Årsfilm?

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Årsfilm?

Post by svartgulsubkultur »

Vore ypperligt om nån kunde samla ihop filmmaterial från alla tifon, Timråcrazyn och andra resor samt klipp från premiärmarschen och andra random klacksekvenser.
Vi har aldrig gjort en bättre säsong, vore gott att kunna spara den i komprimerad form.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Årsfilm?

Post by Jeloin »

Håller faktiskt på med en årsfilm, den är rätt så kass för tillfället men borde kunna göra den bättre. Den innehåller dock bara bilder som jag sparat på datorn under hela säsongen. Ändå något att lägga upp på typ youtube?
Framåt kamrater!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Årsfilm?

Post by fwd »

Allt material vi kan få fram är roligt. Förutom eventuella klipp på mig!
Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Årsfilm?

Post by Bobby »

fwd wrote:Allt material vi kan få fram är roligt. Förutom eventuella klipp på mig!
+1!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Årsfilm?

Post by karjala »

Bob Sacamano wrote:
fwd wrote:Allt material vi kan få fram är roligt. Förutom eventuella klipp på mig!
+1!
+2
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Årsfilm?

Post by Erwynn »

karjala wrote:
Bob Sacamano wrote:
fwd wrote:Allt material vi kan få fram är roligt. Förutom eventuella klipp på mig!
+1!
+2
+3 här, eller blir det helt fel?
Hata allt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Årsfilm?

Post by svartgulsubkultur »

Jeloin wrote:Håller faktiskt på med en årsfilm, den är rätt så kass för tillfället men borde kunna göra den bättre. Den innehåller dock bara bilder som jag sparat på datorn under hela säsongen. Ändå något att lägga upp på typ youtube?
Go!
Den där tjejen, Cecilia Varjonen tror jag att hon hette, la ju upp ett snyggt bildspel på NPs FB häromdagen. Saknade dock crazybilder i den.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Årsfilm?

Post by Jokard »

Jag som har mycket dötid till övers kan göra'n, om jag får videor å pics samlade på ett och samma ställe, från alla möjliga olika håll. Om Jeloin känner att ansvaret blir för tungt tänkte jag 8-)

Och Bob kan redan nu lägga ner skitsnacket om att jag inte kan göra filmer :evil:
Bulans duell blev helt okej ändå tycker jag. Kan skicka fler smakprover om ni vill ha! (Kände att jag blev fruktansvärt entusiastisk nu!)
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Årsfilm?

Post by Bobby »

Jokard wrote:Jag som har mycket dötid till övers kan göra'n, om jag får videor å pics samlade på ett och samma ställe, från alla möjliga olika håll. Om Jeloin känner att ansvaret blir för tungt tänkte jag 8-)

Och Bob kan redan nu lägga ner skitsnacket om att jag inte kan göra filmer :evil:
Bulans duell blev helt okej ändå tycker jag. Kan skicka fler smakprover om ni vill ha! (Kände att jag blev fruktansvärt entusiastisk nu!)
Vadan detta? :geek:
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Årsfilm?

Post by Poet »

Bob ta och tagga ner lite nu!
2012-05-19
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Årsfilm?

Post by Erwynn »

Med tanke på Crazyfilmen lär väl denna var klar tidigast 13/14 :shock:
Hata allt.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Årsfilm?

Post by Larzon »

erwyn wrote:Med tanke på Crazyfilmen lär väl denna var klar tidigast 13/14 :shock:
nu är du nog lite väl optimistisk igen..
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Årsfilm?

Post by Fox »

Skicka in era videoklipp till:
Charterdivision@live.se

Det kan vara allt av blandad kvalité.
lallaren

Re: Årsfilm?

Post by lallaren »

Bör ju gå att göra en sjukt fet film. Bengalmarchen till arenan, skyltbytet på viaduktsbron, crazy timrå, alla legendariska tifon under säsongens gång, trycket på västra under slutspelet kan vara det bästa vi upplevt vid sina bästa stunder. Jobba, jobba, joobba!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Årsfilm?

Post by schteffe »

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Bw5BbDsYwE" onclick="window.open(this.href);return false;

Är i holland och kan därför inte se så jag hoppas det blev rätt, men Atreyeri gjorde ju den här härliga kavalkaden, vore gött med något liknande med årets manskap
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Årsfilm?

Post by Bobby »

schteffe wrote:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Bw5BbDsYwE

Är i holland och kan därför inte se så jag hoppas det blev rätt, men Atreyeri gjorde ju den här härliga kavalkaden, vore gött med något liknande med årets manskap
":/ Detta videoklipp visar innehåll från EMI, som har blockerat det i ditt land av upphovsrättsliga skäl."
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Årsfilm?

Post by schteffe »

Men våfeen, då är det inte för att jag är utomlands alltså.
Förmodligen för att Atreyeri körde låten "this is why we fight" med decemberists, om han bara tog bort den så..

Förresten Bob, slutliga medlemsantalet?? Och säsongen dessförinnan? Vore väl nice med bokslut att gå ut med.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Årsfilm?

Post by Erwynn »

schteffe wrote:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Bw5BbDsYwE

Är i holland och kan därför inte se så jag hoppas det blev rätt, men Atreyeri gjorde ju den här härliga kavalkaden, vore gött med något liknande med årets manskap
Klippen han hade laddat upp tidigare ser ut att bara vara spelsekvenser, vad innehöll ihopklippningen?
Hata allt.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Årsfilm?

Post by schteffe »

Väldigt välgjord video med en kort sekvens över varje spelare i laget i en spelsekvens som sedan fryses och blir som ett gammalt foto med spelarens namn och nummer på. Väldigt snyggt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Årsfilm?

Post by Trollet »

Tur att jag har laddat ner hans klipp då.
Snart på en piratbukt nära dig.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Årsfilm?

Post by Lappmössan »

Eller så kan jag bara ladda upp den igen när jag kommer hem. ;) //atreyeri
Hade funderat på att göra något liknande i år och inbegripa fansen mer men en Hadelöv-video ligger före på priolistan just nu.
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Årsfilm?

Post by Fox »

Skicka in era videoklipp till
Charterdivision@live.se
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Årsfilm?

Post by Trollet »

Lappmössan wrote:Eller så kan jag bara ladda upp den igen när jag kommer hem. ;) //atreyeri
Hade funderat på att göra något liknande i år och inbegripa fansen mer men en Hadelöv-video ligger före på priolistan just nu.
Visste inte om du ville outa dig här inne.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Årsfilm?

Post by Foppas skridskocoach »

Lappmössan wrote:Eller så kan jag bara ladda upp den igen när jag kommer hem. ;) //atreyeri
Hade funderat på att göra något liknande i år och inbegripa fansen mer men en Hadelöv-video ligger före på priolistan just nu.
Dina klipp håller extremt hög klass, i synnerhet årskavalkaden som försvann från Youtube. Fixar du ngt liknande med årets trupp kommer jag att bli väldigt nöjd. ;)
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Årsfilm?

Post by Markman »

Foppas skridskocoach wrote:
Lappmössan wrote:Eller så kan jag bara ladda upp den igen när jag kommer hem. ;) //atreyeri
Hade funderat på att göra något liknande i år och inbegripa fansen mer men en Hadelöv-video ligger före på priolistan just nu.
Dina klipp håller extremt hög klass, i synnerhet årskavalkaden som försvann från Youtube. Fixar du ngt liknande med årets trupp kommer jag att bli väldigt nöjd. ;)
Instämmer! Satt just och såg igenom de 10 jag kunde som du har gjort, och det är ju riktigt roligt att se! Trist att musiken har begränsats av utgivare, men icke desto mindre är det grymma klipp! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Årsfilm?

Post by Foppas skridskocoach »

Trollet wrote:Tur att jag har laddat ner hans klipp då.
Snart på en piratbukt nära dig.
Hur snart? 8-)
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Årsfilm?

Post by Trollet »

Foppas skridskocoach wrote:
Trollet wrote:Tur att jag har laddat ner hans klipp då.
Snart på en piratbukt nära dig.
Hur snart? 8-)
Trodde inte det var aktuellt med tanke på: http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... 558#p44426" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Årsfilm?

Post by Lappmössan »

Trollet, jag skrev ju själv vad mitt tidigare nick varit när någon undrade om jag var sumpan. ;) Glömde tyvärr bort det igår och nu kommer jag inte hem förrän natten till lördag, så ladda upp om du vill.
Har som sagt för lite fritid för att göra en ny just nu.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Årsfilm?

Post by Trollet »

http://tinyurl.com/ceqrb84" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Årsfilm?

Post by fwd »

Seeda då för fan!
Charter Division
Post Reply