Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Larzon »

Rampa. Tycker du det är okej att en enskild redaktionsmedlem lägger till regler utan att disskutera saken med övriga moderatorer? Det tycker inte jag och då säger jag det. Om du tycker det är fel av mig så får du tycka det. Vad jag vet så är du den enda som är förbannad över citeringsfunktionen och ser problem med den.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Lappmössan »

Gillar att läsa intervjuer med spelare men kanske mest av allt NP-relaterade saker som rapporter från resor. Det är sådant som ökar intresset. Matchrapporter och övrigt är bra men svårare att uppskatta när man lika gärna kan få det från norrans rapportering.

I övrigt bryr jag mig inte så mycket så länge forumet är aktivt och folk vädrar sina åsikter och idéer där. Känns ju som att det pågått något krig vi övriga varit ovetande om. :lol:
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

Larzon wrote:Rampa. Tycker du det är okej att en enskild redaktionsmedlem lägger till regler utan att disskutera saken med övriga moderatorer? Det tycker inte jag och då säger jag det. Om du tycker det är fel av mig så får du tycka det. Vad jag vet så är du den enda som är förbannad över citeringsfunktionen och ser problem med den.
Nu var det ju inte citeringsfunktionen i sig jag var irriterad över, utan bruket (missbruket) av den.
Hur kul tror du det är att när man som moderator varit borta ett par dagar och ska läsa igen trettioelva trådar som samtliga innehåller mellan 20 och 30 citerade inlägg per sida. Dessutom dubbel och trippel-citeringar.
Att då få höra att man "skräpar ner" forumet i försöken att vädja till användarna att vara återhållsamma med den funktionen, då kände jag bara "att nu får det vara nog".
Och när jag då såg att jag även hamnat utanför redaktionen så var det som en ytterligare bekräftelse på att jag gjort mitt här.
Själva redaktionsarbetet har varit roligt och jag har inte haft några speciella krav att läsarna skulle gilla eller ogilla skriverierna, så med den biten har jag inga klagomål.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Lappmössan »

Eller så är det bara att skita i att läsa. ;)
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

"Eller så är det bara att skita i att läsa." = att skita i att man är moderator, hmm...kul...
ett omodererat forum...ja detverkar ju vara det alla här vill ha.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

Tyvärr håller jag inte med dig Rampa, tycker inte det är jobbigt med citat, det går tillräckligt fort att scrolla förbi för att jag inte alls bli irriterad. Vilket då i mitt fall gjorde att jag irriterades mer på dina förmaningar. Sen är det ju så att en moderator måste bläddra igenom en mängd inlägg, men forumet är ju inte till för moderatorns bekvämlighet utan för de som läser och skriver på det och är de nöjda så är i mina ögon allt bra.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Larzon »

Rampa wrote:
Larzon wrote:Rampa. Tycker du det är okej att en enskild redaktionsmedlem lägger till regler utan att disskutera saken med övriga moderatorer? Det tycker inte jag och då säger jag det. Om du tycker det är fel av mig så får du tycka det. Vad jag vet så är du den enda som är förbannad över citeringsfunktionen och ser problem med den.
Nu var det ju inte citeringsfunktionen i sig jag var irriterad över, utan bruket (missbruket) av den.
Hur kul tror du det är att när man som moderator varit borta ett par dagar och ska läsa igen trettioelva trådar som samtliga innehåller mellan 20 och 30 citerade inlägg per sida. Dessutom dubbel och trippel-citeringar.
Att då få höra att man "skräpar ner" forumet i försöken att vädja till användarna att vara återhållsamma med den funktionen, då kände jag bara "att nu får det vara nog".
Och när jag då såg att jag även hamnat utanför redaktionen så var det som en ytterligare bekräftelse på att jag gjort mitt här.
Själva redaktionsarbetet har varit roligt och jag har inte haft några speciella krav att läsarna skulle gilla eller ogilla skriverierna, så med den biten har jag inga klagomål.
tar MAX 1 min. Förstår inte grejen, ser endast fördelar med citeringsfunktionen och att folk använder den. Tar man bort den blir det desto jobbigare att scrolla fram och tillbaka för att se vem som skrivit vad.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Chippen »

Men visst har detta glidit över på något helt annat nu?
Nu är det ju mera vad moderatorerna gör/inte gör och det har ju som inte något med hur man ska få Redaktionen att gå framåt.
Iaf borde det inte ha med varandra att göra, för bara för att du är medlem i redaktionen så borde det inte göra att du per automatik blir moderator på sidan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Larzon »

Chippen wrote:Men visst har detta glidit över på något helt annat nu?
Nu är det ju mera vad moderatorerna gör/inte gör och det har ju som inte något med hur man ska få Redaktionen att gå framåt.
Iaf borde det inte ha med varandra att göra, för bara för att du är medlem i redaktionen så borde det inte göra att du per automatik blir moderator på sidan.
Läs trådnamn igen. Just nu disskuteras det vad en redaktionsmedlem la till för regel för att tillfredsställa sig själv utan att tänka på vad någon annan ville.
Annars kan jag bara hålla med och vi försöker ta fram en annan lösning.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by tazman »

Sedan är det såklart inte bra att en medlem från styrelsen stänger av forumsanvändare utan någon egentlig vettig anledning, moderator-ansvaret är inget som man per automatik borde få utan att förstå innebörden och ansvaret över.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Larzon »

tazman wrote:Sedan är det såklart inte bra att en medlem från styrelsen stänger av forumsanvändare utan någon egentlig vettig anledning, moderator-ansvaret är inget som man per automatik borde få utan att förstå innebörden och ansvaret över.
Den personen är varken styrelse eller moderator i dagsläget.
Sen får du mer än gärna starta en ny tråd om du vill fortsätta disskutera det.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Chippen »

Larzon wrote:
Chippen wrote:Men visst har detta glidit över på något helt annat nu?
Nu är det ju mera vad moderatorerna gör/inte gör och det har ju som inte något med hur man ska få Redaktionen att gå framåt.
Iaf borde det inte ha med varandra att göra, för bara för att du är medlem i redaktionen så borde det inte göra att du per automatik blir moderator på sidan.
Läs trådnamn igen. Just nu disskuteras det vad en redaktionsmedlem la till för regel för att tillfredsställa sig själv utan att tänka på vad någon annan ville.
Annars kan jag bara hålla med och vi försöker ta fram en annan lösning.
Jo, jag är med på det men tycker fortfarande inte det hör ihop med trådnamn.

Redaktionen och moderator ska inte per automatik höra ihop. Sedan kan det bli så av någon annan anledning men det är en annan sak.

Vidhåller dock fortfarande att den diskussion som hålls nu inte för Redaktionen framåt utan kanske mera hur moderatorerna ska arbeta ich det tycker jag inte hör hemna här.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Poet »

Ååååhh sluta citera onödiga inlägg....
2012-05-19
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Warder »

Jag låser tråden tills vidare.

Skellsupport: Du har strax ett PM som jag föreslår att du läser.

Alla sätter sig ner i båten, tar en magnecyl och funderar på i vilken riktning vi vill att den här diskussionen och det här forumet ska gå.

//MOD
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Warder »

Då kör vi igen. Mindre ilska och mer kärlek denna gång.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Poet »

Okej vilka är det som har avgått från redaktionen?
Inte sett nån skillnad på blå användare eller andra uttalanden.
Vilka fler än Trollet och Rampa?
2012-05-19
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Chippen »

Var inte Zimme och Tazman med förut?
Har trollet avgått? Han står ju kvar som gruppledare fortfarande. har han avgått så är det en jekla förlust iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Trollet »

Den där texten är inte uppdaterad men jag har avgått sedan länge.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Chippen »

Fan så tråkigt. Dina alster var riktigt bra!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by tazman »

Poet wrote:Okej vilka är det som har avgått från redaktionen?
Jag, som tidigare skrivits.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Post Reply