Musiken i arenan

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Musiken i arenan

Post by Jablonic »

Ja, känns som man får räkna med att han dränker en och annan ramsa. Så länge det inte går överstyr så är det väl lugnt. Musikval känns som det sprollar.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Musiken i arenan

Post by BigGuyJohan »

robzon wrote:Självklart ser jag matcherna , största delen från Västra men även i teknikrummet och andra delar av arenan.
Ok jag köper att han missade en eller två gånger igår men det måste man få göra.
Musikvalet är en het potatis så vi kan kolla om vi här inne kan enas om 10 låtar eller 15-20sek snuttar ur 10 låtar som ska spelas i spelavbrott då klacken tar paus. Är det drag i arenan spelar vi ingen musik alls + att vi skjuter upp reklamen i spelavbrotten så länge det går om publiken driver på. Kör igång !
Lite bättre känsla må han ju ha. Iaf vad de gäller valet av musik. NHL orgel musiken känns fel att köra i ES.. Och kycklingdans musiken är då helt åt h-lvete! DEN passar inte in på nåt j-vla vis ALLS på hockeyn..

NHL orgeln må vara.. Men att tro att kycklingdans melodin hör till hockeyn kan väl till och med du robzon hålla med om att den är lite malplacerad? Den hör helt enkelt inte hemma på arenan. Spela nutids musik, de som är populärt i samhället i allmänhet.. Men just den hör absolut inte hemma på arenan...
User avatar
gurra
Posts: 77
Joined: 15 Jun 2011, 19:26

Re: Musiken i arenan

Post by gurra »

Intressant att... "folk", blir tokiga så fort det spelas en låt under ett avbrott, oavsett om klacken har satt igång en ramsa eller ej.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Musiken i arenan

Post by Poet »

gurra wrote:Intressant att... "folk", blir tokiga så fort det spelas en låt under ett avbrott, oavsett om klacken har satt igång en ramsa eller ej.
När säger nån nått om att han inte får spela när klacken är tyst?
Det är bara bra så inte hela hallen står helt tyst.
2012-05-19
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Musiken i arenan

Post by robzon »

NHL orgeln må vara.. Men att tro att kycklingdans melodin hör till hockeyn kan väl till och med du robzon hålla med om att den är lite malplacerad? Den hör helt enkelt inte hemma på arenan. Spela nutids musik, de som är populärt i samhället i allmänhet.. Men just den hör absolut inte hemma på arenan...
Har aldrig sagt att jag tycker "kycklingdansen" är bra men att säga att man ska spela"nutids musik som nu är populärt i samhället i allmänhet" är inte till nån hjälp för de som ska välja låtar. Det kan ju vara precis vad som helst...
Vi fortsätter spela det som verkar funka de flesta gånger tex Rihanna S & M.
User avatar
gurra
Posts: 77
Joined: 15 Jun 2011, 19:26

Re: Sv: Musiken i arenan

Post by gurra »

Poet wrote:
gurra wrote:Intressant att... "folk", blir tokiga så fort det spelas en låt under ett avbrott, oavsett om klacken har satt igång en ramsa eller ej.
När säger nån nått om att han inte får spela när klacken är tyst?
Det är bara bra så inte hela hallen står helt tyst.
Ja det är absolut bra.
De få (!) gånger musik-killen är snabb nog att sätta igång en låt under ett spelavbrott blir några få i klacken oförståeligt (i mina ögon) förbannade, och nästan verkar ta hans uppgift (att spela musik) som personliga påhopp.
Utöver det så tycker jag att det är bra att det inte spelas musik i spelavbrotten lika ofta som förr.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Musiken i arenan

Post by BigGuyJohan »

robzon wrote:
NHL orgeln må vara.. Men att tro att kycklingdans melodin hör till hockeyn kan väl till och med du robzon hålla med om att den är lite malplacerad? Den hör helt enkelt inte hemma på arenan. Spela nutids musik, de som är populärt i samhället i allmänhet.. Men just den hör absolut inte hemma på arenan...
Har aldrig sagt att jag tycker "kycklingdansen" är bra men att säga att man ska spela"nutids musik som nu är populärt i samhället i allmänhet" är inte till nån hjälp för de som ska välja låtar. Det kan ju vara precis vad som helst...
Vi fortsätter spela det som verkar funka de flesta gånger tex Rihanna S & M.
Menade att de kvittar i de stora hela.
Men kycklingdansen låten passar absolut inte. Och det borde en dj fatta.. Den fingertoppskänslan ska man ha tycker jag.
Sen vet jag inte om jag tycker PSY gangnam style passar heller.. Men tror att jag bara hört den på en match..
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Sv: Musiken i arenan

Post by BigGuyJohan »

gurra wrote:
Poet wrote:
gurra wrote:Intressant att... "folk", blir tokiga så fort det spelas en låt under ett avbrott, oavsett om klacken har satt igång en ramsa eller ej.
När säger nån nått om att han inte får spela när klacken är tyst?
Det är bara bra så inte hela hallen står helt tyst.
Ja det är absolut bra.
De få (!) gånger musik-killen är snabb nog att sätta igång en låt under ett spelavbrott blir några få i klacken oförståeligt (i mina ögon) förbannade, och nästan verkar ta hans uppgift (att spela musik) som personliga påhopp.
Utöver det så tycker jag att det är bra att det inte spelas musik i spelavbrotten lika ofta som förr.
Vad man kan säga är ju att det spelas lite för länge ibland. När spelarna börja samla sig för tekning så borde han börja fadea ut musik.. Dels för att ge klacken tid att start en ramsa innan linjedomaren släpper pucken.
Ska inte dåna med full volym direkt inpå då linjedomarna släpper pucken. Menar bara att dj:en håller igång musiken lite för länge ibland..
a.f.n
Posts: 24
Joined: 19 Apr 2012, 15:17

Re: Musiken i arenan

Post by a.f.n »

Finns det någon möjlighet att få tag i enbart refrängen av "hey här e vi" ? Jag är nämligen lite sugen på att uppdatera min ringsignal, då radiosportens intro börjar kännas efter en sisådär 3-4 års trogen tjänst. Jag har iofs skivan, men samsung släppte tyvärr s4an utan någon cdläsare, och sånt där rippande har jag aldrig förstått mig på..
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Musiken i arenan

Post by Draper »

a.f.n wrote:Finns det någon möjlighet att få tag i enbart refrängen av "hey här e vi" ? Jag är nämligen lite sugen på att uppdatera min ringsignal, då radiosportens intro börjar kännas efter en sisådär 3-4 års trogen tjänst. Jag har iofs skivan, men samsung släppte tyvärr s4an utan någon cdläsare, och sånt där rippande har jag aldrig förstått mig på..
http://audiko.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Musiken i arenan

Post by pttr »

Jag förstår verkligen inte varför man måste börja spela Thunderstruck direkt när introt är klart. Kan man inte låta klacken få hålla igång åtminstone en minut med "Hey här e vi" innan man förstör hela ramsan!?! :?
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Musiken i arenan

Post by Wolfman »

Nu är DJ:en och nosar på farlig löven-mark... igen (läs tidigare Gary Glitter). Trumrytmen som spelas under matcherna är, enligt min mening, oerhört starkt förknippat med löven.

BADA bada BADA bada *klapp klapp klapp* BADA bada BADA bada *klapp klapp klapp*

Ser framför mig deras jumbotron där händer visar när man ska klappa.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Musiken i arenan

Post by haggloader »

Tänker du på chacka-chacka-chacka som påminner om ped-glitter? Jag får löven-vibbar och det är vid mål tror jag.
Post Reply