Hur kan/ska North Power förbättras.

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by BigGuyJohan »

Bob Sacamano wrote:
Ante wrote:
Bob Sacamano wrote:Alltså nu börjar man bli redigt less! Att man krigar och skriker sig tokhes varje match för att sedan få se västra tappa mer och mer är fan ingen höjdare...
Den tappra kärnan jobbar på bra och ska ha cred. Men ni är för få halsar nu helt enkelt. Vad göra? Tror inte problemet löser sig självt!
Att det inte löser sig självt är ju helt uppenbart då den nedåtgående spiralen bara fortsätter..
Ja, hur man lockar röster tillbaka till västra är ju en svår nöt att knäcka...
Håller med er båda.. känns nästan som att det bara är rektangeln rakt upp från pociet som sjunger, för att sen bara vara sporadiska käftar som går.. blir jätte störd av att då jag tittar till vänster från min position vid trumman är det knappt nån käft som rör sig.. Även ibland mina kompisar Runt trumman.
På Något sätt måste vi lösa det här problemet då de riskerar att Klacken Dör ut (om bara några få vågar ta i)
Kanske ha 3 klacfkledare på matcherna.. Iaf matcher som känns Extra viktiga och då de är extrema hat-möten (Lule, HV71, FBK) förståelsen för att det inte blir samma tryck på t.ex växjö finns ju.. Men det ursäktar inte en Under godkänt insats av klacken Förekommer. Något måste göras i varje fall, det är kontentan av det hela..
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Luleå är ju inget extremt hatmöte...

Sedan vad gäller klackledarbiten så rymms det egentligen bara en på podiet, men däremot så hjälper ju Big Guy vid trumman den flanken emellanåt vilket är positivt!

*Skriver från mobilen därav det korta svaret.*
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Markman »

Rent byggnadsmässigt känns det spontant inte som att det skulle vara något större problem att bygga upp ett eller två podium till, ett på vardera sidan om mitten.. Det borde inte behövas mycket mer än lite stålställning, en ordentlig platta att stå på och lite bultar att sätta fast den med.. Någon som är mer inne i den branschen än jag som säger emot?

Kan inte det vara en idé att ta upp med AIK annars, fler podium = fler potentiella klackledare = bättre stämning = fler åskådare = mer pengar i kassan för AIK..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Ja, själva konstruktionen är ju enkel.
Men det skulle räcka långt med två totalt.
Dvs att man flyttar det nuvarande en bit fran mitten.
Alternativt att man gör en smalare men väldigt lång upphöjning
istället för ett stort podie.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by BigGuyJohan »

Bob Sacamano wrote:Luleå är ju inget extremt hatmöte...

Sedan vad gäller klackledarbiten så rymms det egentligen bara en på podiet, men däremot så hjälper ju Big Guy vid trumman den flanken emellanåt vilket är positivt!

*Skriver från mobilen därav det korta svaret.*
Jag gör de jag kan :) Men det jag menar är att man vid viktiga matcher iaf kan ha 3 styck. en som står på podiet å sen 2 på vardera sida om podiet (typ 2-3 meter från podiet) som peppar upp ståplats på sidorna.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by BigGuyJohan »

Bob Sacamano wrote:Ja, själva konstruktionen är ju enkel.
Men det skulle räcka långt med två totalt.
Dvs att man flyttar det nuvarande en bit fran mitten.
Alternativt att man gör en smalare men väldigt lång upphöjning
istället för ett stort podie.
går ju göra 2 mindre podier på sidorna.. typ 3-5 meter från mittenpodiet. behöver ju inte vara lika hög som den i mitten.. men tillräckligt så man kommer upp en bit
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Ser då hellre att vi gör en enda lång "platå" som är smalare än nuvarande podiet men bra mycket längre.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Bob Sacamano wrote:Ser då hellre att vi gör en enda lång "platå" som är smalare än nuvarande podiet men bra mycket längre.
+1
Även om det bara är en gubbe där så kan han fronta den flank som behöver jagas på just då.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by BigGuyJohan »

svartgulsubkultur wrote:
Bob Sacamano wrote:Ser då hellre att vi gör en enda lång "platå" som är smalare än nuvarande podiet men bra mycket längre.
+1
Även om det bara är en gubbe där så kan han fronta den flank som behöver jagas på just då.
Jo. Det kan ju vara ett alternativ oxå.. Nåt måste iaf göras för att styra upp att de är så tyst ibland på västra!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Markman »

svartgulsubkultur wrote:
Bob Sacamano wrote:Ser då hellre att vi gör en enda lång "platå" som är smalare än nuvarande podiet men bra mycket längre.
+1
Även om det bara är en gubbe där så kan han fronta den flank som behöver jagas på just då.
+1
Det vore ju en ännu bättre lösning!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jokard »

svartgulsubkultur wrote:
Bob Sacamano wrote:Ser då hellre att vi gör en enda lång "platå" som är smalare än nuvarande podiet men bra mycket längre.
+1
Även om det bara är en gubbe där så kan han fronta den flank som behöver jagas på just då.
Gör den inte för smal bara, så Fox får en chans att kunna göra det bra... Alltså... Med tanke på hans ökända knä/axel/u name it-leder.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Jokard wrote:
svartgulsubkultur wrote:
Bob Sacamano wrote:Ser då hellre att vi gör en enda lång "platå" som är smalare än nuvarande podiet men bra mycket längre.
+1
Även om det bara är en gubbe där så kan han fronta den flank som behöver jagas på just då.
Gör den inte för smal bara, så Fox får en chans att kunna göra det bra... Alltså... Med tanke på hans ökända knä/axel/u name it-leder.
8-)
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by GroovyEd »

När kommer en np-app?;-)
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by fwd »

GroovyEd wrote:När kommer en np-app?;-)
Vad ska den innehålla? :lol:
Charter Division
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by aik155 »

fwd wrote:
GroovyEd wrote:När kommer en np-app?;-)
Vad ska den innehålla? :lol:
Kan väl inhålla info om målningar typ nästa resa å klacksatsnigar
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

GroovyEd wrote:När kommer en np-app?;-)
Det var ju tal om nån forum-app, vet inte vad som hände med det.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Ante »

Hoppas NP kan bygga vidare på den grymma resan från igår. Framåt AIK!
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by aik155 »

håller med ante tänk de trycket på hemmaplan!!
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Zimme »

Ante wrote:Hoppas NP kan bygga vidare på den grymma resan från igår. Framåt AIK!
Vi kör en 5 timmars bussresa innan hemmamatcherna?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lidlund »

GroovyEd wrote:När kommer en np-app?;-)
Vad tänkte du/ni att appen ska göra?
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Ante »

Zimme wrote:
Ante wrote:Hoppas NP kan bygga vidare på den grymma resan från igår. Framåt AIK!
Vi kör en 5 timmars bussresa innan hemmamatcherna?
Haha, typ. Nää, men resorna brukar alltid ge lite pepp och svetsa samman alla lite mera. Vore ljuvligt med en riktigt bra stämning på onsdag oxå.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by GroovyEd »

Jag tänkte typ det svartgul säger, en forum-app. Typ bara lättare tillgång till forumet på telefonen och lite smått och gott:-) tänker på det varje gång jag måste gå genom webbläsaren på telefon..
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

Vi har pratat om det, det blir isåfall Tapatalk, en app som är helt dominerande som forumläsare både på Android Market och App Store.
Tror egentigen inte det ska vara några problem att dra igång det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Jag och några bekanta satt på sittplats nere i Timrå och bevittnade matchen och lyssnade på er.
Våran gemensamma reaktion är att "Fan vad ni är bra på bortaplan, faktiskt bättre än på hemmaplan".

Nu har det väl kanske en liten förklaring i att när man är på bortaplan så blir det mera koncentrerat ljud då alla står på en liten yta ist för som det kan vara på Västra ibland, men helt klart var det riktigt skoj att höra.
Btw, om ni inte hade varit där..Fy fan vad tråkigt det hade varit då, inget liv på läktaren. Precis som i matchen TIK-FBK som jag var där och såg. Det enda som hördes från läktarhåll då var enstaka röster, som allt som oftast innehöll: "vad fan håller ni på med?", "ni borde betala oss för att vi kommer hit", "men jobba lite grann för helvete" etc.
Ganska underhållande det med iofs, men inte alls på samma sätt som en 250 pers stark bortaklack som helt dominerar en arena.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
admin
Site Admin
Posts: 129
Joined: 24 May 2011, 20:14

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by admin »

Väntar bara på nya uppgifterna för servern så ska jag försöka installera tapatalk!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jokard »

Diskuteras inte sånt ni diskuterar här: http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... f=16&t=246" onclick="window.open(this.href);return false; ?
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by GroovyEd »

Jokard wrote:Diskuteras inte sånt ni diskuterar här: http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... f=16&t=246" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Mycket riktigt. Ursäkta att jag drog upp app-snacket i fel tråd!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by fwd »

GroovyEd wrote:
Jokard wrote:Diskuteras inte sånt ni diskuterar här: http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... f=16&t=246" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Mycket riktigt. Ursäkta att jag drog upp app-snacket i fel tråd!
10 piskrapp din jävel! 8-)
Charter Division
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jokard »

fwd wrote:
GroovyEd wrote:
Jokard wrote:Diskuteras inte sånt ni diskuterar här: http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... f=16&t=246" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Mycket riktigt. Ursäkta att jag drog upp app-snacket i fel tråd!
10 piskrapp din jävel! 8-)
Att man alltid ska måsta styra upp före nån mod gör det :ugeek:

/Facepalmb... :twisted:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by TS_ »

Nu har jag ingen riktig rätt att tala, då jag inte varit på en hemmamatch på ett år till följd av kompisar valt TVn framför Arenan, samt flytt till Luleå. Men jag anser att Skellefteå är top3 när det gäller bra tryck och bra ramsor på matcherna. (Solna och Djurgården är svåra att konkurrera ut vid derbyn, sen låter Djurgården nästan alltid högt). Men större delen av säsongen har det varit rätt monotona ramsor, ofta bara ''Hej! Här är vi'' och ''Aik visa hjärtat'', visst det är en riktigt bra låt, men en annan jag skulle verkligen vilja höra mer är ''Genom hela livet'' (får gåshud varje gång jag hör den) sen var det länge sen man hörde ''Vi på västra stå har aldrig tvivlat'' ''Vi har vandrat genom öknar'' och ''Guldet ska hem''. Finns säkert fler jag inte kommer på atm. Men ni ska ha kudos för att inte börjat med tråkramsor som ''X är dom bästa! Heja, heja, heja X''
Post Reply