Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

Jag var också negativ till NHL-temat men av det lilla som genomfördes var det bara kisscam-grejen som var löjlig, nallekast och 3 stjärnor var roliga inslag
En tyst protest under hela matchen, en banderoll man lämnar kvar på plexit så att ordningsvakterna måste ta ned den samt ovillighet att samarbeta med dem som vill sjunga för laget... Klart det blir splittrat. Jag förstår fullt ut om AIK vill hitta på nya teman för att locka publik, vi i klacken är för dåliga för lyckas med det.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svea_man »

Tycker det håller på att bli jävligt löjligt med protester hit o dit jävla sandlåda!!
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by barrskog »

Ja dessa protester gör ju inte att läktarkulturens ställning stärks.Tror snarare det är negativt, som sagt under så känns det sandlådenivå när man protesterar mot kiss-cam och nallekastning. AIK blir knappast mer sugna på att föra dialog när man håller sig på den nivån.

Ordföranden i NP får väl boka in ett möte med ledningen för AIK. Ha en tänk och en strategi innan kring vad man vill få till stånd och hur man ska genomföra det. Presentera det för AIK på ett professionellt sätt. Det är så man skapar förändringar på högre ort ute i det verkliga livet - inte genom protester och banderoller.


Ps tror inte man kan förvänta sig att gemene man skiljer på CD och NP.
Flodgrodan
Posts: 11
Joined: 07 Aug 2012, 16:13

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Flodgrodan »

Om ett par av alla som har gångsavstånd till ladan faktiskt går dit istället för att sitta hemma på t.ex Kågevägen och se matchen på TV så hade de inte behövt hitta på jippon hit och dit för att försöka locka mer publik, det är inte precis som att föreningen gör detta för att jävlas... :?

Helt ärligt är jag osäker på om det varit utsålt någon gång under den här säsongen, någon som kan upplysa mig?
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Mot Frölunda hemma den 26/12 var det fullsatt
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

För en oinsatt, vad är CD? Hur många medlemmar? Är det en egen förening, är det en sammanslutning av personer inom NP eller vad är det?? Tifogruppen inom NP? Har den inget med NP att göra?

Jag trodde det var en del av NP som sysslade med resor och tifon, men tydligen är det en helt egen grupp som inte har alls med NP att göra om jag tolkar det jag läser i den här tråden rätt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lubbe »

smogz wrote:För en oinsatt, vad är CD? Hur många medlemmar? Är det en egen förening, är det en sammanslutning av personer inom NP eller vad är det?? Tifogruppen inom NP? Har den inget med NP att göra?

Jag trodde det var en del av NP som sysslade med resor och tifon, men tydligen är det en helt egen grupp som inte har alls med NP att göra om jag tolkar det jag läser i den här tråden rätt.
Är det dom här du tänker på? :)
IMAG0495b.jpg
IMAG0495b.jpg (102.02 KiB) Viewed 3928 times
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Dr. Gilbert »

VIsst är det Pelle som försöker flyga på bilden? :)
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svartgulsubkultur »

Tveklöst.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8485195.ab

Orsakar även detta böter för klubben eller blir det bara personligt?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Akerman2 »

Röstning till CMores hockeygala: http://www.hockeysverige.se/2014/03/10/ ... ckeygalan/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

Kanske smart satsa på vinst i CHL.

http://www.hockeysverige.se/2014/03/11/ ... um=twitter
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Då har man lyssnat på året Slutspelslåt.
Nja...kändes inte rätt måste jag säga.
Några kommer säkerligen gilla den, men jag tycker den var för tam.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by bsa »

Halvtaskig gam rock passar bättre, för de är ju hockey.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by freddus »

Finns den upplagd någonstans?
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lurch »

Menlös låt.... Västerbottensnytts sida ligger den på bl.a...
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Är ju så långt från att avspegla ett slutspel i musik som man kan komma.
Pea tänker bara med börsen i detta fall, ist för att tänka på sporten.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Skellefteå AIK i media

Post by don_tomassso »

Det lilla man hörde,via SVTs länk.Så är den ju gjord för allra minsta kidsen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by freddus »

Nä, det lilla jag hörde där så imponerade det inte riktigt. Fast jag tycker inte man ska vara allt för kritisk och bara tro att det rör sig om pengar heller. Man måste våga förnya sig och visst kändes det lite som att vi hört samma sak tidigare när det kom till de senaste låtarna? Så ser det iaf ut från min synvinkel, att de senare låtarna hamnat lite utanför rampljuset och på så sätt kan det här ge en nytändning. För jag anser inte att det här är något man ska sluta med utan som det ska spinnas vidare på, sen inte sagt att det ska vara David Lindgren nästa gång igen. Varför inte alternera eller gå tillbaka nästa gång för att sen ge Lindgren en ny chans gången därpå.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Är ju så långt från att avspegla ett slutspel i musik som man kan komma.
Pea tänker bara med börsen i detta fall, ist för att tänka på sporten.
En slutspelslåt har inget med sporten att göra..

Man behöver pengar för att vinna SM-guld.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by Larzon »

Lidlund wrote:
Chippen wrote:Är ju så långt från att avspegla ett slutspel i musik som man kan komma.
Pea tänker bara med börsen i detta fall, ist för att tänka på sporten.
En slutspelslåt har inget med sporten att göra..

Man behöver pengar för att vinna SM-guld.
Visst fan är det hockey det handlar om?

Börjar bli orolig..
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Pontusbackstrom »

Förstår att AIK väljer att göra en sån typ av låt, Är ju bara sånt som spelas på radion just nu.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Lidlund wrote: En slutspelslåt har inget med sporten att göra..

Man behöver pengar för att vinna SM-guld.
What?
Det är väl självklart att en Slutspelslåt ska ha med hockey att göra? Vad ska den annars göras för?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Skellefteå AIK i media

Post by BigGuyJohan »

som om den där skulle generera mer pengar än funky dans? hmmm... Fjantigare låt för man leta efter....
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Dr. Gilbert »

Är väl precis lika "fjantig" som Dan & doms men likförbannat diggar jag skiten efter några veckor.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

BigGuyJohan wrote:som om den där skulle generera mer pengar än funky dans? hmmm... Fjantigare låt för man leta efter....
Klart att den gör, bland de yngre.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
EuphoniC
Posts: 148
Joined: 16 Jun 2011, 08:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by EuphoniC »

Förjäkla dålig IMO :( fucka upp ett bra intro *CHECK*, fucka up en bra tradition av låtar *CHECK*
/Jonas
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Känns som vi hamnat på ett rejält sidospår om man tittar tillbaka lite i tiden. Fan, sångrösterna var väl inte så jävla bra men det var bra mycket mer känsla då.

http://youtu.be/0Dob2_ZRVoc" onclick="window.open(this.href);return false;
Hata allt.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Där var det äkta och känsla.
I årets låt är det mera pengar möjligt PR-värde för Lindgren. Ingen som helst själ för AIK
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Bobby »

Råder ingen tvekan om att den är kass. Men i vanlig ordning lär väl drevet som hyllar precis allt klubben gör dra igång när som helst. "Bakåtsträvare, vilka tror ni att ni är? det är ju bara en engångsgrej..."

*Från papas hela vägen till lets go aik woaao yeaah*
Dä ä bra Mikalsån!
Post Reply