnyelse av redaktionen. Den levererar ju helt enkelt ingenting längre utöver matchreferat. Och för att åstadkomma förnyelse så tror jag att det är bäst att de som varit med länge och inte har något driv längre helt enkelt avgår och erbjuder sina tjänster till nya hungrigare förmågor. Sen var det dumt av mig att rada upp namn i den andra tråden, vet ju inte ens om alla de är med i redaktionen längre. Men jag finner det väldigt underligt att någon som vill vara med och är hungrig inte släpps in samtidigt som jag tycker det är underligt att man är kvar om man inte brinner för att leverera något.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Poet »

Sen kan man plocka bort moderatorsrättigheter från dom som hoppat av från redaktionen.
2012-05-19
Post Reply