Tråden om namnet AIK

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

nakenchock
Posts: 1
Joined: 20 Mar 2012, 21:37

Re: Tråden om namnet AIK

Post by nakenchock »

Förstår inte hur ni fick mitt meddelande till ett hot. Det var ett tips i all välmening för allas bästa. Nåväl, kom inte och gnäll efter första matchen om problem uppstår på grund utav bortafans som sätter sig och jublar mitt bland aktiva AIK-supportrar.

edit: det är sånt här jag menar. Skellfteå-supportrar som här köper biljett till mitt i klacken! Ogillar våld men det finns andra på hovet som är av annan åsikt och här snackar vi om att leka med elden.
Poet wrote:Fick nu 2 biljetter på A15..
Känns lite långt ifrån men dom gick åt ganska bra :)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Trollet »

nakenchock wrote:Förstår inte hur ni fick mitt meddelande till ett hot. Det var ett tips i all välmening för allas bästa. Nåväl, kom inte och gnäll efter första matchen om problem uppstår på grund utav bortafans som sätter sig och jublar mitt bland aktiva AIK-supportrar.
Man ska kunna gå på hockey utan att vara rädd för att få stryk. Om det finns publik på Hovets neutrala platser (dvs inte hemma- eller bortaklack) som börjar slåss med oliktänkande så har ni ett problem där. Det löser man inte genom att skrämma bort bortapublik därifrån.

Vi låter i varje fall inte bli att gå på matchen pga det du skriver. Och det tror jag för övrigt gäller de allra flesta.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Vinz »

nakenchock wrote:Förstår inte hur ni fick mitt meddelande till ett hot. Det var ett tips i all välmening för allas bästa. Nåväl, kom inte och gnäll efter första matchen om problem uppstår på grund utav bortafans som sätter sig och jublar mitt bland aktiva AIK-supportrar.

edit: det är sånt här jag menar. Skellfteå-supportrar som här köper biljett till mitt i klacken! Ogillar våld men det finns andra på hovet som är av annan åsikt och här snackar vi om att leka med elden.
Poet wrote:Fick nu 2 biljetter på A15..
Känns lite långt ifrån men dom gick åt ganska bra :)
Jag har köpt biljetter till Solnaklacken, ska jubla i den.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Markman »

nakenchock wrote:Förstår inte hur ni fick mitt meddelande till ett hot. Det var ett tips i all välmening för allas bästa. Nåväl, kom inte och gnäll efter första matchen om problem uppstår på grund utav bortafans som sätter sig och jublar mitt bland aktiva AIK-supportrar.
Problemen uppstår inte på grund av att någon ställer sig och jublar, problemen uppstår när mentala kalhyggen ska börja slåss och bråka för att de inte klarar av att någon tycker något annat än dem..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Poet »

För mig har det löst sig så du behöver inte oroa dig för att jag ska bråka med någon :)
2012-05-19
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Jablonic »

Bara kul med nya användare med andra lagtillhörigheter. Vill man undvika debatten så är det ju inte så svårt ändå.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tråden om namnet AIK

Post by svartgulsubkultur »

Man skriker och hejar ju aldrig så bra som under dödshot.
Minns än idag matchen på Hovet som vi schälläftäfans dominerade i November -02.
Då kom det fram en snubbe med clockworkorangeemblem och väste "slutar ni inte trumma så sprättar vi upp er".
Har aldrig skrikit och sjungit så intensivt som under resten av den matchen.

Jävla dryg attityd bland vissa gnagare, "Se upp, vi är riktiga badasses".
Bujävlahu, ingen bryr sig nämnvärt om era gangsterwannabefasoner.
Nu menar jag inte att just ni som skriver här är av den sorten.


PS. När ni ser gott om smaskig Wästerbottensost i Skell-Hell, jubla inte så högt för då smäller råttfällan igen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Markman »

Ramsan heter ju inte "Genom hela livet, ända fram till döden" för intet! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tråden om namnet AIK

Post by svartgulsubkultur »

Markman wrote:Ramsan heter ju inte "Genom hela livet, ända fram till döden" för intet! ;)
Jag dör hellre sjungandes än att leva i tysthet.
Men som vanligt så handlar det där om tomma tunnor som skramlar, har sett och hört en del såna hot genom åren men det är ytterst sällan som nån backar upp sitt tugg med verklig handling.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
lh=1
Posts: 543
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Tråden om namnet AIK

Post by lh=1 »

Jag fattar inte det här riktigt. Personligen har jag aldrig någonsin hört någon säga att vi Skellefteå skulle vara det "riktiga" AIK. Att vi däremot heter AIK vi också kan väl inte ens diskuteras? De enda som verkar tjata om det här är ju gnagarna själva.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Foppas skridskocoach »

Vinz wrote:
nakenchock wrote:Förstår inte hur ni fick mitt meddelande till ett hot. Det var ett tips i all välmening för allas bästa. Nåväl, kom inte och gnäll efter första matchen om problem uppstår på grund utav bortafans som sätter sig och jublar mitt bland aktiva AIK-supportrar.

edit: det är sånt här jag menar. Skellfteå-supportrar som här köper biljett till mitt i klacken! Ogillar våld men det finns andra på hovet som är av annan åsikt och här snackar vi om att leka med elden.
Poet wrote:Fick nu 2 biljetter på A15..
Känns lite långt ifrån men dom gick åt ganska bra :)
Jag har köpt biljetter till Solnaklacken, ska jubla i den.
Ta med dig bengalerna. ;)
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Tråden om namnet AIK

Post by GroovyEd »

Från Gnaget AIFs hemsida=

"Nu är det nog!

Nu är det nog! I.o.m. att AIK får möta STJÄL-efteå i semifinal, så accepterar vi ingen annan benämning av vårt AIK, det riktiga AIK, än just AIK. De vidriga skoterraggarna benämner oss som Gnaget och Solna AIK i deras äckliga arena och på deras farsartade hemsida. Alla som kan tipsa oss om var vi finner dessa skamliga uttryck, vänligen maila det till danne@blackarmy.se, så att vi kan gå vidare med det.

Skellefteå AIK, ni har förlorat i domstol i detta ärende förut, och eftersom ni inte verkar förstå vilka ni trampar på tårna är det nu krig!"

Haha.. Avd. Stora killar i bomberjacka gråter om "stulet" namn!
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Talbot25 »

Jobbigt att namndebatten blossar upp på nytt nu då vi ska möta AIK. Det svåra för solnaiterna att förstå är att vi heter Skellefteå AIK och att vi bara säger AIK till Skellefteå AIK i just Skellefteå.

Vi heter Skellefteå AIK och i folkmun i stora delar av Västerbotten kallas vi bara AIK.
De heter AIK IF och de kallas AIK,gnaget eller solna AIK
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Trollet »

Domstol minsann. Det beslutet skulle jag vilja se.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Trollet »

Talbot25 wrote: Vi heter Skellefteå AIK och i folkmun i stora delar av Västerbotten kallas vi bara AIK.
De heter AIK IF och de kallas AIK,gnaget eller solna AIK
De heter inte AIK IF längre, de heter bara AIK.

Men det är inte konstigare än att en fotbollsspelare i ett lag bara heter Pelé och en annan spelare i ett annat lag heter Andreas Pelé. Naturligtvis kommer anhängarna till lag 2 att referera till sin spelare som Pelé och inget annat, eftersom någon risk för förväxling inte finns.

Det är så enkelt att vår klubbs "efternamn" är AIK, och de bokstäverna har ingen klubb någon ensamrätt på.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Skidrow »

Är det i år dom tagit bort IF då?
Trollet wrote:
Talbot25 wrote: Vi heter Skellefteå AIK och i folkmun i stora delar av Västerbotten kallas vi bara AIK.
De heter AIK IF och de kallas AIK,gnaget eller solna AIK
De heter inte AIK IF längre, de heter bara AIK.

Men det är inte konstigare än att en fotbollsspelare i ett lag bara heter Pelé och en annan spelare i ett annat lag heter Andreas Pelé. Naturligtvis kommer anhängarna till lag 2 att referera till sin spelare som Pelé och inget annat, eftersom någon risk för förväxling inte finns.

Det är så enkelt att vår klubbs "efternamn" är AIK, och de bokstäverna har ingen klubb någon ensamrätt på.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Talbot25 »

Trollet wrote:
Talbot25 wrote: Vi heter Skellefteå AIK och i folkmun i stora delar av Västerbotten kallas vi bara AIK.
De heter AIK IF och de kallas AIK,gnaget eller solna AIK
De heter inte AIK IF längre, de heter bara AIK.
Okej det har jag missat. IF kom väl till efter konkursen, betyder det att de inte är en idrottsförening längre?
HansJohan
Posts: 8
Joined: 21 Mar 2012, 14:58

Re: Tråden om namnet AIK

Post by HansJohan »

Trollet wrote:Domstol minsann. Det beslutet skulle jag vilja se.
Inte domstol, men framförhandlat på advokatbyrå.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/125 ... 9d2e7/saik

Nu är ju frågan om det finns någon vitesklausul...
Även om det inte finns så säger det väl en del om er som inte står vid ord och överenskommelser.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Tråden om namnet AIK

Post by lazerkrobbe »

AIK IF skrotades eftersom det blev ett allt för långt namn, och ingen inom föreningen, varken ledare, spelare eller supportrar, klarade av så många bokstäver på en gång. Hört ryktesvägen att dom har pratat om att byta till XXX för att ta det hela ett steg till. Dessutom finns ett fett sponsorkontrakt från det Australienska ölmärket med i den diskussionen. Spricker den dealen har man pratat om att bara kalla sig för 'A', kort och gott. (fanns även ett förslag på ett namn helt utan bokstäver, bara ' ', men den inhyrda konsulten påpekade dom problem som skulle uppstå om den iden infördes, så den skrotades med omröstningssiffrorna 2-1).
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Trollet »

HansJohan wrote:
Trollet wrote:Domstol minsann. Det beslutet skulle jag vilja se.
Inte domstol, men framförhandlat på advokatbyrå.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/125 ... 9d2e7/saik

Nu är ju frågan om det finns någon vitesklausul...
Även om det inte finns så säger det väl en del om er som inte står vid ord och överenskommelser.
Då kan jag lugna dig med att det bara stått "Skellefteå AIK - AIK" på skyltarna i år.

I dokumentet står det faktiskt ingenting om att Skellefteå AIK inte får kalla sig AIK. Bara att Skellefteå AIK inte ska benämna AIK som t.ex. "Solna AIK".
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tråden om namnet AIK

Post by schteffe »

riktig
Adjektiv
uttal: /rɪktɪg/
1.korrekt, sann; som stämmer
Uppgiften om att jag bor i Sverige är riktig.

Frågan "vilket är det riktiga AIK" är, som synes ovan, inte särskilt intelligent.
Båda klubbarna ifråga är AIK, eftersom båda heter AIK som hela eller delar av klubbnamnet. Sen kan man resonera kring vilken klubb som vilka personer associerar namnet "AIK" främst till, och det är väl främst geografiskt betingat.

Återstår att se vilket att dessa två AIK som är det bästa i slutspelet 11/12, det känns mest intressant ;)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Foppas skridskocoach »

Känns som tidernas mest tröttsamma diskussionsämne.
Tigerränderna går aldrig ur.
HansJohan
Posts: 8
Joined: 21 Mar 2012, 14:58

Re: Tråden om namnet AIK

Post by HansJohan »

Trollet wrote:
HansJohan wrote:
Trollet wrote:Domstol minsann. Det beslutet skulle jag vilja se.
Inte domstol, men framförhandlat på advokatbyrå.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/125 ... 9d2e7/saik

Nu är ju frågan om det finns någon vitesklausul...
Även om det inte finns så säger det väl en del om er som inte står vid ord och överenskommelser.
Då kan jag lugna dig med att det bara stått "Skellefteå AIK - AIK" på skyltarna i år.

I dokumentet står det faktiskt ingenting om att Skellefteå AIK inte får kalla sig AIK. Bara att Skellefteå AIK inte ska benämna AIK som t.ex. "Solna AIK".

Då kan jag kontra med att det på er hemsida ofta, och speciellt nu på slutet stått just "Solna AIK" vilket det, enligt överenskommelsen, inte får göra i officiella sammanhang.

+ att er speaker benämner oss Gnaget.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Tråden om namnet AIK

Post by lazerkrobbe »

HansJohan wrote: Då kan jag kontra med att det på er hemsida ofta, och speciellt nu på slutet stått just "Solna AIK" vilket det inte får göra i officiella sammanhang.

+ att er speaker benämner oss Gnaget.
Allvarligt - sluta flänna nu, är ju f-n patetiskt...snälla, skriv på Aftonbladet istället...
HansJohan
Posts: 8
Joined: 21 Mar 2012, 14:58

Re: Tråden om namnet AIK

Post by HansJohan »

lazerkrobbe wrote:
HansJohan wrote: Då kan jag kontra med att det på er hemsida ofta, och speciellt nu på slutet stått just "Solna AIK" vilket det inte får göra i officiella sammanhang.

+ att er speaker benämner oss Gnaget.
Allvarligt - sluta flänna nu, är ju f-n patetiskt...snälla, skriv på Aftonbladet istället...
Flänna? Är inte detta en tråd som ska diskutera just detta? Du får tycka vad du vill, jag tycker dock att lagen i ES ska visa god anda och benämna varandra korrekt, tror inte ni hade uppskattat om vi hade kallat er för något som ni inte heter.

Sen skiter jag förövrigt i vad supportrar kallar sig själva och andras lag - annat i officiella sammanhang - speciellt när det finns en överenskommelse som ni ger blanka fan i.
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Tråden om namnet AIK

Post by micktålbot »

HansJohan wrote: Flänna? Är inte detta en tråd som ska diskutera just detta? Du får tycka vad du vill, jag tycker dock att lagen i ES ska visa god anda och benämna varandra korrekt, tror inte ni hade uppskattat om vi hade kallat er för något som ni inte heter.
Som skoterraggare, inavelspack, bönder, kopior?

Skellefteå AIK har inte brutit mot den där idiotiska överenskommelsen. Det står Skellefteå AIK och AIK (gnaget) vid officiella sammanhang. Att speakern säger gnaget är för att 99% av publiken inte kommer förstå vad som pågår då de alla antar att AIK betyder världens bästa AIK och inte solnafjantar. Sedan om någon bloggare eller supporter vill vara rolig och skriver gnaget eller solna, att gråta över sådant är så patetiskt att jag vet inte vad.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Skidrow »

Hörde just en kul förklaring, solna laget kan inte kalla sej för AIK längre för dom är ett AB så då måste deras nya namn bli SAB :)
HansJohan
Posts: 8
Joined: 21 Mar 2012, 14:58

Re: Tråden om namnet AIK

Post by HansJohan »

micktålbot wrote:
HansJohan wrote: Flänna? Är inte detta en tråd som ska diskutera just detta? Du får tycka vad du vill, jag tycker dock att lagen i ES ska visa god anda och benämna varandra korrekt, tror inte ni hade uppskattat om vi hade kallat er för något som ni inte heter.
Som skoterraggare, inavelspack, bönder, kopior?

Skellefteå AIK har inte brutit mot den där idiotiska överenskommelsen. Det står Skellefteå AIK och AIK (gnaget) vid officiella sammanhang. Att speakern säger gnaget är för att 99% av publiken inte kommer förstå vad som pågår då de alla antar att AIK betyder världens bästa AIK och inte solnafjantar. Sedan om någon bloggare eller supporter vill vara rolig och skriver gnaget eller solna, att gråta över sådant är så patetiskt att jag vet inte vad.
Passande att du inte läser andra hälften av inlägget där jag skriver att jag inte bryr mig vad supportrar kallar varandra, bryr mig inte ett dyft om vad du kallar oss.

Skellefteå har visst brutit mot överenskommelsen. Ni ska vid officiella sammanhang kallas oss enbart AIK. Hur kan du påstå att ni gör det och sen ge ett exempel på att ni inte gör det?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Lappmössan »

Åh jösses.
Har ni inte läst tråden på Flashback? Denna diskussion leder inte till ett skit. Lås innan vi skapat ännu en evighetstråd!
Med AIK menas Skellefteå AIK på detta forum, punkt slut.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Semifinal 1. 26 Mars kl 19.00 Skellefteå AIK - Gnaget

Post by Melon »

svartgulsubkultur wrote: Man blir ju ännu mer taggad för matchen då man hör gnagets idiot till ordförande i radio som kräver att vi byter namn till Skoterraggarna eller Djurgården....

Finns det en länk till denna intervju..??? Skadar ju aldrig att bygga upp ännu mer hetskänsla inombords... 8-)
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Post Reply