Håller NP på att förändras?

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Larzon »

King Kong wrote: Sen är inte det här positiv "reklam" för NP..
"Vanliga" åskådare runt där jag stod blev redigt uppjagade och irriterade.."Va faan håller dom på med, är det till såna där bomber mina pengar går när jag skänker till dom är det då färdigt med det"..hörde jag klart och tydligt..
Jag tror inte att AIK ser positivt på det här heller, så jag kan liksom inte förstå varför man gör det...
Det känns ruggigt respektlöst..och onödigt..
iaf..
Kan meddela dig att det ALDRIG har köpts in pyroteknik för nps pengar och kommer förmodligen aldrig att göras heller.
Det kan du hälsa dom nästa match.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Håller NP på att förändras?

Post by King Kong »

Larzon wrote:Kan meddela dig att det ALDRIG har köpts in pyroteknik för nps pengar och kommer förmodligen aldrig att göras heller. Det kan du hälsa dom nästa match.
Grejen här är ju att skadan redan är skedd, och jag är övertygad om att jag inte råkade stå just bredvid dom 3 personer som som blev uppjagade av detta, det finns såklart många fler..
Tyvärr drabbar det North Power..

Men det kan väl knappast komma som någon överraskning för någon..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Markman »

Humlannitton wrote:Trådstart
Väl talat!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Håller NP på att förändras?

Post by smogz »

Jag bor i Sundsvall så jag ska inte uttala mig om nån hymn eller om hur det var förr. Men det sticker som fan i mina ögon om styrelsemedlemmar säger en sak som styrelsemedlem och en annan privat. På NPs forum är du som styrelsemedlem inte privat här får du stå för och backa upp styrelsens beslut eller inte vara med i styrelsen.

Det är min åsikt.

I övrigt håller jag med. Låt oss fokusera på finalen nu och ta detta efter säsongen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Lappmössan »

Angående förändring så måste jag säga att även om klacken gått ned sig röstmässigt det senaste året så har man höjt sig rejält tifo-mässigt! Hometown-tifot var i min bok det fetaste NP någonsin levererat och 3D-tifot var grymt häftigt! Fantastiskt jobb av alla som jobbar med detta!

Lappskallarna igår var även väldigt populära där jag stod... :D
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Poet »

smogz wrote:Jag bor i Sundsvall så jag ska inte uttala mig om nån hymn eller om hur det var förr. Men det sticker som fan i mina ögon om styrelsemedlemmar säger en sak som styrelsemedlem och en annan privat. På NPs forum är du som styrelsemedlem inte privat här får du stå för och backa upp styrelsens beslut eller inte vara med i styrelsen.

Det är min åsikt.

I övrigt håller jag med. Låt oss fokusera på finalen nu och ta detta efter säsongen.

Bara hoppas att folk som du och King kong kan ta över tifoverksamheten efter fwd.
2012-05-19
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Håller NP på att förändras?

Post by King Kong »

Poet wrote:Bara hoppas att folk som du och King kong kan ta över tifoverksamheten efter fwd.
Det klarar jag inte!
Dom som håller på med tifoverksamheten gör ett grymt jobb och det uppskattas enormt!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Humlannitton »

King Kong wrote:
Poet wrote:Bara hoppas att folk som du och King kong kan ta över tifoverksamheten efter fwd.
Det klarar jag inte!
Dom som håller på med tifoverksamheten gör ett grymt jobb och det uppskattas enormt!
Precis, det är väl ingen som gjort annat än att hylla exempelvis TIFO-verksamheten?

Orsaken till att jag startade tråden var att jag tycker mig se något av en liten vindkantring när det gäller förvaltandet av NP-arvet, och jag vill veta om det stämmer eller inte.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Foppas skridskocoach »

Jag håller med om det mesta i ursprungsinlägget. Jag tycker dock att diskussionen kan vänta till efter finalspelet. Mitt förslag är att låsa tråden och öppna den igen efter att vi firat färdigt.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Ante »

Bra tråd. Efter finalen kommer mina 50-öre i ämnet.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Jokard »

Jag tänkte när jag läste första inlägget som Hum- skrev: "Det är sånna här trådar som bygger upp NP till ett starkare team".

Sen vet jag inte om trådstartaren har rätt. Tyckte, när jag själv var yngre, att NP skrek obehagliga saker om den spelarens mamma och domarens sexuella läggning osv. Nu är det ju "lugnt" jämfört med då.

Det där med pyro har ju blivit en fråga nu, eftersom det tidigare inte varit förbjudet i samma form som då. Det är ju nu vi får se vilka som står för och emot pyro, då den frågan tidigare inte behövts väckas på samma sätt.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Håller NP på att förändras?

Post by fwd »

King Kong wrote:
Poet wrote:Bara hoppas att folk som du och King kong kan ta över tifoverksamheten efter fwd.
Det klarar jag inte!
Dom som håller på med tifoverksamheten gör ett grymt jobb och det uppskattas enormt!
Var drar folk då gränsen vad som är Tifo och inte?
Charter Division
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Lappmössan »

fwd wrote:
King Kong wrote:
Poet wrote:Bara hoppas att folk som du och King kong kan ta över tifoverksamheten efter fwd.
Det klarar jag inte!
Dom som håller på med tifoverksamheten gör ett grymt jobb och det uppskattas enormt!
Var drar folk då gränsen vad som är Tifo och inte?
Pyro? ;)
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Moss »

fwd wrote:Jag kommer att avgå som tifoansvarig och styrelsemedlem efter säsongen. Har massor av andra saker jag måste lägga ner min fritid på framöver. Tänkte meddela detta efter säsongen, men när frågan nu tas upp så.

Återkommer nog med ett längre svar på lite andra saker när tid ges.
Lämna oss inte!!!!!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Håller NP på att förändras?

Post by fwd »

SLAGARN wrote:Fanns ingen fråga eller uppmaning i Humlans inlägg om någons vara eller icke vara i NP:s styrelse. Vore önskvärt med ett ställningstagande från styrelsen angående de frågor som ställts.
Eftersom det var frågat i H19's inlägg om hur framtidsplanerna såg ut för NP så tyckte jag att mitt svar gick in rätt bra under den frågeställningen.
Charter Division
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Håller NP på att förändras?

Post by fwd »

King Kong wrote:Vad gäller pyro är det ju jättebra att NP tar avstånd, men som SLAGARN påpekar så känns det ju inte så genuint när styrelsefolk samtidigt verkar försvara det pyro som nu tändes under kvällens match..

Sen generellt..

För mig handlar det i sin spets bara om vad som är ok att göra eller inte..
Jag blir förbannad när någon bryter mot solklara regler som kan straffa MIG..
Dessutom kan matchen brytas vilket vore helt värdelöst..

Sen är inte det här positiv "reklam" för NP..
"Vanliga" åskådare runt där jag stod blev redigt uppjagade och irriterade.."Va faan håller dom på med, är det till såna där bomber mina pengar går när jag skänker till dom är det då färdigt med det"..hörde jag klart och tydligt..
Jag tror inte att AIK ser positivt på det här heller, så jag kan liksom inte förstå varför man gör det...
Det känns ruggigt respektlöst..och onödigt..

Jag kan väl jämställa det med att jag blir förbannad om någon slänger in en snusdosa eller mynt på isen, men det är ändå lindrigare, för då lär dom inte tömma läktaren, då är det väl bara matchen som ev. kan brytas..
Sen är det ju faktiskt en säkerhetsaspekt kring pyro också, som inte finns med myntkastning..
Men i sak, är det väl åt samma håll...
Det känns otroligt jävla onödigt..

Om NP sen sjunger att någon motståndare är ett horbarn var 10:e match kan jag köpa, jag kan skämmas en smula och överlever det utan problem..
Det är inget jag kan stå för, men som sagt, jag kan köpa det..

Vad gäller denna Hymn så har jag inte alls hängt med i alla turer så jag ska nog inte yttra mig kring det just nu iaf..
Ser inte skillnaden i det du skriver här uppe, att det skulle vara lindrigare att kasta in en snusdosa på isen och att matchen bryts? Är väl precis samma jävla sak som om läktaren töms och matchen bryts pga pyroteknik. Resultatet är ju detsamma. Sen om matchen bryts pga inkastade föremål, du har möjligheten att stå kvar på läktaren X minuter för att sedan traska hemåt, eller att matchen bryts pga pyro och brandlarmet går = du måste utrymma arenan omgående. Ut ur arenan utan att se match ska du i vilket fall.

Sen att folk öht tror att vi i NP skulle köpa in pyroteknik för pengar som doneras till tifon är ju hur löjligt som helst. Kommer någon i styrelsen full till en match, tror folk då att vi köper sprit för pengarna?

Tycker resultatet är rätt tydligt med vad vi lagt tifopengarna på nu den här säsongen. Blir som sagt oerhört intressant att se nästa säsong när jag inte sitter kvar som tifoansvarig att se vad som kommer att hända, eller inte.
Charter Division
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Jablonic »

skellefteå AIK<3 wrote:
Lämna oss inte!!!!!
+1
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Håller NP på att förändras?

Post by skellsupport »

Tycker det är konstigt hur forumiter sitter och ifrågasätter hur styrelsemedlemmarna agerar på DERAS forum. Passar det inte - dra!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Håller NP på att förändras?

Post by King Kong »

fwd wrote:
King Kong wrote:
Poet wrote:Bara hoppas att folk som du och King kong kan ta över tifoverksamheten efter fwd.
Det klarar jag inte!
Dom som håller på med tifoverksamheten gör ett grymt jobb och det uppskattas enormt!
Var drar folk då gränsen vad som är Tifo och inte?
Det intressanta är väl var regelverket drar gränsen för vad som är tillåtet och inte!?
Fick man tända pyro på läktaren så fick man, men nu får man inte det och bör därför inte göra det...
Bla för att slippa lämna läktaren och missa det dom allra flesta är där för, att se hockey..
Att hålla på och tända bengaler mm trots ett förbud skapar sen negativa ringar på vattnet kring North Power och det tycker jag är synd med tanke på vad supporterklubben faktiskt byggt upp och den status man idag har..

Jag har också varit med länge och sett tomtebloss-tifo mm och det har inte stört mig och jag har inte varit motståndare till det..
Jag stod själv med blosset vilt viftande och tyckte det var grymt häftigt..

Men nu finns det ett förbud mot det och då är jag av åsikten att man bör följa det och respektera det..
Säkerhetsaspekten är ju trots allt någonstans ganska sund också i detta fall..

Vad gäller 3-D tifo och flaggor mm har det ju varit alla tiders, ett jättebra jobb helt enkelt och det är väl ingen som yttrat annat än lovord kring det!?

Sen kan man ju vända på det också..
Hur skulle ni som är för Pyro vilja att pyro användes kring tifon mm, och då får vi ju fortsatt också ta med i beräkningarna att det är förbjudet med pyro?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Håller NP på att förändras?

Post by skellsupport »

Måste även slänga en känga på Skellefteå AIK. Kontrollen in till arenan var obefintlig. Hade kunnat ta med mig hur mkt pyro som helst in till arenan.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Humlannitton »

skellsupport wrote:Tycker det är konstigt hur forumiter sitter och ifrågasätter hur styrelsemedlemmarna agerar på DERAS forum. Passar det inte - dra!
Nu tror jag att du har missuppfattat något grundläggande. Detta är inte styrelsemedlemmarnas forum, och av tradition inte heller bara NP-medlemmarnas forum utan snarare ett generellt och välkomnande Skellefteå AIK-forum uppstyrt av NP.

NP är heller inte en isolerad del av supporterskapet, utan en integrerad del i Skellefte Kraft Arena som agerar och fungerar i symbios med Skellefteå AIK, västra stå, och sittplats. Det går med andra ord inte att låtsas som att det som sker inom klacken (i den mån man ska sätta likhetstecken mellan NP och klacken) bara är en privat och intern angelägenhet inom klacken.

Jag tror dessutom att de flesta ledande inom NP är öppna för en konstruktiv diskussion om framtidsvisionerna, så länge den inte leder till pajkastning av typen "passar det inte - dra!".
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Humlannitton »

skellsupport wrote:Måste även slänga en känga på Skellefteå AIK. Kontrollen in till arenan var obefintlig. Hade kunnat ta med mig hur mkt pyro som helst in till arenan.
Jag hade kunnat ta med mig en pistol och börja skjuta folk också, på vilket sätt tycker du att det är relevant?

Tycker du inte att man ska kunna ta ett eget ansvar för vad man gör, att det måste till rigorösa säkerhetskontroller för att gå på hockey?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Lappmössan »

Det ska inte behöva kollas i hemmaklacken då vi brukar sköta oss. (Men nu har de förmodligen tappat förtroendet för oss så nu blir det väl visitation på tisdag...)


Men nu är vi inne på pyro igen, den tråden stängdes av en anledning! Och denna bör kanske också vänta tills efter säsongen?

FOKUS!
Last edited by Lappmössan on 09 Apr 2012, 10:50, edited 2 times in total.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Håller NP på att förändras?

Post by skellsupport »

Humlannitton wrote:
skellsupport wrote:Måste även slänga en känga på Skellefteå AIK. Kontrollen in till arenan var obefintlig. Hade kunnat ta med mig hur mkt pyro som helst in till arenan.
Jag hade kunnat ta med mig en pistol och börja skjuta folk också, på vilket sätt tycker du att det är relevant?

Tycker du inte att man ska kunna ta ett eget ansvar för vad man gör, att det måste till rigorösa säkerhetskontroller för att gå på hockey?
Självklart och det gjorde jag ju givetvis. Du kan därmot inte räkna med att alla gör det. Det borde även du inse då du garanterat även följer andra lag med "bengal-problem". Går du på Hovet tex får du räkna med att bli genomsökt, både på hemma & bortaläktaren.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Håller NP på att förändras?

Post by King Kong »

fwd wrote: Ser inte skillnaden i det du skriver här uppe, att det skulle vara lindrigare att kasta in en snusdosa på isen och att matchen bryts? Är väl precis samma jävla sak som om läktaren töms och matchen bryts pga pyroteknik. Resultatet är ju detsamma. Sen om matchen bryts pga inkastade föremål, du har möjligheten att stå kvar på läktaren X minuter för att sedan traska hemåt, eller att matchen bryts pga pyro och brandlarmet går = du måste utrymma arenan omgående. Ut ur arenan utan att se match ska du i vilket fall.

Sen att folk öht tror att vi i NP skulle köpa in pyroteknik för pengar som doneras till tifon är ju hur löjligt som helst. Kommer någon i styrelsen full till en match, tror folk då att vi köper sprit för pengarna?

Tycker resultatet är rätt tydligt med vad vi lagt tifopengarna på nu den här säsongen. Blir som sagt oerhört intressant att se nästa säsong när jag inte sitter kvar som tifoansvarig att se vad som kommer att hända, eller inte.
Jag menar att pyro kan tömma läktaren, bryta matchen och om det olyckas kan det skapa personskada..
En snusdosa på isen kan bryta matchen..

Båda gör mig som jag sa förbannad för att jag kan gå miste om det jag kom för, att se hockey.. Men pyro är ett snäpp upp i jämförelse just för att det kan hända annat också..

Att folk tror att Pyro handlas in för pengar som dom skänkt är hur som helst sanningen, jag hörde det med egna öron. Man kopplar väl helt enkelt pyrot till klacken och de pengar man skänkt till tifot, skulle jag tro.

Om du sen väljer att kliva av eller inte är ju såklart helt och hållet ditt val, men du har, åter igen gjort ett kanonjobb med de tifon vi sett under säsongen, lysande, hatten av, det har höjt stämningen enormt och det har varit enormt häftigt! Inget snack! Keep it up! Tifomässigt bästa säsongen kanske någonsin.

Sen har lite svårt att skilja på saker här.
Vad har ditt jobb med tifon med de pyron som eldats att göra?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Ante »

skellsupport wrote:Tycker det är konstigt hur forumiter sitter och ifrågasätter hur styrelsemedlemmarna agerar på DERAS forum. Passar det inte - dra!
Är det deras forum? Det är väl medlemmarnas? Många har varit aktiva här på forumet långt innan dagens styrelse var påtänkt! Är du över 15 år så är ditt inlägg skrämmande värdelöst!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Zimme »

Man kan sammanfatta läget med att NP:s officiella policy är att Pyro inte ska förekomma på läktarna så länge det finns regler som förbjuder det. Däremot har alla rätt till en egen åsikt i frågan. Ingen ska dock räkna med att NP ska backa upp nån som bränner pryo på läktaren.
Det handlar egentligen inte om huruvida det är snyggt/fult/barnsligt med pyro utan att i dagsläget det sådana regler att det skadar både NP och AIK när det eldas på läktarna. Även om det inte blir böter etc så skadas Allmänhetens förtroende för ffa NP men också AIK. DEt är helt enkelt så pass stora negativa konsekvenser förknippade med pryo på läktare att det är inte försvarbart att använda det i dagsläget, sen får det vara hur snyggt det vill.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Fox »

Som sagt efter säsongen tycker jag vi tar tag i dessa frågor - då får vem som helst skriva upp sig som kandidat för styrelsen och sedan bli inröstad om man har tillräckligt många bakom sig. Det är många i styrelsen som gärna tar ett steg åt sidan med just det arbetet om det kommer någon fyllnad underifrån.

4 raka, GULD!
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: Håller NP på att förändras?

Post by Oracle »

Bra tråd!

För mig som inte loggar in så regelbundet, vilken/vilka användare här inne sitter med i ledningen? Känns som nåt "alla vet" men framgår inte så tydligt för en oinsatt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Håller NP på att förändras?

Post by svartgulsubkultur »

Oracle wrote:Bra tråd!

För mig som inte loggar in så regelbundet, vilken/vilka användare här inne sitter med i ledningen? Känns som nåt "alla vet" men framgår inte så tydligt för en oinsatt.
Alla nicks med grön text.

http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/m ... =group&g=9" onclick="window.open(this.href);return false;
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply