Tråden om namnet AIK

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Trollet »

Så här säger samerna: http://norran.se/2012/03/skellefteaaik/ ... ametinget/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Talbot25 »

Trollet wrote:Så här säger samerna: http://norran.se/2012/03/skellefteaaik/ ... ametinget/" onclick="window.open(this.href);return false;
De är ju nästan lika lättkränkta som zigenare.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Lappmössan »

De är då iaf inte lika lättkränkta som gnagare.

Tråkigt att tråden låstes upp igen. Det finns inget att diskutera. På måndag när vi sjunger för AIK finns det inga tvivel vilka som menas. Låt gnagarna grina.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Poet »

Lappmössan wrote:De är då iaf inte lika lättkränkta som gnagare.

Tråkigt att tråden låstes upp igen. Det finns inget att diskutera. På måndag när vi sjunger för AIK finns det inga tvivel vilka som menas. Låt gnagarna grina.
Var väl mest för att det började pratas om det i matchtråden istället då.
2012-05-19
User avatar
StigVig
Posts: 1575
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Tråden om namnet AIK

Post by StigVig »

Trollet wrote:Så här säger samerna: http://norran.se/2012/03/skellefteaaik/ ... ametinget/" onclick="window.open(this.href);return false;
Som jag sa i mitt tidigare inlägg
"Som svar på det när Guldet spelades hem -78 så satte alla på sig en Lappmössa, har inget minne av att det blev hungerstrejk och vilda protester från Samer runt om i Sverige.
Det hade det blivit i dag"

:lol: :lol: :lol:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Lappmössan »

StigVig wrote: "Som svar på det när Guldet spelades hem -78 så satte alla på sig en Lappmössa

:lol: :lol: :lol:
Som Hardy så fint illustrerar till höger. :)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Lidlund »

Lappmössan wrote:De är då iaf inte lika lättkränkta som gnagare.

Tråkigt att tråden låstes upp igen. Det finns inget att diskutera. På måndag när vi sjunger för AIK finns det inga tvivel vilka som menas. Låt gnagarna grina.
Förstår inte varför du läser här om du är ointreserad av innehållet?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Lappmössan »

Lidlund wrote:
Lappmössan wrote:De är då iaf inte lika lättkränkta som gnagare.

Tråkigt att tråden låstes upp igen. Det finns inget att diskutera. På måndag när vi sjunger för AIK finns det inga tvivel vilka som menas. Låt gnagarna grina.
Förstår inte varför du läser här om du är ointreserad av innehållet?
Jag läser alltid alla trådar på forumet, speciellt här där man ofta kan gå jävligt OT. ;)

Förstå mig rätt nu: Jag älskar att skämta och trolla gnagare i denna fråga men att ha en riktig diskussion om ämnet på Skellefteå AIKs supporterklubbs forum känns bara förlegat.
Prophecy
Posts: 4
Joined: 24 Mar 2012, 01:15

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Prophecy »

Men Lappmössan... Var ska man ha det då?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tråden om namnet AIK

Post by svartgulsubkultur »

Ser att Jan Samryd blivit polisanmäld för hets mot folkgrupp.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Tråden om namnet AIK

Post by kurtivar »

what? finns det länk på de?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tråden om namnet AIK

Post by svartgulsubkultur »

kurtivar wrote:what? finns det länk på de?
Stod i pappersnorran men finns säkert på webben också.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Tråden om namnet AIK

Post by kurtivar »

japp här,
http://norran.se/2012/03/skellefteaaik/ ... om-ursakt/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Poet »

Snacka Löjligt
2012-05-19
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Zimme »

Helt rätt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tråden om namnet AIK

Post by svartgulsubkultur »

Poet wrote:Snacka Löjligt
Jasså?
Hur tror du det låtit om han sagt "det är så tråkigt att ha med negerskallarna i Skellefteå att göra"?

Eller "zigenarskallarna"?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Tråden om namnet AIK

Post by svartgulsubkultur »

Men iom att han redan bett om ursäkt så tror jag nog att alla berörda är beredda att låta det där vara vatten under bron.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Zimme »

Nu är förvisso Skelletborna inte ett dugg bättre i den här frågan men Samer är den enda folkgrupp i Sverige som man får skriva vad som helst om utan konsekvenser. Hade han sagt "de där djävla svartskallarna" så hade han varit jagad ur landet redan.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Tråden om namnet AIK

Post by BubbelVe »

Vi kallar dem AIKIAB då det är det korrekta namnet på ishockeylaget FRÅN SOLNA . Företaget som vi spelar mot i semifinal har som registrerad adress Solna (se nedan) ÄNDÅ skriver varenda gnagare att det finns INGA kopplingar till Solna ?
Nu vet jag att många storstadsbo inte lägger fokus på utbildning annat än som fribiljett på studentfester, men att de inte har koll på företaget som de så starkt värnar för..... :roll:

AIK Ishockey AB
KOLONNVÄGEN 24B
169 70 SOLNA
User avatar
adam
Posts: 24
Joined: 15 Jun 2011, 23:28

Re: Tråden om namnet AIK

Post by adam »

SAIK - AIK på TV4Sport just nu :D
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Markman »

För att förtydliga så pratar alltså "adam" om Sandvikens Allmänna IdrottsKlubb, som möter Solnas representanter i SM-final i damernas bandy! :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Ante »

Finns den här tråden på riktigt?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Markman »

Nej, den såväl som hela forumet finns bara i ditt huvud.. Skrämmande va? ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
BitchesOnFacebook
Posts: 80
Joined: 23 Mar 2012, 21:08

Re: Tråden om namnet AIK

Post by BitchesOnFacebook »

när kom ni (gnaget) på en högre placering än oss??

bryr mej inte så mycket om den här frågan förutom när folk kallar oss för SAIK?! speciellt när man kallar oss för SAIYJK?! kan inte det laget som får högst placering få välja vad lagen ska kallas under en säsong? det är väl rättvist?
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Sketch »

svartgulsubkultur wrote:Det roliga i det här är ju att de blir så jävla sura och griniga vilket ju bara triggar folk att i ännu större utsträckning benämna dem med "fel" namn.
Påminner en hel del om då jag gick på mellanstadiet och det började en ny kille på skolan som skorrade kraftigt och hade hörapparat. Han hette Stefan men eftersom det var inne med smeknamn så frågade vi vad han hade för alias.
"-Ni fårrrr kalla mig vad ni vill, barrrrra ni inte kallarrrrr mig förrrr Hörrrselgäddan".

Gissa vilket smeknamn han fick...?
Ja, när man läser något om detta på internet föreställer jag mig alltid att det sitter en gnagare någonstans med högrött baby-ansikte som febrilt knappar på tangenterna och skriker på sin datorskärm.
De kan väl inte förvänta sig att jag ska låta bli att retas då?

Tycker ändå att det vore lite kul om speakern inte kallar dem gnaget, solna eller vad mer längre.
"AIK vinner över Allmänna Idrottsklubben Ishockey!"

(peppar peppar)
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Talbot25 »

adam wrote:SAIK - AIK på TV4Sport just nu :D
Spelar de med puck eller bandyboll?
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Poet »

svartgulsubkultur wrote:Men iom att han redan bett om ursäkt så tror jag nog att alla berörda är beredda att låta det där vara vatten under bron.
Eftersom han bad om ursäkt samt att sametinget godtog ursäkten.
Folk måste tagga ner lite.
2012-05-19
User avatar
adam
Posts: 24
Joined: 15 Jun 2011, 23:28

Re: Tråden om namnet AIK

Post by adam »

Talbot25 wrote:
adam wrote:SAIK - AIK på TV4Sport just nu :D
Spelar de med puck eller bandyboll?
Var bandymatch, damer.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Jokard »

BubbelVe wrote:Vi kallar dem AIKIAB då det är det korrekta namnet på ishockeylaget FRÅN SOLNA . Företaget som vi spelar mot i semifinal har som registrerad adress Solna (se nedan) ÄNDÅ skriver varenda gnagare att det finns INGA kopplingar till Solna ?

AIK Ishockey AB
KOLONNVÄGEN 24B
169 70 SOLNA
Likt förbannat heter dom inte Solna AIK, därför ska vi inte benämna dem som det heller.

Tycker Samryd gör helt rätt som ber om ursäkt. På så sätt visar han respekt, jag menar alla kan "slinta med tungan". Står med båda fötterna på jorden nu, inga Lule-fasoner där inte.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tråden om namnet AIK

Post by Skidrow »

Jokard wrote:
BubbelVe wrote:Vi kallar dem AIKIAB då det är det korrekta namnet på ishockeylaget FRÅN SOLNA . Företaget som vi spelar mot i semifinal har som registrerad adress Solna (se nedan) ÄNDÅ skriver varenda gnagare att det finns INGA kopplingar till Solna ?

AIK Ishockey AB
KOLONNVÄGEN 24B
169 70 SOLNA
Likt förbannat heter dom inte Solna AIK, därför ska vi inte benämna dem som det heller.

Tycker Samryd gör helt rätt som ber om ursäkt. På så sätt visar han respekt, jag menar alla kan "slinta med tungan". Står med båda fötterna på jorden nu, inga Lule-fasoner där inte.
Man skrev AIK från Solna, inte Solna AIK och det är en stor skillnad eftersom AIK från Solna är helt korekt.
Post Reply