Musiken i arenan

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Musiken i arenan

Post by lazerkrobbe »

User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Musiken i arenan

Post by Wolfman »

Känns som det blir mycket fyllesång på lördag! Åhhh schälläftä!!
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Musiken i arenan

Post by Melon »

phasse wrote:Fritte Enqvist som varit med och skrivit de andra AIK-låtarna föreslog häromdagen alternativa textraden "Dubbelt buremål med extra allt", i stället för den omdiskuterade... :lol:

Haha, så jävla bra...jag minns när jag gick gymnasiet på Anderstorp i början av 90-talet och våran svenskalärare frågade en något äldre elev (en 35-årig Rönnskärare som behövde skola om sig) vad "som var romantik för honom", han funderade en stund och sa "En flottig hamburgare på Krysset"... :lol:

Är det något som är ett kulturmärke i den här stan så är det en dubbel Bure på Krysset...bra förslag... :D

Fan nu blev man ju hungrig... :|
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Musiken i arenan

Post by Skidrow »

Ett förslag, iställe för att dumförklara hymnen/låten / vagg visan lr vad du nu vill kalla det försök förbättra den, kommer inte att bli under slutspelet men till nästa år.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Musiken i arenan

Post by Foppas skridskocoach »

Hehe, frånsett att frågan om hur frasen ska sjungas blir en svårknäckt nöt så är ju raden "Dubbelt Buremål med extra allt" hur klockren som helst! :D
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Musiken i arenan

Post by Lappmössan »

"Åh vi är jordens salt, ett Buremål med extra allt!" ? :lol:
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Musiken i arenan

Post by robzon »

phasse wrote:Fritte Enqvist som varit med och skrivit de andra AIK-låtarna föreslog häromdagen alternativa textraden "Dubbelt buremål med extra allt", i stället för den omdiskuterade... :lol:
Nåja inte häromdagen, förslaget kom redan i februari.
anterio
Posts: 256
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Musiken i arenan

Post by anterio »

Har funderat på den omdiskuterade raden med "smör lingonsylt och malt."

För att fortsätta både på låtens tema om att vi finns överallt men även lite på textraden innan med att vi är "jordens salt" skulle man inte kunna fortsätta med nått liknande detta:

"Å vi är jordens salt.
Marklunds som spritt sig tusenfalt."

Får inte riktigt in det klockrent i melodin men nån som är mer musikalisk än mig kanske får till det med betoning och rytm.

En fördel överhuvudtaget med låten tycker jag är att den i stort sett inte innehåller några referenser som inte är tidlösa. Det vita berget kommer fortsätta heta Vitberget och skogen & malmen lär finnas kvar. Ska vara Papas då som diskuterats men det känns mer som nämnts som en metafor för pubar och samlingslokaler ute i landet/världen. Inte som i Skumdums låt där man sjunger om Pite, Sundsvall, bajen och löven samtliga idag div 1 lag eller lägre.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Musiken i arenan

Post by Larzon »

betyder inte att det kom fram på bordet den dagen just du hörde det phasse.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
lallaren

Re: Musiken i arenan

Post by lallaren »

Jag kommer ALDRIG att sjunga med i denna vaggvisa.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Musiken i arenan

Post by ante08 »

ovasett vilken hymn AIK kommer att ha så lär vi nog aldrig vara överens om den är bra eller dålig.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Musiken i arenan

Post by don_tomassso »

Vilket pucko musik ansvarige var.Just då North power och västra stå hade momentum så ska dj spela musik högt som satan.Helt korkat.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Musiken i arenan

Post by Melon »

don_tomassso wrote:Vilket pucko musik ansvarige var.Just då North power och västra stå hade momentum så ska dj spela musik högt som satan.Helt korkat.

+1000000

Jag höll på att få hjärtstillestånd och hjärnblödning på samma gång, det är ju för fan bara att döpa om arenan...Skellefteå Kraft Diskotek vore ett mer passande namn...FY FAAAAAAAN så så jävla tragiskt....en Speaker som vill vara hejarklacksledare, en musiksnubbe som vill vara Discjockey.....va fan, släng in PomPom-flickor på läktarna, Ice-girls på isen och sen kan dom ju ta tillbaka Trollet så vi inte har bara en UTAN TVÅ MASKOTAR...!!!!

Helvete vad less jag blir på det här jävla spektaklet...nästa gång någon säger att det var dålig stämning en match så ska jag ge dom Peas e-postadress, det borde väl vara det högsta hönset som vill förvandla hockeyupplevelsen till nåt som ska tilltala alla men FRAMFÖRALLT den oinvigde ska det smöras för...och hur gör man det, jo man förvandlar denna HOCKEYarena till ett jävla DISCO.... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Musiken i arenan

Post by fwd »

Melon wrote:
don_tomassso wrote:Vilket pucko musik ansvarige var.Just då North power och västra stå hade momentum så ska dj spela musik högt som satan.Helt korkat.

+1000000

Jag höll på att få hjärtstillestånd och hjärnblödning på samma gång, det är ju för fan bara att döpa om arenan...Skellefteå Kraft Diskotek vore ett mer passande namn...FY FAAAAAAAN så så jävla tragiskt....en Speaker som vill vara hejarklacksledare, en musiksnubbe som vill vara Discjockey.....va fan, släng in PomPom-flickor på läktarna, Ice-girls på isen och sen kan dom ju ta tillbaka Trollet så vi inte har bara en UTAN TVÅ MASKOTAR...!!!!

Helvete vad less jag blir på det här jävla spektaklet...nästa gång någon säger att det var dålig stämning en match så ska jag ge dom Peas e-postadress, det borde väl vara det högsta hönset som vill förvandla hockeyupplevelsen till nåt som ska tilltala alla men FRAMFÖRALLT den oinvigde ska det smöras för...och hur gör man det, jo man förvandlar denna HOCKEYarena till ett jävla DISCO.... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Är väl exakt det du skriver här uppe som är på väg att hända. Tyvärr.

Inte ofta jag håller med dig, men satan vad jag höll på brinna av idag. +1 på ditt inlägg.

STOPPA POPCORNMENTALITETEN FÖR HELVETE.
Charter Division
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Musiken i arenan

Post by Talbot25 »

Drog papperspåsen över huvudet då jag hörde att ni blev avbrutna av en gammal disco-dänga :/ Vem är det som är DJ och vad har han för diagnos?
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Musiken i arenan

Post by Bobby »

Nu varvar dom ju med ett antal DJ,s och vi har påtalat en JÄVLA massa gånger att dom INTE ska spela musik hela jävla tiden. Men tydligen så är det någon flatpalt högre upp som inte kan ge ut order!
FAR ÅT HELVETE!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Musiken i arenan

Post by Melon »

Det är inte speciellt mycket jag gillar med Stockholsklackarna, men just så här efter denna match känner jag att vi borde (NÄSTA SÄSONG, inte nu när vi är i SM-final) markera genom att vara knäpp-jävla-tysta under en HEL SATANS MATCH, och så får den där dumjäveln försöka elda på publiken med sina Disco-jinglar...om inte annat så för att få igång nån jävla dialog om vad vi vill ha för upplevelse när vi går på Hockey i den här stan, vill folk bara sitta med armarna i kors och svära åt dom eldsjälar som GER TAMEJFAN ALLT på läktaren utan att få minsta gehör från sittplats eller från snåljävlarna som letet sig till Västra och som INTE TILLFÖR ETT SATANS SKIT utom att få folk så tysta som möjligt...!!!!

Och detsamma gäller musik-MONGOT som verkar se det som sin största bedrift i livet när han lyckas tysta ner en euforisk Hockeyhall...blir dom inte tysta direkt, ja men DÅÅÅÅ ÄR DET JU BARA ATT HÖJA VOLYMEN ETT PAR DECIBELL verkar ju puckot tänka...!!!!

Den här frågan har lyfts FLERA SATANS GÅNGER här på NP, där folk sagt: NÅNTING MÅSTE GÖRAS...vill eller kan inte AIK, robban eller Pea ta itu med problemet så kanske en eller ett par klacklösa matcher nästa år kan hjälpa till att lysa upp problemet...för jag kan säga det igen...NÅT MÅSTE GÖRAS!!!!!!
Last edited by Melon on 14 Apr 2012, 20:49, edited 1 time in total.
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Musiken i arenan

Post by svartgulsubkultur »

Noll jävla spelsinne på den fd linjedomaren i dj-båset som inte fattar/bryr sig när vi i slutet av andra pausen skaffar oss hävstångseffekt via ett brandtal och "Hej här är vi!" med ett femjävla tryck i.

Vill han döda stämningen eller är han bara dum i huvudet?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Musiken i arenan

Post by robzon »

Var inte han som spelade idag men visst är det ett problem. Dom har order att inte spela om klacken sjunger.(eller är pa väg att starta en ramsa) men jag vill / kan inte sitta där och vakta under matchen
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Musiken i arenan

Post by svartgulsubkultur »

robzon wrote:Var inte han som spelade idag men visst är det ett problem. Dom har order att inte spela om klacken sjunger.(eller är pa väg att starta en ramsa) men jag vill / kan inte sitta där och vakta under matchen
Okej, sorry Emil L...
Självklart ska inte du Robzon eller nån annan behöva sitta där och bevaka jockeyn, man förutsätter ju att nån som fått det där jobbet har nog med känsla för att fatta när han ska ge fan i att spela musik.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Musiken i arenan

Post by Chippen »

Tycker det var riktigt kul att sitta i hallen innan match och höra att det var så pass stark stämma i hallen då Hymnen spelades upp.
Den verkar ju ha fastnat hos många iaf.

Men visst fan var det riktigt hög volym under introt överlag idag?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Musiken i arenan

Post by don_tomassso »

Hoppas den som sitter där i båset på tisdag.Har lite vett i skallen o inte spelar nån musik alls.Räcker i period pauserna.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Musiken i arenan

Post by Foppas skridskocoach »

don_tomassso wrote:Hoppas den som sitter där i båset på tisdag.Har lite vett i skallen o inte spelar nån musik alls.Räcker i period pauserna.
+2.

Helt obegripligt att man kör musik överhuvudtaget när stämningen är på topp och klacken lever om. Eller har man något avtal med nåt skivbolag om att lira en viss mängd låtar under en match???
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Musiken i arenan

Post by Wolfman »

Det hetsades ju rejält på ståplats i lördags i periodpausen mellan andra och tredje, vilket utmynnade i en mäktig "Hej här är vi!" minuterna innan spelarna åkt in, men dessvärre dränktes den då DJ:en valde att spela "Guldet ska hem"-låten...

Senaste matchen visade definitivt dålig känsla från DJ:ens sida. Jag tycker det brukar vara helt ok balans ändå...
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Musiken i arenan

Post by Skidrow »

Jo DJ verkar inte sitta i hallen utan någon anannstans så han inte inser att han dragit upp volymen på tok för högt, trode det skulle börja falla delar av element och annat för oj så illa det lätt, sen ingen känsla för vad som ska spelas och när han ska hoppa över att spela.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Musiken i arenan

Post by fwd »

Är ju tydligen bestämt att det är totalt spelförbud i första perioden eftersom vi har grymt tryck då. Efter det är det "på känsla".
Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Musiken i arenan

Post by Bobby »

fwd wrote:Är ju tydligen bestämt att det är totalt spelförbud i första perioden eftersom vi har grymt tryck då. Efter det är det "på känsla".
Måntro om man skulle utöka förbudet så att det även innefattar period två och tre också.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Musiken i arenan

Post by Ante »

Va i helvete... Gary Glitter återigen... Och vid slutsignalen på en stor seger dessutom. Den här skiten måste bort!
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Musiken i arenan

Post by robzon »

Vad? Har ju bannlyst Glitter, är du säker?
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Musiken i arenan

Post by Erwynn »

robzon wrote:Vad? Har ju bannlyst Glitter, är du säker?
kördes igår efter slutsignal..
Hata allt.
Post Reply