#5 Adam Larsson

Moderator: Styrelsen

User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #5 Adam Larsson

Post by GroovyEd »

http://video.devils.nhl.com/videocenter ... L|NJD|home

#36? Vad är det för skit? Kom hem nu, sluta fåna dig...
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #5 Adam Larsson

Post by Sketch »

Tydligen en referens till att oddsen att NJD skulle vinna lotteriet och få fjärde draftvalet låg på 3,6%

Grattis Adam! Hoppas man får återse dig i den svartgula dressen någon gång i en (avlägsen) framtid..
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #5 Adam Larsson

Post by svartgulsubkultur »

http://capgeek.com/players/display.php?id=2094
70.000 i farmen, 92.500 i sajningbonus.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #5 Adam Larsson

Post by Foppas skridskocoach »

svartgulsubkultur wrote:http://capgeek.com/players/display.php?id=2094
70.000 i farmen, 92.500 i sajningbonus.
70 000, det är väl årslönen? Inget lyxliv i farmarligan direkt.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #5 Adam Larsson

Post by Markman »

Inklusive sign-on-bonus på 92.500 får han ändå en dryg miljon SEK per år, så det kan man nog sko sig rätt bra på ändå.. Jag skulle inte protestera om jag fick den årslönen i alla fall..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #5 Adam Larsson

Post by Zimme »

Han lär inte hamna i farmen i första taget, plockar man en kille som Nr 4 får han mer än en chans att visa upp sig.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #5 Adam Larsson

Post by Chippen »

Markman wrote:Inklusive sign-on-bonus på 92.500 får han ändå en dryg miljon SEK per år, så det kan man nog sko sig rätt bra på ändå.. Jag skulle inte protestera om jag fick den årslönen i alla fall..
Hur tänkte du här?
Han får ju bara sign-on bonusen en gång, inte per år. Så det ger ju dryga miljonen första året..sedan 445 000 kr se två nästkommande åren.

Eller om du slår ut bonusen på 3 säsonger så ger det ca 645 000 kr per säsong.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #5 Adam Larsson

Post by Markman »

Morgontrött kanske.. ;)
Oavsett så är det väl inte fy skam! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #5 Adam Larsson

Post by Foppas skridskocoach »

Nej, det är inte fy skam. Frågan är dock om det står i paritet till hans marknadsvärde.

Nåja, jag ska inte gnälla över hans lön. Som sagt; han lär inte behöva tigga mellan träningarna för att få det att gå ihop. :D
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #5 Adam Larsson

Post by Markman »

Fast jag tror nog att du får börja titta på envägskontrakt för att hitta spelare med högre AHL-lön än 70 000.. Nu har jag visserligen bara kollat runt lite snabbt, men av tvåvägs hittade jag inte någon som kommer upp i de summorna.. De flesta ligger nog mellan 50 och 70 k tror jag..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #5 Adam Larsson

Post by Skidrow »

Bara att önska Adam lycka till och kom hem till oss när du känner du gjort allt du vill i NHL :)
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #5 Adam Larsson

Post by marre »

typ 2033 då.. :cry:
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #5 Adam Larsson

Post by smogz »

"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #5 Adam Larsson

Post by svartgulsubkultur »

Markman wrote:Fast jag tror nog att du får börja titta på envägskontrakt för att hitta spelare med högre AHL-lön än 70 000.. Nu har jag visserligen bara kollat runt lite snabbt, men av tvåvägs hittade jag inte någon som kommer upp i de summorna.. De flesta ligger nog mellan 50 och 70 k tror jag..
Finns plenty med AHL-spelare som tjänar sexsiffrigt. På topp25-listan har alla över 200.000$/säsong.
http://capgeek.com/leaders.php?type=AHL_SALARY
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #5 Adam Larsson

Post by Markman »

Det var ju ett par stycken det ja.. Som sagt, jag tittade bara lite snabbt på ett par lag, så det var väl inget jättebra urval.. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #5 Adam Larsson

Post by svartgulsubkultur »

Chippen wrote: Hur tänkte du här?
Han får ju bara sign-on bonusen en gång, inte per år.
Enligt http://capgeek.com/players/display.php?id=2094 så får han 92.500 i signingbonus både år 1, år 2 och år 3.

SEASON AHL SALARY NHL SALARY P. BONUSES S. BONUS CAP HIT
2011-12 $70,000 $925,000 $0 $92,500 $925,000
2012-13 $70,000 $925,000 $0 $92,500 $925,000
2013-14 $70,000 $925,000 $0 $92,500 $925,000
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #5 Adam Larsson

Post by Markman »

Fan, då var jag kanske inte så morgontrött ändå.. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #5 Adam Larsson

Post by Hank »

Men får han verkligen en ny bonus varje år, eller är det bara så att den en gång givna bonusen, som ju ska räknas in i cap-träffen, räknas som cap-träff varje år? Cap-träffen är ju alltid lika stor varje kontraktsår och detsamma borde väl gälla för övriga bonusar (som just Adam inte fick då).
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #5 Adam Larsson

Post by Markman »

Fast om man inte skulle få en ny sign-on bonus varje år, varför skulle den då stå med tre gånger.. Ta Michel Frolik som exempel, han har bara sin sign-on bonus uppskriven på två av de tre åren på kontraktet, medan det tredje året har en 0a i kolumnen - http://capgeek.com/players/display.php?id=816

Stamkos är ett annat exempel, han får sign-on bonus två av de fem åren - http://capgeek.com/players/display.php?id=885

Om det inte skulle vara så att de får bonusen för varje gång den står med, så varför skulle det stå så på de två spelarna för? Det enda logiska (om capgeek har rätt uppgifter = sannolikt) vore ju är att Larsson får tre st. sign-on bonusar, en ny för varje år.. Hur man fördelar den beror säkert bara på hur man vill lägga upp ekonomin och hur man kommer överens med spelaren i fråga.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #5 Adam Larsson

Post by svartgulsubkultur »

Markmans exempel säger allt.
Gissar att de gjort så här för att höja hans garantilön, 70K (vilket jag tror är maxvärde för AHL-spel i ett ELC) + 92,5K = 162 500 dollar/år.
S-bonusen är värd 277.500, dvs tio procent av det totala kontraktsvärdet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #5 Adam Larsson

Post by Chippen »

Men vilket jävla fjanteri...varför ens kalla det för sign-on bonus om den betalas ut VARJE år på det första kontraktet?
Det känns ju som om en sign-on bonus ska betalas ut EN gång och inte delas upp på tre.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #5 Adam Larsson

Post by Markman »

Chippen wrote:Men vilket jävla fjanteri...varför ens kalla det för sign-on bonus om den betalas ut VARJE år på det första kontraktet?
Det känns ju som om en sign-on bonus ska betalas ut EN gång och inte delas upp på tre.
Visst kan jag hålla med dig om det, och det var säkert så det började innan någon insåg att de inte hade råd med någon bonus något år och bad att få fördela ut den lite..

Sen är det ju inte alla som delar upp den heller, men i t.ex. Stamkos fall kan jag definitivt se vitsen med det.. Att först betala ut en sign-on bonus på 7 miljoner och sedan 8 miljoner i lön till samma spelare under en säsong blir en riktigt stor minuspost på en och samma gång.. Som de gör nu "sparar" de ju 3 miljoner till ett potentiellt annat förvärv i år, vilket teoretiskt sätt skulle kunna göra en fruktansvärt stor skillnad om de pengarna placeras rätt.. Det gör sannolikt rätt stor skillnad med en spelare för 1 miljon resp. 4 miljoner som du vet! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #5 Adam Larsson

Post by svartgulsubkultur »

And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #5 Adam Larsson

Post by Colton »

Tränaren sa idag i princip att Adam tar en startplats i år, grattis!
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #5 Adam Larsson

Post by micktålbot »

Devils möter Islanders i detta nu, matchen går se här:
http://video.devils.nhl.com/videocenter ... L|NJD|home

Edit: Larsson spelar visst inte den här matchen
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: #5 Adam Larsson

Post by Henke »

Adam spelade inatt mot Philla, inga poäng dock så hade han mest speltid i hela laget... 8-)

Gissar att Larsson är given i New Jersey denna säsong !

"Keith Jones, före detta spelare och numera expertkommentator hos Versus i USA, liknade härom kvällen Larsson vid Brian Rafalski, som under många år var en offensiv kraft i New Jerseys försvar."
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #5 Adam Larsson

Post by King Kong »

Plats tar han, nu får man väl i stället börja gissa och betta om hur länge det tar innan han är kapten..! ;)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
DrHook
Posts: 1
Joined: 28 Sep 2011, 17:32

Re: #5 Adam Larsson

Post by DrHook »

Adam har spelat otroligt bra under pre-season, och tränarna har gett honom bra med istid.
Inte många rookiebackar som direkt efter draften, knallat in på campen och DOMINERAT!!
Jag tror minsann vi ser början på något riktigt stort...så ett råd i dessa mörka ekonomiska
tider...Håll hårt i rookie korten! :D
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #5 Adam Larsson

Post by Markman »

Inte bara bra med istid - mest istid! (Jag törs inte lova att det gäller varje match eller totalt, men i alla fall i flera av försäsongsmatcherna har det sett ut så..)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: #5 Adam Larsson

Post by Harks »

Denna är helt OK
Image
Post Reply