Pyroteknik

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Pyroteknik

Post by Trollet »

Ja det får bara hur vanligt som helst, det är inte ok. Officiella resor KANSKE, men en grupp människor som eldar på väg till en match lyder inte på något sätt under Hockeyligan. Däremot kan ju polisen göra sitt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Pyroteknik

Post by svartgulsubkultur »

Trollet wrote:Ja det får bara hur vanligt som helst, det är inte ok. Officiella resor KANSKE, men en grupp människor som eldar på väg till en match lyder inte på något sätt under Hockeyligan. Däremot kan ju polisen göra sitt.
Men där har du ju Hockeyligans i allmänhet och i synnerhet "vaktmästarns" tänk.
Att folk som går på matcherna svarar gentemot dem även när man sen länge lämnat matcharenan eller långt före man ens är i närheten av densamma.
Och komma med beskyllningar och idiotargument utan tillstymmelse till att ha torrt på fötterna.
T.ex:
"Vi vet att du eldade en bengal på Kyrkholmen i onsdags, det finns dokumenterat på bild. I lördags brann det en bengal på arenan och iom incidenten på Kyrkholmen så vet vi att du är skyldig även till lördagshändelsen."

På fullaste allvar kan det låta sådär när Hockeyligans lakejer tror att de kan agera NSA eller Homeland Security och skicka "huliganer till Guantanamo Bay utan rättslig prövning".

AVGÅ! AVGÅ ALLA!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Pyroteknik

Post by Rampa »

Jablonic wrote: Men om du reagerar på detta nu så måste du ju ha haft ett helvete under alla år när pyro inte var förbjudet? Eller när du kör genom Piteå...? :)
Ha ha, :lol: visserligen haltar jämförelsen...nej förresten, inte haltar.. den är utan ett ben rent av, men den är ganska rolig ändå.
Men vore det så så skulle många asmatiker förmodligen kvävas när de skiter.
LT-Eken
Posts: 10
Joined: 31 Jul 2011, 11:47

Re: Pyroteknik

Post by LT-Eken »

Erwyn wrote:
Trollet wrote:Varför skulle någon bli avstängd för något som händer i premiärtåget? Det är inte kopplat till klubben på något sätt. Finns inget man kan stängas av för där såvida man inte eldar vid arenan, vilket ingen gjorde.

Ingen avstängd för något i Luleå heller.
Avstängd för att elda utomhus är inte ovanligt. Vanligt inom allsvenskan bland annat. Även ni, Luleå, fick väl någon skit efter tåget?
Polisen och hockeyligan kör ju på konceptet "i anslutning till arenan" vilket enligt dom är typ från det du lämnar hemmet tills det du kommer hem igen i samband med hockeymatch. Tragiskt men sant!

Två stycken från oss blev tagna av polisen för att dom hade eldat i premiärmarschen och enligt vår säkansvarige så riskerar dom avstängning om det blir någon dom från polisen. Sen har dom även hotat mig med avstängning från hockeyn för att det har poppats på IFK Luleå i fotbollen(!) och att jag/vi använt en två-pinn med "pyroteknik är inget brott". Så sjukt!

SGSK: Guantanamo nästa!!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Pyroteknik

Post by Trollet »

Ja här har det talats om att sätta åt folk som kört bangers inne i stan efter match... Iofs rätt så jävla korkat att göra det men det är ju inte ens i LITE anslutning till arenan.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Pyroteknik

Post by anton95uppsala »

LT-Eken wrote:
Erwyn wrote:
Trollet wrote:Varför skulle någon bli avstängd för något som händer i premiärtåget? Det är inte kopplat till klubben på något sätt. Finns inget man kan stängas av för där såvida man inte eldar vid arenan, vilket ingen gjorde.

Ingen avstängd för något i Luleå heller.
Avstängd för att elda utomhus är inte ovanligt. Vanligt inom allsvenskan bland annat. Även ni, Luleå, fick väl någon skit efter tåget?
Polisen och hockeyligan kör ju på konceptet "i anslutning till arenan" vilket enligt dom är typ från det du lämnar hemmet tills det du kommer hem igen i samband med hockeymatch. Tragiskt men sant!

Två stycken från oss blev tagna av polisen för att dom hade eldat i premiärmarschen och enligt vår säkansvarige så riskerar dom avstängning om det blir någon dom från polisen. Sen har dom även hotat mig med avstängning från hockeyn för att det har poppats på IFK Luleå i fotbollen(!) och att jag/vi använt en två-pinn med "pyroteknik är inget brott". Så sjukt!

SGSK: Guantanamo nästa!!
Är det sant?!?! De borde ju inte ha tillåtelse att censurera vissa åsikter om pyrot...!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Pyroteknik

Post by Zimme »

De kan hävda att man uppviglar/uppmuntrar till regelbrott. inne på arenan kan ju klubbarna egentligen bestäma lite hur de vill iom att de är arrangörer av evenemanget så länge man inte bryter mot lagen eller diskriminerar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Pyroteknik

Post by tord »

http://m.youtube.com/watch?v=TRXRiRFq3nk

Här snackar vi pyroteknik vid introt.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Pyroteknik

Post by Chippen »

Blev ju nästan för mycket. Måste ju vara någon jubileumsmatch eller första matchen i Calder Cup. Kan inte tänka mig att det var en vanlig grundseriematch och att de har sådant introducerar till alla matcher.

Fast hm..det är ju förvisso i Amerika.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Pyroteknik

Post by PackSwede »

Kändes nästan som om det blev lite väl utdraget?

http://www.youtube.com/watch?v=yBFTvMufpOY" onclick="window.open(this.href);return false; (<- Länk till samma men som funkar i annat än mobiler)
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Pyroteknik

Post by Pontusbackstrom »

Kasta knallskott tända eld! Kasta knallskott tända eld!
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Pyroteknik

Post by GroovyEd »

Ursäkta men, vilket värdelöst och meningslöst intro. Kunde lika gärna ha kommit en monstertruck eller nåt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Pyroteknik

Post by Trollet »

Är inte introt EXTREMT långt?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Pyroteknik

Post by Skidrow »

Vet inte slutade se efter ca 40sec :twisted:
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Pyroteknik

Post by Markman »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 5638853.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Malmö och Helsingborg bötfälls efter bengalbränningar i fotbollsallsvenskan.
– Jag kan inte dra mig till minnes att vi har dömt ut något högre straff, säger Svenska fotbollsförbundets disciplinnämnd Johan Sterner till Sydsvenskan.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Pyroteknik

Post by skellsupport »

Markman wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 5638853.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Malmö och Helsingborg bötfälls efter bengalbränningar i fotbollsallsvenskan.
– Jag kan inte dra mig till minnes att vi har dömt ut något högre straff, säger Svenska fotbollsförbundets disciplinnämnd Johan Sterner till Sydsvenskan.
Skandal. Fotbollsmördare!
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Pyroteknik

Post by Erwynn »

Markman wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 5638853.ab"
Malmö och Helsingborg bötfälls efter bengalbränningar i fotbollsallsvenskan.
– Jag kan inte dra mig till minnes att vi har dömt ut något högre straff, säger Svenska fotbollsförbundets disciplinnämnd Johan Sterner till Sydsvenskan.

Imponerande att dom lyckas räkna ut att 55 "bengaler" tändes under den där delen.
Hata allt.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Pyroteknik

Post by Poet »

Ser väl alla med ett öga för eld?
2012-05-19
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Sv: Pyroteknik

Post by Erwynn »

Poet wrote:Ser väl alla med ett öga för eld?
Iofs, lite krånligt till höger i bild. Men till vänster är det glasklart faktiskt.
Hata allt.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Sv: Pyroteknik

Post by skellsupport »

Ärwyn wrote:
Poet wrote:Ser väl alla med ett öga för eld?
Iofs, lite krånligt till höger i bild. Men till vänster är det glasklart faktiskt.
Polisen ser faror andra inte ser. Som här, när de såg fel på en blind man med käpp och en samuraj http://www.dn.se/nyheter/varlden/polis- ... or-samuraj" onclick="window.open(this.href);return false;"
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Pyroteknik

Post by Jokard »

Det där är hysteriskt kul :D
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Pyroteknik

Post by Erwynn »

Image
Dessa snorungar som härjar på våra svenska läktare alltså..
Hata allt.
SLAGARN
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:03

Re: Pyroteknik

Post by SLAGARN »

Ni som ser denna man som en slags förbild.. lycka till i livet!
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Pyroteknik

Post by skellsupport »

SLAGARN wrote:Ni som ser denna man som en slags förbild.. lycka till i livet!
Måste jag välja att i eran ålder släpa med mig ett trumset som stör eller en bengal som inspirerar så måste jag gå med det senaste.
Last edited by skellsupport on 22 Oct 2012, 16:33, edited 2 times in total.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Pyroteknik

Post by smogz »

Inget av dom finns alltid som alternativ.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Pyroteknik

Post by cechise »

Här är ju ett alternativ till bengaler annars:

http://www.youtube.com/watch?v=CNzCJO7xkFY" onclick="window.open(this.href);return false;

Men det känns inte säkrare direkt :-)
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: Pyroteknik

Post by karjala »

SLAGARN wrote:Ni som ser denna man som en slags förbild.. lycka till i livet!
Låter som att du känner mannen i fråga?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Pyroteknik

Post by Larzon »

SLAGARN wrote:Ni som ser denna man som en slags förbild.. lycka till i livet!
Tagga ner va..
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Pyroteknik

Post by BubbelVe »

"En bengal som inspirerar"

Jag blir inspirerad av hockey....klackar....hockey.....sång och klappande ..........och snabb anfallshockey

Fast brandlarmsavbrott med tömning av arenan i minus trettio, Dålig publicitet för laget och klacken och arga grannar på läktaren som faktiskt gillar hockey , kanske är det sättet man ska njuta hockey på....FAN ....JAG HAR DET till nästa hemmaderby bränner vi en 240 på isen som intro, åsså smyger vi in barkassar liknade dem de tände i sagan om ringen och eldar längsmed långsidorna för stämning och avslutar med att dränka in radiostyrda lastbilen med zippobensin och leverera matchpucken inferno-style.....what could possibly go wrong

Ingen riskerar er hälsa genom att inte vilja ha pyroteknik. Släpp då en debatt som riskerar andras hälsa och välmående.

Ja, snabbt tänkte någon...jag får ont i öronen av alla som klappar och sjunger ska vi förbjuda det med. Ska vi förbjuda parfym ..... eller något annat man rent teoretiskt kan störa sig på.

Nä det räcker väl med att INTE BÖRJA med något som redan ÄR förbjudet.....

Vem är ni att sätta regler, bara för att ni tycker det är så fränt... om några av er vill skjuta någon raket eller två vem ska bestämma att det inte bara är stämningshöjande utan över gränsen . Kanske blåsa en kaffeburk med acetylen och syre för att fira ett mål.....
Tycker ni att ni har den mognaden att styra över konsekvenserna om man får börja göra lite som man vill....
Överdrifter och skitsnack tycker många......några.....ja det kanske det är men jag, och även ni, förstår nog att reglerna inte bara är till för att djävlas med personer som älskar gå på idrottsevenemang
SLAGARN
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:03

Re: Pyroteknik

Post by SLAGARN »

skellsupport wrote:
SLAGARN wrote:Ni som ser denna man som en slags förbild.. lycka till i livet!
Måste jag välja att i eran ålder släpa med mig ett trumset som stör eller en bengal som inspirerar så måste jag gå med det senaste.
Välj du det som passar dig. Skellsupport är kanske ett nick värt att fundera en gång till på.
Post Reply