Pyroteknik

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Pyroteknik

Post by svartgulsubkultur »

+1
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Pyroteknik

Post by Special Brew »

Melon wrote:
lallaren wrote:http://www.youtube.com/watch?v=oPcuRG_CIDM Löven away

Those where the days. Ingen förutom King Kong och Melon som skrek huliganer och gick hem redan innan match när vi brände bengalerna och missade dom vackra rökbomberna som small senare under matchen (och i klippet).

Men är du dum på riktigt..???

Jag är inte det minsta jävla brydd om ni får stånd av att tända på bengaler eller blinks i varje arena i Sverige (bränn på för fan), det som stör mig är att ni är så satans fega så ni inte står för det efteråt, utan låter 200 av era medresenärer "betala" för ert intresse genom att missa 1/3 av matchen man åkt 50 mil för att se...hur i hela helvetet kan det vara så svårt att begripa..???

Sen resan i det där klippet som du länkade till var jag med på, och jag brydde mig inte för fem jävla öre om att det tändes pyro på läktaren i den matchen...varför..??? Jo därför ATT DET INTE VAR FÖRBJUDET..!!!

På den tiden kastade dom inte ut en klack eller gav böter till klubbarna för sådana här saker...men tiderna har förändrats (och det kan man ju tycka vad fan man vill om), och med dom förändringarna så innebär det att ni riskerar att förstöra upplevelsen för så många andra än er själva om ni väljer att bryta mot reglerna... :o

Det är egentligen ganska enkelt, gör vad fan ni vill, men våga stå för det sen..!!!
+1!!! Vissa har verkligen jävligt svårt att ta till sig att det drabbar andra! Man blir bara trött av att läsa vissa inlägg.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Pyroteknik

Post by Markman »

Lägger även jag ett "+1" till Melons senaste inlägg!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
shaquille
Posts: 1970
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Pyroteknik

Post by shaquille »

+1 från mig med
bluesman
Posts: 32
Joined: 22 Jun 2011, 20:55

Re: Pyroteknik

Post by bluesman »

Det börjar bli tråkigt men +1 även från mig
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Pyroteknik

Post by Poet »

Special Brew wrote:
Melon wrote:
lallaren wrote:http://www.youtube.com/watch?v=oPcuRG_CIDM Löven away

Those where the days. Ingen förutom King Kong och Melon som skrek huliganer och gick hem redan innan match när vi brände bengalerna och missade dom vackra rökbomberna som small senare under matchen (och i klippet).

Men är du dum på riktigt..???

Jag är inte det minsta jävla brydd om ni får stånd av att tända på bengaler eller blinks i varje arena i Sverige (bränn på för fan), det som stör mig är att ni är så satans fega så ni inte står för det efteråt, utan låter 200 av era medresenärer "betala" för ert intresse genom att missa 1/3 av matchen man åkt 50 mil för att se...hur i hela helvetet kan det vara så svårt att begripa..???

Sen resan i det där klippet som du länkade till var jag med på, och jag brydde mig inte för fem jävla öre om att det tändes pyro på läktaren i den matchen...varför..??? Jo därför ATT DET INTE VAR FÖRBJUDET..!!!

På den tiden kastade dom inte ut en klack eller gav böter till klubbarna för sådana här saker...men tiderna har förändrats (och det kan man ju tycka vad fan man vill om), och med dom förändringarna så innebär det att ni riskerar att förstöra upplevelsen för så många andra än er själva om ni väljer att bryta mot reglerna... :o

Det är egentligen ganska enkelt, gör vad fan ni vill, men våga stå för det sen..!!!
+1!!! Vissa har verkligen jävligt svårt att ta till sig att det drabbar andra! Man blir bara trött av att läsa vissa inlägg.

Ja kolla bara dom 5 senaste inläggen.
2012-05-19
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Pyroteknik

Post by Chippen »

Jag kan verkligen inte förstå varför man har en sådan vilja till att faktiskt bortse från vad som är förbjudet inne på en hockeyarena. Vad exakt är det som man får ut genom att bränna av några bengaler och sedan få vandra ut från sektionen tillsammans med en massa personer som mest troligt går och tittar snett på de flesta för att de undrar vilken "jävla feg idiot" det var denna gång.

Stämningshöjande verkar ju vara ett av argumenten för att elda på lite, men vad fan? På vilket sätt ger det en positiv stämning på bortasektionen när man måste utrymma den? Det enda jag kan tänka mig i höjs är aggressionen mot de som inte kan förstår regler, och det ger då fan ingen positiv energi eller positiv effekt alls, utan snarare tvärtom.

Att sedan personerna i sig är så förbannat fega så att de säkerligen inte ger ifrån sig ett pip när klacken blir utskickad heller, utan känner någon typ av upprymdhet för vad de gjort är ju också väldigt beklagligt och absolut inget som ger respekt eller whatever.

Om personerna iaf hade lite stake i sig så hade de rimligtvis eldat på även på hemmaplan, men si de vågar de inte, än mindre ge sig till känna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Pyroteknik

Post by arsenal »

Läktarkultur!!!!
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Pyroteknik

Post by Vinz »

1- från mig på Melon.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Pyroteknik

Post by don_tomassso »

ja säger som chippen.Hör inte hemma inomhus.Samt en uppmaning.Våga för fan o bränna av hemma på västra stå mitt i matchen.Gör ni det?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Pyroteknik

Post by Lappmössan »

Chippen och don_tomasso: ??
Nej våga för fan inte det? Ska vi måsta utrymma på hemmaplan nu också?
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Pyroteknik

Post by Talbot25 »

"Ni skulle aldrig göra det på västra buhu buhu! :cry:"

Nej det är väl inte så konstigt vem vill smutsa ner sitt eget hem. På SKA kissar jag alltid i toaletten men när jag besöker Umeå arena så åker hälften utanför.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Pyroteknik

Post by schteffe »

Folk kommer helt enkelt inte vilja följa med på resor längre om det innebär en överhängande risk att man missar en tredjedel av matchen. Är det så ni vill ha det, pyromanerna? Är det värt att minska antalet personer på resorna, och att det ibland inte blir några resor alls, bara för att ni får fegtända en bengal och direkt kasta den ifrån er? Svara gärna rakt på den frågan.

Jag tänker i synnerhet på de som haussat pyro, t ex
Talbot25
Vinz
arsenal
lallaren
Poet
mfl.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Pyroteknik

Post by Lappmössan »

Nu har väl flera av dem sagt att de tycker att det är onödigt att tända inne i en arena?
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Pyroteknik

Post by Talbot25 »

schteffe wrote:
Jag tänker i synnerhet på de som haussat pyro, t ex
Talbot25
mfl.
Jag är neutral så här haussas ingenting! Skrev tidigare i tråden "Jag säger varken bu eller bä vad blinkers anbelangar" Men läsförståelse kanske inte är din starkaste sida?
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Pyroteknik

Post by schteffe »

Tack Talbot25, då vet vi iaf var du står, och när jag postade inlägget läste jag inte igenom hela tråden ännu en gång för att säkerställa, så visst var mitt inlägg lite provocerande. Jag är bara mån om föreningens bästa och att vi ska ha så många med på resorna som möjligt, och att klacken ska vara på plats för att stötta laget hela matchen. Det hotas av pyroinslagen. Sen tycker jag du bör skippa nedsättande kommentarer, i synnerhet mot moderatorer.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Pyroteknik

Post by Rampa »

Som jag för något år sedan skrev, så är jag klart mot bränning på idrottsarenor.
Varför pyroteknik på matcher överhuvudtaget? Det kan man verkligen fråga sig.
Det kommer alltid att finnas personer, som av någon konstig, anarkistisk, eller rent av sexuell njutning, använder sig av folkmassor, kaos, naturkatastrofer, krig med mera, för att få ut personlig tillfredsställelse. Plundrare t.ex. som för egen vinning utnyttjar kaoset i liknande situationer. Rasister som sparkar ner demonstranter. Till dessa hör tydligen också pyro-brännare. De har väl en “pyromansk” ådra, men inte tillräcklig “laglös” läggning för att våga elda på riktigt.
Förklara gärna för mig varför inte hockeyn i sig är tillräcklig för er “brännare”. Eller är det inte den ni är intresserade av.
Även om det vore tillåtet är det ju inte svårt att fatta hur olämpligt det dessutom är i en så pass tätt stuvad folksamling.
De som är så jävla eldar-kåta tycker jag lika gärna kan stanna hemma och ha ett trevligt fyrverkeri, istället för att drabba sina kamrater som är med för hockeyns skull.
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Pyroteknik

Post by micktålbot »

Va fan, jag är anarkist varför ska jag bli inblandad med pyro-älskare som inte respekterar den skada de medför andra individer? Att älska lagstiftning gör inte en människa god (tvärtom).
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Pyroteknik

Post by Rampa »

micktålbot wrote:Va fan, jag är anarkist varför ska jag bli inblandad med pyro-älskare som inte respekterar den skada de medför andra individer? Att älska lagstiftning gör inte en människa god (tvärtom).
Att vara anarkist behöver ju inte med automatik betyda att man är god heller. Eller vice versa.
Så för att inte dra alla över en kam, så säger jag väl även att inte alla pyromaner struntar i sina medmänniskor. ;)
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Pyroteknik

Post by lazerkrobbe »

Somliga av pyro-vänner slänger ur sig 'läktarkultur' med lite ojämna intervaller, och det är väl kanske där skillnaden ligger? Pyro-vännerna skiter egentligen fullständigt i klubben, det är deras ego att få ståballe av att vara åtminstone en blek kopia av, säg Lazios supportrar, som är deras grej, det dom tycker är 'läktarkultur', medans det stora flertalet härinne älskar klubben AIK, s.k. hockeykultur?
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Pyroteknik

Post by fwd »

lazerkrobbe wrote:Somliga av pyro-vänner slänger ur sig 'läktarkultur' med lite ojämna intervaller, och det är väl kanske där skillnaden ligger? Pyro-vännerna skiter egentligen fullständigt i klubben, det är deras ego att få ståballe av att vara åtminstone en blek kopia av, säg Lazios supportrar, som är deras grej, det dom tycker är 'läktarkultur', medans det stora flertalet härinne älskar klubben AIK, s.k. hockeykultur?

Läktarkultur är olika för folk och folk, thats it.
Vem har sagt att folk som är för pyro skiter i klubben?
Vem säger att man får 'ståballe' som du uttrycker dig, av att tända pyroteknik? Känns rätt underligt, jag jagar till exempel älg. Inte fan får jag 'ståballe' bara för att jag lyckas knäppa en?
Charter Division
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Pyroteknik

Post by lazerkrobbe »

fwd wrote:
lazerkrobbe wrote:Somliga av pyro-vänner slänger ur sig 'läktarkultur' med lite ojämna intervaller, och det är väl kanske där skillnaden ligger? Pyro-vännerna skiter egentligen fullständigt i klubben, det är deras ego att få ståballe av att vara åtminstone en blek kopia av, säg Lazios supportrar, som är deras grej, det dom tycker är 'läktarkultur', medans det stora flertalet härinne älskar klubben AIK, s.k. hockeykultur?

Läktarkultur är olika för folk och folk, thats it.
Vem har sagt att folk som är för pyro skiter i klubben?
Vem säger att man får 'ståballe' som du uttrycker dig, av att tända pyroteknik? Känns rätt underligt, jag jagar till exempel älg. Inte fan får jag 'ståballe' bara för att jag lyckas knäppa en?
Jag säger det eftersom det uppenbarligen är viktigare för dom/er att smälla av sina kinapuffar än att stötta laget, och att dom/ni sabbar för både andra supportrar och för laget skiter dom/ni fullständigt i.
Förutom att en massa AIK supportrar blir grymt besvikna då dom missar 1/3 av matchen så stör det n-vis även laget då dom ser en tom läktarsektion. Tro inget annat.
Fattade inte vad älgjakten hade med det här att göra, så avstår från att bemöta det...
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Pyroteknik

Post by fwd »

lazerkrobbe wrote:
fwd wrote:
lazerkrobbe wrote:Somliga av pyro-vänner slänger ur sig 'läktarkultur' med lite ojämna intervaller, och det är väl kanske där skillnaden ligger? Pyro-vännerna skiter egentligen fullständigt i klubben, det är deras ego att få ståballe av att vara åtminstone en blek kopia av, säg Lazios supportrar, som är deras grej, det dom tycker är 'läktarkultur', medans det stora flertalet härinne älskar klubben AIK, s.k. hockeykultur?

Läktarkultur är olika för folk och folk, thats it.
Vem har sagt att folk som är för pyro skiter i klubben?
Vem säger att man får 'ståballe' som du uttrycker dig, av att tända pyroteknik? Känns rätt underligt, jag jagar till exempel älg. Inte fan får jag 'ståballe' bara för att jag lyckas knäppa en?
Jag säger det eftersom det uppenbarligen är viktigare för dom/er att smälla av sina kinapuffar än att stötta laget, och att dom/ni sabbar för både andra supportrar och för laget skiter dom/ni fullständigt i.
Förutom att en massa AIK supportrar blir grymt besvikna då dom missar 1/3 av matchen så stör det n-vis även laget då dom ser en tom läktarsektion. Tro inget annat.
Fattade inte vad älgjakten hade med det här att göra, så avstår från att bemöta det...
Älgjakten drog jag enbart upp som en liknelse till att folk tycker det är roligt med pyroteknik. Likväl som jag tycker det är roligt med jakt. Bara för att jag tycker det är kul så innebär det inte att man "går igång" på det sättet du verkar hävda att folk gör när de tänder pyro.
Charter Division
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Pyroteknik

Post by lazerkrobbe »

fwd wrote: Älgjakten drog jag enbart upp som en liknelse till att folk tycker det är roligt med pyroteknik. Likväl som jag tycker det är roligt med jakt. Bara för att jag tycker det är kul så innebär det inte att man "går igång" på det sättet du verkar hävda att folk gör när de tänder pyro.
OK. Så om du sköt ett endaste luftskott under jakten, och det innebar att resten av jaktlaget fick lämna sina pass och återkomma om ett par, tre veckor, så skulle du inte tveka att att lägga av en salva rätt upp i himlen?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Pyroteknik

Post by Larzon »

suck.. bara för att folk gillar pyroteknik så är dom helt plötsligt pyromaner.
är folk som gillar att skjuta med luftgevär mördare?

Det går inte att förklara för folk som inte förstår.

Känns förövrigt RIKTIGT JÄVLA illa att vi i styrelsen ska få ta en jävla massa skit på resorna/forum för att folk inte kan hålla fingrarna i styr på läktaren. riktigt jävla less blir man.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Pyroteknik

Post by svartgulsubkultur »

>>Larzon
Det är väl ändå inte styrelsen som får skit här på forumet?
Kritiken riktas ju mot de som inte anammat Baretta-temat "Don't do the crime if you can't do the time".
Orsakar man att hela bortastå töms och att ens medresenärer bommar väsentliga delar av matchen, men ändå väljer att gömma sig bakom mängden i stället för att stå upp rakryggad och låta de oskyldiga gå fria så är man en idiot utan pungkulor.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Pyroteknik

Post by svartgulsubkultur »

Sen att det finns folk som gillar pyro är det väl endast nån enstaka sten som hakar upp sig på.
Nästan all kritik riktar sig mot att folk medvetet bryter mot lagar och regler som får förödande konsekvenser.
Inte mot att pyron per say är farlig, astmaframkallande eller nåt annat tjollerargument.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Pyroteknik

Post by Rampa »

Larzon igen.
Du blandar begreppen. Älgjakt kan man njuta av. Hockey kan man njuta av. Pyroteknik (fyrverkerier) kan man njuta av. Men man behöver inte pyro för att avnjuta de två första.
Att du och fler med dig gillar pyroteknik är inget konstigt, bara det faktum att ni tycks behöva det på hockey.
Frågan gäller väl i första hand om att ta avstånd från såna avigheter.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Pyroteknik

Post by Larzon »

svartgulsubkultur wrote:>>Larzon
Det är väl ändå inte styrelsen som får skit här på forumet?
Kritiken riktas ju mot de som inte anammat Baretta-temat "Don't do the crime if you can't do the time".
Orsakar man att hela bortastå töms och att ens medresenärer bommar väsentliga delar av matchen, men ändå väljer att gömma sig bakom mängden i stället för att stå upp rakryggad och låta de oskyldiga gå fria så är man en idiot utan pungkulor.
folk syftade på oss bak i bussen när dom pratade om snorvalpar på resan, när samma personer skriver om det på forumet förstår jag inte hur dom kan syfta på någon annan.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Pyroteknik

Post by svartgulsubkultur »

Larzon wrote:
svartgulsubkultur wrote:>>Larzon
Det är väl ändå inte styrelsen som får skit här på forumet?
Kritiken riktas ju mot de som inte anammat Baretta-temat "Don't do the crime if you can't do the time".
Orsakar man att hela bortastå töms och att ens medresenärer bommar väsentliga delar av matchen, men ändå väljer att gömma sig bakom mängden i stället för att stå upp rakryggad och låta de oskyldiga gå fria så är man en idiot utan pungkulor.
folk syftade på oss bak i bussen när dom pratade om snorvalpar på resan, när samma personer skriver om det på forumet förstår jag inte hur dom kan syfta på någon annan.
OK, men det är svårt för mig som inte var med på resan att koppla ihop då ingen här på forumet pekat fingret mot varken dig, fwd, Bob, PP eller Jab.

Pyroteknik kan fylla en vettig funktion inom vår supportergrupp, tex vid premiärmarschen, belysningen av viadukttifot, på parkeringsplatser före/efter match, vid mottagande av spelarbussen etc.
Men drar man av pyron inne på en ståplatsläktare så säger både föreskrifterna och erfarenheten att det är sannolikt att HELA sektionen töms och omvisiteras.
Och dom på bortaresorna som inte är pyroaktiva (gissningsvis 90%) uppskattar knappast att riskera missa hela eller delar av matcher de åkt 30-100 mil för att bevittna.
På sikt riskerar vi att inte få ihop nog med folk för att fylla bussen/bussarna eftersom ingen vill åka på en jeopardyresa där det inte är säkert att man får se matchen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply