Pyroteknik

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Pyroteknik

Post by Melon »

Larzon wrote:
svartgulsubkultur wrote:>>Larzon
Det är väl ändå inte styrelsen som får skit här på forumet?
Kritiken riktas ju mot de som inte anammat Baretta-temat "Don't do the crime if you can't do the time".
Orsakar man att hela bortastå töms och att ens medresenärer bommar väsentliga delar av matchen, men ändå väljer att gömma sig bakom mängden i stället för att stå upp rakryggad och låta de oskyldiga gå fria så är man en idiot utan pungkulor.
folk syftade på oss bak i bussen när dom pratade om snorvalpar på resan, när samma personer skriver om det på forumet förstår jag inte hur dom kan syfta på någon annan.

Eftersom jag är en som pratat om "snorvalpar" så känner jag att det är lika bra att jag svarar på detta...

Jag syftade inte på några "längst bak i bussen" när jag kallade bengalbrännarna för snorvalpar, helt enkelt eftersom jag inte har en aning om vem dom personerna är, vilket betyder att jag varken vet ålder eller bussplats på de skyldiga, utan orsaken att jag använde mig av ordet "snorvalpar" är helt enkelt därför att dom som tände på bengalerna visar en total oförståelse av begreppet "eget ansvar", och kör med bortförklaringar som att "det var vakternas fel att bengalerna tändes eftersom dom visiterade oss så dåligt" osv, och blir dessutom närmast förnärmade över att folk blir förbannade när deras påhitt förstör en hockeyfest för dom övriga...

Som sagt, personer som har ett sådant beteende och som vägrar ta eget ansvar för sina aktioner har enligt mig förtjänat benämningen "snorvalp"...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Pyroteknik

Post by Lappmössan »

Tycker då att detta ältats klart nu. Folk både emot och för pyro har sagt att det var/är onödigt att tända inne i arenorna då man riskerar att få klacken utslängd/åka på böter och när NP var ned senast skötte de sig exemplariskt och gjorde ett grymt bra jobb med att stötta laget.

Sedan kan man självklart fortsätta den mer allmänna diskussionen om huruvida pyro BORDE vara tillåtet eller ej.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Pyroteknik

Post by Larzon »

Rampa wrote:Larzon igen.
Du blandar begreppen. Älgjakt kan man njuta av. Hockey kan man njuta av. Pyroteknik (fyrverkerier) kan man njuta av. Men man behöver inte pyro för att avnjuta de två första.
Att du och fler med dig gillar pyroteknik är inget konstigt, bara det faktum att ni tycks behöva det på hockey.
Frågan gäller väl i första hand om att ta avstånd från såna avigheter.
ja, jag blandar begreppen för jag förstår verkligen inte varför man är pyroman bara för att man tycker att pyroteknik är snyggt och stämningsfullt. Att dra den paralellen är väl densamma som att dra den jag skrev?

Folk gillar att titta när majbrasan brinner ner, är dom pyromaner för det? (syftade inte på att just du tycker eller har sagt att folk är pyromaner, men folk har skrivit det här i tråden)
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Pyroteknik

Post by Zimme »

Debatten rör som sagt egentligen inte huruvida pyro är bra eller dåligt utan att användandet av pyro på arenor ställer till en massa besvär både för AIK, NP och de som är på matchen. Därför så ska pyrot hållas utanför arenan oavsett vad man tycker om pyro som företeelse. Reglerna är såna och att vara obstinat och skita i dem kommer inte att göra det lättare att få till en förändring på den punkten, tvärtom kommer det bara att bli värre.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Pyroteknik

Post by Rampa »

Larzon wrote:
Rampa wrote:Larzon igen.
Du blandar begreppen. Älgjakt kan man njuta av. Hockey kan man njuta av. Pyroteknik (fyrverkerier) kan man njuta av. Men man behöver inte pyro för att avnjuta de två första.
Att du och fler med dig gillar pyroteknik är inget konstigt, bara det faktum att ni tycks behöva det på hockey.
Frågan gäller väl i första hand om att ta avstånd från såna avigheter.
ja, jag blandar begreppen för jag förstår verkligen inte varför man är pyroman bara för att man tycker att pyroteknik är snyggt och stämningsfullt. Att dra den paralellen är väl densamma som att dra den jag skrev?

Folk gillar att titta när majbrasan brinner ner, är dom pyromaner för det? (syftade inte på att just du tycker eller har sagt att folk är pyromaner, men folk har skrivit det här i tråden)
Jo jag använde faktiskt "pyromansk" i mitt första inlägg, vilket ju var lite medvetet överdrivet.
Jag menar bara så här, pyroteknik kan man visst njuta av, liksom hockey. Men behöver man pyro för att kunna njuta av hockeyn, så är man nog inte är tillräckligt intresserad av sporten.
Att sedan pyro på läktarna är förbjudet är väl inte konstigt med tanke på riskerna.
Lite kort info:

"Den hetta som en bengal utsöndrar överstiger 1000 grader (trafikbloss 1200 grader och nödbloss 1800 grader t ex) och pjäserna kan ej släckas med vatten. Den rök som utsöndras innehåller bl a fosfor och magnesium vilket är mycket giftigt. Att nyttja dessa i en trång publik inomhusmiljö med stoppade stolar, personer iklädda fleecetröjor och dunjackor och med begränsade möjligheter till att ventilera bort röken är en direkt fara för liv och hälsa."
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Pyroteknik

Post by aik155 »

Melon wrote:
lallaren wrote:http://www.youtube.com/watch?v=QpbwqJOzB2I

"Medias skildring av svensk läktarkultur" borde kanske byta namn till "North Powers skildring av svensk läktarkultur"

Jösses...
de där är läktar kultur tycker jag
Låt aldrig stå plats dö
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Pyroteknik

Post by arsenal »

aik155 wrote:
Melon wrote:
lallaren wrote:http://www.youtube.com/watch?v=QpbwqJOzB2I

"Medias skildring av svensk läktarkultur" borde kanske byta namn till "North Powers skildring av svensk läktarkultur"

Jösses...
de där är läktar kultur tycker jag

äkta läktarkultur!!!synd bara man inte får sånt inne i en ishall,,men sånna är reglerna tyvärr...
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Pyroteknik

Post by Moss »

Vadå tyvärr? Läste du inte vad Rampa skrev? Reglerna finns av en anledning och det är för att det är stor risk för brännskador när bengalerna eldas mitt i en hop me människor.
Jag kan hålla med om att det ser ganska coolt ut med bengaler men det är ju lite dumt om någon blir skadad...
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

Image

LAGLIG bränning i Österrike. Helt ofarligt enligt Österrikes fotbollsförbund.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Pyroteknik

Post by Bobby »

Draper wrote: *BILD*

LAGLIG bränning i Österrike. Helt ofarligt enligt Österrikes fotbollsförbund.
Vackert!

Bara att andra förbund tar efter.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

Bob Sacamano wrote:
Draper wrote: *BILD*

LAGLIG bränning i Österrike. Helt ofarligt enligt Österrikes fotbollsförbund.
Vackert!

Bara att andra förbund tar efter.
Diggar bilden också. Vilken del av läktaren vill du vara helst vara på? Skönt (med meningen) uppdelat.

EDIT: Vilken del av läktaren tror du spelarna lägger märke till? Vilken del av läktaren tror du får spelarna att tända till lite extra (pyro = bra enl. fotbollspelare i Sverige f.ö. http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false;)? Vilka tror du bidrar mest till klubben?
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Pyroteknik

Post by Erwynn »

Image

Bild från Gnagets spelarbussmottagning igår :twisted:
Hata allt.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Pyroteknik

Post by Markman »

Ansvarsfulla föräldrar kan man inte få för många av... *Doh!*
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Pyroteknik

Post by Vinz »

Markman wrote:Ansvarsfulla föräldrar kan man inte få för många av... *Doh!*
Vad är det farliga?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Pyroteknik

Post by Markman »

Vinz wrote:
Markman wrote:Ansvarsfulla föräldrar kan man inte få för många av... *Doh!*
Vad är det farliga?
By god, jag hoppas du aldrig förökar dig! Förstår du inte det av att titta på bilden så löns det inte att försöka förklara för dig heller.. :roll:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Pyroteknik

Post by Jokard »

Markman wrote:
Vinz wrote:
Markman wrote:Ansvarsfulla föräldrar kan man inte få för många av... *Doh!*
Vad är det farliga?
By god, jag hoppas du aldrig förökar dig! Förstår du inte det av att titta på bilden så löns det inte att försöka förklara för dig heller.. :roll:
Det farliga är att pojkstackaren kan få astma. Det fattar ju vem som helst :mrgreen:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Pyroteknik

Post by fwd »

Ja och stackaren kan falla från sopkorgen med.
Charter Division
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Pyroteknik

Post by skellsupport »

Eller få ett batongslag i huvudet av polisen..
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Pyroteknik

Post by Vinz »

Markman wrote:
Vinz wrote:
Markman wrote:Ansvarsfulla föräldrar kan man inte få för många av... *Doh!*
Vad är det farliga?
By god, jag hoppas du aldrig förökar dig! Förstår du inte det av att titta på bilden så löns det inte att försöka förklara för dig heller.. :roll:
Okej, så du kan alltså inte förklara. Jag antar att du skulle ringa sociala om du såg ett barn hålla i ett tomtebloss också...
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

Markman wrote:Ansvarsfulla föräldrar kan man inte få för många av... *Doh!*
Jag var förresten där, på Gnagets sista premiär, det brändes så pass mycket att man knappt kunde se en knapp meter framför sig. Helt ofarligt bortsett från att jackan blev lite sotig. Med tanke på mitt uppsvullna jävla knä är det farligare att gå på hockey med NP Syd...

Ja? Jävligt ansvarsfulla föräldrar med tanke på hur pojken håller bengalen? Eller vadå? :?
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Pyroteknik

Post by Lappmössan »

Ni förstår väl att han kan få viadukttifot över sig.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

Lappmössan wrote:Ni förstår väl att han kan få viadukttifot över sig.
:lol:
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Pyroteknik

Post by EuphoniC »

Nu är det ju faktiskt så att det är en förbaskat stor skillnad på att tillåta barn att göra allt som inte är direkt farligt/risk för personskada och att lära ut moral så att ett barn växer upp till att bli en ansvarsfull vuxen. Ni som inte har barn eller som är själva är "stora barn" har kanske svårt att förstå det.
/Jonas
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Pyroteknik

Post by Jokard »

Betyder detta att ungen är en potentiell pyroman i framtiden? :geek:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Pyroteknik

Post by Erwynn »

Efterfrågar folk pyro på västra? Förstår inte meningen med alla "tänd på västra om ni törs".. vad gör ni keyboardwarriors om det tänds på västra?
Hata allt.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Pyroteknik

Post by arsenal »

erwyn wrote:Efterfrågar folk pyro på västra? Förstår inte meningen med alla "tänd på västra om ni törs".. vad gör ni keyboardwarriors om det tänds på västra?

ingenting (inte jag iaf) säger bara läktarkultur
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Pyroteknik

Post by lazerkrobbe »

lazerkrobbe wrote:
Jokard wrote:
SLAGARN wrote: Nej, du har ju inte sagt att det är ballt... men vad fan har du sagt då? Är jävligt trött på att höra dessa jävla kommentarer. Stå för din åsikt om du har en! Att tala om vad du inte har sagt... vad fan är det?
Jag står absolut för min åsikt. Du ser precis vad jag har sagt om du läser mina inlägg. Att någon annan påstår att jag har sagt något som jag inte har sagt måste jag väl ändå få försvara?
OK. Vad tycker du om att bränna av en bengal inne på arenan. Vad tycker du? Bra eller värdelöst?
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Pyroteknik

Post by Fox »

EuphoniC wrote:Nu är det ju faktiskt så att det är en förbaskat stor skillnad på att tillåta barn att göra allt som inte är direkt farligt/risk för personskada och att lära ut moral så att ett barn växer upp till att bli en ansvarsfull vuxen. Ni som inte har barn eller som är själva är "stora barn" har kanske svårt att förstå det.
Så du tycker med andra ord att gnagets spelarmottagning är moraliskt förkastligt eller hur tänker du?
SLAGARN
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:03

Re: Pyroteknik

Post by SLAGARN »

Det farliga är att pojkstackaren kan få astma. Det fattar ju vem som helst :mrgreen:[/quote]

Ok. Här är din åsikt. Kan du utveckla den lite.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Pyroteknik

Post by Erwynn »

SM-final och pyro, fan va fint
Hata allt.
Post Reply