Hur kan/ska North Power förbättras.

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by skellsupport »

Tycker man kan bygga fler sittplatser och börja sälja klackbiljetter istället för ståplatsbiljetter. Galna målfiranden osv brukar jaga iväg turisterna. Ser hellre att man sitter med armarna i kors än står.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by karjala »

fwd wrote:Det jag tycker är mest fascinerande är hur fan folk har mage att klaga på flaggor när dom står mitt i klacken. Helt jävla ofattbart enligt mig. Andra matchen nu i slutspelet där det blir diskussion om flaggorna.
Om den som skrek det igår trätt fram så hade jag gärna "diskuterat".
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

fwd tog den diskussionen snabbt och enkelt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by karjala »

Trollet wrote:fwd tog den diskussionen snabbt och enkelt.
Lite väl mild.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jablonic »

Kan nån från sittplats ge en ärlig bedömning av klacken i slutspelet när det kommer till decibeltryck i sången? Många från kärnan har ju flyttat ganska långt ned på läktaren, men jag är rädd att vi förlorar övre halvan av läktaren då. Provade själv att stå en period där uppe och då var det sämre tryck än nånsin på den halvan. Men samtidigt känns det bra att få ned klacken lite också. Det ser bättre ut i teve om inte annat.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Jag sitter mitt på läktaren, typ rad 6 på en långsida och har rödlinjen mitt framför mig så jävlart mitt på, mitt på läktaren.

Jag ska ärlig säga att jag inte märkt av att många från kärnan flyttat ner på läktaren när det gäller ljudnivån under matcherna, utan det tror jag är mera något som ni som står där tänker på än de övriga i Arenan.
Därifrån jag sitter så är det en unison stark stämma som hörs i era ramsor, och ni har då verkligen gått in i Slutspelamode ni med.

Sedan så uppfattas nivån olika beroende på vart man sitter oxå, vilket är naturligt. Nere vid isen i seket är det bra mycket högre volym än om man sitter upp i logerna, men som sagt var är det helt naturligt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jablonic »

Ja, det skiljer enormt var man är placerad i arenan. Känns som man bör sitta ganska långt ned på sittplats och inte närmare än vid rödlinjen för att kunna fånga in ljudet från klacken på bästa sätt. När jag var ute på isen en gång innan nedsläpp så lät klacken helt jävla enormt bra, så spelarna på isen har ju helt klart bästa parkett för att ta del av stämningen. Vilket ju så klart är logiskt, men vilken enorm skillnad det gör är nog svårt att förstå.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Jo, precis och från min plats som ör ganska centralt då märker jag ingen skillnad iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

fwd wrote:Det jag tycker är mest fascinerande är hur fan folk har mage att klaga på flaggor när dom står mitt i klacken. Helt jävla ofattbart enligt mig. Andra matchen nu i slutspelet där det blir diskussion om flaggorna.
Folk lär sig uppenbarligen inte. Men vi fortsätter ju vifta i vanlig ordning så får dessa malplacerade personer flytta sig om det inte passar.

Det är däremot en sak som kan förbättras en hel del på västra, mer flaggviftande! Dom gör ingen nytta på marken.

Om inget oförutsett händer så kommer vi inviga det nya podiet vid fredagens match vilket markant kommer öka möjligheterna till att få med kanterna av västra!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Längtar till fredag, bäst för herr Granlund att han extraförstärkt det nya podiet utav bara helvete för nu ska här jävlar gås bärsärk som aldrig förr.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Och pluss ett på det där om flaggorna, dom ska vevas i vartenda spelavbrott och lite till.
Där kan vi bli avsevärt mycket bättre.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by don_tomassso »

Bra jobb i kväll!!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lappmössan »

Tyckte tvärtom att det var rätt dåligt ikväll bortsett från början av första och slutet av sista. Konstigt att ramsorna kan hamna så i otakt trots att bara 150 pers sjunger.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Lappmössan wrote:Tyckte tvärtom att det var rätt dåligt ikväll bortsett från början av första och slutet av sista. Konstigt att ramsorna kan hamna så i otakt trots att bara 150 pers sjunger.
Måste hålla med här tyvärr. Västra startade riktigt bra och avslutade fint. Däremellan var tamt och ganska uddlöst.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by robzon »

För mycket fylla. Bättre i måndags fast bra idag också!
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by cechise »

Såg matchen på teve och ljudet på cmore va helt horribelt lågt, speciellt i första. Vid 1-0 lät det som det var helt tyst i arenan. Dom måste ha haft nåt fel på grejerna.

Men att döma av bilderna, ljudtypen och från folk på plats verkar det ha varit riktigt bra drag.

Bra jobb av er nere på podierna också.
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Fox »

robzon wrote:För mycket fylla. Bättre i måndags fast bra idag också!
Robban: Du har börjat tappa prioriteringarna sedan du tog jobbet på kansliet - Fylla är alltid viktigare än både stämning, familj och matchen 8-)

Var SGSK på podiet den här matchen också? Får ståkuk vid bara tanken på att se honom arg där nere.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Fox wrote:
robzon wrote:För mycket fylla. Bättre i måndags fast bra idag också!
Robban: Du har börjat tappa prioriteringarna sedan du tog jobbet på kansliet - Fylla är alltid viktigare än både stämning, familj och matchen 8-)

Var SGSK på podiet den här matchen också? Får ståkuk vid bara tanken på att se honom arg där nere.
Bara första två, sen bröt rösten ihop.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Det går absolut inte avgöra något via tv-ljudet. Oerhört nedmickat.
Bra hopp i slutet!
Dä ä bra Mikalsån!
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by robzon »

8-)
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by skellsupport »

Tyckte det var riktigt bra drag. Bra fylla också.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jokard »

Blir tunga bussar till Luleå nu. Dags för alla att verkligen börja prestera! Det är det här vi lever för. Nu jävlar!
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Puttrix
Posts: 1
Joined: 11 Apr 2013, 18:10

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Puttrix »

Varför sjunger inta alla med i låten "hela Sveriges AIK..." I början av introt, skulle vara rätt fräck tycker jag, även som sittplats gubbe så skulle jag gärna sjunga med.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by karjala »

Jokard (I'm back) wrote:Blir tunga bussar till Luleå nu. Dags för alla att verkligen börja prestera! Det är det här vi lever för. Nu jävlar!
:twisted:
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

Puttrix wrote:Varför sjunger inta alla med i låten "hela Sveriges AIK..." I början av introt, skulle vara rätt fräck tycker jag, även som sittplats gubbe så skulle jag gärna sjunga med.
För att många ledande inom kärnan inte gillar den och då låter resten av arenan sjunga den.
2012-05-19
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Poet wrote:
Puttrix wrote:Varför sjunger inta alla med i låten "hela Sveriges AIK..." I början av introt, skulle vara rätt fräck tycker jag, även som sittplats gubbe så skulle jag gärna sjunga med.
För att många ledande inom kärnan inte gillar den och då låter resten av arenan sjunga den.
Det har diskuterats väldigt mycket i ämnet tidigare som finns att läsa om varför den knappt sjungs av någon. Kort sagt kan man säga att den aldrig kommer att sjungas av klacken.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Humlannitton
Posts: 1511
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Humlannitton »

Puttrix wrote:Varför sjunger inta alla med i låten "hela Sveriges AIK..." I början av introt, skulle vara rätt fräck tycker jag, även som sittplats gubbe så skulle jag gärna sjunga med.
Den sjungs av många på västra också, bara att haka på! :) Ju fler, desto mäktigare.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by skellsupport »

Banna Humlannitton?
User avatar
Humlannitton
Posts: 1511
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Humlannitton »

skellsupport wrote:Banna Humlannitton?
Tror nog fortfarande att det är tillåtet att ha olika åsikter. Skulle bli ett trist forum annars... :)

Huvudsaken är att alla ställer sitt ego åt sidan och ställer upp för klubben, där är vi nog överens.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

Sträcker mig att jag kan vara tyst större delen av visan.
2012-05-19
Post Reply