Kvalserien 2012

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Kvalserien 2012

Post by anton95uppsala »

Liksom förra året startar jag denna tråd i alldeles för god tid, men eftersom att man i den här tråden även kan vilka lag som hamnar där och så vidare, tycker jag ändå att det är dags. Första matchen spelas om en dryg månad, närmare bestämt den 15:e mars. Dessutom spelas "förkvalserien" med lag 4-7 den 4:e till 12:e mars.

Så, frågan är alltså vilka lag som tar sig till kvalserien. Underifrån finns det ju potential i Örebro, som redan i praktiken säkrat sin kvalserieplats. Örebro känns helt klart som ett lag som faktiskt kan komma att bli ett rejält hot mot lagen ovanifrån, men mer om det senare. Vidare finns BIK Karlskoga, och även traditionella Leksand. Dessa klubbar har skapat en liten lucka ner till Västerås i tabellen, och just nu ser det faktiskt ut som att det blir dessa lag i Kvalserien.

Det finns alltså en fjärde plats att spela om. Lag 4-7 spelar en kvalserie till kvalserien om den sista platsen. Västerås känns ganska klara, medan det är tajt mellan Södertälje (70 p), Rögle (68 p), Malmö (68) och Oskarshamn (68) samt Mora (66). Tipset från min sida är att Västerås, Malmö, Södertälje och Rögle spelar i den serien.

Ovanifrån är Timrå redan klara för Kvalserien. Laget spelar helt uppgivet, och är helt enkelt för dåligt för Elitserien. Det intressanta är snarare vilket lag som hamnar i KS tillsammans med Timrå... Ett helt knippe med lag riskerar att få spela med nerverna utanpå kläderna i två veckor i mars. Underifrån sett, Linköping (59), Djurgården (62), Växjö (63), Modo (64) och, även Solna (66). Modo och låtsas-AIK känns är lag som känns ganska stabila, och jag tror att dessa klarar sig ifrån KS, om inget av dom total-misslyckas i slutet av serien. Så, Linköping, Djurgården eller Växjö? En väldigt svår fråga, men faktum är att jag tror att Djurgården till sist hamnar där. Vet inte riktigt varför, känns så bara. Skulle dock glädja mig väldigt mycket om LHC får lira KS istället. Köpelaget kan behöva svettas lite.

Jag vill inte tippa än, naturligtvis, lite svårt eftersom att vi inte vet vilka lag som spelar än, men redan nu tror jag att vi kommer få se Örebro i Elitserien nästa år. Timrå eller Örebro liksom. Känner på mig att Örebro vinner 4/5 matcher där. Timrå är så fruktansvärt dåligt så det är inte sant.

Nu vill jag höra: vad tror ni? Vilka lag hamnar i Kvalserien?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Kvalserien 2012

Post by Foppas skridskocoach »

Jag tror på följande lag:

Växjö
Timrå
Örebro
BIK Karlskoga
Leksand
Västerås

Växjö/Timrå klarar nytt kontrakt.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Kvalserien 2012

Post by smogz »

Ser gärna att Timrå blir kvar då jag vill kunna se AIK här i Sundsvall ibland. Tror det är oerhört viktigt att de får en bra start. Får de lite självförtroende så kan det gå. Men Örebro känns vassa även om de darrat lite på slutet. Vilka följer Timrå ner i kvalserien då. Jag hoppas Linköping, de får gärna åka ur för min del, har inga känslor alls för det laget och jag gillar inte att vara likgiltig inför något lagg. Hellre ett hatlag då. Å jag hatar Malmö mest.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Kvalserien 2012

Post by Jeloin »

Tror på

Timrå
Clubben

Örebro
Bofors
Västerås
Leksand

Örebro och LHC kommer gå upp
Framåt kamrater!
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Kvalserien 2012

Post by Chippen »

Hoppas på:
Timrå
Djurgården

Örebro
Bofors
Rögle
Västerås

Går upp: Timrå och Örebro

Tror dock:
Timrå
LHC

Örebro
Bofors
Leksand
Västerås

Går upp: LHC och Örebro
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Kvalserien 2012

Post by Markman »

Drömmen vore ju att se Gnaget få dyngstryk i KS och åka ut med buller och bång, men det lär väl inte hända annat än om Fasth blir skadad.. I övrigt är jag benägen att hålla med Chippen i hans "Tror dock:"-alternativ..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
ossian
Posts: 3706
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Kvalserien 2012

Post by ossian »

Gnaget spelar bra och kommer inte att lira KS, de verkar ha bra moral och go i laget. Det står mellan Växjö, Djurgården och Linköping. Jag tror det blir Djurgårn.

Från allsvenskan tror jag det blir

örebro
Bofors
Leksand
Malmö

Jag tror f-n inte att Timrå klarar sig kvar, då de har panik, inte betalar ut löner och verkar lida av allmänt dåligt självförtroende. Vem som hellst kan ta sig upp, skulle kunna tänka mig att Bofors skräller och tar klivet upp då de har en jäkla moral, bra försvarsspel och har en duktig målvakt.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2012

Post by anton95uppsala »

Intressant att höra vad alla tror. Det är som ossian säger inte alls otänkbart att Bofors skräller till ordentligt. Eftersom att de i princip saknar press på sig kan de ta steget upp. Vore sannerligen överraskande men inte alls omöjligt. Frågan är i sådana fall hur de klarar sig i Elitserien. Men det blir ju en senare fråga. Börjar tagga till nu inför slutspelet och kvalserien. Helt klart en av de bästa tiderna på året.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Kvalserien 2012

Post by Lidlund »

anton95uppsala wrote:Intressant att höra vad alla tror. Det är som ossian säger inte alls otänkbart att Bofors skräller till ordentligt.
Karlskoga :D
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2012

Post by anton95uppsala »

Lidlund wrote:
anton95uppsala wrote:Intressant att höra vad alla tror. Det är som ossian säger inte alls otänkbart att Bofors skräller till ordentligt.
Karlskoga :D
Ah, juste. :oops: Fel av mig där. :lol: :lol:
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Kvalserien 2012

Post by Rampa »

Kan väl knappast vara fel att benämna dem som Bofors, då de heter Bofors IK Karlskoga.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2012

Post by anton95uppsala »

Rampa wrote:Kan väl knappast vara fel att benämna dem som Bofors, då de heter Bofors IK Karlskoga.
Är det de som förkortningen står för? Aha.

Hur som helst kan nog laget från Karlskoga gå långt i kvalserien om de har lite tur med sig.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Kvalserien 2012

Post by Bilderberg »

Hoppas själv på Leksand. Örebro tror jag får svårare än Bofors, då Kvalseriematcher oftast vinns av lag med tätare defensiv.
Drömmen vore om Leksand gick upp på Linköpings bekostnad, med Timrå kvar givetvis!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Kvalserien 2012

Post by Jokard »

Tror på:

(Ett två tre!)* Linköping
Timrå
Örebro
Leksand
Västerås
Bofors

Där slutplaceringen blir:

1. Linköping
2. Västerås
3. Örebro
4. Timrå
5. Leksand
6. Bofors

*Internskämt.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2012

Post by anton95uppsala »

Timrå är ju förstår klara för KS. Ska dock bli intressant nu att se vem som hamnar 11. LHC eller DIF lär det bli.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Kvalserien 2012

Post by lazerkrobbe »

Tror att Bofors kan missa direktplatsen på bekostnad av Västerås. Malmö kniper 4:e platsen.
Så:
- Örebro
- Leksand
- Västerås
- Malmö
- Timrå
- ...hoppas Lindköping

Slut:
Lindköping /tyvärr...)
Malmö
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2012

Post by anton95uppsala »

lazerkrobbe wrote:Tror att Bofors kan missa direktplatsen på bekostnad av Västerås. Malmö kniper 4:e platsen.
Så:
- Örebro
- Leksand
- Västerås
- Malmö
- Timrå
- ...hoppas Lindköping

Slut:
Lindköping /tyvärr...)
Malmö
Oj! Du tror alltså att Malmö reser sig på det viset! Jag hoppas verkligen att du har fel! ;) Inte helt omöjligt dock, de har ju varit i formsvacka hela sässen så nån gång ska de väl resa sig, och i KS kan ju allt hända.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Kvalserien 2012

Post by lazerkrobbe »

anton95uppsala wrote:
lazerkrobbe wrote:Tror att Bofors kan missa direktplatsen på bekostnad av Västerås. Malmö kniper 4:e platsen.
Så:
- Örebro
- Leksand
- Västerås
- Malmö
- Timrå
- ...hoppas Lindköping

Slut:
Lindköping /tyvärr...)
Malmö
Oj! Du tror alltså att Malmö reser sig på det viset! Jag hoppas verkligen att du har fel! ;) Inte helt omöjligt dock, de har ju varit i formsvacka hela sässen så nån gång ska de väl resa sig, och i KS kan ju allt hända.
Hoppas också verkligen att jag har fel...men kvalar dom sig in till KS så blir dom riktigt farliga tror jag.
Och väl i ES...huvva, pengar lär ju inte saknas...
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Kvalserien 2012

Post by anton95uppsala »

lazerkrobbe wrote:
anton95uppsala wrote:
lazerkrobbe wrote:Tror att Bofors kan missa direktplatsen på bekostnad av Västerås. Malmö kniper 4:e platsen.
Så:
- Örebro
- Leksand
- Västerås
- Malmö
- Timrå
- ...hoppas Lindköping

Slut:
Lindköping /tyvärr...)
Malmö
Oj! Du tror alltså att Malmö reser sig på det viset! Jag hoppas verkligen att du har fel! ;) Inte helt omöjligt dock, de har ju varit i formsvacka hela sässen så nån gång ska de väl resa sig, och i KS kan ju allt hända.
Hoppas också verkligen att jag har fel...men kvalar dom sig in till KS så blir dom riktigt farliga tror jag.
Och väl i ES...huvva, pengar lär ju inte saknas...
Nej det är sant. Å andra sidan har de ju satsat på pengar flera år i Allsvenskan och misslyckats, så förhoppningsvis skulle de fallera även i Elitserien med en sådan satsning. Man kan ju hoppas i alla fall. :)
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Kvalserien 2012

Post by 374 »

Är nog ganska ensam om detta men skulle gärna se att Malmö går upp. Skulle vara bra för hockeyn i Sverige.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Kvalserien 2012

Post by Draper »

374 wrote:Är nog ganska ensam om detta men skulle gärna se att Malmö går upp. Skulle vara bra för hockeyn i Sverige.
Så länge det inte blir på bekostnad av ett Norrlands- eller stockholmslag så skriver jag under på det. Men Mif istället för LHC köper jag alla dagar i veckan.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Kvalserien 2012

Post by don_tomassso »

SÅ för tredje året i rad lär ett allsvenskt lag gå upp.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Kvalserien 2012

Post by Draper »

don_tomassso wrote:SÅ för tredje året i rad lär ett allsvenskt lag gå upp.
Inte för att Örebro har rosat marknaden på slutet precis.
Jag sticker ut hakan och säger att TIK hänger kvar. Man har ett nog bra lag för det och nu har man kunnat fokuserat på KS sen september (känns det som).

Vilket nu det andra ES-laget blir så tror jag att de kan få det tuffare, fast både DIF och LHC (som jag tror det kommer stå mellan) har betydligt bättre spelare än både Örebro och TIK och bör lyckas hänga kvar.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Kvalserien 2012

Post by Special Brew »

Jag tror att LHC gör Tik sällskap i kvalserien. Sedan tror jag att Örebro precis som Leksand tidigare år har haft för bekvämt de sista matcherna vilket inte är bra inför det viktiga. Jag tror LHC och Timrå behåller sina platser.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Kvalserien 2012

Post by Draper »

Eller förresten, om LHC har tänkt spela så här även i fortsättningen så är risken överhängade att det blir östgötaderbyn i HA nästa säsong (förutsatt av Vita Hästen går upp).
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Kvalserien 2012

Post by Special Brew »

Draper wrote:Eller förresten, om LHC har tänkt spela så här även i fortsättningen så är risken överhängade att det blir östgötaderbyn i HA nästa säsong (förutsatt av Vita Hästen går upp).
Det vore lite kul.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Kvalserien 2012

Post by Chippen »

Det är ju fan inte så konstigt att LHC spelar uselt när en spelare som Hävelid inte ens verkar vara lagkamrat till sina spelare, utan ska benämnas som assiterande :-)

"...sa assisterande lagkamraten Niclas Hävelid till Canal plus"

Förövrigt så är det något som inte riktigt står rätt i LHC heller, och mycket talar ju för att det inte bara är i spelet som de har problem utan även med varandra.
Jämtin och Figren verkar ju inte dra jämnt i denna match, men vem fan drar jämnt med Jämtin?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Kvalserien 2012

Post by Special Brew »

Kommer ihåg när mitt kära AIK gick upp i elitserien och vi mötte LHC i Cloetta Center. LHC vann med 4-0 och efter matchen kom en jävla stolle fram och förklarade för mig hur jävla dåliga Skellefteå var och att vi kommer att åka ur. Undrar hur han mår i dag?? :) LHC kan ta sitt storhetsvansinne med, flygbolag, hyreshus, europaliga för de "stora" klubbarna mm och stoppa upp i arslet. Jag kommer inte att sakna dom. Det finns dock en del vettiga fans som kanske är värda ett bättre öde. Men som sagt, de flesta behöver komma ner på jorden igen. Hoppas så in i satan att vi vinner på torsdag! ;)
jowa
Posts: 472
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Kvalserien 2012

Post by jowa »

Special Brew wrote:Kommer ihåg när mitt kära AIK gick upp i elitserien och vi mötte LHC i Cloetta Center. LHC vann med 4-0 och efter matchen kom en jävla stolle fram och förklarade för mig hur jävla dåliga Skellefteå var och att vi kommer att åka ur. Undrar hur han mår i dag?? :) LHC kan ta sitt storhetsvansinne med, flygbolag, hyreshus, europaliga för de "stora" klubbarna mm och stoppa upp i arslet. Jag kommer inte att sakna dom. Det finns dock en del vettiga fans som kanske är värda ett bättre öde. Men som sagt, de flesta behöver komma ner på jorden igen. Hoppas så in i satan att vi vinner på torsdag! ;)
hehe...

Linköping har annars blivit lite av ett favoritlag sen vi ha kickat ut dem 2 ggr i kvarten. Koskenkorvas avgörande lär väl inte försvinna från näthinnan förrän man blir senil, om ens då.
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Kvalserien 2012

Post by Special Brew »

jowa wrote:
Special Brew wrote:Kommer ihåg när mitt kära AIK gick upp i elitserien och vi mötte LHC i Cloetta Center. LHC vann med 4-0 och efter matchen kom en jävla stolle fram och förklarade för mig hur jävla dåliga Skellefteå var och att vi kommer att åka ur. Undrar hur han mår i dag?? :) LHC kan ta sitt storhetsvansinne med, flygbolag, hyreshus, europaliga för de "stora" klubbarna mm och stoppa upp i arslet. Jag kommer inte att sakna dom. Det finns dock en del vettiga fans som kanske är värda ett bättre öde. Men som sagt, de flesta behöver komma ner på jorden igen. Hoppas så in i satan att vi vinner på torsdag! ;)
hehe...

Linköping har annars blivit lite av ett favoritlag sen vi ha kickat ut dem 2 ggr i kvarten. Koskenkorvas avgörande lär väl inte försvinna från näthinnan förrän man blir senil, om ens då.
Min bästa hockeyupplevelse utan tvekan. Såg det på plats.
Locked