Betting, spel och gambling

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Betting, spel och gambling

Post by Jokard »

Satte just in "exakt 5 mål" i DIF - Rögle. Sen gjorde bortalaget 2-3 sekunden efter. Och nu satte DIF 3-3........
Sen tänkte jag på att det inte finns någon liknande tråd här.

Hur många spelar på Elitserien egentligen? Eller hockey öht. Är ju fruktansvärt svårtippat tycker jag, är det värt det? Erat sämsta/bästa bet, dela med er :)

Värdaste satsningen jag gjort var spanska ligan, Levante - Betis (3-1) Där jag spelade 3 el. 2 mål på hemmalaget och 1 el. 2 på bortalaget, samtidigt som jag drog att Chelsea skulle vinna mot Napoli i CL, vilket de gjorde, samt att Real tog hem det i CL mot CSKA. Cashade in två-å-fem vilket är MIN största vinst. Har inte spelat så värst länge, då jag inte sett tjusningen med det förrän nu :geek:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Betting, spel och gambling

Post by Foppas skridskocoach »

Enda regeln är att aldrig lira på Skellefteås matcher.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Betting, spel och gambling

Post by Jokard »

Givetvis.

Och hur många är förvånade över att Milan lottades mot Barca i CL??? Ett jävla helvete till riggad lottning det där :evil:

Så vad tror vi? Oddsen lär ju ligga högre på Milan, är det spelbart?
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Betting, spel och gambling

Post by Trollet »

Barca måste väl vara väldigt klara favoriter där? Gissar att du kan få uppåt 5 ggr på Milan hemma.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Betting, spel och gambling

Post by Poet »

Hade lottningen varit riggad (som alla andra år) så hade Barcelona fått Apoel..
2012-05-19
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Betting, spel och gambling

Post by Poet »

Spelar själv mest på PL, CL och poker.
Spelar jag elitserien så är det oftast på våra motståndare.
2012-05-19
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Betting, spel och gambling

Post by Jablonic »

Gnaget att slå ut Luleå till 3,55 var ett odds som satt fint iaf! Var inne på att lasta allt jag hade, men efter samtal med luleåfans som lovade "nej, nej, vi vinner i fyra raka, garanterat, aldrig varit så säker på något" var jag dum nog att dra ned på insatsen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Betting, spel och gambling

Post by smogz »

Förvånad över att bettingbolagen inte överöser oss med Appar till iphone, android och windows. Varför finns inte en enda där jag kan spela direkt från en app? Nån som känner till anledningen, känns ju optimalt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Betting, spel och gambling

Post by Foppas skridskocoach »

smogz wrote:Förvånad över att bettingbolagen inte överöser oss med Appar till iphone, android och windows. Varför finns inte en enda där jag kan spela direkt från en app? Nån som känner till anledningen, känns ju optimalt.
Jag har också funderat över det där. Kan det vara någon form av lagstiftning? Iofs hörde jag häromdagen att bet365 har en app på G...
Tigerränderna går aldrig ur.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Betting, spel och gambling

Post by lazerkrobbe »

Foppas skridskocoach wrote:
smogz wrote:Förvånad över att bettingbolagen inte överöser oss med Appar till iphone, android och windows. Varför finns inte en enda där jag kan spela direkt från en app? Nån som känner till anledningen, känns ju optimalt.
Jag har också funderat över det där. Kan det vara någon form av lagstiftning? Iofs hörde jag häromdagen att bet365 har en app på G...
ATG's app funkar ju relativt OK, så det kan ju inte vara p.g.a. att avräkningen från kontot är ett problem?
Men kanske det är att ATG kör under ett par några timmar per dag, bettingbolagen med sina spellistor är väl mer eller mindre 24/7, och att det ställer högre krav på betalningsfunktionen?
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Betting, spel och gambling

Post by TS_ »

Satsade just 200kr på Modo, den största jinxen Modo kan få för ikv....
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Betting, spel och gambling

Post by lazerkrobbe »

TS_ wrote:Satsade just 200kr på Modo, den största jinxen Modo kan få för ikv....
Tack! 8-)
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Betting, spel och gambling

Post by Special Brew »

lazerkrobbe wrote:
TS_ wrote:Satsade just 200kr på Modo, den största jinxen Modo kan få för ikv....
Tack! 8-)
Satte 220 på en 1:a och 180 på ett X.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Betting, spel och gambling

Post by TS_ »

TS_ wrote:Satsade just 200kr på Modo, den största jinxen Modo kan få för ikv....
Ni är välkomna. 8-)
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Betting, spel och gambling

Post by Bobby »

TS_ wrote:
TS_ wrote:Satsade just 200kr på Modo, den största jinxen Modo kan få för ikv....
Ni är välkomna. 8-)
Uppenbart medvetna jinxar tenderar att slå in åt fel håll.. Kan va något att tänka på. ;)
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Betting, spel och gambling

Post by TS_ »

Bob Sacamano wrote:
TS_ wrote:
TS_ wrote:Satsade just 200kr på Modo, den största jinxen Modo kan få för ikv....
Ni är välkomna. 8-)
Uppenbart medvetna jinxar tenderar att slå in åt fel håll.. Kan va något att tänka på. ;)
Har inte råd med fler jinxar. :oops:
User avatar
TigerShark
Posts: 3898
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Betting, spel och gambling

Post by TigerShark »

Sista omgången när Timrå mötte Brynäs och ledde med 3-0 efter första så satte jag en hunka på att Brynäs skulle vända (11 gånger pengarna), var ganska skönt när dom sedan vann med 4-5! Kändes dock inte som någon omöjlighet eller superskräll att dom skulle göra det, enkla pengar 8-)

Som vanligt när man spelar, dom gånger man vinner önskar man att man hade satsat mer och dom gånger man förlorar så önskar man att man inte satsat alls :roll:

Edit: Svenska spel har ju en app där man kan lägga in bomben/powerplay/trippel osv, samt liveodds. Finns för android iaf, tycker den är riktigt bra.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Betting, spel och gambling

Post by Rampa »

Tar detta i denna tråd.
Har inte reflekterat över detta fenomen tidigare. Kanske mest för att jag aldrig läser den delen i blaskan.
Vad fan har poker i sportbladet att göra? Hur mycket sport handlar det om?
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Betting, spel och gambling

Post by Poet »

Rampa wrote:Tar detta i denna tråd.
Har inte reflekterat över detta fenomen tidigare. Kanske mest för att jag aldrig läser den delen i blaskan.
Vad fan har poker i sportbladet att göra? Hur mycket sport handlar det om?
Är väl lite som damfotboll.
2012-05-19
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Betting, spel och gambling

Post by smogz »

Gissar att det är ett krav för att få in alla reklampengar från reklambolagen att dom har en liten sån avdelning.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Betting, spel och gambling

Post by Perli »

Sport är något som innehåller tävlingsmoment och där ingår poker och speciellt turneringar precis på samma sätt som t.ex. schack.
Sport är alltså inte detsamma som idrott som innebär fysisk aktivitet och inte nödvändigtvis innehåller tävlingsmoment.

De flesta sporter ingår i idrott och de flesta idrotter ingår i sport men det finns undantag åt båda hållen..
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Betting, spel och gambling

Post by Markman »

Perli wrote:Sport är något som innehåller tävlingsmoment och där ingår poker och speciellt turneringar precis på samma sätt som t.ex. schack.
Sport är alltså inte detsamma som idrott som innebär fysisk aktivitet och inte nödvändigtvis innehåller tävlingsmoment.

De flesta sporter ingår i idrott och de flesta idrotter ingår i sport men det finns undantag åt båda hållen..
Vilken idrott innehåller inte tävlingsmoment?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Betting, spel och gambling

Post by Perli »

Tja, bergsklättring, motionslöpning eller aerobics
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Betting, spel och gambling

Post by Markman »

Perli wrote:Tja, bergsklättring, motionslöpning eller aerobics
Aerobics och motionslöpning är inte idrotter, det är träningsformer. Bergsklättring har du väl ett ganska självklart tävlingsmoment - att ta sig upp för berget/klippan för det första, och att göra det snabbt för det andra.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Betting, spel och gambling

Post by Perli »

Att idrott är en fysisk aktivitet, t.ex aerobics, är inget jag har hittat på. Bara att slå upp i valfri ordlista.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Betting, spel och gambling

Post by Markman »

I mina ögon förtjänar det inte att kallas idrott om det inte går att tävla i det. Då är det bara ett sätt att bli bättre på att tävla, dvs. en träningsform. Jag tycker inte heller att de tävlingar som går ut på att någon ska sitta och bedöma hur bra det är, t.ex. när de hoppar omkring på en matta med en boll i handen eller ett band på en pinne, simhopp, isdans m.fl. är att betrakta som idrotter. Visst, det är säkert väldigt svårt att utföra och förmodligen fysiskt jobbigt också, men det är allt för otydliga bedömningar för att jag ska tycka att det faller under kategorin idrott.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Betting, spel och gambling

Post by Perli »

Ah, visste inte att du tyckte så. Bäst du hör av dig till Svenska Akademien också då eftersom de verkar ha missförtått det hela också då de skriver så här..

Idrott: idkande av kroppsövningar som avse att bibringa kroppen styrka o. sundhet o. den utövande personen vissa fysiska färdigheter
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Betting, spel och gambling

Post by Lappmössan »

Räknas simpel vadslagning in i denna tråd?
Har satt 300 på att Melker vinner Thomson Trophy. De andra satsade på Forre och Granberg. Kommer din gubbe sist eller avbryter tävlingen ger den personen 500 till de två andra. Vinner Jimmie ska vi bjuda våra respektive på en utlandsresa.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Betting, spel och gambling

Post by Rampa »

Perli wrote:Sport är något som innehåller tävlingsmoment och där ingår poker och speciellt turneringar precis på samma sätt som t.ex. schack.
Sport är alltså inte detsamma som idrott som innebär fysisk aktivitet och inte nödvändigtvis innehåller tävlingsmoment.

De flesta sporter ingår i idrott och de flesta idrotter ingår i sport men det finns undantag åt båda hållen..
Har då aldrig sett att schack ingått i sportbladet.
Tävlingsmoment finns i massor av aktiviteter som aldrig ens varit i närheten av att kallas sport.
Ta t.ex. Eurov. song Contest. Mer idrott där än någonsin poker kommer.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Betting, spel och gambling

Post by Perli »

Det finns många sporter som sportbladet inte skriver om. Och igen, det är inte jag som har hittat på ordens betydelse.
Du har säker själv sagt saker i stil med "Det är väl ingen sport" om något du inte tycker är särskilt utmanande?

Det är väl fortfarande ingen som hävdat att poker är en idrott? Och ja, de nummer som innehåller dans i ESC kan klassas som idrott.

På wikipedia så hittade jag denna bild som kanske tydligare visar förhållandena..
Image
Post Reply