Hur kan/ska North Power förbättras.

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Haha, han såg fan diabolisk ut på skärmen idag :twisted:
Jag ska inte ens skriva vad min femåring sa då BigGuy dök upp i rutan...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Rampa »

Står han inte där, så undrar man typ var klacken tagit vägen. 8-)
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Nick the little dick »

Stäihn wrote:jag tyker vi borde göra jätte stora flaggor till ala spelare för dom förchjänar det efter som vi kom tvåa förra året
Hahahahahahahahahahahahahahahaha.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by TS_ »

Varför byter North power till en ny facebook-sida?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

TS_ wrote:Varför byter North power till en ny facebook-sida?
Vet inte, men gissar att det är för att renodla det lite. Att helt enkelt vända sig till dem som faktiskt är intresserade av klacken och supporterkultur och slippa en massa medgångssupportrar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

Tror det handlar om att sidan i nuläget är en person, förnamn North och efternamn Power. Dels är sådana begränsade, man kan inte ha hur många vänner som helst, dels är det struligt på andra sätt med likes osv.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jablonic »

Mest är det bara för att vi närmar oss taket på 5000 vänner.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by BigGuyJohan »

svartgulsubkultur wrote:Haha, han såg fan diabolisk ut på skärmen idag :twisted:
Jag ska inte ens skriva vad min femåring sa då BigGuy dök upp i rutan...

:lol: jag som är så lugn och beskedlig :lol: :twisted: ;) :D
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lappmössan »

7 minuter kvar, 2-1 och vi får PP. Då sjunger klacken "Alla vi som hatar löven hoppar nu."
Jag hatar löven precis som alla andra här, men det där är bara korkat. Har försvarat NP när folk säger att det bara är löjliga som håller på och sjunger hata löven, men så ofta som det sjungs nu har jag börjat hålla jag med dem. Helt fel fokus.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

Igår var det ovanligt mycket det håller jag med om.
Blir överlägset bäst tryck i ramsorna som har gått några säsonger.
2012-05-19
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by dovienya »

"hopp hopp" lät ju oerhört fånigt...
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Varit riktigt bra målkaos de senaste matcherna, fortsätt så!
Dä ä bra Mikalsån!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by don_tomassso »

Grymt tryck ikväll det gillas.Även i hela hallen.Men varför musik då klacken är igång?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Foppas skridskocoach »

Enda minuset är att Hata Löven körs alldeles på tok för ofta. En gång per match är absolut max. I övrigt ruggigt bra drag!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1514
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Humlannitton »

don_tomassso wrote:Grymt tryck ikväll det gillas.Även i hela hallen.Men varför musik då klacken är igång?
´Hände det ens under den här matchen?
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Foppas skridskocoach wrote:Enda minuset är att Hata Löven körs alldeles på tok för ofta. En gång per match är absolut max. I övrigt ruggigt bra drag!
Äh, idag var det ju egentligen bara nån enstaka gång då Rahimi var i fokus..
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

Idag tycker jag musiken sköttes på ett bra sätt.
Spelades då vi var tysta och lät oss hålla igång då vi gjorde det.
2012-05-19
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

Måste varit bästa trycket den här säsongen efter Linköpings 1-2 mål.
Riktigt bra jobb av sgsk på podiet idag!
2012-05-19
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by don_tomassso »

Poet wrote:Måste varit bästa trycket den här säsongen efter Linköpings 1-2 mål.
Riktigt bra jobb av sgsk på podiet idag!
Har undrar vem det varit.Riktigt bra jobb av honom.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by don_tomassso »

don_tomassso wrote:
Poet wrote:Måste varit bästa trycket den här säsongen efter Linköpings 1-2 mål.
Riktigt bra jobb av sgsk på podiet idag!
Har undrat vem det varit.Riktigt bra jobb av honom.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lappmössan »

Kan ju fortfarande bli betydligt mycket bättre. Knappt hälften av de som står i kärnan sjunger annat än någon enstaka ramsa.
Förstår verkligen inte hur folk kan ställa sig där när de inte vill sjunga, är de IQ-befriade hela bunten? :?
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by fwd »

Det jag tycker är mest fascinerande är hur fan folk har mage att klaga på flaggor när dom står mitt i klacken. Helt jävla ofattbart enligt mig. Andra matchen nu i slutspelet där det blir diskussion om flaggorna.
Charter Division
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

Före en straff också. Är fan inte mycket att se en minut innan straffen ska läggas.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Kan ju fortfarande bli betydligt mycket bättre. Knappt hälften av de som står i kärnan sjunger annat än någon enstaka ramsa.
Förstår verkligen inte hur folk kan ställa sig där när de inte vill sjunga, är de IQ-befriade hela bunten? :?
Absolut, skrämmande att se hur många som står mellan de mellersta pelarna och som verkligen inte bidrar med ett enda förbannade dugg.
Efter nåt periodpauspeptalk blev uppslutningen bättre men egentligen är det ju märkligt att man måste förklara för folk att om de inte sjunger och skriker så hörs de inte... :roll:

På fredag krävs det förbättring, fyllematch där vi antingen har matchboll eller möjlighet att skaffa oss matchboll, då kan man inte begära mindre än världsårsbästanivå.
Den på västra som ser en ovillig turist då har min tillåtelse att ge den snålskjutsåkaren en armbåge i sidan tills han sjunger för allt vad strupen håller eller väljer att ställa sig på bortastå.

1800 på läktaren, visst märker ni tryckskillnaden på ramsorna om de är 100 eller 1200 som är med på "upp med händerna"?
Fatta trycket om SAMTLIGA stående kunde engagera sig, då får man direkt ett tryck som per automatik drar med sig resten av publiken.

Men en stor eloge till alla som verkligen bidrog idag, ni vet vilka ni är ifall ni låter som Gunnel Mässing imorgon.
Nya och fullare spjäll i skellhell på fredagkväll!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jokard »

Du gör det grymt SGSK!

Tyckte mig se tjejer, killar och annat folk idag som faktiskt sjöng med för allt de förmådde. Troligen tack vare dig SGSK. Det hjälper! Dom som blir sura dock för att man firar ett mål med ordentligt kaos står ju på helt fel ställe :twisted:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by pttr »

Jokard (I'm back) wrote:Du gör det grymt SGSK!

Tyckte mig se tjejer, killar och annat folk idag som faktiskt sjöng med för allt de förmådde. Troligen tack vare dig SGSK. Det hjälper! Dom som blir sura dock för att man firar ett mål med ordentligt kaos står ju på helt fel ställe :twisted:
Måste också passa på att berömma dagens motiverare/uppviglare! Tror definitivt du drog med dig ett 50-tal mumlare som faktiskt började ta i!
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Fox »

Underbart SGSK! Behovs lite tysk mentalitet pa Vastra!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lappmössan »

Absolut, sgsk är grym! Enda jag har att anmärka på där är väl att det var lite väl mycket "jobba jobba AIK", många som ledsnar ;) Samtidigt en av ramsorna man får bäst tryck i så det är väl en känslig avvägning.

Angående det här om klackturisterna mitt i klacken: Går det inte att sätta upp lappar eller helt enkelt meddela innan match när läktaren börjar fyllas att alla som inte tänkt sjunga ska söka sig längst ut på kanterna?

Igår hamnade jag och en polare brevid en kille som höll käften och bakom en kille och tjej som höll käften. Efter lite övertalning började han till sidan om oss sjunga med lite grann och klappa med ganska bra. De framför oss stod dock stumma med armarna i kors under hela matchen och gav oss bara nedlåtande blickar när vi försökte övertala dem till att åtminstone klappa med. Så hela förlängningen spenderades med att stå framåtböjda och skrika dem i öronen så de skulle ge fan i att ställa sig där någon mer gång. Hade lite ångest för det innan jag skulle lägga mig men blir mer och mer övertygad om att det var en bra taktik.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by schteffe »

Lappmössan wrote: Angående det här om klackturisterna mitt i klacken: Går det inte att sätta upp lappar eller helt enkelt meddela innan match när läktaren börjar fyllas att alla som inte tänkt sjunga ska söka sig längst ut på kanterna?
Lär väl behöva ha godkännande från AIK för något sådant. Men det vore säkert effektivt, att åtminstone under några matcher dra en fyrkant av svartgul tejp (som farbror polisen gör) centralt på ståplats med lappar på med texten "KLACK - sjungande ståplats" eller liknande. Och därtill bygga för bakom klacken, som det talats om.

Tror många av de som söker sig mot mitten och inte sjunger gör det av vana utifrån att man får en bättre sikt av planen i sin helhet - det är väl t ex få som självmant sätter sig länst ut på ena kanten i en biosalong.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

Behövs inget tillstånd för det!

"Jobba jobba AIK" ska köras ännu mer, fantastiskt tryck i den.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply