Förbättringar av NP-forumet

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by smogz »

schteffe wrote:Även jag har numera upptäckt att den finns en lite checkbox för "sommartid" i kontrollpanelen. Skönt. Men om man kan ändra från AM/PM till svennetid så vore ju det mer bekant.
I samma ruta som du väljer var du finns kan du också välja datumformat - där följer tiden med.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Skidrow »

Kontrollpanel - Inställningar
Min tidzon: +1
Sommartid: Ja
Mitt datumformat: För mindre än en minut sedan. / 17 juni 2011, 14:44

Så har jag det inställt.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by schteffe »

Tack, slarvigt av mig! :oops:
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Chippen »

Nu kanske det bara är jag som går lite vilse, men borde man inte dela upp lite mera på huvudrubriker?
Jag tycker att det vore lite bättre om man skapade två till huvudrubriken, lite som det var tidigare. En rubrik som bara har spelarna under sig för jag tycker att det blir lite rörigt med spelare, silly och klubbrelaterade trådar under Skellefteå AIK.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by schteffe »

Det har varit en medveten strategi från Styrelsens (och Redaktionens) sida att inte dela upp forumet allt för mycket. Ett alltför uppdelat forum blir snårigt, leder till många klick och hämmar interaktionen. Nu får vi istället några stora avdelningar med stor aktivitet, precis som på "gamm-forumet".
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by smogz »

Chippen wrote:Nu kanske det bara är jag som går lite vilse, men borde man inte dela upp lite mera på huvudrubriker?
Jag tycker att det vore lite bättre om man skapade två till huvudrubriken, lite som det var tidigare. En rubrik som bara har spelarna under sig för jag tycker att det blir lite rörigt med spelare, silly och klubbrelaterade trådar under Skellefteå AIK.
For the record - så är jag på din sida. Gillar inte riktigt hur det ser ut nu.

Skulle gärna se Spelare som en underkategori och matchtrådar som en annan.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Chippen »

schteffe wrote:Det har varit en medveten strategi från Styrelsens (och Redaktionens) sida att inte dela upp forumet allt för mycket. Ett alltför uppdelat forum blir snårigt, leder till många klick och hämmar interaktionen. Nu får vi istället några stora avdelningar med stor aktivitet, precis som på "gamm-forumet".
Jag skulle snarare säga att det blir snårigt som det är idag. Det räcker egentligen att bryta ut spelare från kategorin "Skellefteå AIK" så blir det mera överskådligt. För jag tycker inte alls att det är överskådligt att ha spelartrådar blandat med Silly trådar och sådant som enbart rör klubben, typ ekonomitråd.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
admin
Site Admin
Posts: 129
Joined: 24 May 2011, 20:14

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by admin »

Your wish is my command!
JP-
Posts: 36
Joined: 15 Jun 2011, 21:12

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by JP- »

Vilka åsikter och värderingar har ni gällande profilinformation på vänster sida i forumtrådar? :)
Bör finnas i phpkontrollpanelen om jag inte helt missminner mig.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by haggloader »

Alltså går det inte att skriva pm??
När jag trycker på "skriv pm", visa följande fel:
"Tyvärr har du inte tillåtelse att använda denna funktion.We are sorry, but you are not authorised to use this feature. Du är kanske nyregistrerad och förväntas att delta mer före du kan använda denna funktion.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Larzon »

haggloader wrote:Alltså går det inte att skriva pm??
När jag trycker på "skriv pm", visa följande fel:
"Tyvärr har du inte tillåtelse att använda denna funktion.We are sorry, but you are not authorised to use this feature. Du är kanske nyregistrerad och förväntas att delta mer före du kan använda denna funktion.
konstigt, skulle skriva ett PM till dig nu, stod att användaren inte fanns.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Zimme »

Larzon wrote:
haggloader wrote:Alltså går det inte att skriva pm??
När jag trycker på "skriv pm", visa följande fel:
"Tyvärr har du inte tillåtelse att använda denna funktion.We are sorry, but you are not authorised to use this feature. Du är kanske nyregistrerad och förväntas att delta mer före du kan använda denna funktion.
konstigt, skulle skriva ett PM till dig nu, stod att användaren inte fanns.

För mig gick det då bra.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Sed
Posts: 1612
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Sed »

Zimme wrote:
Larzon wrote:
haggloader wrote:Alltså går det inte att skriva pm??
När jag trycker på "skriv pm", visa följande fel:
"Tyvärr har du inte tillåtelse att använda denna funktion.We are sorry, but you are not authorised to use this feature. Du är kanske nyregistrerad och förväntas att delta mer före du kan använda denna funktion.
konstigt, skulle skriva ett PM till dig nu, stod att användaren inte fanns.

För mig gick det då bra.
Förmodligen för att du tillhör redaktionen-gruppen. Vi vanliga dödliga användare har inge pm-rättigheter.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by lazerkrobbe »

Jag är vanlig medlem och kan skicka PM (skickade ett till Haggloader för att testa)
Sed
Posts: 1612
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Sed »

lazerkrobbe wrote:Jag är vanlig medlem och kan skicka PM (skickade ett till Haggloader för att testa)
edit: skit i detta. Funkar fint nu.
Last edited by Sed on 22 Jun 2011, 11:46, edited 1 time in total.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Skidrow »

PM knappen under bilden funkar inte men trycker man på namnet och där väljer skicka privat medellande funkar det.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by lazerkrobbe »

Skidrow wrote:PM knappen under bilden funkar inte men trycker man på namnet och där väljer skicka privat medellande funkar det.
Jag använde PM-knappen...
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Skidrow »

Var något tillfälligt nu fungerar den.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by anton95uppsala »

Jag tror att man måste skriva ett antal inlägg först innan man kan använda funktionen. Samma meddelande om att jag "kanske var nyregistrerad" kom upp för mig men när jag skrivit ett par inlägg fungerade det. Typ 5 stycken kanske.

självklart borde man kunna använda PM-funktionen direkt men det kanske är fixat nu? :)
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Markman »

Å andra sidan kanske det finns spambots som skriver ett nonsensinlägg och sedan skickar iväg hur mycket PM som helst, och då förhindras ju sånt i alla fall.. Det är ju bara en gissning, men det skulle kunna vara så kanske.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by anton95uppsala »

I för sig! Dom flesta som verkligen använder forumet skriver nog några inlägg iaf! :) Och då kan man slippa reklam-PM och annat sånt.
admin
Site Admin
Posts: 129
Joined: 24 May 2011, 20:14

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by admin »

Hej,
Ja det är inlagt en funktion så vi ska slippa spammare. Efter 3 eller om det är 5st inlägg kan man skicka PM.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by anton95uppsala »

Okej det låter bra! :)

Funderade bara på om det vore möjligt att skriva till NP-sthlm i "beskrivningen" till North Power, alltså "underforumet". Just nu står det:

North Power

Resor, Tifo, Ramsor mm.

Vore det möjligt att ändra till:

North Power

Resor, Tifo, Ramsor, NP-sthlm mm (eller liknande)

Detta för att göra det lättare för folk som vill boka biljetter mm att hitta till vårt "under-under-forum" :) Hoppas ni förstod vad jag menade! :P
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Trollet »

Upprepar frågan om RSS-flödet, det finns väl inbyggt i phpBB? Saknar det rätt mycket.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Sketch »

Måste upp en tråd för J18 och J20 nu så att vi kan skryta om Wallmark. ;)
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by smogz »

Är det bara jag som har problem att komma in och surfa mobilt på forumet. Det gick bra i början men nu kommer jag bara tillbaks till inloggningen hur jag än gör och vilken browser jag än använder. Kör android, testat med orginalbrowser och med dolhpin. NÅn annan med liknande problem? Är det en inställningsfråga i min browser.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Markman »

Det känns ju inte som att någon så stor förändring har gjorts på forumet, med det vet ju Rad bättre.. Någonstans måste ju någon förändring ha gjorts, även om den var omedveten, för annars hade det ju fortfarande fungerat. När slutade det fungera?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by tord »

när man går in på "Visa olästa inlägg" finns det ingen "markera alla trådar som lästa knapp" för oss om inte vill läsa om jakt och dyl :P
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Lappmössan »

JP- wrote:Vilka åsikter och värderingar har ni gällande profilinformation på vänster sida i forumtrådar? :)
Bör finnas i phpkontrollpanelen om jag inte helt missminner mig.
Detta. Inte oerhört viktigt men det skulle definitivt kännas bättre.

smogz: för mig fungerar det att gå in med iphonen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Förbättringar av NP forumet

Post by Markman »

tord wrote:när man går in på "Visa olästa inlägg" finns det ingen "markera alla trådar som lästa knapp" för oss om inte vill läsa om jakt och dyl :P
Den knappen du söker finns, men inte när du gått in på "Visa olästa inlägg". I forumindex finns knappen längst ner till höger under forumrubrikerna. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply