Mattias Lindström

Moderator: Styrelsen

User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Sketch »

Kommer hem!
http://www.canescountry.com/2011/9/21/2 ... in-raleigh

EDIT:
Innan folk pratar om utlåning till västerås, tänk Lindström-Lundberg-Goren 8-) Lindström och Goren i BP! 8-)
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Mattias Lindström

Post by King Kong »

Jag vill se honom i AIK en hel säsong, där han dessutom får istid och får vara hel..
Hoppas han fått lite huggtänder under sin korta tid på andra sidan pölen..
Välkommen hem Matte!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Lidlund »

Skelleftea was inquiring on bringing Lindstrom back to the SEL for another year. He is the only one of these 6 currently under contract.
hmm...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #17 Mattias Lindström

Post by svartgulsubkultur »

Tillbaka på rostern så jag flyttar hans tråd.
Undrar hur LJs plan ser ut nu...?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Spökplumpen »

Undra om han kan spela back?
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #17 Mattias Lindström

Post by smogz »

Konstigt om det faktiskt är som det står att AIK vill ha hem honom, som SGSK-säger, vad är planen nu då?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
hillbilly
Posts: 856
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: #17 Mattias Lindström

Post by hillbilly »

Ja tack till Lindström. Vi behöver mer tuffhet och kilon till laget.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #17 Mattias Lindström

Post by rock »

Skulle kännas konstigt att man plockar hem Lindström för att sedan lån ut honom. Passar bra i tätare matcher och en viktig pusselbit i målgården ala Holmström.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #17 Mattias Lindström

Post by smogz »

Ni som säger ja tack till Lindström - vem vill ni plocka bort? Jag säger Nej tack till Lindström, tycker han var alldeles för o-tuff ifjol när han spelade. Känns som hans oräddhet och stenhårda tacklingar kom av sig något med knäskadan..
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #17 Mattias Lindström

Post by kurtivar »

om lindström ska ha en plats i laget, vem ska då petas? ska vi låna ut hynning/forsberg till västerås?(kommer inte att hända).
jag vill inte peta melker för lindström heller
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Chippen »

Det känns väl inte som om det är AIK´s val att plocka hem honom, utan att det är Carolina som skickar tillbaka honom till Europa. Verkar ju även om Lasse inte hade full koll på detta heller.

Hur som helst så ser jag inte riktigt vilken nytta vi ska ha av Lindström och helt ärligt så tycker jag att han är för begränsad spelare för att spela i Elitserien.
Han passar bättre som rollspelare i AHL måste jag säga.

Om han nu ska tillbaka till oss, så ser jag inte heller vem han ska peta ut och egentligen ser jag itne riktigt vad vi ska med honom till. Det är ju inte så att han höjer vår trupp något.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #17 Mattias Lindström

Post by rock »

Lindström bör få chansen. Motiveras på följande sätt.

Besitter en spelstil som Skellefteå behöver.

Skulle säkerligen få ordning på Forsberg, Crippe och Hynning som börjat säsongen halvknackigt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Trollet »

rock wrote:Lindström bör få chansen. Motiveras på följande sätt.

Besitter en spelstil som Skellefteå behöver.

Skulle säkerligen få ordning på Forsberg, Crippe och Hynning som börjat säsongen halvknackigt.
Som nämnts ovan: vilka ska du skicka ut då? Vi har ju överskott på forwards redan idag.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Zimme »

Chippe har ju knappt spelat, Foppa var en av de bättre i sista perioden mot TIK, Hynning har varit ok tillsammans med Melker och Martin. visst kan de bättre men ingen är så dålig att det är motiverat med bänkning/utlåning ännu
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
knuppen
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:10

Re: #17 Mattias Lindström

Post by knuppen »

I piteå skulle han få istid, kör på det!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Trollet »

knuppen wrote:I piteå skulle han få istid, kör på det!
Detsamma gäller nog i Boden och dit har han ju varit utlånad förr.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #17 Mattias Lindström

Post by rock »

Hold your horses. Grabben bör få sin chans. Vikten av att satsa på ungdomen ger avkastning på sikt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Trollet »

rock wrote:Hold your horses. Grabben bör få sin chans. Vikten av att satsa på ungdomen ger avkastning på sikt.
Frågade i den andra tråden men tar det här också. Vems plats tycker du Lindström ska ta?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Skidrow »

Söderberg förra året nu vet jag inte :)
Trollet wrote:
rock wrote:Hold your horses. Grabben bör få sin chans. Vikten av att satsa på ungdomen ger avkastning på sikt.
Frågade i den andra tråden men tar det här också. Vems plats tycker du Lindström ska ta?
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #17 Mattias Lindström

Post by smogz »

Skidrow - nu när du inte vet -tycker du ändå dom ska ta in honom eller låna ut honom?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #17 Mattias Lindström

Post by rock »

Trollet wrote:
rock wrote:Hold your horses. Grabben bör få sin chans. Vikten av att satsa på ungdomen ger avkastning på sikt.
Frågade i den andra tråden men tar det här också. Vems plats tycker du Lindström ska ta?
Låt grabben vara med i truppen och se hur det utvecklas. Ser inte att det skulle vara omöjligt att vara bättre än Forsberg, Hynning eller Crippe.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Trollet »

rock wrote:Låt grabben vara med i truppen och se hur det utvecklas. Ser inte att det skulle vara omöjligt att vara bättre än Forsberg, Hynning eller Crippe.
Tror inte Lindström flyttar på någon av dessa. Framför allt inte Chrippe, det är helt uteslutet att han petas. Och Forsberg vet vi att klubben och tränaren har höga tankar om. Tror inte att man flyttar på Hynning heller.
Jag tror att det är Melker han får slåss om en plats med, och då vinner Melker. (Om de inte slåss på riktigt, då tror jag bodensaren vinner på KO)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Skidrow »

smogz wrote:Skidrow - nu när du inte vet -tycker du ändå dom ska ta in honom eller låna ut honom?
Jo ge han chansen att visa vad han kan, sen om han kan peta Foppa, Crippe, Söderberg, Hyning, Goren lr ingen alla det får framtiden visa.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Lidlund »

Hur länge ska man låta killen träna och inte spela matcher för att ev. skicka ut någon av dom 'etablerade'? Han ska ju inte bara peta 1, han ska peta 2 'etablerade' killar
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Trollet »

lidlund wrote:Hur länge ska man låta killen träna och inte spela matcher för att ev. skicka ut någon av dom 'etablerade'? Han ska ju inte bara peta 1, han ska peta 2 'etablerade' killar
Nä precis, jag tror han skickas norrut med en adresslapp det står "Boden" på. Dels är han inte så etablerad att han hade varit självklar i truppen om han stannat hemma, dels har han det emot sig att han inte tränat med laget på 1.5 månad. Det är inte bara att slänga in honom.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Fdskebo »

Jag tror att han kommer hem och tränar med AIK i 2-3 veckor, spelar ett par tre matcher i 4e eller som 13e forward och sedan blir utlånad.

Crippe står ju över även Växjömatchen så han lär spela därefter. Skulle gissa att det kan bli på bekostnad av Forsberg en match eller två... Eller kanske rent av Hynning. Mest för att skicka signalerna till F & H, att om man inte presterar enligt förväntningarna (Foppa ska göra mål & Hynning är inte värvad som en 4e lajnare) så får man allt snäppa upp sig eller stå på sidan och titta på.

Lindström ÄR grym i BP, har en historik av att proppa folk med tunga tacklingar och har potentialen att bli en uppgraderad Warg framför mål. Stryktålig som få.

Forsberg har en historik att hitta nätet (men det var före ögonskadan) och jobbar och sliter. Mer gör han ju inte i dagsläget, tyvärr.

Klart Matte L ska få en chans.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Trollet »

Jag minns att Mattias var fantastiskt bra direkt han kom tillbaka. Men jag tycker glöden falnade en aning efter några matcher. Möjligen var det så att han bara spelade box från början och kom bättre till sin rätt då.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #17 Mattias Lindström

Post by BubbelVe »

Hoppas jag inte trampar allt för många målade tånaglar nu men allvarligt så är Mattias Lindström Skellefteå AIKs ANNA BOOK. Man kan inte göra karriär på gamla meriter i en lagsport. Mattias kan ha varit hur grym som helst för tre år sedan men efter ett helt års frånvaro, en svag säsong ifjol i AIK ifjol och en lika förvånande, som självklart misslyckad NHL försök, ska han helt plötsligt TA EN PLATS ? ? ? ?
På vilka premisser då ?
Han spelar fränt .....tre år sedan
Tunga tacklingar ......tre år sedan
Bra i Boxplay .......öh visst var han hyfsad i fjol men långt ifrån långt ifrån att peta Jimmie, Pierre, Chrippe, Forre eller Martin
Han är AIKare och ung , det är inte en garanti för A-lagsspel. Vi har i dagsläget ett överskott på forwards och jag tar dessutom hellre Mustonen istället för Lindström om det bytet kommer på tal, eftersom unge finnen har visat prov på bra spel inom mitt svaga minnes räckvidd inte för tre år sedan.....

Edit * Jag har absolut inget emot Mattias och försöker på intet sätt påstå att han är DÅLIG. Bara att han inte platsar i dagens gäng .
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Chippen »

BubbelVe wrote:Hoppas jag inte trampar allt för många målade tånaglar nu men allvarligt så är Mattias Lindström Skellefteå AIKs ANNA BOOK. Man kan inte göra karriär på gamla meriter i en lagsport. Mattias kan ha varit hur grym som helst för tre år sedan men efter ett helt års frånvaro, en svag säsong ifjol i AIK ifjol och en lika förvånande, som självklart misslyckad NHL försök, ska han helt plötsligt TA EN PLATS ? ? ? ?
På vilka premisser då ?
Han spelar fränt .....tre år sedan
Tunga tacklingar ......tre år sedan
Bra i Boxplay .......öh visst var han hyfsad i fjol men långt ifrån långt ifrån att peta Jimmie, Pierre, Chrippe, Forre eller Martin
Han är AIKare och ung , det är inte en garanti för A-lagsspel. Vi har i dagsläget ett överskott på forwards och jag tar dessutom hellre Mustonen istället för Lindström om det bytet kommer på tal, eftersom unge finnen har visat prov på bra spel inom mitt svaga minnes räckvidd inte för tre år sedan.....

Edit * Jag har absolut inget emot Mattias och försöker på intet sätt påstå att han är DÅLIG. Bara att han inte platsar i dagens gäng .
Det är bara att hålla med i detta!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #17 Mattias Lindström

Post by Ante »

Utan att säga för mycket tror jag den här grabben måste träna mycket, mycket hårdare för att platsa i ES och vägen till NHL känns väl rätt lång. Om han nu får spela i AIk så hoppas jag inte Forsberg slipar ner kanterna på honom utan låter honom spela det fysiska spelet som gjorde så att Carolina fick upp ögonen för honom. Vi skulle ju behöva en riktig powerforward i laget. Vad händer med ersättningen för Mattias nu by the way? Borta med vinden eller?
Post Reply