Pyroteknik

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Pyroteknik

Post by don_tomassso »

Ni ungdomar vågade visst tända på hemma.Två gånger dessutom.Kunde ha blivit kostsamt.
Sen så vart det ju inte nån vidare stämning efter åt.Är detta tändande värt det?
User avatar
Ztikkan
Posts: 67
Joined: 17 Jun 2011, 16:42

Re: Pyroteknik

Post by Ztikkan »

Du kan ju inte på fullaste allvar försöka att skylla på att stämningen sjönk p.g.a. en blinkbengal?
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

don_tomassso wrote:Ni ungdomar vågade visst tända på hemma.Två gånger dessutom.Kunde ha blivit kostsamt.
Sen så vart det ju inte nån vidare stämning efter åt.Är detta tändande värt det?
Who are ya'? Stämningen höjdes rätt rejält under läktarflaggan när två blink drogs!



BTW: Ungdomar?? :shock:
Last edited by Draper on 07 Apr 2012, 18:18, edited 1 time in total.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Pyroteknik

Post by lazerkrobbe »

Det blev ett avbrott i spelet då AIK hade flyt, knäpptyst i arenan, sen gjorde Solna 1-2. You do the math...
Läktarkultur my ass...
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

lazerkrobbe wrote:Det blev ett avbrott i spelet då AIK hade flyt, knäpptyst i arenan, sen gjorde Solna 1-2. You do the math...
Läktarkultur my ass...
Va?
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Pyroteknik

Post by lazerkrobbe »

Draper wrote:
lazerkrobbe wrote:Det blev ett avbrott i spelet då AIK hade flyt, knäpptyst i arenan, sen gjorde Solna 1-2. You do the math...
Läktarkultur my ass...
Va?
DET BLEV ETT AVBROTT I SPELET DÅ AIK HADE FLYT, KNÄPPTYST I ARENAN, SEN GJORDE SOLNA 1-2. YOU DO THE MATH...
LÄKTARKULTUR MY ASS...

(hör du illa?)
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Pyroteknik

Post by Talbot25 »

Första blinken var perfekt men den vid 2-0 kändes lite onödig.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Pyroteknik

Post by Melon »

Draper wrote:
lazerkrobbe wrote:Det blev ett avbrott i spelet då AIK hade flyt, knäpptyst i arenan, sen gjorde Solna 1-2. You do the math...
Läktarkultur my ass...
Va?

Vaddå Va?


Märkte du inte att stämningen blev sämre mellan AIK:s 2-0 (bengal) och sen McDonnells 1-2 så väljer du helt enkelt att blunda för verkligheten så att det ska passa din "sanning" bättre....döm om min förvåning.... :o
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Pyroteknik

Post by Ante »

Ztikkan wrote:Du kan ju inte på fullaste allvar försöka att skylla på att stämningen sjönk p.g.a. en blinkbengal?
Men det gjorde den... Helt jävla uslet att dra iväg den vid 2-0 och riskera ett avbrott. Vart är känslan? Det här säger jag trots att jag gillar pyro mm mm. Har sällan blivit så förbannad på västra som jag blev idag.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Pyroteknik

Post by Zimme »

Draper wrote:Innan ANTI-Pyro förespråkarna loggar in så hade jag tänkt dra in ett inlägg. Folk kommer garanterat att klaga på att en blink drogs vid 2-0-målet (om jag minns rätt?). Nu är ju grejen så att "mina grabbar" gjorde bort sig rejält då de försökte släcka den men istället sparkade pjäsen två trappsteg ner på en tygflagga. Jag ber om ursäkt å deras vägnar.Dom är ångerfulla.
Då förmodar jag att "dina grabbar" lärt sig att det är idiotiskt att hålla på med sånt på en läktare just av den anledningen att när man "gör bort sig" kan saker börja brinna. Jag förmodar även att "dina grabbar" står för sitt misstag och betalar ev böter.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

lazerkrobbe wrote:DET BLEV ETT AVBROTT I SPELET DÅ AIK HADE FLYT, KNÄPPTYST I ARENAN, SEN GJORDE SOLNA 1-2. YOU DO THE MATH...
LÄKTARKULTUR MY ASS...

(hör du illa?)
Blinken hade inget med avbrottet i spelet att göra btw. Såg du ens matchen?
Sen så eldades väl inget mer efter det att domaren/arrangören sa ifrån?
Varför gnälls det öht? Det var väl det här folk ville?
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Pyroteknik

Post by Vinz »

Första bränningen perfekt genomförd, bra tack bock.
Andra mindre genomtänkt, då någon drog en i målkaoset. Jag är också pro-pyro men om det ska dras så måste det vara genomtänkt, vi är inte i den situationen att vi kan spontanpoppa.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Pyroteknik

Post by Talbot25 »

Melon och ni andra hårdingar som skulle ge "huliganerna" stryk om de tände på västra, vart höll ni hus?
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

Zimme wrote:
Draper wrote:Innan ANTI-Pyro förespråkarna loggar in så hade jag tänkt dra in ett inlägg. Folk kommer garanterat att klaga på att en blink drogs vid 2-0-målet (om jag minns rätt?). Nu är ju grejen så att "mina grabbar" gjorde bort sig rejält då de försökte släcka den men istället sparkade pjäsen två trappsteg ner på en tygflagga. Jag ber om ursäkt å deras vägnar.Dom är ångerfulla.
Då förmodar jag att "dina grabbar" lärt sig att det är idiotiskt att hålla på med sånt på en läktare just av den anledningen att när man "gör bort sig" kan saker börja brinna. Jag förmodar även att "dina grabbar" står för sitt misstag och betalar ev böter.
Jag/Vi har ingenting med Pyrot att göra öht. DET VILL JAG UNDERSTRYKA OCH GÖRA KLART HÄR OCH NU! Var har du fått det ifrån? Läs igen.
Melon wrote:Märkte du inte att stämningen blev sämre mellan AIK:s 2-0 (bengal) och sen McDonnells 1-2 så väljer du helt enkelt att blunda för verkligheten så att det ska passa din "sanning" bättre....döm om min förvåning.... :o
Stämningen blev helt klart sämre då det gick upp för folk att en mindre brand hade startats. Det håller jag med om. Har inte hävdat motsatsen heller?
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Pyroteknik

Post by don_tomassso »

tur att inte brandalarmet gick.sen då den onödiga varning om det tänds en till så blåses matchen av.och publik får lämna arenan.Det är ju hur illa som helst.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Pyroteknik

Post by Ante »

Talbot25 wrote:Melon och ni andra hårdingar som skulle ge "huliganerna" stryk om de tände på västra, vart höll ni hus?
Kom gärna fram o snacka med mig under finalspelet!
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Pyroteknik

Post by Vinz »

phasse wrote:
Vinz wrote:Första bränningen perfekt genomförd, bra tack bock.
Andra mindre genomtänkt, då någon drog en i målkaoset. Jag är också pro-pyro men om det ska dras så måste det vara genomtänkt, vi är inte i den situationen att vi kan spontanpoppa.
Genomtänkt är ett ord som inte går använda i det här sammanhanget, tyvärr.
Nähä? Vad för ord ska jag använda då? Rent subjektivt så är det i mina ögon ett mycket genomtänkt ord.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Pyroteknik

Post by lazerkrobbe »

Draper wrote:
lazerkrobbe wrote:DET BLEV ETT AVBROTT I SPELET DÅ AIK HADE FLYT, KNÄPPTYST I ARENAN, SEN GJORDE SOLNA 1-2. YOU DO THE MATH...
LÄKTARKULTUR MY ASS...

(hör du illa?)
Blinken hade inget med avbrottet i spelet att göra btw. Såg du ens matchen?
Sen så eldades väl inget mer efter det att domaren/arrangören sa ifrån?
Varför gnälls det öht? Det var väl det här folk ville?
Nej, jag såg inte matchen, men lyssnade på den, och följde kommentarer om matchen...det blev en diskussion mellan säkerhetschefen och domarna, och ett helt onödigt avbrott. Dom annonserade ju t.o.m. ut det i ladans högtalare. Var du överhuvudtaget vid medvetande då 'du och dina boys' höll på att förstöra festen? Pajas!
Vadå ' Det var väl det här folk ville'...? Vem ville att några idioter skulle bjuda in Solna i matchen, och t.o.m ge dom chansen att vinna på w.o.? (vilket antagligen hade blivit fallet om du och dina boys av misstag brännt iväg en till på fyllan, eller vad det nu är för droger som får dig att bli så puckad...)
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

Okej, redan nu har jag fått höra skitsnack och fått utstå hot. Innan det blir en häxjakt mot mig som person vill jag göra det klart för folk att jag inte hade något att göra med någon av bränningarna. ÖVER HUVUD TAGET!

För att klargöra:
Jag känner folket som försökte släcka bengalen i samband med 2-0 målet, de råkade enl egen utsago sparka den neråt nåt trappsteg. Därefter vet vi ju alla den olyckliga utvecklingen. Dom tände/drog inte igång den heller. Vi är för gamla för det.

Sen har jag en egen, personlig ÅSIKT, gällande pyro. Det gör mig dock knappast skyldig. Eller?
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Pyroteknik

Post by Talbot25 »

Ante wrote:
Talbot25 wrote:Melon och ni andra hårdingar som skulle ge "huliganerna" stryk om de tände på västra, vart höll ni hus?
Kom gärna fram o snacka med mig under finalspelet!
Okej? Men då går du på fel person. För jag står i hörnet och hejar och enda tändningen där är väl Tonys avtändning.
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Pyroteknik

Post by Vinz »

lazerkrobbe wrote: Nej, jag såg inte matchen, men lyssnade på den, och följde kommentarer om matchen...det blev en diskussion mellan säkerhetschefen och domarna, och ett helt onödigt avbrott. Dom annonserade ju t.o.m. ut det i ladans högtalare. Var du överhuvudtaget vid medvetande då 'du och dina boys' höll på att förstöra festen? Pajas!
Vadå ' Det var väl det här folk ville'...? Vem ville att några idioter skulle bjuda in Solna i matchen, och t.o.m ge dom chansen att vinna på w.o.? (vilket antagligen hade blivit fallet om du och dina boys av misstag brännt iväg en till på fyllan, eller vad det nu är för droger som får dig att bli så puckad...)
Det blev väl ungefär 1-2 minuters extra avbrott ungefär mot för hur det brukar vara vid ett mål och de sa inte något i högtalarna just efter. Det var typ 10 minuter efteråt de sa något i högtalarna.

Dock håller jag med om att den bränningen var onödig. Det hade räckt med den första som fungerade jävligt bra.
Last edited by Vinz on 07 Apr 2012, 18:50, edited 1 time in total.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Pyroteknik

Post by lazerkrobbe »

Vinz wrote:
phasse wrote:
Vinz wrote:Första bränningen perfekt genomförd, bra tack bock.
Andra mindre genomtänkt, då någon drog en i målkaoset. Jag är också pro-pyro men om det ska dras så måste det vara genomtänkt, vi är inte i den situationen att vi kan spontanpoppa.
Genomtänkt är ett ord som inte går använda i det här sammanhanget, tyvärr.
Nähä? Vad för ord ska jag använda då? Rent subjektivt så är det i mina ögon ett mycket genomtänkt ord.
Vi är inte i den situationen att vi kan bränna något överhuvudtaget inomhus, varför är det så jävla svårt att fatta?
Visst, ni bengalbarn får en kick av det, men alla vi andra som bryr oss om AIK och resultaten blir bara ledsna av att klubben och laget straffas (jo, det kan bli följden, tro mig) för att några överförfriskade idioter får för sig att bränna av lite pyro inomhus, för det gör dom i Italien. Men på fotboll...så länge som det inte är tillåtet att bränna inomhus i Svensk ishockey, så gör inte det, snälla. Inte för min skull, men för AIKs skull.
Och kan ni inte hålla er, åk och stötta Clemensnäs med era destruktiva böjelser. Snälla?
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Pyroteknik

Post by Ante »

Talbot25 wrote:
Ante wrote:
Talbot25 wrote:Melon och ni andra hårdingar som skulle ge "huliganerna" stryk om de tände på västra, vart höll ni hus?
Kom gärna fram o snacka med mig under finalspelet!
Okej? Men då går du på fel person. För jag står i hörnet och hejar och enda tändningen där är väl Tonys avtändning.
Men vad menar du med ditt inlägg? Känns som ett hyfsat försöka att provocera fram bråk mellan folk i klacken.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Pyroteknik

Post by Melon »

Talbot25 wrote:Melon och ni andra hårdingar som skulle ge "huliganerna" stryk om de tände på västra, vart höll ni hus?
Jag förstår att det är precis som Draper säger, att alla som är pro-pyro inte per automatik behöver vara den som har tänt...men jag ber er, verkligen jag ber er, kom och ställ er bredvid mig nästa gång ni har tänkt tända inne i arenan och riskera att förstöra för oss andra som är HOCKEY-intresserade, när den första bengalen brann så bad jag vid gud att inte brandlarmet skulle gå, så att den PULS som var i arenan totalt skulle försvinna, när den andra bengalen brann (och stämningen blev OBEFINTLIG med McDonnells mål som grädde på moset) så fick jag ännu en gång be till högre makter att inte detta var det energiläckage som Gnaget väntat på, så när den andra perioden var på väg att starta fick man försöka få folk (och även sig själv) att fokusera på rätt saker, för bengalbrännarna var INTE populära i det läget uppe på Västra, men då var det en blivande finalplats som var det viktiga att behålla fokus på....


Jag har #43 bak på tröjan med ordet HOCKEYKULTUR skrivet bak på ryggen (jag bär även en vit AIK-keps), kom hemskt gärna och säg hej nästa gång ni vill bränna av en blink/bengal på Västra...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

lazerkrobbe wrote:Vi är inte i den situationen att vi kan bränna något överhuvudtaget inomhus, varför är det så jävla svårt att fatta?
Visst, ni bengalbarn får en kick av det, men alla vi andra som bryr oss om AIK och resultaten blir bara ledsna av att klubben och laget straffas (jo, det kan bli följden, tro mig) för att några överförfriskade idioter får för sig att bränna av lite pyro inomhus, för det gör dom i Italien. Men på fotboll...så länge som det inte är tillåtet att bränna inomhus i Svensk ishockey, så gör inte det, snälla. Inte för min skull, men för AIKs skull.
Och kan ni inte hålla er, åk och stötta Clemensnäs med era destruktiva böjelser. Snälla?
Dårå? ;)
Tycker det är oerhört intressant att varenda pyroförespråkare du diskuterar med kallar du barn eller småungar. Dessutom så är alla dessa propyropersoner de samma som drar av på läktaren, trots att dom hävdat motsatsen.
Nämn ett hockeylag som fått böter för pyro. Det är inte tillåtet att bränna på utomhusarenor i Italien heller. :)
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Pyroteknik

Post by Lappmössan »

Detta var väl ett bevis på att pyro inte tänder laget eller publiken alls.
Målkaos->någon tänder en bengal->folk tystnar upp i ramsan och skriker kvädesord mot idioterna->avbrott där speakern säger att matchen avbryts om det tänds en till->knäpptyst->solnamål.

Varför uppföra sig som idioter?


Angående böter så räknade väl Sketch upp ett antal klubbar som fått böta för pyro längre bak i tråden. FBK(?) bland annat.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Pyroteknik

Post by lazerkrobbe »

Draper wrote: Tycker det är oerhört intressant att varenda pyroförespråkare du diskuterar med kallar du barn eller småungar.
Oavsett ålder så är ni mentala barn och/eller smpungar. Därför.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Pyroteknik

Post by Jokard »

SLAGARN wrote:
Jokard wrote:Det farliga är att pojkstackaren kan få astma. Det fattar ju vem som helst :mrgreen:
Ok. Här är din åsikt. Kan du utveckla den lite.
Absolut. Eftersom pojken är nära rök kan han få besvär med astma då röken är tjock. Eller som fwd skrev, han kan ramla från soptunnan och slå sig fördärvad eftersom det minst är 1,4 meter ner till marken därifrån.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

lazerkrobbe wrote:Nej, jag såg inte matchen, men lyssnade på den, och följde kommentarer om matchen...det blev en diskussion mellan säkerhetschefen och domarna, och ett helt onödigt avbrott. Dom annonserade ju t.o.m. ut det i ladans högtalare. Var du överhuvudtaget vid medvetande då 'du och dina boys' höll på att förstöra festen? Pajas!
Vadå ' Det var väl det här folk ville'...? Vem ville att några idioter skulle bjuda in Solna i matchen, och t.o.m ge dom chansen att vinna på w.o.? (vilket antagligen hade blivit fallet om du och dina boys av misstag brännt iväg en till på fyllan, eller vad det nu är för droger som får dig att bli så puckad...)
Men fan å Lazer. Mina (som du kallar dom) "boyz" förskte ju släcka fanskapet!?
Vad är det med dig?
Tror knappast att de där extra 12 sekunderna gav Gnaget extra energi...
Vi är i final för fan. Varför denna hets supportrar emellan? :cry:
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Pyroteknik

Post by Draper »

lazerkrobbe wrote:
Draper wrote: Tycker det är oerhört intressant att varenda pyroförespråkare du diskuterar med kallar du barn eller småungar.
Oavsett ålder så är ni mentala barn och/eller smpungar. Därför.
:o :shock: :lol:
God Natt.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
Post Reply