Hur kan/ska North Power förbättras.

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Sen krävs ju såklart även åtgärder som gör skillnad på studs också, men det är desto svårare. Att vända trenden så att folk börjar dras till västra istället för åt motsatt håll alltså.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jokard »

Mer sång, mer kultur, mer hets mot motståndarna inkl. klack :twisted:, mer passion, mer av allt!

Fan så mycket bättre NP kan vara än vad vi är just nu!

Sitter nere i Dalarna och har ångest inför varje hemmamatch att man inte kan stå där och ge järnet. Är jävligt avunds på er som är där, så ta vara på chansen när ni är där!

När jag slår på TVn imorrn för match mot Kaffestad, så ska jag se Elitseriens mäktigaste hemmastå. Vi vet alla vilka som är bra på att hetsa och vilka som egentligen bara står och sjunger men knappt bryr sig. FÅ DOM ATT BLI ENGAGERADE NÅGON?! Tvinga på dom en flagga, få dom att hoppa! Det är fan inte jobbigt att hoppa, det blir så mycket bättre av att bara stå och studsa en liten stund. Lite vardaglig motion får man också. ;)

Och mot Luleå så brukar vi faktiskt göra vårat jobb, så även där vill jag höra er mest i TVn. Jag kräver så lite, därför tycker jag att ni kan ge mig (och alla andra som ser via TVn) passionen genom rutan.

Jag skriver sällan här, men jag känner att det krävs förbättring just nu. Och det har vi fan potential för!
/Jokard
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Jokard wrote: Jag skriver sällan här, men jag känner att det krävs förbättring just nu. Och det har vi fan potential för!
/Jokard
Du om nån borde ju skriva här jävlart varje dag 8-)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Bob Sacamano wrote:
Ante wrote:
svartgulsubkultur wrote:Medhåll till Trollet där, och i stort också till Ante.

Men vad menar du är skillnaden mot när Ray skrev rapporterna?
Då satt ju han på pressläktaren precis som Trollet eller Zimme gör nu.
Kan vara jag som missat eftersnacket med spelarna i tråden? I så fall ber jag om ursäkt. Ägnar oroväckande lite tid på forumet numera så det har väl med det att göra. En plats på läktaren är som ni säger inget att orda om.

Däremot måste det hända nåt kring forumet/klacken. Annnars kommer det här att självdö och inom kort så har vi en klack av låt säga Brynäsklass! Vad säger folket från styrelsen om det här? Finns det nån plan?


Vi är i startgropen av en långsiktig plan som bygger på att locka yngre förmågor till klacken. Går det som vi har tänkt har vi något riktigt stort på gång. Kan inte säga mer i nuläget men det kommer bli officiellt så småningom.
Låter som ett bra initiativ, Framåt kamrater!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

svartgulsubkultur wrote:
Jokard wrote: Jag skriver sällan här, men jag känner att det krävs förbättring just nu. Och det har vi fan potential för!
/Jokard
Du om nån borde ju skriva här jävlart varje dag 8-)
+1!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Ante wrote:
svartgulsubkultur wrote:Medhåll till Trollet där, och i stort också till Ante.

Men vad menar du är skillnaden mot när Ray skrev rapporterna?
Då satt ju han på pressläktaren precis som Trollet eller Zimme gör nu.
Kan vara jag som missat eftersnacket med spelarna i tråden? I så fall ber jag om ursäkt. Ägnar oroväckande lite tid på forumet numera så det har väl med det att göra. En plats på läktaren är som ni säger inget att orda om.
Efter i stort sett varje match får du ett antal spelar-/tränarkommentarer i NPRs matchrapporter
http://northpower.nu/wordpress/?cat=8
I tisdags innehöll den utförliga kommentarer från Krille Holm, att ingen spelare uttalade sig beror på att jag inte lyckats fjäska till oss ackreditering i Kinnarps (NPR är ackrediterade och har således tillgång till omklädningsrummet i Coop, SKA, Läkerol, Hovet (bara gnaget), Cloetta och Vida arena. Dessutom har vi en gubbe på plats i Kinnarps, Hovet(DIF) och E-on) så Markman som rapporterar på plats därifrån brukar ha ett i förväg avtalat telefonsamtal med någon av tränarna. Att vi inte begär telefonintervjuer med spelare tio minuter efter slutsignal säger sig självt.
Från senaste hemmamatchen fick NP-läsarna kommentarer från Säcken, A-Fopp, Möller och Styrman.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jablonic »

Ja, det är lite projekt i görningen nu, vi får väl se vad det blir av det. Det handlar väl i korthet om att göra en jättesatsning på de yngre årskullarna, de som idag kan köpa årskort för 200 kr (framtidens AIK:are). De är ca 200 från varje kull, och att börja där vore väl en bra start, men förhoppningsvis kan man nåt ut bredare. Dessa ska iaf ha möjlighet att köpa ett speciellt klacksäsongskort, där de får en egen inhängnad del på ståplats. Förmodligen längst till höger, närmast sittplats, från ståplats sett. Där kan de bilda en egen färgstark klack. I detta kort ingår även olika typer av träffar där man exempelvis tillverkar flaggor eller ramsor, och sedan tillkommer även unika träffar med spelarna, möjlighet att få se lite bakom kulisserna. De får egen avtackning av spelarna efter matcherna, osv. Allt för att de verkligen ska känna hur viktiga de är. Förhoppningsvis träffar man kompisar i ung ålder som alla brinner för samma sak, skapar band till varandra och till AIK som varar för evigt. Och att det sedan blir en självklarhet att stötta laget på läktaren genom att fortsätta i NP när man blir äldre.

Med två klackar i arenan kan man förhoppningsvis få mer drag i hela arenan också, och då kanske h-e-l-a Västra kunde livas upp på ett annat sätt. Det är svårt att säga hur det kommer att bli och om det nu blir av, men vi diskuterar iaf tanken med AIK och de låter helt klart positiva. Alla inom klubben är medvetna om att stämningen är det allra viktigaste för att locka folk till arenan, det säger också alla undersökningar som man gjort. Att locka 25-åringar till klacken är uppenbarligen svårt, har man inte nått dit i den åldern så har man uppenbarligen inte den rätta passionen för det. Och även om man lyckas få dit dem enstaka matcher så blir de sällan långvariga. Det som måste till för att nå en klackrevolution är en storsatsning på det yngre gardet, där man liksom föds in i det på ett sätt som gör att klackränderna aldrig går ur. Det är ju först om ett antal år det går att skörda frukterna, men det är väl åtminstone värt att prova. Klubbens mål är ju att vara ledande inom alla områden, så därför bör vi ju vara det även på läktaren.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Markman »

Det låter som en riktigt bra idé! Jag gillar't! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Jablonic wrote:Ja, det är lite projekt i görningen nu, vi får väl se vad det blir av det. Det handlar väl i korthet om att göra en jättesatsning på de yngre årskullarna, de som idag kan köpa årskort för 200 kr (framtidens AIK:are). De är ca 200 från varje kull, och att börja där vore väl en bra start, men förhoppningsvis kan man nåt ut bredare. Dessa ska iaf ha möjlighet att köpa ett speciellt klacksäsongskort, där de får en egen inhängnad del på ståplats. Förmodligen längst till höger, närmast sittplats, från ståplats sett. Där kan de bilda en egen färgstark klack. I detta kort ingår även olika typer av träffar där man exempelvis tillverkar flaggor eller ramsor, och sedan tillkommer även unika träffar med spelarna, möjlighet att få se lite bakom kulisserna. De får egen avtackning av spelarna efter matcherna, osv. Allt för att de verkligen ska känna hur viktiga de är. Förhoppningsvis träffar man kompisar i ung ålder som alla brinner för samma sak, skapar band till varandra och till AIK som varar för evigt. Och att det sedan blir en självklarhet att stötta laget på läktaren genom att fortsätta i NP när man blir äldre.

Med två klackar i arenan kan man förhoppningsvis få mer drag i hela arenan också, och då kanske h-e-l-a Västra kunde livas upp på ett annat sätt. Det är svårt att säga hur det kommer att bli och om det nu blir av, men vi diskuterar iaf tanken med AIK och de låter helt klart positiva. Alla inom klubben är medvetna om att stämningen är det allra viktigaste för att locka folk till arenan, det säger också alla undersökningar som man gjort. Att locka 25-åringar till klacken är uppenbarligen svårt, har man inte nått dit i den åldern så har man uppenbarligen inte den rätta passionen för det. Och även om man lyckas få dit dem enstaka matcher så blir de sällan långvariga. Det som måste till för att nå en klackrevolution är en storsatsning på det yngre gardet, där man liksom föds in i det på ett sätt som gör att klackränderna aldrig går ur. Det är ju först om ett antal år det går att skörda frukterna, men det är väl åtminstone värt att prova. Klubbens mål är ju att vara ledande inom alla områden, så därför bör vi ju vara det även på läktaren.
Underbart!
Minns själv när man var 7-8 bast och såg upp till nån klackledarsnubbe som vi kallade för Barbapappa.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by smogz »

J
Jablonic wrote:Ja, det är lite projekt i görningen nu, vi får väl se vad det blir av det. Det handlar väl i korthet om att göra en jättesatsning på de yngre årskullarna, de som idag kan köpa årskort för 200 kr (framtidens AIK:are). De är ca 200 från varje kull, och att börja där vore väl en bra start, men förhoppningsvis kan man nåt ut bredare. Dessa ska iaf ha möjlighet att köpa ett speciellt klacksäsongskort, där de får en egen inhängnad del på ståplats. Förmodligen längst till höger, närmast sittplats, från ståplats sett. Där kan de bilda en egen färgstark klack. I detta kort ingår även olika typer av träffar där man exempelvis tillverkar flaggor eller ramsor, och sedan tillkommer även unika träffar med spelarna, möjlighet att få se lite bakom kulisserna. De får egen avtackning av spelarna efter matcherna, osv. Allt för att de verkligen ska känna hur viktiga de är. Förhoppningsvis träffar man kompisar i ung ålder som alla brinner för samma sak, skapar band till varandra och till AIK som varar för evigt. Och att det sedan blir en självklarhet att stötta laget på läktaren genom att fortsätta i NP när man blir äldre.

Med två klackar i arenan kan man förhoppningsvis få mer drag i hela arenan också, och då kanske h-e-l-a Västra kunde livas upp på ett annat sätt. Det är svårt att säga hur det kommer att bli och om det nu blir av, men vi diskuterar iaf tanken med AIK och de låter helt klart positiva. Alla inom klubben är medvetna om att stämningen är det allra viktigaste för att locka folk till arenan, det säger också alla undersökningar som man gjort. Att locka 25-åringar till klacken är uppenbarligen svårt, har man inte nått dit i den åldern så har man uppenbarligen inte den rätta passionen för det. Och även om man lyckas få dit dem enstaka matcher så blir de sällan långvariga. Det som måste till för att nå en klackrevolution är en storsatsning på det yngre gardet, där man liksom föds in i det på ett sätt som gör att klackränderna aldrig går ur. Det är ju först om ett antal år det går att skörda frukterna, men det är väl åtminstone värt att prova. Klubbens mål är ju att vara ledande inom alla områden, så därför bör vi ju vara det även på läktaren.
Lysande initiativ. Borde inte detta vara värt en rejäl artikel i Norran el Folkbladet, för att sprida initiativet ytterligare. Gissar att de skulle ta upp det om se fick ett tips.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jokard »

Det där tycker jag om Jablonic.

SGSK och Bob "Fakking" Sacamano, jag har just upptäckt tangentbordets värde. ;)
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Toktobbe »

Fyfan vad underbart det där låter!!! i mina ögon helt rätt väg att gå för att säkra framtiden och göra västra ännu bättre tror jag hade något liknande inlägg förra året om att bilda ett NP youngsters vilket var i princip samma ide som nu verkar vara på gång att bli verklighet ni har mitt stöd i denna satsning iaf....

Kör hårt ikväll nu gubbs och gumms visa passion och galenskap så kommer definitivt fler och fler hänga på då dem ser hur underbart det är att vara lite wild and crazy ibland
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Ante »

Svartgul: Ok, där ser man. Missar allt som oftast förstasidan. Går på forumdelen direkt. Där tycker jag det intressanta finns helt enkelt

En enskild pryl vi borde köra är att locka tillbaka alla gamla klackrävar någon lördagsmatch? Kanske nån träff före osv. Har ju gjorts halvhjärtade försök med detta tidgare som gått sådär. Men styr vi det rätt kan vi säkert få till en riktigt armé. Jag hjälper gärna till om det skulle behövas.

Att ni jobbar mot kidsen är tamefan det bästa jag läst här inne på mången god dag! Stort cred och fortsätt jobba in det här.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

>>Ante
Kanske vid en eventuell NP-Cup i fotboll?
18.30-matchen mot DIF 10/12 känns som ett bra tillfälle, eller?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by robzon »

Tre lördags matcher kvar före jul, tycker vi kör samling före alla tre men med mest fokus på 10/12. Vad tror ni?

NP/klacken och den nya iden kring kidsen är högt upp på "att göra listan".
Jag och Jablonic har surrat en del kring detta och vi får se hur vi gör denna säsong. Men vi funderar på att blåsa igång en klackverksamhet redan nu med dom befintliga i Framtidens AIK:are (301st)
Kalla alla dessa kids (+ ev alla NP´s medl.)till en träff som NP´s styrelse, Anders F, några spelare, Pea mm håller i.)
Förhoppningsvis kan det bli starten på nåt riktigt stort så småningom.

ps. bra jobbat i kväll alla ni som var på plats. Ses på tisdag igen!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Hur går det med den eventuella öppningen av en enkom NP-pub på Vitbergsbadets restaurang?
Har det runnit ut i sanden eller finns det hopp om liv där?
Vore ju kanon att köra en ordentlig NP-samling där vid nån av lördagsmatcherna.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Toktobbe »

robzon wrote:Tre lördags matcher kvar före jul, tycker vi kör samling före alla tre men med mest fokus på 10/12. Vad tror ni?

NP/klacken och den nya iden kring kidsen är högt upp på "att göra listan".
Jag och Jablonic har surrat en del kring detta och vi får se hur vi gör denna säsong. Men vi funderar på att blåsa igång en klackverksamhet redan nu med dom befintliga i Framtidens AIK:are (301st)
Kalla alla dessa kids (+ ev alla NP´s medl.)till en träff som NP´s styrelse, Anders F, några spelare, Pea mm håller i.)
Förhoppningsvis kan det bli starten på nåt riktigt stort så småningom.

ps. bra jobbat i kväll alla ni som var på plats. Ses på tisdag igen!
Fan vad bra Robzon man blir riktigt peppad av att höra vad som är på gång och att det ligger högt upp på priolistan fortsätt jobba hårt så kommer det ge resultat det är iaf jag övertygad om ;)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

Vi har ju dessutom idén att se bortamatcherna i sportbaren på SKA, inom NP då. Skulle vara kul!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Trollet wrote:Vi har ju dessutom idén att se bortamatcherna i sportbaren på SKA, inom NP då. Skulle vara kul!
Ja, hur blir det med det?
Är det spikat?
Och vilka datum kan i så fall vara aktuella?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

svartgulsubkultur wrote:
Trollet wrote:Vi har ju dessutom idén att se bortamatcherna i sportbaren på SKA, inom NP då. Skulle vara kul!
Ja, hur blir det med det?
Är det spikat?
Och vilka datum kan i så fall vara aktuella?
Jag tror det är sagt att vi får fem matcher till att börja med. Men det är inte sagt så mycket, tror att Robzon kan fylla i med mer info där.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by robzon »

Skellefteå AIK har fem matcher och av dom kan det väl vara aktuellt med två, tre stycken för NP.
Närmast i tiden kanske Frölunda-AIK fredag 18/11?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

robzon wrote:Skellefteå AIK har fem matcher och av dom kan det väl vara aktuellt med två, tre stycken för NP.
Närmast i tiden kanske Frölunda-AIK fredag 18/11?
Fredagsmys med AIK/NP?
Låter intressant.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by schteffe »

Många väldigt bra idéer.
Ang. klacksäsongskorten för kidsen, hur ska man förmå dessa att köpa just dessa kort istället för vanliga korten som ju bara kostar 200kr? Hur ska man se till att personer med detta kort går till just denna särskilda avskilda del på ståplats, som säkert inte är i mitten av ståplats, istället för att ställa sig mer centralt?
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jablonic »

Som sagt så är det mycket som återstår att lösa innan allt är i hamn, men det skulle ju kunna funka så att när man blivit för gammal för framtidens AIK:are får man erbjudande om att köpa detta klackkort. Kanske att man tar bort den äldsta årskullen på framtidens AIK:are och ersätter med klackkortet också. Sen gäller det ju att alla inser syftet med detta så att de samlas på den avskilda delen varje match, det får man väl göra genom att skapa sammanhållning genom träffar osv.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Är det 7-12 som gäller för Framtidens AIKare?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by robzon »

Jepp, 7-12 gäller.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by schteffe »

Verkar att döma av TV-bilderna vara mycket kids på ståplats numera, korrekt?
Tvivelsutan en jätteviktig målgrupp.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

schteffe wrote:Verkar att döma av TV-bilderna vara mycket kids på ståplats numera, korrekt?
Tvivelsutan en jätteviktig målgrupp.
Det var nog mig du såg...
Okysst och len som en bäbisstjärt.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by robzon »

Nog är det många kids på ståplats fast säsongsämsta för Framtidens AIK.arna senast (89st mot normalt ca 140 i snitt) Nästa hemmamatch mot Gnaget på tisdag är det ju lov så det bör ju kunna bli det dubbla då.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Melon »

Låter helt klart som en kanonide' med Framtidens AIK:are och tanken med 2 klackar som hetsar varandra och får med sig hela hallen...minns fortfarande den där matchen när det satt ett gäng på andra sidan med likadana kläder på sig (kanske nåt företag?) och sjöng ramsor mot västra och vi svarade...blev helt klart ett bättre tryck...

Sen vore det nog ingen dum ide' att få in den här nyheten/diskussionen i de lokala medierna (Norran/VF), så kidsen och föräldrarna får upp ögonen för det här och snackar om det vid frukostborden runt om i vår vackra stad...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Post Reply