Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 15/3

Moderators: Northpower Stockholm, Styrelsen

Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Northpower Stockholm »

Slagskott wrote:En liten nyfiken fråga bara: enl. tråden om NP-resan från Skellefteå till Gävle på söndag kostar klackbiljetterna 100 kr. Enl. den här tråden kostar de 140 kr. Nån som har skrivit fel, eller skiljer det sig verkligen i pris?
140 kr kostar biljetten
tomino
Posts: 2
Joined: 08 Apr 2012, 11:48

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by tomino »

anton95uppsala wrote:
tomino wrote:Går det att anmäla sig själv på torsdagens match, hoppa på bussen från Uppsala och lösa medlemskap och en klackbiljett till både sig själv och en polare som ansluter i Gävle pga en krånglig resväg? Vi bägge betalar såklart bussresan, medlemskapet och biljett men bara en av oss följer med på bussresan. Har redan biljett till första hemmamatchen men vill så gärna se mer och hjälpa AIK för allt vad halsen bär!

Tomas
För dig funkar det absolut, vi som kliver på i Uppsala gör det vid Max/Statoil, parkeringen vid norra infarten till stan. För din kompis är jag inte säker, och kan heller inte lova nåt, men det känns ju som att det borde gå. Maila npsthlm@gmail.com och fråga så får du ett säkert svar!
Tack Anton för klargörandet. Jag har mejlat NPSthlm så det löser sig hoppas jag!
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by anton95uppsala »

tomino wrote:
anton95uppsala wrote:
tomino wrote:Går det att anmäla sig själv på torsdagens match, hoppa på bussen från Uppsala och lösa medlemskap och en klackbiljett till både sig själv och en polare som ansluter i Gävle pga en krånglig resväg? Vi bägge betalar såklart bussresan, medlemskapet och biljett men bara en av oss följer med på bussresan. Har redan biljett till första hemmamatchen men vill så gärna se mer och hjälpa AIK för allt vad halsen bär!

Tomas
För dig funkar det absolut, vi som kliver på i Uppsala gör det vid Max/Statoil, parkeringen vid norra infarten till stan. För din kompis är jag inte säker, och kan heller inte lova nåt, men det känns ju som att det borde gå. Maila npsthlm@gmail.com och fråga så får du ett säkert svar!
Tack Anton för klargörandet. Jag har mejlat NPSthlm så det löser sig hoppas jag!
Ingen fara, hoppas det löser sig.
tweety79
Posts: 23
Joined: 26 Sep 2011, 19:51

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by tweety79 »

Grytis wrote:Ok...finns hopp alltså :) Informeras det här när det blir dags att anmäla sig för endastklackbiljetter då? (bor ca 50 mil väster om Gävle så man vill ju va säker på att man får biljett så man inte åker i onödan)
50 mil? Är du norrbagge eller exilsvenne? :)
Grytis
Posts: 42
Joined: 16 Jun 2011, 23:28

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Grytis »

:lol: :lol: ...nä...ingetdera! Bor i de värmländska skogarna bara ett stenkast ifrån baggarna (Årjäng).
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by barrskog »

Finns det fortfarande klackbiljetter kvar till torsdagens match, ifall man löser ut medlemskap på plats och tar sig ner för egen maskin?
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Bobby »

barrskog wrote:Finns det fortfarande klackbiljetter kvar till torsdagens match, ifall man löser ut medlemskap på plats och tar sig ner för egen maskin?
Ja.
Du behöver ej medlemskap ifall du tar dig dit på egen hand.
Dä ä bra Mikalsån!
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by rubzz »

Bob Sacamano wrote:
barrskog wrote:Finns det fortfarande klackbiljetter kvar till torsdagens match, ifall man löser ut medlemskap på plats och tar sig ner för egen maskin?
Ja.
Du behöver ej medlemskap ifall du tar dig dit på egen hand.
Men biljetterna går inte att boka om man inte är medlem antar jag?
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Bobby »

rubzz wrote:
Bob Sacamano wrote:
barrskog wrote:Finns det fortfarande klackbiljetter kvar till torsdagens match, ifall man löser ut medlemskap på plats och tar sig ner för egen maskin?
Ja.
Du behöver ej medlemskap ifall du tar dig dit på egen hand.
Men biljetterna går inte att boka om man inte är medlem antar jag?
Det gör dom visst. Men du får i detta fallet gå via NP-Syd då vi inte kommer åka ner till torsdagsmatchen.
Dä ä bra Mikalsån!
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Northpower Stockholm »

Följande gäller f.o.m nu till TORSDAG :D :D Vi har fått tillbaka 40 biljetter från Skellfteå nu.

Det är först till kvarn nu på ca 70 biljetter. Det borde räcka till alla som vill och reser dit själva ni behöver inte vara medlemmar. 140 kr/st. insläpp 18.45 på dessa.
Welsered
Posts: 7
Joined: 15 Jun 2011, 13:23

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Welsered »

Fyll extraplatserna på torsdag nu!
karlstaden
Posts: 22
Joined: 10 Sep 2011, 23:47

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by karlstaden »

140???
jag är medlem och vill ha 2 biljetter, varför i hela helvete kostar biljetterna 140 istället för 100?
Grytis
Posts: 42
Joined: 16 Jun 2011, 23:28

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Grytis »

Ska ha 4 biljetter till torsdagen....hoppas det räcker att göra sin anmälan på detta vis nu.

Raimo Hautanen
Rebecka Hautanen
Tobias Hautanen
Sofia Hautanen
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Bobby »

karlstaden wrote:140???
jag är medlem och vill ha 2 biljetter, varför i hela helvete kostar biljetterna 140 istället för 100?
Därför att Brynäs anser att dom maximala 6 000 extra som dom kan få in på 150 sålda biljetter är värda att göra supportrarna från båda lägren upprörda över. Detta resulterar ju i att Brynäs supportrar kommer få betala samma pris här. Oerhört onödigt och girigt.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Bobby »

Grytis wrote:Ska ha 4 biljetter till torsdagen....hoppas det räcker att göra sin anmälan på detta vis nu.

Raimo Hautanen
Rebecka Hautanen
Tobias Hautanen
Sofia Hautanen
För att vara på säkra sidan kan du ju slänga iväg ett mail också då detta inte är någon biljettråd.
Dä ä bra Mikalsån!
admin
Site Admin
Posts: 129
Joined: 24 May 2011, 20:14

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by admin »

Jag har säkert skickat mail till 15-20 pers som vill ha biljetter till Torsdag
Så har bett dem skicka mail till dig roger så får du lägga in dem i din lista.

/John
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Northpower Stockholm »

admin wrote:Jag har säkert skickat mail till 15-20 pers som vill ha biljetter till Torsdag
Så har bett dem skicka mail till dig roger så får du lägga in dem i din lista.

/John
ok, fyller på listan från mejl så gott jag hinner... hänvisa till npsthlm@gmail.com annars är det först till kvarn i gävle på dom som inte får svar...
Grytis
Posts: 42
Joined: 16 Jun 2011, 23:28

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Grytis »

Bob Sacamano wrote:
Grytis wrote:Ska ha 4 biljetter till torsdagen....hoppas det räcker att göra sin anmälan på detta vis nu.

Raimo Hautanen
Rebecka Hautanen
Tobias Hautanen
Sofia Hautanen
För att vara på säkra sidan kan du ju slänga iväg ett mail också då detta inte är någon biljettråd.
Mailet ivägskickat nu! Får man nåt besked under dagen att man verkligen är med på "listan" ?
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by anton95uppsala »

Grytis wrote:
Bob Sacamano wrote:
Grytis wrote:Ska ha 4 biljetter till torsdagen....hoppas det räcker att göra sin anmälan på detta vis nu.

Raimo Hautanen
Rebecka Hautanen
Tobias Hautanen
Sofia Hautanen
För att vara på säkra sidan kan du ju slänga iväg ett mail också då detta inte är någon biljettråd.
Mailet ivägskickat nu! Får man nåt besked under dagen att man verkligen är med på "listan" ?
Tele jobbar extremt hårt med att svara på mail. Det är inte direkt få som kommer in. Men om han hinner kommer han att svara. Vi ska se över om detta kan delas upp på ett effektivare sätt till nästa år, men just nu är det lite kaos. Om du inte får något svar, var vänlig var där i god tid! :)

EDIT: Men förhoppningsvis får du alltså en bekräftelse på att du är med! :)
Grytis
Posts: 42
Joined: 16 Jun 2011, 23:28

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Grytis »

Ok...låter kanon! Fast det är bara ett krux...om jag (o de som ja anmält) blir med på listan så börjar min resa redan 04.00 i morgon bitti. Så har inget besked kommit...låt säga före midnatt...så måste ja tyvärr tacka nej.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by anton95uppsala »

Grytis wrote:Ok...låter kanon! Fast det är bara ett krux...om jag (o de som ja anmält) blir med på listan så börjar min resa redan 04.00 i morgon bitti. Så har inget besked kommit...låt säga före midnatt...så måste ja tyvärr tacka nej.
Du kan väl säga till om svaret har kommit här så vi vet!
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by anton95uppsala »

Bussarna till torsdag (49/49)och söndag (40/40) är nu fulla.
Samling senast 15:45 både i morgon och söndag. Vi rullar exakt 16.00 oräknade. Ni som går på i Uppsala bör vara där 16:45 på MAX/Statoil. jämna pengar till allt tack :)
Kom på mailen nyss, så att ingen missar informationen.

Kan tillägga att det är norra infarten som gäller i Uppsala.
Grytis
Posts: 42
Joined: 16 Jun 2011, 23:28

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Grytis »

Anton....svaret har kommit....ett positivt sådant :D .
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by anton95uppsala »

Grytis wrote:Anton....svaret har kommit....ett positivt sådant :D .
Stabilt :)
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by schteffe »

Vill uppmärksamma att det enligt första inlägget finns två platser kvar på bussen från Sthlm ikväll.

(dessutom åker jag själv bara med på vägen till Gävle, det blir alltså ytterligare en plats över på vägen tillbaka ner igen)

Jag antar att det inte är något matstopp inplanerat i resan (tänkte främst på maxstoppet)?
(blir annars att moffa en burgare innan avfärd)
SolnaLimpan
Posts: 1
Joined: 18 Jun 2011, 13:39

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by SolnaLimpan »

Hej allihopa!

Jag har just pratat med Tele.

Han sa att det blir inga matstopp på vägen! Det finns inte tid att stanna och äta. Alternativen är att ta med sig, äta innan eller käka på arenan.

Hoppas alla är laddade! Nu vänder vi det här!! :D

/Limpan
dizzy
Posts: 4
Joined: 12 Apr 2012, 17:36

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by dizzy »

har aningen svårt att ta mig loss på veckodagar ( som idag tex) så tror ni att man tar sig in om man kommer sent ??
änkte ev slänga mig på bågen o blåsa genom ljudvallen upp till gävle från Fjollträsk.
Men då vill man ju inte chansa på att det finns plats
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by svartgulsubkultur »

dizzy wrote:har aningen svårt att ta mig loss på veckodagar ( som idag tex) så tror ni att man tar sig in om man kommer sent ??
änkte ev slänga mig på bågen o blåsa genom ljudvallen upp till gävle från Fjollträsk.
Men då vill man ju inte chansa på att det finns plats
Det låter ju lite risky men i min bok är du en hjälte om du blåser upp de knappa 20 milen(?) med AIK-halsduken fladdrandes i fartvinden.

Nästa gång vi lirar SM-final kanske du bara kör rullator...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
dizzy
Posts: 4
Joined: 12 Apr 2012, 17:36

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by dizzy »

svartgulsubkultur wrote:
dizzy wrote:har aningen svårt att ta mig loss på veckodagar ( som idag tex) så tror ni att man tar sig in om man kommer sent ??
änkte ev slänga mig på bågen o blåsa genom ljudvallen upp till gävle från Fjollträsk.
Men då vill man ju inte chansa på att det finns plats
Det låter ju lite risky men i min bok är du en hjälte om du blåser upp de knappa 20 milen(?) med AIK-halsduken fladdrandes i fartvinden.

Nästa gång vi lirar SM-final kanske du bara kör rullator...
Suck! Skulle tagit bågen till jobbet idag och dragit direkt därifrån....
Nu tackvare SL och "signalfel" är man inte hemma före 18.30 ... vilket gör att man missar ju hela första perioden om jag åker upp ikväll :(
Tja får bli Gävle på Söndag + nästa vecka då
Vem bokar man biljetter hos för de matcherna ?
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Reseinfo Final 2 och 4 Brynäs. Torsdag 12/3 och Söndag 1

Post by Bobby »

dizzy wrote:
svartgulsubkultur wrote:
dizzy wrote:har aningen svårt att ta mig loss på veckodagar ( som idag tex) så tror ni att man tar sig in om man kommer sent ??
änkte ev slänga mig på bågen o blåsa genom ljudvallen upp till gävle från Fjollträsk.
Men då vill man ju inte chansa på att det finns plats
Det låter ju lite risky men i min bok är du en hjälte om du blåser upp de knappa 20 milen(?) med AIK-halsduken fladdrandes i fartvinden.

Nästa gång vi lirar SM-final kanske du bara kör rullator...
Suck! Skulle tagit bågen till jobbet idag och dragit direkt därifrån....
Nu tackvare SL och "signalfel" är man inte hemma före 18.30 ... vilket gör att man missar ju hela första perioden om jag åker upp ikväll :(
Tja får bli Gävle på Söndag + nästa vecka då
Vem bokar man biljetter hos för de matcherna ?
Till söndagens match finns det i nuläget inga biljetter kvar. Kan dock dyka upp närmare matchdagen.
Dä ä bra Mikalsån!
Post Reply