Brynäs borta 15/4

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Northpower Stockholm »

Fox wrote:Tycker det är dålig stil att det fortfarande är så många avhopp. Inför nästa år kommer vi kräva att man betalar i förväg. Vi ska försöka att upprätta en onlineanmälanfunktion på sidan där man även ska kunna betala på något sätt. Alternativt att man betalar före i vår shop.
Bra :D gillar inte häller avhopp... tråkigt för alla er och oss som fixar med bussar...
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Brynäs borta 15/4

Post by thunder »

Och det borde finnas något sätt för oss som har lång väg men inte vill/har tid att åka bussen utan kör egen bil att köpa klackbiljetter. Vi kan betala för oss som sagt, och behöver vi betala för bussresan utan att åka med kan vi göra det i värsta fall.

Så länge vi får biljetter till matchen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Larzon »

thunder wrote:Och det borde finnas något sätt för oss som har lång väg men inte vill/har tid att åka bussen utan kör egen bil att köpa klackbiljetter. Vi kan betala för oss som sagt, och behöver vi betala för bussresan utan att åka med kan vi göra det i värsta fall.

Så länge vi får biljetter till matchen.
eftersom vi oftast bara får 150 biljetter så prioriteras dom som åker med våra bussar. fyller vi inte bussarna så är det aldrig några problem att få klackbiljetter! simpelt as that
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Northpower Stockholm »

thunder wrote:Och det borde finnas något sätt för oss som har lång väg men inte vill/har tid att åka bussen utan kör egen bil att köpa klackbiljetter. Vi kan betala för oss som sagt, och behöver vi betala för bussresan utan att åka med kan vi göra det i värsta fall.

Så länge vi får biljetter till matchen.
Funkar inte så. Skulle kunna bli så då att det blir en 50-buss med 5 pers och 45 stycken som åker själv betalar en nästan tom buss. Först går Biljetterna till dom som ÅKER med bussarna och sen EVENTUELT lösa biljetter för randoms fanz
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Perli »

Det är en knepig situation, det håller jag med om. Men det är väldigt tråkigt att inte få se matcher på plats bara för att man inte bor i Stockholm eller Skellefteå.
Och nej, att det kan finnas biljetter på plats att köpa duger inte. Inte en chans att jag tvingas höra matchen på radion i bilen på vägen hem för att det råkade visa sig att biljetterna inte räckte till de som stod utanför och väntade.. Går det inte ens att reservera biljetterna så kör jag inte :/

Jag vet inte hur det ska lösas men det vore bra trevligt om det gick!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Trollet »

Vore fint om NP Sthlm kunde förklara varför man inte vill sälja en plats på bussen till fullt pris om någon är redo att betala det, men ta sig till matchen på egen hand.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Zimme »

Fråga: Varför inte sätta en deadline för bokningar, ex kvällen före, de biljetter som är kvar efter det är det fritt fram för de som inte åker buss (naturligtvis kan bussresenärer anmäla sig efter deadline men de har inte förtur på biljetter).
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Erwynn »

Zimme wrote:Fråga: Varför inte sätta en deadline för bokningar, ex kvällen före, de biljetter som är kvar efter det är det fritt fram för de som inte åker buss (naturligtvis kan bussresenärer anmäla sig efter deadline men de har inte förtur på biljetter).
Bra idé, ska man boka står man sitt kast! Hur det nu blir...
Hata allt.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Brynäs borta 15/4

Post by arsenal »

som fox skrev om onlineanmälan skulle ju funka utmärkt,,att när man går in och anmäler sig,så kommer det automatiskt upp att för att anmälan ska godkännas så måste personen betala resan för att anmälan ska registreras,och man kommer in direkt till betalsidan där North Powers konto nr står,sen fyller man bara i namn,telefonnummer,personnummer om så behövs,sen trycker man OK!sen kommer de upp en ruta anmälan registrerades som godkänd=du är anmälan!!!då kommer man inte undan att hoppa av,för hoppa man har man förlorat reskostnaden och den får man inte tillbaka,då är NP säker att alla betala för oss också!!skulle funka perfekt,så slipper folket styrelsen hålla koll på telefonen under sin lediga fritid,för dom måste ju också få en fritid och inte bara behöva sitta i telefonen hela tiden och ta emot massa klagomål på hemsidan om varför är mobilen avstängd osv!!!North Powers styrelsen gör ett för jävligt bra jobb som ordnar resor,hyr bussarna,+dom ger oss ett så jävliga fint pris på resorna!!!
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Brynäs borta 15/4

Post by thunder »

Northpower Stockholm wrote:
thunder wrote:Och det borde finnas något sätt för oss som har lång väg men inte vill/har tid att åka bussen utan kör egen bil att köpa klackbiljetter. Vi kan betala för oss som sagt, och behöver vi betala för bussresan utan att åka med kan vi göra det i värsta fall.

Så länge vi får biljetter till matchen.
Funkar inte så. Skulle kunna bli så då att det blir en 50-buss med 5 pers och 45 stycken som åker själv betalar en nästan tom buss. Först går Biljetterna till dom som ÅKER med bussarna och sen EVENTUELT lösa biljetter för randoms fanz
Det spelar väl ingen roll så länge resan är betald? Och supporterklubben är väl inte till för enbart Skell och Stockholm? Vi som bor runt om i landet/världen måste ha en chans att boka upp biljetter vi också...speciellt när vi är relativt få i antal.

Systemet känns sjukt orättvist och det verkar som att ni inte vill ha med "random fanz" på matcherna vilket känns jävligt illa.

Fixa ett system där man betalar och bokar i förväg för biljetterna och ett lojalitetsprogram ala fotbollslandslaget för dom 50? som åker oftast. Då får ni som alltid åker biljett, och vi andra kan också få biljetter när vi åker iväg. Och kan planera lite grann och inte stå utanför arenan och hoppas på att inte alla dyker upp...

Slutord: Det handlar väl om att ge oss fans chans att få tag i bilett och inte om att serva skell-stockholmare med biljetter?
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Northpower Stockholm »

thunder wrote:
Northpower Stockholm wrote:
thunder wrote:Och det borde finnas något sätt för oss som har lång väg men inte vill/har tid att åka bussen utan kör egen bil att köpa klackbiljetter. Vi kan betala för oss som sagt, och behöver vi betala för bussresan utan att åka med kan vi göra det i värsta fall.

Så länge vi får biljetter till matchen.
Funkar inte så. Skulle kunna bli så då att det blir en 50-buss med 5 pers och 45 stycken som åker själv betalar en nästan tom buss. Först går Biljetterna till dom som ÅKER med bussarna och sen EVENTUELT lösa biljetter för randoms fanz
Det spelar väl ingen roll så länge resan är betald? Och supporterklubben är väl inte till för enbart Skell och Stockholm? Vi som bor runt om i landet/världen måste ha en chans att boka upp biljetter vi också...speciellt när vi är relativt få i antal.

Systemet känns sjukt orättvist och det verkar som att ni inte vill ha med "random fanz" på matcherna vilket känns jävligt illa.

Fixa ett system där man betalar och bokar i förväg för biljetterna och ett lojalitetsprogram ala fotbollslandslaget för dom 50? som åker oftast. Då får ni som alltid åker biljett, och vi andra kan också få biljetter när vi åker iväg. Och kan planera lite grann och inte stå utanför arenan och hoppas på att inte alla dyker upp...

Slutord: Det handlar väl om att ge oss fans chans att få tag i bilett och inte om att serva skell-stockholmare med biljetter?
Thunder : är du medlem i Np eller Np Stockholm ? Alla våra medlemmar har fått förtur och fått plats efter ev. Bussar i slutspelet
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Brynäs borta 15/4

Post by thunder »

Ja. Men jag har skaffat biljett på eget vis eftersom ni skrivit att eventuella biljetter som blir över kan man köa utanför för att få...känns inte aktuellt när man kör bil 50mil enkel väg till Gävle. Då vill man ha allt klart så fort som möjligt.

Det är det jag vill göra enklare för oss som åker på eget vis till matcherna. Att kunna *boka* och gärna betala för en plats så att man är garanterat biljett. Hur man löser detta kan väl diskuteras, men på något vis borde det gå att lösa.
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Northpower Stockholm »

Ja vad tror ni :admin Bob fox fwd larzon och alla där uppe ? Kan vi i Stockholm och ni gemensamt bekosta ett onlinesystem för medlemmar och lösa klackbiljetter till nästa år ??? /Tele
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Brynäs borta 15/4

Post by thunder »

Northpower Stockholm wrote:Ja vad tror ni :admin Bob fox fwd larzon och alla där uppe ? Kan vi i Stockholm och ni gemensamt bekosta ett onlinesystem för medlemmar och lösa klackbiljetter till nästa år ??? /Tele
Ja, det vore bästa lösningen. Men annars skulle en lösning med en deadline för att boka sig på bussen och sedan en lösa-biljetter-bokning efter det fungera lika bra. Bara man får en chans att få biljetter utan att boka bussen skulle jag vara nöjd :-)
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Larzon »

thunder wrote:
Northpower Stockholm wrote:Ja vad tror ni :admin Bob fox fwd larzon och alla där uppe ? Kan vi i Stockholm och ni gemensamt bekosta ett onlinesystem för medlemmar och lösa klackbiljetter till nästa år ??? /Tele
Ja, det vore bästa lösningen. Men annars skulle en lösning med en deadline för att boka sig på bussen och sedan en lösa-biljetter-bokning efter det fungera lika bra. Bara man får en chans att få biljetter utan att boka bussen skulle jag vara nöjd :-)
ta dig till stockholm och åk med deras bussar då? förstår inte riktigt vad problemet är. Biljetterna kommer ALLTID först och främst gå till dom som åker med NP och NP STHLM's bussar. Fyller vi inte alla biljetterna har alla en chans att köpa biljett. Tycker du att du blir orättvist behandlad för att du bor i Oslo och vill köra själv till matcherna?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Perli »

Larzon wrote:ta dig till stockholm och åk med deras bussar då? förstår inte riktigt vad problemet är. Biljetterna kommer ALLTID först och främst gå till dom som åker med NP och NP STHLM's bussar. Fyller vi inte alla biljetterna har alla en chans att köpa biljett. Tycker du att du blir orättvist behandlad för att du bor i Oslo och vill köra själv till matcherna?
Är det så svårt att se vad problemet för de som inte bor i Stockholm eller Skellefteå är? Ok, då ska jag försöka förklara.. Min egen situation får agera exempel:

Jag bor i Avesta, Gävle ligger ca 10 mil i nordostlig riktning från mig.
Om jag vill ha en biljett så ska jag alltså köra ca 17 mil i sydostlig riktning för att hoppa på en buss som kör ca 18 mil rakt norrut.

Ok, men restbiljetterna då som säljs utanför arenan. Visst, jag kör 10 mil till Gävle men tyvärr så räcker inte biljetterna till alla.. då är det bara att köra hem igen och lyssna på matchen på radio. Jaja, bättre lycka nästa gång kanske.. Du tycker inte det vore rimligt att jag iallafall skulle kunna reservera biljetterna så att jag åtminstone vet att de finns där när jag är framme? Jag betalar dom gärna i förväg och dyker jag inte upp får ni väl sälja biljetterna till någon annan..
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Brynäs borta 15/4

Post by thunder »

Larzon wrote:
thunder wrote:
Northpower Stockholm wrote:Ja vad tror ni :admin Bob fox fwd larzon och alla där uppe ? Kan vi i Stockholm och ni gemensamt bekosta ett onlinesystem för medlemmar och lösa klackbiljetter till nästa år ??? /Tele
Ja, det vore bästa lösningen. Men annars skulle en lösning med en deadline för att boka sig på bussen och sedan en lösa-biljetter-bokning efter det fungera lika bra. Bara man får en chans att få biljetter utan att boka bussen skulle jag vara nöjd :-)
ta dig till stockholm och åk med deras bussar då? förstår inte riktigt vad problemet är. Biljetterna kommer ALLTID först och främst gå till dom som åker med NP och NP STHLM's bussar. Fyller vi inte alla biljetterna har alla en chans att köpa biljett. Tycker du att du blir orättvist behandlad för att du bor i Oslo och vill köra själv till matcherna?
Jag tycker att biljetterna först och främst ska gå till fansen, oavsett hur dom tar sig till matchen. Sedan hur biljetterna fördelas och till vilka fans är väl det som kan diskuteras. Inte färdsätt.

Så du tycker alltså att det rimliga förra helgen vora att jag körde oslo-skellefteå och sedan skellefteå-stockholm-buss till gävle-buss till stockholm och sedan stockholm-oslo hem? Du förstår inte alls varför jag skulle önska att jag kunda köpa en biljett och köra själv till Gävle?
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Brynäs borta 15/4

Post by thunder »

Och missförstå inte, Np sthlm gör ett grymt jobb och det är imponerande att se samma personer på varje bortamatch! Men jag önskar bara att det vore enklare för oss som inte har möjlighet att åka från stockholm att boka biljetter. I grundserien är det ett mindre problem eftersom alla platser inte fylls. Och man kan enkelt köpa biljetter från motståndarna.

Vi har trots allt samma anledning till att se matcherna, att vi älskar AIK.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Brynäs borta 15/4

Post by schteffe »

Att fylla bussarna måste få förtur, klackbiljetterna är förbehållet supporterföreningen och inte fans generellt och ingen tycker att bussresor är lika stämningsfulla om det blir halvfulla bussar. Det behöver dock inte betyda att man inte kan skapa klarhet i huruvida övriga tillresta kan få en klackbiljett. Varför inte redan från början ta upp anmälningar i två grupper, en bussgrupp och en biljettgrupp för de som ordnar egen transport. Men en deadline en viss tid, t ex natten innan matchdag - före denna deadline har bussresenärer förtur och fyller bussresenärerna biljettkvoten så blir det inte biljetter över till icke-bussare. I annat fall fyller icke-bussare ut återstående biljetter i enlighet med tid för anmälan. Om det fortfarande efter detta finns biljetter kvar tävlar bussare och icke-bussare om dessa på samma villkor under den tid som är kvar av dagen. Görligt?

Sen ska man komma ihåg att det inte handlar om att man inte kan se matchen om man inte får tag i klackbiljett, boka på ticnet istället nära bortastå så kan man vara säker på plats, bara för att man gillar bortalaget är klackbiljett ingen mänsklig rättighet. Vi måste få ett system som gynnar resor/crazys, främja resande genrellt, är hyfsat "rättvist" och inte minst hanterbart för hjältarna som samordnar det hela.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Brynäs borta 15/4

Post by svartgulsubkultur »

Tummen upp där Schteffe.
På vissa bortaarenor har också klackbiljetterna blivit ett alibi för att komma billigt undan men inte heja.

Klackbiljett="Klackarna i taket", annars kan man gott lösa vanliga biljetter till marknadspris.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Brynäs borta 15/4

Post by anton95uppsala »

Håller med Svartgul. Klackplåt = sång och flaggande osv. Man ska heja på där helt enkelt.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Perli »

Först och främst, det finns hängivna fans på andra orter än Stockholm och Skellefteå. Vad säger att jag inte viftade med flaggor och levde om? Min 5-åriga dotter sjöng tom med i ramsorna i torsdags och tyckte det var hur stort som helst att vara på plats!
Och självklart så ska man leva om i klacken men det går alldeles utmärkt att göra även om man inte åkt buss innan.
Det där har med person att göra, ingenting alls med vart man bor eller hur man tagit sig till arenan.

I vanliga fall så är det inga problem att köpa sittplatsbiljetter men nu släppte Brynäs biljetterna nästan en vecka innan det var klart vilka de skulle möta.

Det jag stör mig mest på är att det inte är möjligt att ens reservera biljetter utan det är bara att hålla tummarna. Hade väldigt gärna varit på plats i söndags men nu fick det vara, det var dock riktigt surt att se hur många fler som hade fått plats i klacken men det är som sagt inte ett alternativ att chansa på att få biljett.

Tro nu inte att jag skriver bara för att klaga och gnälla, ni som anordnar allt gör ett grymt bra jobb och jag vet att ni lägger ner mycket för att få det att fungera. Jag är väldigt tacksam att jag fick reservera biljetter till matchen i torsdags trots att det först sades att det inte var möjligt vilket gjorde det möjligt för mig och barnen att åka (två riktiga AIK-fans på tillväxt kan jag nämna).
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Brynäs borta 15/4

Post by svartgulsubkultur »

Jag har full förståelse för ditt och andra offsideboendes dilemma och jag har absolut inte pekat ut dig eller någon annan enskild individ som en alibisupporter.
Men problemet jag nämner finns och är på vissa håll ganska utbrett.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Brynäs borta 15/4

Post by Bobby »

Info om biljetter till torsdagens match kommer att dyka upp under kvällen så ta det bara lugnt.
Dä ä bra Mikalsån!
Post Reply