Svammeltråd

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Svammeltråd

Post by Chippen »

Akerman2 wrote:Är det ett jätteproblem att stå på höger sida? Finns uppenbarligen en del som har bråttom, varför inte visa hänsyn till dem oavsett. Bandet går ju inte direkt saktare på höger sida.

Har du köpt dig en kaffe på arenan så är normen att man försöker hålla sig längst kanterna i den mån det går. För att ha en "gångbana". Du gör inget fel om du står med dina vänner i mitten men det underlättar inte. Är du på CK behöver man inte stå med sina slashasar till polare mitt i gången.

Likaså man fiser inte i hissen, även om du tycker det luktar godis så måste man respektera att andra inte gör det.
Vissa verkar ju ha problem med det, för rulltrappan är inte avseed att gå i och därmed ska ingen hänsyn vissas till andra och framförallt ingen förståelse för att någon kan ha bråttom.

Allt handlar om hänsyn och respekt för andra.
Men men, finns ju gott om tomtar och troll som knappast lever som de låter här på forumet utan bara vill vara tvärtemot.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Svammeltråd

Post by 374 »

Du röker väl i rökfria utrymmen också? Alla de som inte vill ha cigarettrök måste ju visa respekt och hänsyn till sina medmänniskor.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Svammeltråd

Post by Chippen »

374 wrote:Du röker väl i rökfria utrymmen också? Alla de som inte vill ha cigarettrök måste ju visa respekt och hänsyn till sina medmänniskor.
Testa röker inte alls?

Varför kan du aldrig besvara en fråga med annat än en fråga?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Svammeltråd

Post by 374 »

För att jag försöker ta reda på hur du tänker. Du pratar om att visa hänsyn men kräver samtidigt att alla ska anpassa sig efter dina behov.
Last edited by 374 on 26 Dec 2013, 15:51, edited 1 time in total.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Svammeltråd

Post by Special Brew »

Han pratar om att man kan visa hänsyn genom att man delar på rulltrappan, gående till vänster och stående till höger. Svårare än så är det inte. Det är du som vrider och vänder på det hela och det vet du själv om. Du vill bara vara tvärt om endast för att du älskar att diskutera.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Svammeltråd

Post by 374 »

Givetvis ska man dela på rulltrappan, det är ju det jag säger. Vissa vill ju dock förfoga över den på ett egenmäktigt sätt och anser att deras behov går före alla andras.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Svammeltråd

Post by Chippen »

374 wrote:För att jag försöker ta reda på hur du tänker. Du pratar om att visa hänsyn men kräver samtidigt att alla ska anpassa sig efter dina behov.
Jag kräver inget utan tycker mest att det hör till god ton att stå till höger så att de som har bråttom kan passera.
Inget krav från min sida som sagt, och måste jag gå förbi så frågar jag om de som blockerar kan akta sig och trycker mig inte bara förbi.

Förstår du nu?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Svammeltråd

Post by smogz »

374 wrote:Givetvis ska man dela på rulltrappan, det är ju det jag säger. Vissa vill ju dock förfoga över den på ett egenmäktigt sätt och anser att deras behov går före alla andras.
Har du nånsin hållit med något ända inlägg i detta forum? Kör du alltid i 110 i vänsterfil på motorväg också. Den finns ju där och är ofta ledig. Om nån vill köra om så bryter dom ju mot lagen och är egoistiska. Måste ju vara perfekt att ligga där och slippa trängas. Det är ju din fulla rätt att göra så. Även om det är idiotiskt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Svammeltråd

Post by 374 »

Så du menar att du inte förväntar dig att folk ska bereda väg för dig? Om du inte gör det så är det väl ganska onödigt att gå?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Sv: Svammeltråd

Post by 374 »

smogz wrote:
374 wrote:Givetvis ska man dela på rulltrappan, det är ju det jag säger. Vissa vill ju dock förfoga över den på ett egenmäktigt sätt och anser att deras behov går före alla andras.
Har du nånsin hållit med något ända inlägg i detta forum? Kör du alltid i 110 i vänsterfil på motorväg också. Den finns ju där och är ofta ledig. Om nån vill köra om så bryter dom ju mot lagen och är egoistiska. Måste ju vara perfekt att ligga där och slippa trängas. Det är ju din fulla rätt att göra så. Även om det är idiotiskt.
Nej, att köra 110 i vänsterfilen vore att förfoga över motorvägen på ett egenmäktigt sätt och det är jag emot. Du däremot verkar ju anse dig ha rätt att tvinga andra att vänta bara för att du vill ha fri väg uppför rulltrappan.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Svammeltråd

Post by smogz »

Nä, absolut inte, om andra vill gå så får de förstås också göra det. Är det så tjockt med folk att man måste hålla vänster får man väl acceptera seden precis som på motorvägen och följa det tempot som råder där, inga problem. Men jag orkar inte diskutera det mer med dig. Vi hållet inte med varandra. Ok.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Svammeltråd

Post by 374 »

Du tänker ju fortfarande inte på den stora majoritet som föredrar att stå. Du har den gåendes perspektiv, alltså ett uppifrånperspektiv.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Svammeltråd

Post by Special Brew »

Känner man till den oskrivna regeln så ställer man sig naturligtvis till höger (annars är man dum i huvudet). Man kan naturligtvis inte kräva att varenda människa som befinner sig i Stockholm känner till detta och då kan man väl bara ursäkta sig och då flyttar dom nog på sig. Det är nog inte många som känner till detta som står till vänster bara för att hävda sin rätt.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Svammeltråd

Post by Chippen »

374 wrote:Så du menar att du inte förväntar dig att folk ska bereda väg för dig? Om du inte gör det så är det väl ganska onödigt att gå?
Det jag förväntar mig är att medmänniskor vet vad god ton betyder.

Hur gör du själv om du äter på lunchrestaurang och inser att du glömt ta smörpaket finns på mitten och blockeras av kön?
Ber du att få smita in och hämta ett eller ställer du dig längst bak i den långa kön för att vänta på din tur?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Svammeltråd

Post by 374 »

Det handlar alltså inte om på vilken sida man står, det handlar om att de gående tränger undan de stående och inte ser något problem med det.

Chippen, så det tillhör alltså god ton som du kallar det att tillåta någon att kränka ens rättigheter.


För övrigt äter jag bara på restauranger där man får smöret serverat på bordet.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Svammeltråd

Post by smogz »

Spännande att diskutera med dig 374, som har en diametralt motsatt syn på allt jämfört med alla andra. Nyfiken på vad du jobbar med och hur du kan dra nytta av det sättet att se på saker i ditt jobb??
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Svammeltråd

Post by Lidlund »

Rulltrappediskutionen är likvärdig 2-filig motorväg. Man behöver inte(och får dessutom inte) köra fortare än hastighetsbegränsningen, men jag kommer likförbannat vilja mörda dig om du är Ivägen när jag har bråttom!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Svammeltråd

Post by Chippen »

374 wrote:Det handlar alltså inte om på vilken sida man står, det handlar om att de gående tränger undan de stående och inte ser något problem med det.

Chippen, så det tillhör alltså god ton som du kallar det att tillåta någon att kränka ens rättigheter.


För övrigt äter jag bara på restauranger där man får smöret serverat på bordet.
Vad fan yrar du om? Vem har pratat om att tränga undan någon?

Kränker ens rättigheter? Vad yrar du nu om?

Jag får en känsla av att du är en sådan där pajas som skriver insändare till höger och vänster om hur kränkt du blir i dagens samhälle eller spelar du bara en roll här på forumet?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Svammeltråd

Post by 374 »

smogz wrote:Spännande att diskutera med dig 374, som har en diametralt motsatt syn på allt jämfört med alla andra. Nyfiken på vad du jobbar med och hur du kan dra nytta av det sättet att se på saker i ditt jobb??
Jag har inte en diametralt motsatt uppfattning, jag har inte sagt att folk inte ska gå i rulltrappan, men försöker få folk att tänka efter och reflektera över vad de gör, tänker och säger. Om du nästa gång du går i en rulltrappa tänker på de stående så har jag uppnått mitt syfte. För att få folk att tänka efter måste man ibland utgå ifrån en motsatt ståndpunkt.

Jag vill inte avslöja mitt jobb men jag kan säga att jag har ett jobb där det inte finns några givna sanningar och där det är viktigt att kunna se helheter snarare än detaljer.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Svammeltråd

Post by Special Brew »

374 wrote:Det handlar alltså inte om på vilken sida man står, det handlar om att de gående tränger undan de stående och inte ser något problem med det.

Chippen, så det tillhör alltså god ton som du kallar det att tillåta någon att kränka ens rättigheter.


För övrigt äter jag bara på restauranger där man får smöret serverat på bordet.
Aldrig ätit buffé, varit på julbord eller ätit smörgåsbord?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Svammeltråd

Post by 374 »

Nope, inte där jag måste hämta smöret själv.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Svammeltråd

Post by Chippen »

374 wrote:Om du nästa gång du går i en rulltrappa tänker på de stående så har jag uppnått mitt syfte. För att få folk att tänka efter måste man ibland utgå ifrån en motsatt ståndpunkt.
Du kan ju även vända på det och och säga att om du nästa gång tänker på att ställa dig till höger i rulltrappa ist för till vänster så medverkar du till ge ett bättre flyt i förflyttningen av människor.

Detta då istället för att by default ställa dig till vänster och vara helt oförstående till att andra kan ha bråttom och bli irriterad över en vänlig fråga.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Svammeltråd

Post by Chippen »

Special Brew wrote:
374 wrote:Det handlar alltså inte om på vilken sida man står, det handlar om att de gående tränger undan de stående och inte ser något problem med det.

Chippen, så det tillhör alltså god ton som du kallar det att tillåta någon att kränka ens rättigheter.


För övrigt äter jag bara på restauranger där man får smöret serverat på bordet.
Aldrig ätit buffé, varit på julbord eller ätit smörgåsbord?
Förvänta dig inte att han kommer erkänna det. Det skulle kränka hans rättigheter till att spela märkvärdig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Sv: Svammeltråd

Post by 374 »

Chippen wrote:
374 wrote:Om du nästa gång du går i en rulltrappa tänker på de stående så har jag uppnått mitt syfte. För att få folk att tänka efter måste man ibland utgå ifrån en motsatt ståndpunkt.
Du kan ju även vända på det och och säga att om du nästa gång tänker på att ställa dig till höger i rulltrappa ist för till vänster så medverkar du till ge ett bättre flyt i förflyttningen av människor.

Detta då istället för att by default ställa dig till vänster och vara helt oförstående till att andra kan ha bråttom och bli irriterad över en vänlig fråga.
Har du inte läst mina inlägg? Jag hindrar alltså ingen som vill gå i rulltrappan.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Svammeltråd

Post by Special Brew »

374 wrote:
smogz wrote:Spännande att diskutera med dig 374, som har en diametralt motsatt syn på allt jämfört med alla andra. Nyfiken på vad du jobbar med och hur du kan dra nytta av det sättet att se på saker i ditt jobb??
Jag har inte en diametralt motsatt uppfattning, jag har inte sagt att folk inte ska gå i rulltrappan, men försöker få folk att tänka efter och reflektera över vad de gör, tänker och säger. Om du nästa gång du går i en rulltrappa tänker på de stående så har jag uppnått mitt syfte. För att få folk att tänka efter måste man ibland utgå ifrån en motsatt ståndpunkt.

Jag vill inte avslöja mitt jobb men jag kan säga att jag har ett jobb där det inte finns några givna sanningar och där det är viktigt att kunna se helheter snarare än detaljer.
Det här forumet kanske är fel ställe för din personliga jobbträning. Här behöver du inte alltid utgå från en motsatt ståndpunkt.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Svammeltråd

Post by Special Brew »

374 wrote:Nope, inte där jag måste hämta smöret själv.
Skitsnack.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Svammeltråd

Post by Special Brew »

Hotellfrukost på de bästa hotellen brukar även de ha system att man plockar smöret själv.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Svammeltråd

Post by 374 »

Tar alltid room service.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Svammeltråd

Post by Special Brew »

374 wrote:Tar alltid room service.
Skitsnack.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Svammeltråd

Post by Chippen »

374 wrote:
Chippen wrote:
374 wrote:Om du nästa gång du går i en rulltrappa tänker på de stående så har jag uppnått mitt syfte. För att få folk att tänka efter måste man ibland utgå ifrån en motsatt ståndpunkt.
Du kan ju även vända på det och och säga att om du nästa gång tänker på att ställa dig till höger i rulltrappa ist för till vänster så medverkar du till ge ett bättre flyt i förflyttningen av människor.

Detta då istället för att by default ställa dig till vänster och vara helt oförstående till att andra kan ha bråttom och bli irriterad över en vänlig fråga.
Har du inte läst mina inlägg? Jag hindrar alltså ingen som vill gå i rulltrappan.
Om du inte gör det så varför känner du att någon kränker dina rättigheter då?

Och ja, jag har läst dina inlägg och om du släpper förbi alla som vill förbi till vänster, varför låter det så som om du är emot det?
Är du en sådan där svag människa som inte vågar göra din röst hörd öga mot öga och säga att de gör fel och att en rulltrappa är till för att åka i och inte gå i?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply