Tråden om namnet AIK

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Jokard »

Skidrow wrote:
Jokard wrote:
BubbelVe wrote:Vi kallar dem AIKIAB då det är det korrekta namnet på ishockeylaget FRÅN SOLNA . Företaget som vi spelar mot i semifinal har som registrerad adress Solna (se nedan) ÄNDÅ skriver varenda gnagare att det finns INGA kopplingar till Solna ?

AIK Ishockey AB
KOLONNVÄGEN 24B
169 70 SOLNA
Likt förbannat heter dom inte Solna AIK, därför ska vi inte benämna dem som det heller.

Tycker Samryd gör helt rätt som ber om ursäkt. På så sätt visar han respekt, jag menar alla kan "slinta med tungan". Står med båda fötterna på jorden nu, inga Lule-fasoner där inte.
Man skrev AIK från Solna, inte Solna AIK och det är en stor skillnad eftersom AIK från Solna är helt korekt.
Jo det gjorde man, och det får man göra, så som du säger.
Men man skrev också Solna AIK på ett annat ställe, ska se om jag hittar (ifall det nu finns kvar).

EDIT:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4560963.ab ((((http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/14 ... 32/aik.jpg))) - Här kan man se att i artikeln http://skellefteaaik.se/artikel/19364/ hade de skrivit Solna AIK, vilket de nu har plockat bort.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Skidrow »

Sen får anticimex vara huvudsponsor på Fredag :)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Trollet »

Gunnar Persson:
Vi är laddade och fokuserar på oss själva. Vi tittar inte så mycket på Byske utan vi har en plan för hur vi ska slå dem.
Hohoho.

Från: http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -pa-byske/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Semifinal 1. 26 Mars kl 19.00 Skellefteå AIK - Gnaget

Post by nr86 »

Namndebatten bara blir löjligare och löjligare.......
Nu kallar dem oss Byske.......... Blir bara roligare och roligare :D :D :D
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tråden om namnet AIK

Post by svartgulsubkultur »

Dom vet vars råttan är tillverkad.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Tråden om namnet AIK

Post by don_tomassso »

då kan ju AIK solna få heta,Råttornas AIK.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Foppas skridskocoach »

Jag tycker att Byskegrejen var ganska fyndig. :)
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tråden om namnet AIK

Post by smogz »

Jag är ändå förvånad hur många som orkar diskutera detta i 5 sidor..
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
BitchesOnFacebook
Posts: 80
Joined: 23 Mar 2012, 21:08

Re: Tråden om namnet AIK

Post by BitchesOnFacebook »

fjollträsk IF kan de få heta tycker jag! :D
Antabuz
Posts: 2
Joined: 27 Mar 2012, 12:12

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Antabuz »

Jag förstår inte varför Skellefteå bor skäms över att använda namnet Skellefteå?
Tillägget AIK i namnet står juh för Allmänna idrottsklubb, det blir juh hel knasigt att heja på. Kämpa Allmäna idrottsklubb, Jag hejar på Allmänna idrottsklubb. Näee, var stolta över lagnamnet från staden istället.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Markman »

Antabuz wrote:Jag förstår inte varför Skellefteå bor skäms över att använda namnet Skellefteå?
Tillägget AIK i namnet står juh för Allmänna idrottsklubb, det blir juh hel knasigt att heja på. Kämpa Allmäna idrottsklubb, Jag hejar på Allmänna idrottsklubb. Näee, var stolta över lagnamnet från staden istället.
Det har ingenting med att skämmas att göra!
Tidigare fanns det två olika hockeylag i Skellefteå, Skellefteå IF och Skellefteå AIK, eller i folkmun "IF" och "AIK". Därav lever benämningen "AIK" kvar, och det kommer inte att ändra på sig heller..

Om du nu tycker att det är knasigt att heja på Allmänna idrottsklubben, hur "knasigt" är det då inte att benämna en klubb enbart med det..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Antabuz
Posts: 2
Joined: 27 Mar 2012, 12:12

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Antabuz »

Markman wrote:
Antabuz wrote:Jag förstår inte varför Skellefteå bor skäms över att använda namnet Skellefteå?
Tillägget AIK i namnet står juh för Allmänna idrottsklubb, det blir juh hel knasigt att heja på. Kämpa Allmäna idrottsklubb, Jag hejar på Allmänna idrottsklubb. Näee, var stolta över lagnamnet från staden istället.
Det har ingenting med att skämmas att göra!
Tidigare fanns det två olika hockeylag i Skellefteå, Skellefteå IF och Skellefteå AIK, eller i folkmun "IF" och "AIK". Därav lever benämningen "AIK" kvar, och det kommer inte att ändra på sig heller..

Om du nu tycker att det är knasigt att heja på Allmänna idrottsklubben, hur "knasigt" är det då inte att benämna en klubb enbart med det..
Problemet är att ni inte hejar på Allmänna idrottsklubben, ni hejar på Allmänna idrottsklubb.
Föreningen heter Skellefteå allmänna idrottsklubb, inte klubben, det är det som gör iaf mig lite förbryllad, det låter bara konstigt att heja på allmänna idrottsklubb antar jag :)
Att heja på Allmänna idrottsklubben är inget problem, då det bara finns ett lag med just den benämningen, sen att flera har en förkortning på ett liknande namn som tillägg på sitt lagnamn är helt ok :)
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tråden om namnet AIK

Post by schteffe »

Kul att det finns folk som fortfarande bryr sig om den svenska grammatiken även i huvudstadens förorter! Det är mer än vad man kan tro när man hoppar på blå linje mot Akalla/Hjulsta. Hejja dig Antabuz!
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Markman »

De pinsamma råttorna förnekar sig inte..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4596716.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu har de bett speakern på Hovet att kalla AIK för "Skoterraggarna", t.ex. "Skoterraggarnas Martin Lundberg utvisas två minuter för roughing". Speakern kommer dock inte att hörsamma det hela, utan benämningen lär bli AIK-Skellefteå från hennes sida..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Skidrow »

tjafs bara skoj så länge som det håller sej till skriveri och så.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Tråden om namnet AIK

Post by don_tomassso »

Helt ok för mig.skulle då inte bli sur om dom kallar oss skoterraggare.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tråden om namnet AIK

Post by schteffe »

Kul med lite extra genomslagskraft för råttfällan :) Äras den som äras bör.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tråden om namnet AIK

Post by svartgulsubkultur »

schteffe wrote:Kul med lite extra genomslagskraft för råttfällan :) Äras den som äras bör.
Råttfångaren från Hameln?
Image
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skellefteå<3
Posts: 10
Joined: 26 Jan 2012, 09:09

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Skellefteå<3 »

Skulle ju bli grymt kul om speakern på hovet börja kalla oss skoterraggarna:
Skoterraggarna tar ledningen med 1-0, målskytt nummer 11 bud Holloway...


:lol:
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Moss »

Skellefteå<3 wrote:Skulle ju bli grymt kul om speakern på hovet börja kalla oss skoterraggarna:
Skoterraggarna tar ledningen med 1-0, målskytt nummer 11 bud Holloway...


:lol:
Håller med :D skulle ju bara vara kul om som sa så, och framförallt så skulle det frammhäva hur patetiska gnagarna i våt kungliga huvudstad är :lol:
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Tråden om namnet AIK

Post by lazerkrobbe »

Nu har det väl kommit till en gräns då det bara blivit ledsamt...det handlar ju inte längre om rätten till ett namn utan numera om mänskligt tillkortakommande...känns nästan obehagligt att skratta åt deras utspel numera, ungefär som att skratta åt en blind som går in i en lyktstolpe... :?
Att Swedbank valt att döpa Solnas fotbollslags nya arena efter en organisation som jobbar emot mobbing känns ju bara helt rätt, pojkarna i Gnagets supporterförening måste ju helt enkelt ha åkt på mycket smisk då dom gick i skolan, någon annan förklaring är svår att finna?
BitchesOnFacebook
Posts: 80
Joined: 23 Mar 2012, 21:08

Re: Tråden om namnet AIK

Post by BitchesOnFacebook »

lazerkrobbe wrote:Nu har det väl kommit till en gräns då det bara blivit ledsamt...det handlar ju inte längre om rätten till ett namn utan numera om mänskligt tillkortakommande...känns nästan obehagligt att skratta åt deras utspel numera, ungefär som att skratta åt en blind som går in i en lyktstolpe... :?
Att Swedbank valt att döpa Solnas fotbollslags nya arena efter en organisation som jobbar emot mobbing känns ju bara helt rätt, pojkarna i Gnagets supporterförening måste ju helt enkelt ha åkt på mycket smisk då dom gick i skolan, någon annan förklaring är svår att finna?
+10!!
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Tråden om namnet AIK

Post by lazerkrobbe »

Nu är vi AIK från Skellefteå och inget annat. Men för er som envisas med att kalla oss SAIK - det betyder "toppen"
(最高) på Japanska. Så hur ni än gör så blir det rätt... :D
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Chippen »

http://www.aikhockey.se/artikel/20045/

Den texten hade jag då missat iaf. Det känns ju lite skönt att de verkar vara vettiga ledamöter i Styrelsen iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Tråden om namnet AIK

Post by jowa »

Chippen wrote:http://www.aikhockey.se/artikel/20045/

Den texten hade jag då missat iaf. Det känns ju lite skönt att de verkar vara vettiga ledamöter i Styrelsen iaf.
+1
User avatar
Biocellatus
Posts: 355
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Biocellatus »

Sjukt roligt det där med Byske, stör mig inte alls :D Då kan man ju kalla dem för vad som helst! Djurgården, Hammarby, Uppsala, Fittja :lol:
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Rampa »

Kalla dom Ingenting.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ingenting,_Solna" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
StigVig
Posts: 1576
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Tråden om namnet AIK

Post by StigVig »

Roligt när dom själva kallar sig för Solna AIK :)
Mats Thelin legendarisk back från Solna spelade även i Boston Bruins i NHL

Kolla 16.40 in i detta klipp
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ ... 4641991.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

Senaste (Sista?) After Ice med Ros
:lol:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Markman »

Gnagarna kastar lite mer bränsle på "elden":
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -namnet-nu
"Idag möter vi Skellefteå AIK - eller AIK som de utan någon form av klubbstolthet själva väljer att kallar sig. I övriga Hockeysverige nöjer vi oss med att konstatera att laget heter #Skellefteå #AIK - alternativt Skellefteå Hockey Club som det officiella namnet var mellan 1985 och 1991.

Frågan är varför inte Skellefteå gör det samma och byter namn och klubbmärke. Det hade varit det bästa för AIK och Skellefteå."
I helvete heller, bara för att du tycker det innebär det inte att det är sant! Lallare!
Tur att Nordlund har bra svar på tal i alla fall!
– Det stör inte oss det minsta lilla. Vi kör vårt race, säger han till SportExpressen.se.
– Vi kan inte kommendera folk här, som har kallat oss AIK i alla tider. Det fungerar inte. Det kanske fungerar i Nordkorea, jag vet inte, men det fungerar inte här. Här i Skellefteå säger man AIK om oss. Det får alla acceptera.
– Sedan är väl det bästa att vi spelar om det? Vi låter resultatet på isen tala.
Vilket som är det riktiga AIK?
– Ja, precis. Det blir ju det som blir det bästa AIK. Och tittar man på fjolåret så var det definitivt vi.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Special Brew »

Tröttsamt att detta ska diskuteras av media varenda gång lagen möts.
Post Reply