Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by tazman »

Smogz// Ett flertal av de nu nämner (undertecknad exempelvis) har redan avsagt sig uppdraget. Så det är bara för dig att börja förnyelseprocessen...

Poet// Han som ville ansåg sig "vara hatad av alla", ingen bra start. Är det någon från styrelsen som är intresserad av skriva någonting?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Poet »

Vart han fått det ifrån vet jag inte. Ni får bedöma det ni som är "redaktion".
Men jag vet att han är grym på att skriva och kan ta ett par matcher i södra Sverige.
2012-05-19
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

tazman wrote:Smogz// Ett flertal av de nu nämner (undertecknad exempelvis) har redan avsagt sig uppdraget. Så det är bara för dig att börja förnyelseprocessen...

Poet// Han som ville ansåg sig "vara hatad av alla", ingen bra start. Är det någon från styrelsen som är intresserad av skriva någonting?
Jag har gjort min stint i redaktionen och kommer inte att gå tillbaka och göra det igen. Det var kul då, har inte tid och är inte sugen på att göra det igen. Men det måste väl finnas folk som vill skriva här? För min del kan man helt skita i matchreferat och helt och hållet kommentera sig på intervjuer och krönikor. Men det kanske bara är jag. Matchreferat finns i överflöd på andra platser, gäller att hitta en annan vinkel. Skulle gärna se intervjuer med fler runt laget. Engström, Rundbladskan, Holm, Lasse J, En lång med Hasse W. Men inte då typiska norran-intervjuer utan mer djupa, vem är du, hur hamnade du här, intervjuer.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by tazman »

Poet// Har heller ingen aning varför han skriver detta, hur som haver så är det en mycket dålig inställning om man vill vara medlem i en grupp att utgå från att man är hatad. Ingen från styrelsen som känner sig intresserad av att göracnågra intervjuer, skriva en krönika?

Smogz// Vet inte vilka det skulle vara som vill skriva för redaktionen, vi letade rätt friskt utan att hitta speciellt många frivilliga. Om det är någon som är intresserad så är det bara att ta kontakt ned någon i redaktionen för vidare information.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

Jag sa från mig moderators-behörigheten i våras och detta på grund av att ha blivit snudd på hånad då jag försökt hålla ordning på forumet. Från styrelsemedlemmar dessutom. Ingen nämnd, ingen glömd. Det var då jag föreslog att någon av dessa skulle överta uppdraget att vara moderator.
På kuppen verkar jag dessutom ha tappat redaktionsbehörighet, men så här i efterhand känns det som det kvittar. Har liksom tappat sugen efter detta.
Det kanske vore nyttigt om moderatorssysslan delades mellan ett antal ur red. och ett antal ur styrelse. Eventuellt en period var lite då och då. Och att den togs på allvar att följa dom riktlinjer och regler som finns inskrivna och förmodligen är avsedda att gälla alla medlemmar på forumet. Alltså även redaktion och styrelse.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Poet »

Rampa wrote:Jag sa från mig moderators-behörigheten i våras och detta på grund av att ha blivit snudd på hånad då jag försökt hålla ordning på forumet. Från styrelsemedlemmar dessutom. Ingen nämnd, ingen glömd. Det var då jag föreslog att någon av dessa skulle överta uppdraget att vara moderator.
På kuppen verkar jag dessutom ha tappat redaktionsbehörighet, men så här i efterhand känns det som det kvittar. Har liksom tappat sugen efter detta.
Det kanske vore nyttigt om moderatorssysslan delades mellan ett antal ur red. och ett antal ur styrelse. Eventuellt en period var lite då och då. Och att den togs på allvar att följa dom riktlinjer och regler som finns inskrivna och förmodligen är avsedda att gälla alla medlemmar på forumet. Alltså även redaktion och styrelse.
Det är väl självklart att du tappar redaktionsbehörighet om du inte är redaktionsmedlem?
2012-05-19
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Trollet »

Trodde först att smogz raljerade ironiskt i Frögrentråden men nu vet jag inte. Hur som helst, jag har avgått sen flera månader så titta inte på mig.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

Sorry Trollet, visste inte, är bara här via Tapatalk så jag ser inte vilka som är moderatorer/med i redaktionen. Vilka är med där nu då? Vem är big chief?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Markman »

Som det är nu ligger redaktionsarbetet väldigt lågt, som de flesta säkert har märkt på att det knappt har publicerats någonting sedan SM-guldet. Redaktionens fortlevnad är i nuläget tämligen osäker, så som jag upplever situationen. I nuläget finns ingen som "chefar" över NP-Red, men vi får se vad som händer framöver.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

Poet wrote:Det är väl självklart att du tappar redaktionsbehörighet om du inte är redaktionsmedlem?
Är du läskunnig eller...jag skrev "Jag sa från mig moderators-behörigheten i våras"
Är det otydligt eller?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by 374 »

Är det martyrernas afton på forumet, eller?
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Poet »

Rampa wrote:
Poet wrote:Det är väl självklart att du tappar redaktionsbehörighet om du inte är redaktionsmedlem?
Är du läskunnig eller...jag skrev "Jag sa från mig moderators-behörigheten i våras"
Är det otydligt eller?
"På kuppen verkar jag dessutom ha tappat redaktionsbehörighet, men så här i efterhand känns det som det kvittar."
Blev lite förvirrad då du kläckte ur dig det där.
2012-05-19
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

Rampa, undrar om det inte är så att moderator = redaktion just nu av tekniska skäl.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

@Smogz. Från början var väl inte redaktionstillhörighet med automatik lika med moderator.
Men som sagt, det är historia nu och jag känner att jag gjort mitt, så det är bara att förnya.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

Så länge jag varit med har det varit lika. Gick inte göra nån till moderator utan att ge tillgång till redaktionen.

Som jag förstod det iallafall.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Chippen »

En sak jag funderar på är vad man kan läsa av fd redaktionenmedlemmar, att wn anledning till att det gått som det gjort är pga dålig uposkattning.

Jag begriper inte det. Tycker att i princip alla artiklar fick gott om fina ord som kommentar och många tummar upp. Artiklar delas vidare på Facebook etc. Det visar ju på uppskattning oxå.

Funderar lite på hur redaktionen själva hade velat att uppskattningen skulle ske. Det är ju trots allt ett nätforum.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

Det är klart att när man ägnat en jäkla massa ideell tid år att skriva en artikel och får tre tummar upp och en från en annan redaktionsmedlem då tycker man helt enkelt inte det riktigt är värt det. Det var ungefär responsen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Lidlund »

smogz wrote:Det är klart att när man ägnat en jäkla massa ideell tid år att skriva en artikel och får tre tummar upp och en från en annan redaktionsmedlem då tycker man helt enkelt inte det riktigt är värt det. Det var ungefär responsen.
Skrev/skriver du för Np för att få uppskattning eller för att göra ditt för att sprida och öka intresset för Skellefteå AIK?
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Chippen »

smogz wrote:Det är klart att när man ägnat en jäkla massa ideell tid år att skriva en artikel och får tre tummar upp och en från en annan redaktionsmedlem då tycker man helt enkelt inte det riktigt är värt det. Det var ungefär responsen.
För att vara helt ärlig, så med den inställningen tycker jag att det är bra att du inte skriver längre för det känns som om din agenda var att få bekräftelse inte skapa intresse.

Visst kan jag förstå att det är kul att få beröm, men vaddå? Jag har gillat många artiklar som skrivits men orkar helt enkelt inte ge feedback och jag tror inte heller att du gjort på det på skrivelser du gillat.
Sedan så har man ju på andra handen inte tyckte att alla texter varit bra heller och inte heller då har jag sagt något.
Mycket för att hade man gett kritik hade det inte tagit bra heller, så mitt val var att vara så mycket neutral jag kunde.

Och ja, vissa skribenter kommer jag sakna som författare. Vissa gör varken till eller från och vissa borde inte skriva alls.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

Nä det var faktiskt inte därför jag slutade. Jag bytte jobb, var inte så sugen längre och hade inte tid. Men någon antydde bristande feedback som orsak i annan tråd, Frögrens kanske. Och sen är det väl rätt relevant att nån faktiskt läser det som skrivs, annars är det rätt menlöst.

Sen tycker jag att du ska ge fan i att försöka tolka min agenda.

Jag har lagt ner en jävla massa tid för att skriva artiklar och referat, betalat för att gå på matcher som jag sedan skrivit om för att locka folk. Du däremot har nog med din idiotiska attityd och konfliktkåthet antagligen skrämt bort fler än jag och övriga redaktionen lockat.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Chippen »

Jag tolkar inte din agenda. Det skötte du bra på egen hand

Jag skrev helt enkelt bara varför jag inte skrivit "bra skrivet" etc på de artiklar etc som jag gillat.

Att du väljer att ta det personligt får stå för dig, men att du gör det är ett bra exempel på varför redaktionen står still.
All feedback som eftersöktes var positiv. Skriver man något annat så ska det tas personligt, precis som du gjorde nyss. Då spelar det ingen roll om det vara konstruktiv kritik heller.

Att du direkt går till personangrepp är ju oxå fascinerande. Men nog om det. Denna tråd handlar om Redaktionen och inte om dig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

Chippen wrote: För att vara helt ärlig, så med den inställningen tycker jag att det är bra att du inte skriver längre för det känns som om din agenda var att få bekräftelse inte skapa intresse.
Så det är att inte tolka min agenda? Försök ibland att tänka innan du skriver. Det var 1,5 år sedan jag slutade, vad jag gjorde är väl ointressant idag. Jag kommenterade en kommentar om feedback (iofs kanske lite otydligt inom att vi bytte tråd) och du hoppade på mig. Förklara gärna hur jag ska tolka det på ett annat sätt?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Zimme »

Klart att feedbacken spelar roll. Själva syftet är ju med redaktionen är ju att leverera något som tilltalar folk och ökar intresset. Om feedbacken då är negativ så kan man inte skita i det och lalla på som vanligt.

problemet har varit att ett litet antal redaktionsmedlemmar har hållit igång allt ifrån matchrapporterna och intervjuer till att sköta om och moderera forumet och det är ingen bra lösning. När det sen gnälls konstant från både forummedlemmar och styrelsen så finns ingen anledning att hålla på.
Last edited by Zimme on 21 Jul 2013, 23:35, edited 1 time in total.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by 374 »

Nog tycker jag att det är tydligt att det för vissa i första hand handlar om en egotripp snarare än att skriva om sådant som tilltalar en bred massa och bidrar till att öka intresset. Det gäller dock absolut inte alla, vissa brinner nog på riktigt för att försöka öka och sprida intresset.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

Precis det jag så otydligt försökte säga. Det kanske tom är lika bra att lägga ner. Har de senaste 3-4 årens redaktionsjobb ökat intresset något? Dragit fler folk till forumet? Ökat kunskapen om laget och klubben? Nån som vet?

Tycker också att det är underligt att någon som spottar ur sig ett trettiotal inlägg om dagen, Alla säkert väldigt meningsfulla och givande, inte ids trycka en liten gilla-knapp när han läser en artikel som någon ideellt lagt ner en jäkla massa jobb på för hans och andras skull, men det kanske är för jobbigt. Och förresten hellre negativ feedback än ingen alls.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by tazman »

Zimme wrote:Klart att feedbacken spelar roll. Själva syftet är ju med redaktionen är ju att leverera något som tilltalar folk och ökar intresset. Om feedbacken då är negativ så kan man inte skita i det och lalla på som vanligt.

problemet har varit att ett litet antal redaktionsmedlemmar har hållit igång allt ifrån matchrapporterna och intervjuer till att sköta om och moderera forumet och det är ingen bra lösning. När det sen gnälls konstant från både forummedlemmar och styrelsen så finns ingen anledning att hålla på.
Utmärkt sammanfattning, skriver under på allt.

Ideellt arbete behöver feedback som näring för att fungera.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Poet »

Ni fortsätter skriva att styrelsen ger er skit.
Vilka medlemmar där handlar det om?
Jablonic? Fox?
2012-05-19
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Zimme »

De som känner sig träffade får ta åt sig och övriga kan lugnt sova vidare. Finns ingen anledning att peka ut folk, det som varit är historia.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

Poet wrote:Ni fortsätter skriva att styrelsen ger er skit.
du behöver ju bara gå till dig själv.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Poet »

Ser du mig som grön gubbe?
Finns anledningar att jag inte är det.
2012-05-19
Post Reply