Silly season övriga lag

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Silly season övriga lag

Post by Markman »

Eftersom ingen har startat denna tråden så får väl jag göra det då..

Teemu Laine var på besök i Kinnarps Arena idag, och är enligt lokaltidningen jnytt.se "fast besluten att återvända till HV71 i framtiden"..
"– Jag trivdes fantastiskt bra när jag spelade i HV71. Det är en helt suverän klubb att spela i och jag är helt inställd på att återvända, säger Teemu Laine till Jnytt."
http://jnytt.se/nyhet/46331/guldhjalten ... -atervanda" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Laine är för övrigt en spelare som jag skulle tacka ja till utan att blinka om det gällde AIK! Speed, handleder, vinnarskalle och lite gris i ett! Skulle passa som en hand i en handske i AIK tror jag! Jimmie-Goren-Laine skulle vara en äckligt jobbig line att möta, oavsett var på planen det sker!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by olli »

Kristian Kudroc på väg till ES. Frun är svensk och vill tillbaka.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Foppas skridskocoach »

olli wrote:Kristian Kudroc på väg till ES. Frun är svensk och vill tillbaka.
Känns som klippt och skuren för LHC.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Draper »

Linus Persson (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=686" onclick="window.open(this.href);return false;) klar för Luleå?
Lär väl dock knappast offentliggöras innan BIK spelat klart.

https://twitter.com/#!/MikaelFahlander/ ... 4631200768" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Lidlund »

Draper wrote:Linus Persson (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=686" onclick="window.open(this.href);return false;) klar för Luleå?
Lär väl dock knappast offentliggöras innan BIK spelat klart.

https://twitter.com/#!/MikaelFahlander/ ... 4631200768" onclick="window.open(this.href);return false;
Så även hedman..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4578219.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

DET kan väl tyckas vara en lite märklig värvning..
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Chippen »

Konstigt att Fahlander går ut och säger det redan nu, när Örebro fortfarande spelar.

*EDIT* Fel lag
Last edited by Chippen on 25 Mar 2012, 23:36, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Draper »

Chippen wrote:Konstigt att Fahlander går ut och säger det redan nu, när Bofors fortfarande spelar.
Haha, inte alls.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Chippen »

Med tanke på vem som skrev, Fahlander, kanske inte.
Med tanke på att ÖREBRO fortfarande spelar så jo, konstigt!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Chippen »

Inte oväntat så är det bekräftat att Alsenfeldt spelar med MoDo framöver.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by schteffe »

Daniel Larsson lämnar HV71
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Markman »

schteffe wrote:Daniel Larsson lämnar HV71
Så även Andreas Falk.. Utlandet för nya utmaningar är det som lockar enligt artikeln i Jnytt.se
http://jnytt.se/nyhet/46438/andreas-falk-lamnar-hv" onclick="window.open(this.href);return false;

Följande spelare erbjuds ingen förlängning från HV, förutom Larsson:
Andreas Andersson
Daniel Rahimi
Noah Welch
Morten Ask
Kamil Piros

Vidare kommer sannolikt Adam Almqvist att göra ett försök att slå sig in i Detroits organisation under det kommande året. Almqvist är för övrigt redan i NA för att hjälpa Grand Rapids Griffins i deras fortsatta säsong.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Chippen »

Hm...skumt att de gör sig av med båda målvakterna måste jag säga, men de har väl en bra plan där. Annars tycker jag att Andersson gjorde det bra det lilla jag såg honom.

Resten som får lämna är väl inte direkt några överraskningar heller.
Vad gäller Almqvist så får jag det till att han spelade som utlånad från Detroit, men det är kanske fel?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1514
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Humlannitton »

HV71 har trots allt 6 backar och 10 forwards under kontrakt, så det är inte många platser att fylla. Men visst är det intressant att se hur de ska lösa målvaktssituationen...
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Foppas skridskocoach »

Kan A.Andersson vara intresserad av att vakta båsdörren i lite vackrare färger nästa säsong?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by schteffe »

Kanske, men han är nog väldigt less på att vara andrekeeper.

Vad vi behöver är väl en målvakt som kan utvecklas och som i bästa fall kan ta över förstaspaden 13/14, någon yngre förmåga eller lovande spelare från AS eller motsv.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Markman »

Chippen wrote:Vad gäller Almqvist så får jag det till att han spelade som utlånad från Detroit, men det är kanske fel?
Helt rätt, jag missade nog bara att skriva det.. Det står i alla fall i artikeln..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Markman »

schteffe wrote:Kanske, men han är nog väldigt less på att vara andrekeeper.

Vad vi behöver är väl en målvakt som kan utvecklas och som i bästa fall kan ta över förstaspaden 13/14, någon yngre förmåga eller lovande spelare från AS eller motsv.
En ny Jocke Eriksson, med andra ord.. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Lappmössan »

Får vi behålla Eriksson, ta in Gurra från sundsvall!

*ändrat* Men nu hamnade det i fel tråd.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by 374 »

Anton Hedman klar för Luleå. De vinner inte SM-guld nästa år heller.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Markman »

Björn Melin är hemma i Jönköping i en relativt nybyggd villa. Föga överraskande startar lite värvningsrykten i lokalpressen:
En återkomst i HV71 har det spekulerats om ganska länge.
- Att flytta hem och spela i HV igen hade varit härligt, det är en dröm jag har. Men jag vet inte hur det blir med det nu. Vi får se vad det finns för alternativ, säger han och fortsätter:

Vill tillbaka till HV - men när?
- Det har snackats ganska länge om mitt namn men det enda jag vet är att jag förhoppningsvis har ett par år kvar i karriären. Ska jag tillbaka till HV ska det vara rätt omständigheter och de ska givetvis vara intresserade också. De håller ju på att göra om ganska mycket i laget just nu, säger Björn Melin som antyder att han fått smak på proffslivet i Europa.
- Det brukar klarna efter VM, det ska bli spännande att se var det tar vägen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Ante »

William Karlsson och Elias Fälth till HV 71. Mycket bra värvningar då HV behöver bygga lite nytt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Trollet »

Ante wrote:William Karlsson och Elias Fälth till HV 71. Mycket bra värvningar då HV behöver bygga lite nytt.
William Karlsson är grymt bra. Honom hade jag inte tackat nej till här.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Chippen »

Filip Forsberg i Leksand är inte många snäpp under honom skulle jag vilja säga.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Skidrow »

Vi får väl ryka Mika Zibanejad 8-)
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Markman »

Groko plockar in Jens Jakobs
http://www.luleahockey.se/Nyheter/Snabb ... ea-Hockey/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Ante »

Markman wrote:Groko plockar in Jens Jakobs
http://www.luleahockey.se/Nyheter/Snabb ... ea-Hockey/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ännu en spelare som hamnar i Luleå som bara är nästan bra!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Ante »

Martin Thörnberg, Janne Pesonen ryktas vara klara för HV!
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Chippen »

Har inte Pesonen ryktats till ES tidigare, elelr tänker jag på han som var i Leksand?
att Thörnberg ryktas tillbaka till HV är väl ingen skräll?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Markman »

Thörnberg har väl kontrakt över nästa säsong, var poängbäst med sju poängs marginal (vann interna skytteligan och tvåa i assistligan) i sin klubb i grundserien och tvåa i slutspelet (Thörnberg på 9, två andra på 10)..

Thörnberg har dessutom inte spelat färdigt för säsongen än heller..

Var har du hört ryktet Ante? Personligen har jag inte hört något prat om Thörnberg i Jönköping, och inte om Pesonen heller faktiskt.. Pesonen blev dock inte utslagen ur SM-Liiga-slutspelet förrän igår, så det är kanske inte så konstigt att det snackats om honom..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly season övriga lag 12/13

Post by Ante »

Markman wrote:Thörnberg har väl kontrakt över nästa säsong, var poängbäst med sju poängs marginal (vann interna skytteligan och tvåa i assistligan) i sin klubb i grundserien och tvåa i slutspelet (Thörnberg på 9, två andra på 10)..

Thörnberg har dessutom inte spelat färdigt för säsongen än heller..

Var har du hört ryktet Ante? Personligen har jag inte hört något prat om Thörnberg i Jönköping, och inte om Pesonen heller faktiskt.. Pesonen blev dock inte utslagen ur SM-Liiga-slutspelet förrän igår, så det är kanske inte så konstigt att det snackats om honom..
En HV-snubbe som har haft en hel del rätt tidigare påstår detta. Kollade oxå det där med Thörnberg och det låter tveksamt om det verkligen kan stämma när han har kontrakt? Men som sagt, ett rykte i vart fall.
Locked