Musiken i arenan

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Musiken i arenan

Post by Wolfman »

”Men vafaa-aaan!!” kan höras rätt ofta från oss i klacken då DJ:en i arenan spisar Paul Simon mitt i en ramsa. Tillskillnad från exempelvis Modo som spelar musik HELA tiden tycker jag att vi har en rätt bra balansgång mellan klack och musik. Vet heller inte hur mycket DJ:en hör…

Men det jag stör mig på, förutom vissa låtval, är att det måste spelas musik efter tillkännagivandet av vilken spelare som gjort mål.

Så här:
1. PANG! Bellemare skjuter mål!
2. Musik spelas samtidigt som publikens jubel tilltar.
3. Speakern säger: ”Mål av nummer... 41 Pjäääär Edvard Bääääällmäre!!”
4. Musik spelas (IGEN!!) Klacken börjar sjunga Bellemare i ren eufori!
5. Speakern stilar me fakta: ”Detta är hans 20:e mål för säsongen… joda!”
6. Klackens hyllning avtar i ren utmattning…

Musiken som spelas efter att speakern nämnt vem som gjort målet bör tas bort (punkt 4)! Trycket från klacken är helt klart som bäst just efter kungörelsen! Även under power break, speciellt vid ledning då svartgulsubkultur mässar, bör musiken inte spelas.

Måhända att det låter som en bagatell, men jag har fan tänkt på det för länge för att hålla inne det.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Musiken i arenan

Post by Foppas skridskocoach »

Håller helt klart med. Punkt 2 är kanon, punkt 4 kalkon.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Musiken i arenan

Post by BigGuyJohan »

håller med om att punkt fyra ska bort.. eller åtminstone sänker ljudet på den delen så att Västra hörs istället. Sittplats vill ju hellre höra västra skandera Målskyttens namn än nån jävla schlager dänga eller nå..
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Musiken i arenan

Post by Skidrow »

Senaste matchen hade dom dragit upp volymen så våldsamt mycket för mycket så det var rent tragiskt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Musiken i arenan

Post by Trollet »

Skidrow wrote:Senaste matchen hade dom dragit upp volymen så våldsamt mycket för mycket så det var rent tragiskt.
Ja herregud vad högt det var! Inte minst före match, inte ofta jag håller för öronen när jag går på sport men då var det omöjligt att undvika.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Musiken i arenan

Post by robzon »

Pja vid introt så ska ju ljudet vara hyfsat högt och vi har inte riktigt hittat rätt nivå än så det blir nog bättre vad det lider. Har lyssnat runt om i arenan och på Västra är det nog lägst ljud i arenan just nu.
Ps. vi kör på Wolfmans förslag på måndag.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Musiken i arenan

Post by Foppas skridskocoach »

robzon wrote:Ps. vi kör på Wolfmans förslag på måndag.
Stor, fet tumme upp!

Grymt skoj att föreningen är mottaglig för supportrarnas synpunkter. :)
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1513
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Musiken i arenan

Post by Humlannitton »

Nu när vi kör "Tillsammans hej här är vi!" vid introt, så skulle den texten också på något sätt integreras på jumbotronen. Skriven text blir lättare att sjunga med i för de som inte står i klacken.
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Musiken i arenan

Post by dj_tobias »

Låten som spelades innan matchen i fredags, finns den på Youtube? Det lät som att det var ett barn som sjöng, ganska långsam men ack så stämningsfull! Ge mig en länk nu :)
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Musiken i arenan

Post by dj_tobias »

Ingen som vet?
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Musiken i arenan

Post by lazerkrobbe »

dj_tobias wrote:Ingen som vet?
Skrevs om den i matchtråden, Pär Wiksten och hans dotter som spelar och sjunger. Nej, den finns inte på youtube (ifall ingen spelade in med mobilen och har laddat upp).
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Musiken i arenan

Post by karjala »

dj_tobias wrote:Låten som spelades innan matchen i fredags, finns den på Youtube? Det lät som att det var ett barn som sjöng, ganska långsam men ack så stämningsfull! Ge mig en länk nu :)
Senaste rykte jag hörde var att någon höll på med att bygga en tidsmaskin för att uppleva det, enligt vissa, storslagna ögonblicket.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Musiken i arenan

Post by Bobby »

karjala wrote:
dj_tobias wrote:Låten som spelades innan matchen i fredags, finns den på Youtube? Det lät som att det var ett barn som sjöng, ganska långsam men ack så stämningsfull! Ge mig en länk nu :)
Senaste rykte jag hörde var att någon höll på med att bygga en tidsmaskin för att uppleva det, enligt vissa, storslagna ögonblicket.
:lol:
Dä ä bra Mikalsån!
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Musiken i arenan

Post by lazerkrobbe »

Den synnerligen outvecklade musiksmaket hos många härinne skulle ju kunna vara en av förklaringarna till varför ramsorna hackar så betänkligt mellan varven... ;)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Musiken i arenan

Post by Trollet »

karjala wrote:
dj_tobias wrote:Låten som spelades innan matchen i fredags, finns den på Youtube? Det lät som att det var ett barn som sjöng, ganska långsam men ack så stämningsfull! Ge mig en länk nu :)
Senaste rykte jag hörde var att någon höll på med att bygga en tidsmaskin för att uppleva det, enligt vissa, storslagna ögonblicket.
Får jag chans på dig?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Musiken i arenan

Post by Lappmössan »

lazerkrobbe wrote:Den synnerligen outvecklade musiksmaket hos många härinne skulle ju kunna vara en av förklaringarna till varför ramsorna hackar så betänkligt mellan varven... ;)
Eller så har vissa hov nog att uppskatta en visa för vad den är. ;)
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: Musiken i arenan

Post by dj_tobias »

Jag tycker att det är beklagligt när några personer i klacken står och hånar och nära nog buar när visan från en stor AIK-patriot spelas i högtalarna. Det är högst förståeligt att 6001 personer inte alltid kan gilla samma musik, men att håna en hyllning till det egna laget är lågt. Känns det jobbigt för manligheten när ett litet barn framför en hyllning eller vad är anledningen?
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Musiken i arenan

Post by Wolfman »

dj_tobias wrote:Jag tycker att det är beklagligt när några personer i klacken står och hånar och nära nog buar när visan från en stor AIK-patriot spelas i högtalarna. Det är högst förståeligt att 6001 personer inte alltid kan gilla samma musik, men att håna en hyllning till det egna laget är lågt. Känns det jobbigt för manligheten när ett litet barn framför en hyllning eller vad är anledningen?
Ja, det är lite grann som då förbanden till Iron Maiden blir utbuade. Jag gillar låten!
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Musiken i arenan

Post by ante08 »

Wolfman wrote:
dj_tobias wrote:Jag tycker att det är beklagligt när några personer i klacken står och hånar och nära nog buar när visan från en stor AIK-patriot spelas i högtalarna. Det är högst förståeligt att 6001 personer inte alltid kan gilla samma musik, men att håna en hyllning till det egna laget är lågt. Känns det jobbigt för manligheten när ett litet barn framför en hyllning eller vad är anledningen?
Ja, det är lite grann som då förbanden till Iron Maiden blir utbuade. Jag gillar låten!
tycker inte heller det är nåt större fel på låten. Så det är ju tragiskt att inte klacken kan uppskatta låten utan måste börja köra en ramsa mitt i den.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Musiken i arenan

Post by Melon »

dj_tobias wrote:Jag tycker att det är beklagligt när några personer i klacken står och hånar och nära nog buar när visan från en stor AIK-patriot spelas i högtalarna. Det är högst förståeligt att 6001 personer inte alltid kan gilla samma musik, men att håna en hyllning till det egna laget är lågt. Känns det jobbigt för manligheten när ett litet barn framför en hyllning eller vad är anledningen?

Håller med, gillar inte heller det där buandet. Den här låten lär väl aldrig sjungas av Västra men som sagt så gäller det ju att ta låten för vad den är...

Jag har hört flera arbetskompisar som befinner sig på sittplats som störtgillar låten, själv tycker jag den är helt okej och ser den mest som en rolig grej som passar bra så som den används...

Och om orsaken till buandet är att den råkar sjungas av en unge, vad fan spelar det för roll..?? Själv har jag haft denna som ringsignal på mobilen sedan Löven fick ett tidigt sommarlov... :D



(Skickar ett tack till Trollet som tipsade om den)
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Musiken i arenan

Post by ante08 »

någon som för övrigt har hittat låten på youtabe eller någon annan liknande sida?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Musiken i arenan

Post by svartgulsubkultur »

För vissa inom klacken, inte jag personligen dock, så ligger det nog lite prestige och djup dispyt kring upphov och utförande kring den här hymnen/visan.
Låten var från början ett projekt mellan AIK/NP/PW. Men nånstans längs vägen så har det skurit sig.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Musiken i arenan

Post by don_tomassso »

Gillar inte alls speakerns uppmaning till o vita med flaggor,eller kom igen hella hallen.Får lite Brynäs vibbar över det hela.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Musiken i arenan

Post by Erwynn »

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Pd2pTyXqXU" onclick="window.open(this.href);return false; Jasi
Hata allt.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Musiken i arenan

Post by skellsupport »

Fruktansvärd låt. Helt rätt av klacken att överrösta de där skräpet!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Musiken i arenan

Post by Lappmössan »

Ta bort "smör lingonsylt och malt" (vad i???) så är den oändligt mycket bättre än Funky Dans nödrimmande.

Väntar fortfarande på vad jag gissar blir den bästa låten sedan världens bästa AIK... :)
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Musiken i arenan

Post by skellsupport »

Men varför har man bytt ut världens bästa AIK? Den ska vara till introt! My hometown SKA spelas efter första målet. I mitt tycke efter varje mål.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Musiken i arenan

Post by Wolfman »

skellsupport wrote:Men varför har man bytt ut världens bästa AIK? Den ska vara till introt! My hometown SKA spelas efter första målet. I mitt tycke efter varje mål.
Att spela Världens bästa AIK är väl som att dra skämt om millenniumbuggen nu. Jag menar "Bajen är fjollor, Piteå sopor, Sundsvall är tjoller, Löven lillebror!" känns lite allsvenskt. Tycker "Oi, här är vi!" är helt klockren! Bästa låten vi någonsin haft som intro.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Musiken i arenan

Post by Wolfman »

skellsupport wrote:Men varför har man bytt ut världens bästa AIK? Den ska vara till introt! My hometown SKA spelas efter första målet. I mitt tycke efter varje mål.
Fast själva refrängen hade ju varit rätt kul att köra mot Solna. Faktiskt!
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Musiken i arenan

Post by lazerkrobbe »

Tycker det var en fin låt! Men full förståelse att den dissas av klacken, den innehåller ju mer än 1 ton - omöjligt! ;)
Post Reply