Pyroteknik

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

bluesman
Posts: 32
Joined: 22 Jun 2011, 20:55

Re: Pyroteknik

Post by bluesman »

arsenal wrote:polisen/ordningsvakterna får skylla sig själva,,alla blir visiterade innan matchen,och slarva dom med det får dom faan skylla sig själv!!!
Vilket idiotiskt resonemang :lol:

Du tycker alltså att den som smugglar in och bränner av pyrot är skuldlös?

Vilka ska skylla sig själva, alla vi andra som blir utplockade, visiterade och missar nästan en hel period?
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Pyroteknik

Post by anton95uppsala »

Tycker det är tråkigt att denna splittring ska uppstå när vi borde vara enade som aldrig förr, men det är klart att det blir så när en dylik sak sker. Tycker att det inte ska tändas några bengaler inne i arenorna. Bättre att koncentrera sig på hockeyn istället.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Pyroteknik

Post by King Kong »

Det är ju som så att bengaler är förbjudet inne i arenorna.
Tänder någon på någon form av pyro så kommer klacken att få lämna läktaren.
Det här är inte någon bedömning från gång till gång, detta är solklart.
Anledningen till detta är såklart risken för personskada, inte någon form av övermaktsförfarande för att strypa läktarkulturen..

Om man så ser på detta med dessa fakta framför sig kan man ju bara konstatera att den som ändå väljer att tända på någon form av pyro är en jubelidiot, punkt slut.
För i samma ögonblick bengalen tänds skickar man klacken från läktaren.

Sen kan man argumentera sig blå i ansiktet om hur nice det är, eller stämningshöjande det är att tända en bengal på läktaren, det har man sin fulla rätt att göra och att tycka..
Men den som tänder på en en bengal när regelverket ser ut som det gör idag har ju grava problem.

Sen hoppas jag verkligen att North Power gör allt för att identifiera dom skyldiga så att vi får ett stopp på det här..
Det har bara och endast negativ verkan kring klacken och föreningen..

Till sist tycker jag att det är onödigt att lite slarvigt peka ut någon grupp som misstänkt..
Ta personen/personerna i fråga med handen i kakburken i stället..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Pyroteknik

Post by Vinz »

Bränningar kommer aldrig att sluta. Det enda alternativet är att HL legaliserar pyroteknik. Full support från mig till alla som bränner, det är vår läktare och inte hockeyligans.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Pyroteknik

Post by Trollet »

Vinz wrote:Bränningar kommer aldrig att sluta. Det enda alternativet är att HL legaliserar pyroteknik. Full support från mig till alla som bränner, det är vår läktare och inte hockeyligans.
Utan att gå mer i detalj kring det här så kan jag säga en sak direkt. Det är INTE vår läktare. Vi är besökare på ett evenemang med vissa regler som måste följas för att man ska få vara där. En del av reglerna är lokala regler, de allra flesta är Hockeyligans och förbundets.
Så tyvärr. Det är betydligt mer Hockeyligans läktare än vår. Att vi betalar för att stå där ger oss tyvärr inga rättigheter alls att göra som vi vill.

För övrigt finns det bättre argument för pyro än "det kommer ändå aldrig att upphöra". Det i sig är inte skäl för att legalisera, i så fall skulle vi ha fri fart på alla vägar för fortkörningar kommer heller aldrig att upphöra.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Pyroteknik

Post by Foppas skridskocoach »

Vinz wrote:Bränningar kommer aldrig att sluta. Det enda alternativet är att HL legaliserar pyroteknik. Full support från mig till alla som bränner, det är vår läktare och inte hockeyligans.
Skärpning för f-n! Du pratar ju om bränningar som om det vore oskyddat tonårssex. Bränningarna slutar så fort de som bränner av dem börjar tänka på de konsekvenser de får i stället för på sina enga behov. Svårare än så är det inte.

Det blir lite lätt patetiskt när du försöker utmåla brännarna som rebeller, samtidigt som brännarna gömmer sig bakom övrig ståplatspublik. Vill de leka rebeller, fine. Men stå då för vad ni gör i stället för att gömma er som rädda harar bakom den övriga publiken (som inte är ett dugg intresserad av att klä skott för era handlingar).

Vill ni kunna dra iväg pyron till höger och vänster ska ni inte föra debatten på nätforum. Den debatten ska ni föra med Hockeyligan eller politiker. Dvs de som faktiskt kan påverka regelverket. Här inne kan ingen påverka regelverket - däremot riskerar väldigt många att bli utslängda (och väldigt många HAR blivit utslängda) pga pyron. På det sättet vinner ni ingen support för er ståndpunkt, tvärtom.

Sedan har Trollet redan förklarat varför du har fel när det gäller påståendet att det är "vår läktare".
Last edited by Foppas skridskocoach on 18 Mar 2012, 13:42, edited 1 time in total.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Pyroteknik

Post by fwd »

King Kong wrote:Det är ju som så att bengaler är förbjudet inne i arenorna.
Tänder någon på någon form av pyro så kommer klacken att få lämna läktaren.
Det här är inte någon bedömning från gång till gång, detta är solklart.
Anledningen till detta är såklart risken för personskada, inte någon form av övermaktsförfarande för att strypa läktarkulturen..

Riktigt så är det ju inte heller.
Rökbomb hemma mot luleå = arenan utryms pga brandlarmet.
Blinkbengal luleå borta = Vi får stanna kvar på läktaren.
Timrå = Klacken fick stanna kvar på läktaren.
Första blinken i övik = utskickade
Modo bränner blink = får stanna kvar på läktaren
Andra blinken = Vi blir utskickade igen.

Sen att luleå har bränt hemma hos oss i år och fick stanna kvar vad jag kan minnas?

Så solklart är det inte som du vill få det att låta.
Charter Division
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Pyroteknik

Post by King Kong »

fwd wrote:Riktigt så är det ju inte heller.
Rökbomb hemma mot luleå = arenan utryms pga brandlarmet.
Blinkbengal luleå borta = Vi får stanna kvar på läktaren.
Timrå = Klacken fick stanna kvar på läktaren.
Första blinken i övik = utskickade
Modo bränner blink = får stanna kvar på läktaren
Andra blinken = Vi blir utskickade igen.

Sen att luleå har bränt hemma hos oss i år och fick stanna kvar vad jag kan minnas?

Så solklart är det inte som du vill få det att låta.
Min poäng är att i samma ögonblick som någon tänder en bengal så kan man räkna med att hela klacken måste lämna läktaren..
Det bör ju den person som tänder på vara väl medveten om..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Pyroteknik

Post by King Kong »

Vinz wrote:Bränningar kommer aldrig att sluta. Det enda alternativet är att HL legaliserar pyroteknik. Full support från mig till alla som bränner, det är vår läktare och inte hockeyligans.
Så du är FÖR att folk svärtar ner North Power..?
För övrigt för du ju en grymt barnslig argumentation så jag antar att en debatt med dig är smått omöjlig..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Pyroteknik

Post by Chippen »

Vinz wrote:Bränningar kommer aldrig att sluta. Det enda alternativet är att HL legaliserar pyroteknik. Full support från mig till alla som bränner, det är vår läktare och inte hockeyligans.
Det är ju jävligt tufft att våga bryta mot reglerna på bortamatcherna. Vågar du göra det på hemmaplan? Trodde väl inte det...så kryp tillbaka under mossan som du kom fram underifrån.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Pyroteknik

Post by BigGuyJohan »

Tycker det är Ovidkommande om det är såkallad läktarkultur med bengaler och liknande..
Tycker de är okej att tända såna efter vägen då man har pisspauser.. Men bengaler hör inte hemma på arenorna..
Bara löjligt att tända såna.. och de är drygt för dom erpsoner som tvingas ut fastän dom inte gjort nå.. å på så sätt missar flera minuter av matchen (ibland.)

Mvh Big Guy Johan
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Pyroteknik

Post by Melon »

Det kan du vara lugn för Poeten, som jag redan sagt, det blir inga fler bortamatcher för mig i detta slutspel...men jag hoppas innerligt att dom som nu väljer att följa med på ännu en resa får uppleva HELA matchen denna gång... :roll:

Fast då krävs det ju att vissa människor inser att även dom själva har ett ansvar (jo jag vet, låter helt sjukt :shock: ), så chansen är väl tyvärr inte så stor att resenärerna klarar sig med endast 1 visitation denna gång...

Edit: Så du hann plocka bort inlägget Poet, jaja så kan det ju också gå..
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
SLAGARN
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:03

Re: Pyroteknik

Post by SLAGARN »

fwd wrote:
King Kong wrote:Det är ju som så att bengaler är förbjudet inne i arenorna.
Tänder någon på någon form av pyro så kommer klacken att få lämna läktaren.
Det här är inte någon bedömning från gång till gång, detta är solklart.
Anledningen till detta är såklart risken för personskada, inte någon form av övermaktsförfarande för att strypa läktarkulturen..

Riktigt så är det ju inte heller.
Rökbomb hemma mot luleå = arenan utryms pga brandlarmet.
Blinkbengal luleå borta = Vi får stanna kvar på läktaren.
Timrå = Klacken fick stanna kvar på läktaren.
Första blinken i övik = utskickade
Modo bränner blink = får stanna kvar på läktaren
Andra blinken = Vi blir utskickade igen.

Sen att luleå har bränt hemma hos oss i år och fick stanna kvar vad jag kan minnas?

Så solklart är det inte som du vill få det att låta.
fwd, skriver du i egen sak eller som representant för styrelsen i NP?

Citat från NP "North Power står inte bakom pyrotekniken som tänts inne på arenorna runt om i Sverige. Kommer det fram vem/vilka som tänt pyroteknik så kommer dessa att stängas av från samtliga elitseriearenor runt om i Sverige, och även att uteslutas ur klacken. Är det någon som vet någonting, kontakta någon ur styrelsen så kan vi gå vidare med saken."

Försvarar du pyroteknikerna eller står du för NPs fördömande här ovan?
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Pyroteknik

Post by Bobby »

Slagarn; fwd konstaterade bara vad konsekvenserna blivit i de olika arenorna..
Dä ä bra Mikalsån!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Pyroteknik

Post by Trollet »

Naturligtvis står alla i styrelsen bakom NP:s uttalande.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Pyroteknik

Post by Poet »

Melon wrote:Det kan du vara lugn för Poeten, som jag redan sagt, det blir inga fler bortamatcher för mig i detta slutspel...men jag hoppas innerligt att dom som nu väljer att följa med på ännu en resa får uppleva HELA matchen denna gång... :roll:

Fast då krävs det ju att vissa människor inser att även dom själva har ett ansvar (jo jag vet, låter helt sjukt :shock: ), så chansen är väl tyvärr inte så stor att resenärerna klarar sig med endast 1 visitation denna gång...

Edit: Så du hann plocka bort inlägget Poet, jaja så kan det ju också gå..
Eftersom mitt svar hamnade mitt i din text så tog jag bort det..

Stanna hemma!
2012-05-19
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Pyroteknik

Post by fwd »

SLAGARN wrote:
fwd wrote:
King Kong wrote:Det är ju som så att bengaler är förbjudet inne i arenorna.
Tänder någon på någon form av pyro så kommer klacken att få lämna läktaren.
Det här är inte någon bedömning från gång till gång, detta är solklart.
Anledningen till detta är såklart risken för personskada, inte någon form av övermaktsförfarande för att strypa läktarkulturen..

Riktigt så är det ju inte heller.
Rökbomb hemma mot luleå = arenan utryms pga brandlarmet.
Blinkbengal luleå borta = Vi får stanna kvar på läktaren.
Timrå = Klacken fick stanna kvar på läktaren.
Första blinken i övik = utskickade
Modo bränner blink = får stanna kvar på läktaren
Andra blinken = Vi blir utskickade igen.

Sen att luleå har bränt hemma hos oss i år och fick stanna kvar vad jag kan minnas?

Så solklart är det inte som du vill få det att låta.
fwd, skriver du i egen sak eller som representant för styrelsen i NP?

Citat från NP "North Power står inte bakom pyrotekniken som tänts inne på arenorna runt om i Sverige. Kommer det fram vem/vilka som tänt pyroteknik så kommer dessa att stängas av från samtliga elitseriearenor runt om i Sverige, och även att uteslutas ur klacken. Är det någon som vet någonting, kontakta någon ur styrelsen så kan vi gå vidare med saken."

Försvarar du pyroteknikerna eller står du för NPs fördömande här ovan?
Står naturligtvis bakom NPs uttalande.
Charter Division
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Pyroteknik

Post by Poet »

Vart hittar man regler osv som häller för resor?
Tänkte få jag aldrig sett texten som Slagarn la in
2012-05-19
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Pyroteknik

Post by svartgulsubkultur »

Poet wrote:Vart hittar man regler osv som häller för resor?
Tänkte få jag aldrig sett texten som Slagarn la in
Finns på förstasidan, publicerad igår.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Pyroteknik

Post by svartgulsubkultur »

Länken:
http://northpower.nu/wordpress/?p=4118" onclick="window.open(this.href);return false;
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Pyroteknik

Post by Poet »

Tack så mycket.
2012-05-19
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Pyroteknik

Post by Melon »

Jo Poeten, förstod att det var något sådant som hände, men då hade jag redan hunnit svara dig...

Och det är lugnt, du får din vilja igenom...men som sagt, hoppas nu dom som åker ner nu får chansen att skapa en mäktig ljudkuliss som kommer att hjälpa laget och spelarna nere på isen för tro't eller ej men det är det huvudsakliga syftet majoriteten av dom som sätter sig ner i bussarna på Tisdag har...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
tjikken
Posts: 14
Joined: 16 Jun 2011, 19:23

Re: Pyroteknik

Post by tjikken »

Sen att luleå har bränt hemma hos oss i år och fick stanna kvar vad jag kan minnas?

Matchen mot luleå fick klacken stanna kvar detta pga av att den som brände av pyron blev utskickad.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Pyroteknik

Post by Talbot25 »

Jag och mina vänner kom just innan matchen började så vi var tvungna att stå på mittensektionen med en massa MoDoiter. Står vid räcket då värden pekar på mig att jag allt också ska med ut för kroppsbesiktning, mina vänner som hade lämnat den svartgula halsduken hemma fick stanna kvar. Ringde och berättade det olämpliga med detta ingripande för MoDos säkerhetschef och det tog ett bra tag innan han förstod vad jag ville ha fram. Han började tjata om att man kunde brinna upp, då så var jag var tvungen att fråga varför de inte tömde hela ståplats men det hade han inget svar på. Nu skulle han ringa Trollsås och diskutera detta men han ville kohandla lite innan, då han erbjöd mig en ny biljett till kvällens match. Eftersom jag bor 11 mil därifrån så var inte det erbjudandet så önskat och då frågade han om jag inte känner någon som ska på matchen då.

Hela föreningen har något ruttet över sig det är som att de har tillsatt helt fel personer på helt fel poster. Ringde MoDo-växeln först och berättade om problemet och då blev jag först kopplad till någon som hade semester och sen han som var ansvarig för sponsorerna. Och när jag äntligen kommer fram till rätt person så tar det 10 minuter att få honom att förstå vad det egentliga problemet är.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Pyroteknik

Post by Markman »

Talbot25 wrote:Står vid räcket då värden pekar på mig att jag allt också ska med ut för kroppsbesiktning
Nja, har du inte blandat ihop begreppen lite grann nu, eller gjorde de en "undersökning av människokroppens yttre och inre"? :lol:

Eller trodde de att du hade stoppat upp en bengal där solen inte skiner? ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Pyroteknik

Post by Talbot25 »

Markman wrote:
Talbot25 wrote:Står vid räcket då värden pekar på mig att jag allt också ska med ut för kroppsbesiktning
Nja, har du inte blandat ihop begreppen lite grann nu, eller gjorde de en "undersökning av människokroppens yttre och inre"? :lol:

Eller trodde de att du hade stoppat upp en bengal där solen inte skiner? ;)
De såg att det kom ut lite rök och blev misstänksamma,så jag fick en fick en gratis rektoskopi på köpet.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Pyroteknik

Post by Markman »

HAHA! La du av en rökare! :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
lallaren

Re: Pyroteknik

Post by lallaren »

http://www.youtube.com/watch?v=oPcuRG_CIDM" onclick="window.open(this.href);return false; Löven away

Those where the days. Ingen förutom King Kong och Melon som skrek huliganer och gick hem redan innan match när vi brände bengalerna och missade dom vackra rökbomberna som small senare under matchen (och i klippet).
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

lallaren wrote:http://www.youtube.com/watch?v=oPcuRG_CIDM Löven away

Those where the days. Ingen förutom King Kong och Melon som skrek huliganer och gick hem redan innan match när vi brände bengalerna och missade dom vackra rökbomberna som small senare under matchen (och i klippet).
Aa. Löven borta. Those were the days.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Pyroteknik

Post by Melon »

lallaren wrote:http://www.youtube.com/watch?v=oPcuRG_CIDM Löven away

Those where the days. Ingen förutom King Kong och Melon som skrek huliganer och gick hem redan innan match när vi brände bengalerna och missade dom vackra rökbomberna som small senare under matchen (och i klippet).

Men är du dum på riktigt..???

Jag är inte det minsta jävla brydd om ni får stånd av att tända på bengaler eller blinks i varje arena i Sverige (bränn på för fan), det som stör mig är att ni är så satans fega så ni inte står för det efteråt, utan låter 200 av era medresenärer "betala" för ert intresse genom att missa 1/3 av matchen man åkt 50 mil för att se...hur i hela helvetet kan det vara så svårt att begripa..???

Sen resan i det där klippet som du länkade till var jag med på, och jag brydde mig inte för fem jävla öre om att det tändes pyro på läktaren i den matchen...varför..??? Jo därför ATT DET INTE VAR FÖRBJUDET..!!!

På den tiden kastade dom inte ut en klack eller gav böter till klubbarna för sådana här saker...men tiderna har förändrats (och det kan man ju tycka vad fan man vill om), och med dom förändringarna så innebär det att ni riskerar att förstöra upplevelsen för så många andra än er själva om ni väljer att bryta mot reglerna... :o

Det är egentligen ganska enkelt, gör vad fan ni vill, men våga stå för det sen..!!!
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Post Reply