Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Draper »

King Kong wrote:
Draper wrote:Jag gör mig hellre av med Burström, Granberg, Alm, Styrman eller Edström innan Hannu.
Är du seriös?
Med tanke på att att Hannu har varit en av våra bästa backar de senaste månaderna så ja. Därmed inte sagt att jag vill göra mig av med någon av ovanstående. En utlåning kan dock vara på sin plats för någon av dom om vi behåller Skogs och dessutom känner för att bredda med en äldre, rutinerad back. Känns makalöst puckat att bryta kontraktet med en så bra ES-back som Pikken.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Silly Season 2012/2013

Post by barrskog »

Just "rutin" som kvalité tycker jag är överskattat. Så länge som han spelar bra är det väl irrelevant var han huserat tidigare?

Vi kommer ha nog med rutin i laget på andra positioner imo,
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Draper »

barrskog wrote:Just "rutin" som kvalité tycker jag är överskattat. Så länge som han spelar bra är det väl irrelevant var han huserat tidigare?

Vi kommer ha nog med rutin i laget på andra positioner imo,
Kan jag iofs köpa. Det jag ville komma fram till var att en utlåning av någon av 90-talisterna hade, enligt mig, varit vettigare än bryta kontraktet med Pikkarainen om vi valde att spetsa till backbesättningen ytterligare.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2012/2013

Post by bruno »

Håller med draper här, Pikkarainen ska vi ha kvar. Har spelat upp sig avsevärt under andra halvan av säsongen då han börjat spela enklare och har vart en av de bästa backarna. Sen som de flesta vet så är det i princip omöjligt att hitta bra offensiva backar då är det vansinne att kasta bort en som redan finns i klubben. Det skulle vara om Rundblad tvärvänder och bestämmer sig för att komma hem.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Lidlund »

Skulle nån ur gyllene trion komma hem är det bara göra plats.. Enkelt!

Skulle vilja låna ut Alm till AS nästa år.. Eller Timrå om dom klarar sig kvar!
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2012/2013

Post by bruno »

Om Holloway stannar så tror jag sjukt nog att vi kommer att få se 1 max 2 nya utespelare nästa säsong.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

smogz wrote:Vår scouttråd börjar bli en sillytråd. De diskussionerna fortsätter vi här.

Ante hade nått rykte om Himmelfarb...nån som vet mer??
Hört o hört. Det var ju en källa till NV-bloggen som uppgett det!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Känns inte som att klubben skulle värva en AS-kanadick innan man vet vad LeGo och Bud tänkt sig, däremot har man säkert snackat med honom och kollat läget.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Spökplumpen »

phasse wrote:
King Kong wrote:Om vi rakt av bara utgår ifrån de kontrakt som finns så är det ju dessa luckor som behöver fyllas:

1 målvakt (2:a keeper)
1 Back (Skogs kontrakt går ut.)
4 st forwards (Goren, Crippe, Antos, Holloway, kontrakten går ut)
Har vi en junismålvakt som håller som backup?

Skogs vill man ha kvar, definitivt!

Crippe har gjort ett bra slutspel. Antos fortsatta spel är väl mer tveksamt? Goren och Holloway bör så klart skrivas fast.
Vänta. Tycker du Crippe gjort ett BRA slutspel?!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

Zimme wrote:Känns inte som att klubben skulle värva en AS-kanadick innan man vet vad LeGo och Bud tänkt sig, däremot har man säkert snackat med honom och kollat läget.
Är du hundra på att AIK inte redan vet hur det blir med båda?
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Draper wrote:
King Kong wrote:
Draper wrote:Jag gör mig hellre av med Burström, Granberg, Alm, Styrman eller Edström innan Hannu.
Är du seriös?
Med tanke på att att Hannu har varit en av våra bästa backar de senaste månaderna så ja. Därmed inte sagt att jag vill göra mig av med någon av ovanstående. En utlåning kan dock vara på sin plats för någon av dom om vi behåller Skogs och dessutom känner för att bredda med en äldre, rutinerad back. Känns makalöst puckat att bryta kontraktet med en så bra ES-back som Pikken.
Alla juniorer går före Pikken i min trupp, ingen som helst tvekan!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2012/2013

Post by 374 »

Ante wrote:
Zimme wrote:Känns inte som att klubben skulle värva en AS-kanadick innan man vet vad LeGo och Bud tänkt sig, däremot har man säkert snackat med honom och kollat läget.
Är du hundra på att AIK inte redan vet hur det blir med båda?
Problemet med Himelfarb är att det är tveksamt om han är bra nog. Visst den här säsongen har han varit hyfsad men det han gjort tidigare imponerar inte.
Svartgul
Posts: 10
Joined: 16 Jun 2011, 03:11

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Svartgul »

374 wrote: Problemet med Himelfarb är att det är tveksamt om han är bra nog. Visst den här säsongen har han varit hyfsad men det han gjort tidigare imponerar inte.
Ännu större problem är att Himmelfarb sägs vara klar för Linköping.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2012/2013

Post by 374 »

Om det är ett större problem är tveksamt.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Poet »

King Kong wrote:
King Kong wrote:
Draper wrote:Jag gör mig hellre av med Burström, Granberg, Alm, Styrman eller Edström innan Hannu.
Är du seriös?
Med tanke på att att Hannu har varit en av våra bästa backar de senaste månaderna så ja. Därmed inte sagt att jag vill göra mig av med någon av ovanstående. En utlåning kan dock vara på sin plats för någon av dom om vi behåller Skogs och dessutom känner för att bredda med en äldre, rutinerad back. Känns makalöst puckat att bryta kontraktet med en så bra ES-back som Pikken.
Alla juniorer går före Pikken i min trupp, ingen som helst tvekan![/quote]

Nä Pikken krigar inte så bra.
Tycker han varit top av backarna senaste månaderna bortsett från nån match i slutspelet.
Men då är han inte heller ensam om att vara dålig i dom matcherna.
2012-05-19
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Plissken »

Harju känner sig inte önskvärd : http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggare. ... gg=4171576" onclick="window.open(this.href);return false; , skulle itne han få en bättre utveckling hos oss månntro?
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Spökplumpen »

Plissken wrote:Harju känner sig inte önskvärd : http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggare. ... gg=4171576" onclick="window.open(this.href);return false; , skulle itne han få en bättre utveckling hos oss månntro?
Nej. Skellefteå AIK värvar inte namn. Vi värvar duktiga hockeyspelare som passar in i vår spelmodell. Harju är inget av det.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Lidlund »

Ante wrote:
Zimme wrote:Känns inte som att klubben skulle värva en AS-kanadick innan man vet vad LeGo och Bud tänkt sig, däremot har man säkert snackat med honom och kollat läget.
Är du hundra på att AIK inte redan vet hur det blir med båda?
Vore intressant att veta lite varför man inte förlängt med Goren om man vill ha kvar honom.. Eller är hans uttalanda i media bara ett sätt att förhandla ?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Foppas skridskocoach »

Lidlund wrote:
Ante wrote:
Zimme wrote:Känns inte som att klubben skulle värva en AS-kanadick innan man vet vad LeGo och Bud tänkt sig, däremot har man säkert snackat med honom och kollat läget.
Är du hundra på att AIK inte redan vet hur det blir med båda?
Vore intressant att veta lite varför man inte förlängt med Goren om man vill ha kvar honom.. Eller är hans uttalanda i media bara ett sätt att förhandla ?
Även om jag tror att Goren genuint vill stanna så känns det rätt uppenbart att hans uttalanden i media är en form av förhandlingstaktik. Att tro något annat är bara naivt.

Att gå ut i media och förklara att han vill stanna bara han får ett skäligt bud är ett sätt att sätta press på Lasse inför stundande kontraktsförhandlingar. Strategin går förmodligen ut på att sätta Lasse i en situation där han får svårt att motivera en utebliven kontraktsförlängning inför supportrarna, vilket i sin tur bör göra Lasse mer benägen att acceptera ett högre lönekrav.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Plissken »

Vi kan nog vara 100% säkra på att Lasse o c:o har en prislapp på alla spelare man är beredd att betala, och den påverkas föga av varken press från fans, media och andra uttalanden av spelare.

Ett bra exempel på det är ju Gabbe.
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Poet »

Spökplumpen wrote:
Plissken wrote:Harju känner sig inte önskvärd : http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggare. ... gg=4171576" onclick="window.open(this.href);return false; , skulle itne han få en bättre utveckling hos oss månntro?
Nej. Skellefteå AIK värvar inte namn. Vi värvar duktiga hockeyspelare som passar in i vår spelmodell. Harju är inget av det.
Nej men dom värvar underpresterande spelare.
Jag skulle nog inte tacka nej till Harju.
2012-05-19
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Talbot25 »

Harju är faktiskt för ful för att ta på sig världens vackraste tröja. Hedström och Friberg i all ära då de har ett coolt utseende men Harju är bara ful.
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Harks »

Skulle säga att Himmelfarb till 90 % är dubbelpassare. Enbart baserat på namnet dock.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Om jag inte är helt fel ute, så är inte Himelfarb dubbelpassare ännu, men jag har för mig att det var han som skulle gifta sig med en Schweiziska i sommar och på så sätt får han då Schweiziskt pass oxå, enligt deras regler.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Foppas skridskocoach »

Oavsett vilket tycker jag att det känns tveksamt huruvida Himelfarb har tillräckligt mycket att tillföra för att motivera en värvning.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Tycker Komarek är en intressant spelare..
Men då är det ju det där med juniorer igen..
Vi har ju gott om juniorer som vi måste fortsätta skola in, så att "slösa" en på honom kanske är dumt..

Karl Fabricius känns som en kille som kan vara aktuell för oss..
Kanske som ersättare för en flyktande Crippe?

Sen är jag fortfarande lite smålurig på att Erik Andersson finns med i vassen..
Kanske som ersättare för en flyktande Pikken..?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

King Kong wrote:Tycker Komarek är en intressant spelare..
Men då är det ju det där med juniorer igen..
Vi har ju gott om juniorer som vi måste fortsätta skola in, så att "slösa" en på honom kanske är dumt..

Karl Fabricius känns som en kille som kan vara aktuell för oss..
Kanske som ersättare för en flyktande Crippe?

Sen är jag fortfarande lite smålurig på att Erik Andersson finns med i vassen..
Kanske som ersättare för en flyktande Pikken..?
Vart ska Pikken?
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Ante wrote:Vart ska Pikken?
Nä, det är bara rena spekulationer helt utan någon info om att han skulle vara på väg bort..
Silly dilly, så att säga!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Hank »

Den enda back jag vill ha är Tollefsen. Kommer inte han kan vi köra på dom vi har.
Tompa
Posts: 518
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Tompa »

Hank wrote:Den enda back jag vill ha är Tollefsen. Kommer inte han kan vi köra på dom vi har.
Instämmer, Tollefsen har imponerat. Tar Tollefsen före Skogs alla dagar i veckan.
Men norrbaggen lär kosta..
Winning isn't everything, it's the only thing
Locked