Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by VonCheese »

King Kong wrote:
Ante wrote:Vart ska Pikken?
Nä, det är bara rena spekulationer helt utan någon info om att han skulle vara på väg bort..
Silly dilly, så att säga!
Sa ju till Fahlman att han tänkt stanna, och gärna flera säsonger, så han lär bli kvar!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly Season 2012/2013

Post by schteffe »

Jag säger då det. Förläng med Skogs på backen och den är klar! (såvida inte någon gullgosse återvänder, men det finns absolut inget som talar för det)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Skidrow »

phasse wrote:Fick förnyad respekt för Tollefsen efter förlustintervjun igår. Visade stor ödmjukhet och professionalitet. Om vi skulle lägga vantarna på honom skulle jag inte gråta. Goren och Tollefsen i samma lag, hur många skulle bråka efter avblåsning?
Var helt min tanke också, han kändes väldigt profsig i interjuven efter matchen, Tollefsen in Pikken ut, för Skog vill jag behålla.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2012/2013

Post by StigVig »

Varför Lasse?

Kristofer Berglund?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3705" onclick="window.open(this.href);return false;
"Både Modo, Skellefteå och Brynäs var intresserade men som det ser ut nu följer han pengarna"
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2012/2013

Post by TS_ »

StigVig wrote:Varför Lasse?

Kristofer Berglund?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3705" onclick="window.open(this.href);return false;
"Både Modo, Skellefteå och Brynäs var intresserade men som det ser ut nu följer han pengarna"
Han höjer priset på honom. :D
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Ja, någon mer skridskodvärg på backen behöver vi ju definitivt inte!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Fredrik »

Åh fyfan, inte Kristofer Berglund. Å andra sidan vet jag att grabben har ett intensivt hat mot Skellefteå, så förhoppningsvis är han inte ens sugen på att spela för oss.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2012/2013

Post by TS_ »

Fredrik wrote:Åh fyfan, inte Kristofer Berglund. Å andra sidan vet jag att grabben har ett intensivt hat mot Skellefteå, så förhoppningsvis är han inte ens sugen på att spela för oss.
Lulementaliteten sitter kvar....
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Snarare är det väl lövenmentaliteten som lyser igenom.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
lallaren

Re: Silly Season 2012/2013

Post by lallaren »

Nej tack till Berglund! Hata Löven & Lövare!
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Fredrik »

svartgulsubkultur wrote:Snarare är det väl lövenmentaliteten som lyser igenom.
Exakt. Det finns ju också en hel del historier om herr Berglund som gör att han inte är särskilt sympatisk, eller ja, det är i alla fall vad jag tycker.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Hans frilla ger inte heller nåt sympatiskt intryck.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

svartgulsubkultur wrote:Hans frilla ger inte heller nåt sympatiskt intryck.
Fatta njutet på bussen till Övik i tisdags. På DVD: Skellefteå AIK - Malmö IF från 2005/2006, den som gick 0-3 till 5-3 i sista perioden.

Njut #1: Wernbloms flin mot Osten i MIF-båset efter vändningen.
Njut #2: Att Osten tränade MIF.
Njut #3: Att Rönken expertkommenterade, och höjde Osten till skyarna.
Njut #4: Att Magnus Nyström var programledare (Expressen-TV). Där har det inte hänt mycket på sex år.

Onjut: Att Johan Forsberg lirade i Malmö (fjärdekedjan). Det enda jag såg av honom i den matchen var att han ramlade in i AIK:s målbur och tog med sig både Hadelöv och buren. Det var synd. Fast han hade hockeyfrilla då, det var fint.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Tompa
Posts: 518
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Tompa »

Dick Axelsson lämnar Modo.

http://eliteprospects.com/player.php?player=3778" onclick="window.open(this.href);return false;

Frågan är om Lasse fortfarande är intresserad, AIK var bevisligen intresserade förra sillyn.
Winning isn't everything, it's the only thing
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Tompa wrote:Dick Axelsson lämnar Modo.

http://eliteprospects.com/player.php?player=3778" onclick="window.open(this.href);return false;

Frågan är om Lasse fortfarande är intresserad, AIK var bevisligen intresserade förra sillyn.
Jag tror hans aktievärde har sjunkit ganska rejält under den här säsongen. Skadebenägen = stort minus. Inte producerat enligt förväntningarna = stort minus. Attityden = stort minus. Förväntad träningsvillighet: stort minus.

Det är väl grundtalangen som är attraktiv där.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2012/2013

Post by GroovyEd »

Trollet wrote:
Tompa wrote:Dick Axelsson lämnar Modo.

http://eliteprospects.com/player.php?player=3778" onclick="window.open(this.href);return false;

Frågan är om Lasse fortfarande är intresserad, AIK var bevisligen intresserade förra sillyn.
Jag tror hans aktievärde har sjunkit ganska rejält under den här säsongen. Skadebenägen = stort minus. Inte producerat enligt förväntningarna = stort minus. Attityden = stort minus. Förväntad träningsvillighet: stort minus.

Det är väl grundtalangen som är attraktiv där.
Signa för allt i världen INTE Dicken.. Oerhört skicklig hockeyspelare i sina bästa stunder, visst! Men såna finns det gott om (som dessutom håller nivån och humöret uppe betydligt bättre)
Tompa
Posts: 518
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Tompa »

Trollet wrote:
Tompa wrote:Dick Axelsson lämnar Modo.

http://eliteprospects.com/player.php?player=3778" onclick="window.open(this.href);return false;

Frågan är om Lasse fortfarande är intresserad, AIK var bevisligen intresserade förra sillyn.
Jag tror hans aktievärde har sjunkit ganska rejält under den här säsongen. Skadebenägen = stort minus. Inte producerat enligt förväntningarna = stort minus. Attityden = stort minus. Förväntad träningsvillighet: stort minus.

Det är väl grundtalangen som är attraktiv där.
Är väl också orsaker som kan göra Dicken ännu mer aktuell, AIK och Lasse har iallafall tidigare intresserat sig av spelare som underpresterat och kommit fel.

För pratar man potential, så finns det inte en spelare i elitserien med mer upside än Dick Axelsson, och är det något lag som kan få ut den så är det AIK.

Vi får se, in Lasse we trust :)
Winning isn't everything, it's the only thing
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Josh Soares får inte förnyat kontrakt med Växjö: http://mrmadhawk.se/2012/march/tva-spel ... -pa-g.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Tompa wrote:
Trollet wrote:
Tompa wrote:Dick Axelsson lämnar Modo.

http://eliteprospects.com/player.php?player=3778" onclick="window.open(this.href);return false;

Frågan är om Lasse fortfarande är intresserad, AIK var bevisligen intresserade förra sillyn.
Jag tror hans aktievärde har sjunkit ganska rejält under den här säsongen. Skadebenägen = stort minus. Inte producerat enligt förväntningarna = stort minus. Attityden = stort minus. Förväntad träningsvillighet: stort minus.

Det är väl grundtalangen som är attraktiv där.
Är väl också orsaker som kan göra Dicken ännu mer aktuell, AIK och Lasse har iallafall tidigare intresserat sig av spelare som underpresterat och kommit fel.

För pratar man potential, så finns det inte en spelare i elitserien med mer upside än Dick Axelsson, och är det något lag som kan få ut den så är det AIK.

Vi får se, in Lasse we trust :)
Fast vad jag har hört så blev vi väldigt mycket mindre intresserade av Axelsson efter hans besök här. Inställningen osv.
Jag tror aldrig att vi får se honom i Skellefteåtröjan.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Silly Season 2012/2013

Post by rock »

Hoppas aldrig se tjock Dick i svartgult. Maken till humörlirare får man leta efter. Måste finnas en gräns för hur många chanser man ska få.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nr86 »

Men i slutspelet skulle då jag vilja ha Dicken i mitt lag....
Snacka om att vakna till liv då.
Jag var då skitnervös varje gång nr 31 kom och utmanade våra backar under kvarten.
Undrar om han spelade skadad eftersom han verkade hämmad i skridskoåkningen......
Nåja Lasse vet vad han gör. :D

Är det någon som vet när opptionstiden på nr48 går ut?????
Visst är det väl så att han har 1+1??? AIK eller 48an kan bryta.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2012/2013

Post by GroovyEd »

Det sägs väl att han spelade på sprutor.
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Kraxxe »

nr86 wrote:Men i slutspelet skulle då jag vilja ha Dicken i mitt lag....
Snacka om att vakna till liv då.
Jag var då skitnervös varje gång nr 31 kom och utmanade våra backar under kvarten.
Undrar om han spelade skadad eftersom han verkade hämmad i skridskoåkningen......
Nåja Lasse vet vad han gör. :D

Är det någon som vet när opptionstiden på nr48 går ut?????
Visst är det väl så att han har 1+1??? AIK eller 48an kan bryta.
Han får gärna ersätta foppa/hynning....en av mina största önskningar när det gäller transfers är att slippa dessa två
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Hank »

Om man kan fixa det så att vi alltid har en kebabpizza monterad i motståndarmålet så skulle Big Dick kunna bli en bra värvning.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

nr86 wrote:Men i slutspelet skulle då jag vilja ha Dicken i mitt lag....
Snacka om att vakna till liv då.
Jag var då skitnervös varje gång nr 31 kom och utmanade våra backar under kvarten.
Undrar om han spelade skadad eftersom han verkade hämmad i skridskoåkningen......
Nåja Lasse vet vad han gör. :D

Är det någon som vet när opptionstiden på nr48 går ut?????
Visst är det väl så att han har 1+1??? AIK eller 48an kan bryta.
Hm, jag vet inte om jag kan hålla med om något av det dära. Tycker att Dicken var ganska blek under kvartsfinalerna, och det enda man såg av honom var när han försökte skapa bråk, slog klubban i sargen eller gnällde efter avblåsningar.

Han visade inte alls den rätta attityden upe på isen, och när det går tungt för honom så kan han fan sänka ett helt lag med sin urusla inställning och sitt kroppsspråk ute på isen.

Jag förstår att FBK gjorde sig av med honom, för i mina ögon är han allt annat än en vinnare och det är väl just det som gjort att han inte är aktuell för att få åka över till NHL igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Vad gäller Dicken är jag i det här stadiet väldigt, väldigt tveksam..
Men skulle AIK skriva ett kontrakt med honom skulle jag nog kunna svänga rätt fort, för jag har faktiskt otroligt stort förtroende för AIKs sportansvariga..
Värvar man Dick har man en solklart spikrak plan för honom och jag är övertygad att, om så blir fallet, Axelsson vet till 110% vad som gäller här och vad som förväntas av honom...
Jag skulle alltså i det fallet lite smått svänga pga mitt förtroende för AIK, inte mitt förtroende för Axelsson..

Skulle AIK kunna förvandla Axelsson till en målmedveten, framåtsträvande och hårt arbetande spelare så skulle han dominera ES kommande säsong, så mycket talang finns det i honom..

Men det är ju samtidigt just det...
Hans svaghet sitter mellan öronen och frågan är om han någonsin kommer att mogna och förstå vad som krävs för att få ut sin maximala potential..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Hm..Iggulden får ju inget nytt förtroende i Växjö, varför förstår jag inte riktigt men där tycker jag att vi ska vara på hugget om Holloway försvinner.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nr86 »

Chippen wrote:Hm..Iggulden får ju inget nytt förtroende i Växjö, varför förstår jag inte riktigt men där tycker jag att vi ska vara på hugget om Holloway försvinner.

Där är nog anledningen LÖNEN
Han var inte billig när han kom och lär inte ha blivit billigare om man säger så......
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

King Kong wrote:Skulle AIK kunna förvandla Axelsson till en målmedveten, framåtsträvande och hårt arbetande spelare så skulle han dominera ES kommande säsong, så mycket talang finns det i honom..
Å andra sidan är väl "målmedveten, framåtsträvande och hårt arbetande" inte direkt synonymt med Axelsson, särskilt inte det första och sista.. Att få honom mer åt det hållet kan inte vara svårt, det finns ju trots allt ganska mycket att förbättra, men att kunna använda alla de orden om honom med någon sanningshalt tror jag aldrig kommer att gå..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Special Brew »

Markman wrote:
King Kong wrote:Skulle AIK kunna förvandla Axelsson till en målmedveten, framåtsträvande och hårt arbetande spelare så skulle han dominera ES kommande säsong, så mycket talang finns det i honom..
Å andra sidan är väl "målmedveten, framåtsträvande och hårt arbetande" inte direkt synonymt med Axelsson, särskilt inte det första och sista.. Att få honom mer åt det hållet kan inte vara svårt, det finns ju trots allt ganska mycket att förbättra, men att kunna använda alla de orden om honom med någon sanningshalt tror jag aldrig kommer att gå..
Om han vore målmedveten, framåtsträvande och hårt arbetande så skulle han inte ha dubbelhaka. Tror inte AIK kan få honom att helt plötsligt bli en sådan spelare, men va fan, ge han 40 000/månad och en prestationslön så får vi se.
Locked