Pyroteknik

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Pyroteknik

Post by Poet »

Tycker det det passar utmärkt.
2012-05-19
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Pyroteknik

Post by Larzon »

Om du vill dra det så långt så kan man undra varför du nickar *SLAGARN*.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Pyroteknik

Post by cechise »

Om vi ska prata om grejer som inte är förbjuda så är ju konfettikanoner ett bra alternativ tycker jag.

Kostar typ 30-40 spänn styck, skjuter konfetti 10 meter med tryckluft. Om man har 100-200 såna svarta å gula på västra kan det nog bli rätt effektfullt.
SLAGARN
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:03

Re: Pyroteknik

Post by SLAGARN »

Larzon wrote:Om du vill dra det så långt så kan man undra varför du nickar *SLAGARN*.
Varför? Det är väl uppenbart varför. Tycker inte att ifrågasätta ett namn som säger "jag supportar Skell" är att dra något speciellt långt då personen bakom ger uttryck för att stödja något som bara ger föreningen problem.
SLAGARN
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:03

Re: Pyroteknik

Post by SLAGARN »

Poet wrote:Tycker det det passar utmärkt.
Och åter igen så sitter styrelsemedlemmar och supportar pyron som NP säger sig ta avstånd ifrån...
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Pyroteknik

Post by Larzon »

SLAGARN wrote:
Poet wrote:Tycker det det passar utmärkt.
Och åter igen så sitter styrelsemedlemmar och supportar pyron som NP säger sig ta avstånd ifrån...
Är man supporter till Skellefteå AIK så förstår jag inte varför han inte kan heta Skellsupport?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Pyroteknik

Post by Poet »

SLAGARN wrote:
Poet wrote:Tycker det det passar utmärkt.
Och åter igen så sitter styrelsemedlemmar och supportar pyron som NP säger sig ta avstånd ifrån...
Supportade ett nick och inte pyro i det inlägget..
Dock så gillar jag pyro väldigt mycket.
2012-05-19
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Pyroteknik

Post by Erwynn »

SLAGARN wrote:
Poet wrote:Tycker det det passar utmärkt.
Och åter igen så sitter styrelsemedlemmar och supportar pyron som NP säger sig ta avstånd ifrån...
Fast det gör han väl ändå inte.

Härlig show av Bröndby från Danmark i derbyt mot FCK igår. Själva bränningen börjar efter 10:20.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VcAFcxD7 ... age#t=614s[/youtube]
Hata allt.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Pyroteknik

Post by skellsupport »

Vilka skötte bränningen kan man undra? Inte var det fansen iaf/trummgubben
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Pyroteknik

Post by Jokard »

Med alla videoklipp som finns så verkar det finnas väldigt många ute i världen som är för pyro.

Dock kan det kännas dumt att dra en rejäl rökutvecklande pjes inomhus, eftersom det inte blåser bort lika lätt där.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Pyroteknik

Post by Skidrow »

Men ge er, dom som vill att grejer ska brännas ner far hem till varandra och bränn i era lägenheter, så är alla nöjda.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Pyroteknik

Post by Poet »

Eller så lämnar alla som inte vill se pyroteknik den här tråden till oss som vill det.
2012-05-19
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Pyroteknik

Post by fwd »

Poet wrote:Eller så lämnar alla som inte vill se pyroteknik den här tråden till oss som vill det.
+1
Jag läser inte trådar jag inte har intresse i.
Charter Division
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Pyroteknik

Post by Larzon »

Skidrow wrote:Men ge er, dom som vill att grejer ska brännas ner far hem till varandra och bränn i era lägenheter, så är alla nöjda.
Alla som inte vill skriva en korrekt mening kan göra detsamma.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Pyroteknik

Post by Erwynn »

Skidrow wrote:Men ge er, dom som vill att grejer ska brännas ner far hem till varandra och bränn i era lägenheter, så är alla nöjda.
Man bränner dock inte för elda upp grejer.
Hata allt.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Sv: Pyroteknik

Post by Markman »

Poet wrote:Eller så lämnar alla som inte vill se pyroteknik den här tråden till oss som vill det.
Tråden är väl inte riktigt till för att titta på klipp av pyroteknik, utan för diskussionen om företeelsen och reglerna runt det hela. Det blir en jävligt ensidig diskussion om bara pro-pyro-folk är "tillåtna" i tråden.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Pyroteknik

Post by Poet »

Markman wrote:
Poet wrote:Eller så lämnar alla som inte vill se pyroteknik den här tråden till oss som vill det.
Tråden är väl inte riktigt till för att titta på klipp av pyroteknik, utan för diskussionen om företeelsen och reglerna runt det hela. Det blir en jävligt ensidig diskussion om bara pro-pyro-folk är "tillåtna" i tråden.
Varför kommer då skidrow och gänget in med kommentarer som "men ge er nu, får och elda hemma hos nån av er så får vi riktiga supportrar sitta och titta på hockey ifred"
2012-05-19
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Pyroteknik

Post by Skidrow »

Enkelt jag vill inte att någon ska dra iväg raketer, rökgranatarer osv inne i ishallen, var av om det nu är så coolt gör det hemma.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Pyroteknik

Post by fwd »

Skidrow wrote:Enkelt jag vill inte att någon ska dra iväg raketer, rökgranatarer osv inne i ishallen, var av om det nu är så coolt gör det hemma.
AIK eldar. Slutat gå på hockey som melon eller?
Charter Division
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Sv: Pyroteknik

Post by Markman »

Poet wrote:
Markman wrote:
Poet wrote:Eller så lämnar alla som inte vill se pyroteknik den här tråden till oss som vill det.
Tråden är väl inte riktigt till för att titta på klipp av pyroteknik, utan för diskussionen om företeelsen och reglerna runt det hela. Det blir en jävligt ensidig diskussion om bara pro-pyro-folk är "tillåtna" i tråden.
Varför kommer då skidrow och gänget in med kommentarer som "men ge er nu, får och elda hemma hos nån av er så får vi riktiga supportrar sitta och titta på hockey ifred"
Nu menar jag inte att det tillför särskilt mycket till diskussionen heller, men min tolkning av Skidrows inlägg (om än inte så diskret uttryckt) är att pyro kan man pyssla med på andra ställen än där det uttryckligen är förbjudet, t.ex. på arenan. Sen är väl kanske inte lägenheter direkt tillåtet heller, men ändå. ;)

Ingen tjänar på att debatten dras till dagisnivå (detta är riktat till båda sidor av debatten). Att säga att man ska elda i varandras lägenheter eller att folk av motsatt åsikt bör lämna tråden tillhör inte direkt de argument som ökar förståelsen hos den andra sidan.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Pyroteknik

Post by Skidrow »

Markman några ungar har varit här och saboterat så jag är på dåligt humör men din tolkning med min tanke är rätt, men utöver det tänkte jag att om man nu bara måste ha rök inomhus gör det där du själv bor så du får ta hand om problemet själv.
Last edited by Skidrow on 23 Oct 2012, 16:37, edited 1 time in total.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Pyroteknik

Post by Poet »

Nu har det ju inte varit prat om eld inomhus dom senaste sidorna vad jag vet.

Ärwyn; Grymt klipp!
2012-05-19
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Pyroteknik

Post by Jokard »

Precis som fwd säger. AIK eldar vid introt i deras egen hall. Vad säger du om det?

Det är som att AIK får äta tårtan när dom har kalas, men jag får inte smaka för det är inte mitt kalas :(
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Pyroteknik

Post by Larzon »

Stäihn wrote:Precis som fwd säger. AIK eldar vid introt i deras egen hall. Vad säger du om det?

Det är som att AIK får äta tårtan när dom har kalas, men jag får inte smaka för det är inte mitt kalas :(
Pyro på tårtan.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Pyroteknik

Post by Foppas skridskocoach »

Stäihn wrote:Precis som fwd säger. AIK eldar vid introt i deras egen hall. Vad säger du om det?

Det är som att AIK får äta tårtan när dom har kalas, men jag får inte smaka för det är inte mitt kalas :(
Det hör till god sed att inte ta med sig egen tårta på andras kalas.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Pyroteknik

Post by fwd »

Foppas skridskocoach wrote:
Stäihn wrote:Precis som fwd säger. AIK eldar vid introt i deras egen hall. Vad säger du om det?

Det är som att AIK får äta tårtan när dom har kalas, men jag får inte smaka för det är inte mitt kalas :(
Det hör till god sed att inte ta med sig egen tårta på andras kalas.
Jag har allergier.
Charter Division
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Pyroteknik

Post by smogz »

Vilken jävla ickediskussion. Ni har en viss poäng men det är nog troligare att AIK slutar elda än att ni pyronissar får börja.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Pyroteknik

Post by Poet »

Jag följer dock inte tråden pga diskussion utan för att jag vill se fina bilder/filmer.
Sen om det råkar bli lite diskussion så får man väl ta det men jag tror inte det kommer ändra åsikt hos någon sida.
2012-05-19
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Pyroteknik

Post by Erwynn »

smogz wrote:Vilken jävla ickediskussion. Ni har en viss poäng men det är nog troligare att AIK slutar elda än att ni pyronissar får börja.
Varför? Finns flera möjligheter att elda utan att riskera någons hälsa.
Hata allt.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Pyroteknik

Post by Erwynn »


Hammarby bränner i kvällens match, ordentligt.
Hata allt.
Post Reply