Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Draper »

Lidlund wrote:Sörensen
Contract: 12/13
Någon som förstått syftet med den värvningen?
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Silly Season 2012/2013

Post by micktålbot »

Draper wrote:
Lidlund wrote:Sörensen
Contract: 12/13
Någon som förstått syftet med den värvningen?
Tror det var lite svågerpolitik över Sörensen-dealen. Stor-Foppa vill såklart vurma om de trades han gjort åt sin tidigare uppdragsgivare Ottawa Senators. Sörensen plockades väl hit för att Foppa trodde han skulle kunna ge han en tredjekedjsroll (lät det iaf initialt som) men det visades sig att han helt enkelt inte dög i vår lineup.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Draper »

micktålbot wrote:
Draper wrote:
Lidlund wrote:Sörensen
Contract: 12/13
Någon som förstått syftet med den värvningen?
Tror det var lite svågerpolitik över Sörensen-dealen. Stor-Foppa vill såklart vurma om de trades han gjort åt sin tidigare uppdragsgivare Ottawa Senators. Sörensen plockades väl hit för att Foppa trodde han skulle kunna ge han en tredjekedjsroll (lät det iaf initialt som) men det visades sig att han helt enkelt inte dög i vår lineup.
Fast som jag minns det av de halvtaskiga webcam-sändningarna från försäsongen så var väl Sörensen en av våra bästa spelare? Han och Lindberg briljerade. Så om man hade gått på det så borde han väl ha tagit en plats, i alla fall i truppen? Däremot förstår jag ju att det är bättre att låna ut honom än att placera han i en fjärdefemma där han nog inte alls hade passat.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2012/2013

Post by 374 »

Enligt VLT är William Karlsson aktuell för AIK. Andra klubbar med i racet är HV, Växjö och Färjestad.
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Silly Season 2012/2013

Post by micktålbot »

374 wrote:Enligt VLT är William Karlsson aktuell för AIK. Andra klubbar med i racet är HV, Växjö och Färjestad.
Har inte William Karlsson kritat på för Solna? Stod iaf så i riksmedia att han och Broc Little skrivit på för dem.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by VonCheese »

374 wrote:Enligt VLT är William Karlsson aktuell för AIK. Andra klubbar med i racet är HV, Växjö och Färjestad.
Och att han nobbar "Gnaget".
Mrmadhawk påstår sig dock ha 100% säkra källor på att han är klar för Gnaget.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Draper wrote:
Fast som jag minns det av de halvtaskiga webcam-sändningarna från försäsongen så var väl Sörensen en av våra bästa spelare? Han och Lindberg briljerade. Så om man hade gått på det så borde han väl ha tagit en plats, i alla fall i truppen? Däremot förstår jag ju att det är bättre att låna ut honom än att placera han i en fjärdefemma där han nog inte alls hade passat.
om jag inte minns fel så fick han väl bara en sådär där 2 veckor i A-truppen och 2 matcher, sedan var det adjö. Kändes märkligt att vi inte gav honom chansen om vi plockade hit honom, men om det stämmer det som sas om honom då han fick foten från A-truppen så är det fullt förståeligt.

Nu så hör i efterhand så är det ju fortfarande en märklig värvning då han knappts nämnts något av Skellefteå och det verkar ju som AIK aldrig haft några planer på att plocka hem honom heller, eller han var väl med på i någon match i ES, fast spelade väl inte så många minuter.

Det som gör det ännu märkligare är ju att på forwardssidan har vi det rätt bra ställt i egna led och att då plocka hit en spelare, sedan låna ut honom inte verka bry sig så mycket är ju ytterst märkligt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Vill bara poängtera att jag absolut inte önskar Dick till AIK som han uppträder idag..

Dick är väl något av urtypen när jag snackar om spelare med dålig inställning, som inte jobbar hårt, som inte är vinnare och som sprider negativ energi eller dåliga vanor kring sig....typ "glidare"...
Det enda han lever på är talangen och den har tagit honom grymt långt, däremot saknar han ju skallen för att nå den potential han faktiskt skulle kunna uppnå..
Men Dick (och många andra liknande spelare) har ju ändå en form av felriktad vinnarskalle..
När Peter Forsberg åker på en tackling eller blir avtagen pucken, jag då jävlar smäller han på ännu hårdare i nästa duell, eller åker i 110 knyck och hämtar tillbaka pucken, på ren jävla ilska..
Dick han slår klubban i sargen eller tar en dålig utvisning..
"Glidare" är ju allt som oftast extrema offensiva talanger som bara lever för att göra poäng..men som inte vill eller ids göra jobbet..för laget..
Ibland tillför dom poäng och då är dom flesta nöjda..

Det är lite kul att den här debatten äger rum idag och att det riktas stark kritik mot Dick gällande hans inställning till att jobba hårt, både på träning och match..
Wikegård gick ut för något år sedan och kritiserade, Renberg gör det idag..
Samtidigt har jag sluggat mig igenom debatter här på forumet där jag fått argumenterat mot mig att kreativa spelare inte skall jobba hårt, för att deras kreativitet då blir sämre...
Oförståeligt enl. mig..
Dick skulle bli en otroligt mycket bättre spelare om han tränade hårdare, för det skulle göra att han under säsongen kunde täcka mer is, åka fortare, ha mer puck och skapa mer både pga fart och styrka..
Han skulle bli en mycket kreativare spelare än han är idag..

Det jag i mitt tidigare inlägg menade var att jag har grymt förtroende för AIK..
AIK har gång efter annan visat att man har fingertoppskänsla vad gäller värvningar och satsningar, och i de fall det inte slagit väl ut har man i de allra flesta fall åtgärdat det under säsongen..
Jag tycker att föreningen förtjänar det förtroendet..

Så SKULLE AIK värva Dick, så skulle jag trots allt känna en viss förhoppning om att man har en klockren plan för Dick, där man har grymt högt ställda krav på Dick och där man tillsammans med honom gjort helt klart om vad som gäller i alla möjliga situationer..

Jag gillar AIKs strategi och grundläggande krav idag..
Jobba hårt, sträva framåt, tillsammans!
Faller man utanför den ramen kan man packa och dra, oavsett om man är fansen gullegris eller en namnkunnig rutinerad och välkänd spelare..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

King Kong wrote:text
Medhåll!

Det fanns många här på forumet som var högst tveksamma av både Goren-värvningen och Pikken-värvningen på grund av tidigare facebook-händelser respektive alkoholintag och rykten därikring.. Har det kommit någon rubrik angående någon av dem som inte har rört hockey i år?

Klubben har en tydlig plan med allt man gör, och från klubbens sida är det "My way or the high way!" som gäller hela vägen!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Det är en viss skillnad mot t.ex Goren och Axelsson. Goren ville själv till Skellefteå, han har mognat som person och som hockeyspelare och är inte samma vilda jag som tidigare. Goren är så pass proffsig så att han anammar de krav som ställs på honom och han rättar in sig i ledet efter det.

Axelsson har en helt annan attityd än vad Goren har, och det gör att han i mina ögon inte skulle underkasta sig (om man ser det ut hans ögon) kraven som AIK skulle ställa på honom. Jag tror inte på något sätt att det skulle bli en lyckad värvning för någon av parterna.

Sedan förstår jag inte riktigt hypen runt Axelsson. Visst han är en bra spelare när han är på humör och det flyter för honom,men det verkar ju vara alldeles för sällan och då han har en dal så är det ju fan lika bra att damma av Arildsson för han skulle tillföra mer till laget än vad en negativ Axelsson.
Jag vill i vilket fall inte ha en spelare som kan dra ner en hel kedja i skiten bara för att det inte funkar för honom. Jag vill inte ha en spelare som är så beroende av sitt humör för att prestera på isen, utan jag vill ha en spelare som spelar med för Laget än för Jaget och för mig är inte Axelsson en sådan spelare på långa vägar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Anledningen till att jag tog upp Goren och Pikkarainen var för att exemplifiera föreningens arbete och strategi med spelare som har varit inblandade i problem tidigare, inte för att jämföra med en eventuell värvning av Axelsson..

Typ det King Kong beskriver i sina tre sista stycken i inlägget här ovan, om du förstår vad jag menar då?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Markman wrote:Anledningen till att jag tog upp Goren och Pikkarainen var för att exemplifiera föreningens arbete och strategi med spelare som har varit inblandade i problem tidigare, inte för att jämföra med en eventuell värvning av Axelsson..

Typ det King Kong beskriver i sina tre sista stycken i inlägget här ovan, om du förstår vad jag menar då?
Jag fattade mycket väl vad du menade, och jag ville bara måla ut vad som är skillnaden i mina ögon om man skulle jämföra de tre "problembarnen" utifrån tidigare skriverier och stormar kring spelarna i fråga.

Men jag kan skriva det igen så att det blir mera tydligt:
Axelsson är i mina ögon en fjant som spelare mera för Jaget än för Laget och därmed en spelare som inte skulle bry sig om kraven som kanske ställs på honom. Så i mina ögonen en helt värdelös värvning så aldrig kan falla väl ut.
Var det tydligt nog om vad jag syftade på i mitt förra inlägg?

Goren å andra sidan är en spelare som spelar mer för Laget än Jaget och därmed kan anamma de krav som ställs på honom för LAGETS bästa.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Okej, då är jag med på vad du säger! Kan också tillägga att då håller jag med på det mesta av det också!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Markman wrote:Okej, då är jag med på vad du säger! Kan också tillägga att då håller jag med på det mesta av det också!
Hehe, detta var kanske åter ett bevis på att det är svårt att uttrycka exakt vad man menar i ord. Det blir ju som lite slätstruket om man säger så. :D
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Foppas skridskocoach »

Jag fattar heller inte hypen kring Axelsson. I "sina bästa stunder" är han ju fortfarande inte bättre än exempelvis Holloway.

Jag tror att det här med Axelsson är lite grann av samma fenomen som man annars brukar kunna se med idrottsmän/musiker/skådespelare som går bort i förtid, där man vet att det finns en talang som av en eller annan orsak inte blir förverkligad. Tanken om vad som "kunde ha blivit" är på något sätt alltid mer kittlande än det som faktiskt blev. Därför tror jag att en värvning av Axelsson känns mer spännande för många än en värvning av, säg Micke Johansson från FBK, som är en spelare med måhända lägre högsta nivå (även om det också är diskutabelt), men med skyhögt högre lägsta nivå och ett överlägset psyke.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by BubbelVe »

Om vi fick Dick Axelsson att komma och byta av någon i en tredjekedja typ Chrippe, Hynning eller Foppa då skulle det vara något att tänka på. Men som top6 i löneligan med en tanke att spelas i två förstalinorna med en evighet i speltid NEJ TACK ........
montreal
Posts: 51
Joined: 15 Jun 2011, 23:10

Re: Silly Season 2012/2013

Post by montreal »

Tror att Lasse kommer att göra ett ordentligt försök på Ole-Kristian Tollefsen. :D
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

montreal wrote:Tror att Lasse kommer att göra ett ordentligt försök på Ole-Kristian Tollefsen. :D
Montreal with the smiley!!!!!!!!!!!!!!!!
Skönt att se dig aktiv igen gamle sillyräv.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Tollefsen -Ja tack.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2012/2013

Post by StigVig »

Kuken funkade bra i FBK (fansen vill ha tilbaka han, även Sanny), totalfloppade i DoMo.
Med andra ord en härlig utmaning för Foppa & Lasse att få ordning på han så tror jag dom ser på det hela.

Tackar inte nej till Norrbaggen Tollefsen 8-)
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

Tollefsen är ju ärligt talat rätt värdelös i själva spelet. Sjukt uppsnackad pga tjafset med Goren osv. Hur många uppspel slarvade han inte bort för Modo? Han tappade pucken otaliga gånger i egen zon då vi stressade på hans backpar. Han bidrar inte heller i offensiven! Skogs ut/Tollefsen in betyder en klar försämring! Jag vill hitta både hårdhet och kvalite men det är väl att önska för mycket.

Axelsson vill man ju inte ens behöva tänka på längre. Den där bulltjyven skulle lämna laget redan under försäsongen ifall han signar!
Last edited by Ante on 24 Mar 2012, 11:58, edited 2 times in total.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

barrskog wrote:Säger varken bu eller bä om Warg.. om priset är det rätta så varför inte..

Däremot hoppas jag vi kan skippa Pitefoppa och Lundberg. Fast man lirar i en fjärde kedja så måste man kunna hantera en puck.. Tror vi kan få mer bang for the buck på annat håll.
Vi bryter aldrig kontrakten med dom två! Lundberg lär förövrigt spela i AIK forever!
User avatar
adam
Posts: 24
Joined: 15 Jun 2011, 23:28

Re: Silly Season 2012/2013

Post by adam »

Vad är det som talar för att OKT inte fortsätter i Modo?
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2012/2013

Post by TS_ »

adam wrote:Vad är det som talar för att OKT inte fortsätter i Modo?
han blev tvingad att vara kvar förra året då NHL-klubbar ville signa honom, förmodligen är det någonting som han SKULLE kunna ha emot MODO.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

Om DIF mot förmodan skulle åka ur skulle jag verkligen vilja se Mario Kempe som en ersättare för Antos. Tror A-Foppa skulle vara den coach som får honom att blomma ut på allvar!
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Talbot25 »

Ante wrote:Om DIF mot förmodan skulle åka ur skulle jag verkligen vilja se Mario Kempe som en ersättare för Antos. Tror A-Foppa skulle vara den coach som får honom att blomma ut på allvar!
Och Patrick Cehlin eller Pontus Åberg som ersättare för Foppa.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

Talbot25 wrote:
Ante wrote:Om DIF mot förmodan skulle åka ur skulle jag verkligen vilja se Mario Kempe som en ersättare för Antos. Tror A-Foppa skulle vara den coach som får honom att blomma ut på allvar!
Och Patrick Cehlin eller Pontus Åberg som ersättare för Foppa.
Foppa har till skillnad mot Antos som förmodligen lägger av kontrakt med AIK.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Talbot25 »

Ante wrote:
Talbot25 wrote:
Ante wrote:Om DIF mot förmodan skulle åka ur skulle jag verkligen vilja se Mario Kempe som en ersättare för Antos. Tror A-Foppa skulle vara den coach som får honom att blomma ut på allvar!
Och Patrick Cehlin eller Pontus Åberg som ersättare för Foppa.
Foppa har till skillnad mot Antos som förmodligen lägger av kontrakt med AIK.
Nog måste Lasse kunna lösa ut Foppa.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: Silly Season 2012/2013

Post by p.north »

va fan det e ju boorks favis spelare.. låt han va om han är billig
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

Talbot: Tror du det händer?
Locked