Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Inte mycket till låt, introt är bra gjort men sen.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ossian »

Den här covern tippar jag är inspirationen.

https://www.youtube.com/watch?v=mPNtLZWE6AQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Samma tre accord.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Skellefteå AIK i media

Post by burk »

Inte alls i klass med tidigare låtar tycker då jag
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by 374 »

Skellefteå Kraft Arena byggs om.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... sin-arena/" onclick="window.open(this.href);return false;
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by dovienya »

Har NP varit med i snacket något?
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by schteffe »

Redan kända förändringar.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Jo, vi har varit med i diskussionerna och även tittat på beläggningen på Västra senaste åren. Det är (tyvärr) så att ståplats är det som fylls sist under en match.

Vi tappar en bit av ståplats, det kommer märkas när det är fullsatt och det är den dåliga biten med det. Positivt hoppas vi är att det blir en mycket tajtare läktare nu, och att det höjer stämningen och folks vilja att sjunga med. Kanterna är alltid svåra att få med och ännu svårare när det är 1,5 meter till närmsta granne.

Mest positivt med förändringen är att vi får en pub bakom Västra, där kommer ståplats att ha garanterad plats, dvs den kommer inte hyras ut. Det är inte kul att bli av med en bit av ståplats men puben tror vi kommer göra mycket för folks vilja att gå på matcherna.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
shaquille
Posts: 1977
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Vad blir publikkapaciteten ?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

5700 tror jag det blev sagt. (men dom får släppa in mer)
shaquille
Posts: 1977
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Blir en ny låt då 5700 å du :)
Jimmyfan_98
Posts: 7
Joined: 05 Sep 2015, 23:19

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Jimmyfan_98 »

eiderwall wrote:Är det bara jag som saknar passionen i Norrans bevakning av AIK? Bevakningen har urlakats det senaste året, och i år kommer knappt träningsrapporter. Undrar hur mycket Norrans nätupplaga skulle tappa utan sina hockeyklickare?
De tappar otroligt mycket på detta är min gissning. Träningsrapporterna är ju den största anledningen till att man kikar in där titt som tätt. Förbättringspotential helt klart!
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lubbe »

Just nu säljs Aftonbladets och Expressens hockeybilagor. Jag köpte bägge, men för er som bara tänker köp en kommer en liten Sverker-genomgång.
Bägge kostar 59:- och bägge är på 172 sidor.

-Expressen har 46 1/2 sidor reklam. Aftonbladet: 21 1/2 sidor reklam. Alltså, helt klart mycket mer redaktionellt material i AB.
-Bägge har som vanligt en avdelning för varje SHL-klubb. AB 7 sidor/SHL-klubb. Exp. 6 sidor/SHL-klubb. Bägge tidningarna har en stor intervju med Jimmie.
-AB har 19 sidor om allsvenskan. Expressen slösar bort 23 sidor till allsvenskan, 2 sidor till Riksserien, 3 till NHL, 1/2 sida till CHL. AB känns SHL-fokuserad, medan Expressen gör ett lågambitiöst försök till en bredare hockeybilaga men det är mycket tramsig utfyllnad. Exp. bränner också en sida på innehållsförteckning, vilket förvisso kan va bra för navigering, men det är väl också bara en av deras utfyllnadstricks. Tror dock allsvenska fans föredrar Expressen som ger en sida åt varje allsvensk klubb. AB lite magrare på den fronten med bara en halvsida lagguide åt varje allsvensk klubb.
-AB har en extraartikel om Skellefteå, utöver det som finns vid lagguiden. "Receptet bakom Skellefteås succébygge" (3 sidor). Expressen har ingen extraartikel om Skellefteå.
-AB har Jimmie på omslaget vilket gör att hela bilagan gör sig extra bra som inredningsdetalj. Jimmie syns förvisso på Expressens omslag också men där står han snett bakom Malmös keeper som av nån märklig anledning frontar framsidan. Som om Alsenfeldt skulle vara en av SHLs största stjärnor. Han är ju inte ens nära. Abomination.
-Lagguiderna är väl rätt likvärdiga. Kanske är det mest dem man kikar på, sen när man läst artiklarna.

Skönt Jimmiecitat: "Kostym har man bara på Guldfesten". En spelare från varje klubb ombads av AB att bli fotade i kostym. Det gick inte Jimmie med på...

Jag tror ni som läst detta förstår vilken av bilagorna jag rekommenderar.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by jokarfo »

Instämmer i Lubbes förtäckta rekommendation här ovan även om det till Expressens försvar ska sägas att deras frågor till supporterklubbarna ger ett litet plus i kanten.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
burgundy
Posts: 84
Joined: 21 Jun 2011, 23:01

Re: Skellefteå AIK i media

Post by burgundy »

Hör visserligen inte hemma här men apropå ombyggnad av SkeKraft. Finns det inte möjlighet att skapa två rader till och få riktig sargkontakt á la NHL och dessutom få tillbaka några av de platser som verkar försvinna när ståplats minskas. Det kan väl inte vara tänkt att vi minskar platserna för att få till beläggningsstatistiken...
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Två rader till? Man sitter ju nästan under isen på rad 1 som det är nu
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
burgundy
Posts: 84
Joined: 21 Jun 2011, 23:01

Re: Skellefteå AIK i media

Post by burgundy »

Trollet wrote:Två rader till? Man sitter ju nästan under isen på rad 1 som det är nu
Under..... Nä men vänta nu. En till då... Eller låt folk stå även om man kan bryta näsan om man blir för nyfiken och kommer för nära plexit
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lubbe »

burgundy wrote:
Trollet wrote:Två rader till? Man sitter ju nästan under isen på rad 1 som det är nu
Under..... Nä men vänta nu. En till då... Eller låt folk stå även om man kan bryta näsan om man blir för nyfiken och kommer för nära plexit
Det skulle kunna funka om man delade ut periskop till nedersta raden.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

Var det inte tal om att det faktiskt var möjligt att sänka isen
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

smogz wrote:Var det inte tal om att det faktiskt var möjligt att sänka isen
Bara 2dm om jag minns rätt.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
mrlim
Posts: 77
Joined: 09 Apr 2012, 23:17

Re: Skellefteå AIK i media

Post by mrlim »

http://www.hockeysverige.se/2015/09/16/ ... brottsman/
Isabel Boltenstern wrote: Mycket av tron på Skellefteå ligger i att Jimmie Ericsson är tillbaka efter en säsong i KHL och att det ska innebära ett uppsving igen.
Hyfsat höga förväntningar när man ska få ett "uppsving igen" ifrån överlägsen serievinst och 5e SM-finalen i rad. :D
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by mellan 3 & 20 tecken »

http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybl ... t-problem/" onclick="window.open(this.href);return false;
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Skellefteå AIK i media

Post by don_tomassso »

Förbannat pinsamt era jävla soffliggare.
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Scandic24 »

http://norran.se/hockeybloggen/manga-to ... iar-454005" onclick="window.open(this.href);return false;

Kommentaren från signaturen Ray-Ray är inne på rätt spår. Den tid då det räckte med bara hockeyn finns inte längre, det är naivt att tro något annat. Konkurrensen om publiken är stenhård och jag tycker nog att klubben glömt bort sina kunder en aning under den grymma hockeyresa som klubben varit inne i sedan återkomsten. Årskortsinnehavarna har tagits för givna, man får in runt 2 600 årskort varje säsong och tycks vara nöjda med det... "Enligt plan" var det nån som sa. I mina ögon är det stagnation, inte utveckling.
Man måste hitta nya sätt att göra upplevelsen på plats BÄTTRE än TV-tittandet och man måste se över HELA upplevelsen, från resan till arenan till då man åker därifrån; Tillgänglighet - både till och inne i arenan, utbud, periodpauserna, lojalitetsprogram, information under match mm. Hockeyn är ju redan perfekt!
Sen tycker jag att man ska sluta gnälla på "soffsupportrarna". De är inte orsaken, de är resultatet!
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

don_tomassso wrote:
Förbannat pinsamt era jävla soffliggare.
För att inte tala om ståplats, snåla jävlar, stå där och skrika, när man kan betala mycket mer pengar till klubben och sitta ner och hålla käften ;)

För övrigt håller jag med Scandic, det måste vara värt att gå. Kommer det bara 3500 på matchen är det bara 3500 som tycker det är värt pengarna. Det måste mer till än bara hockeyn som helt tydligt är tillräckligt bra. Även om jag tycker att hockeyn är bra så tycker jag AIK spelat en tråkigare hockey de två senaste säsongerna plus troligen denna. Älskade när de satte press med två spelare alltid, vann puckar och bet sig fast och var extremt aggressiva även i egen zon. Önskar de gick tillbaka åt det hållet.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by don_tomassso »

smogz wrote:
don_tomassso wrote:
Förbannat pinsamt era jävla soffliggare.
För att inte tala om ståplats, snåla jävlar, stå där och skrika, när man kan betala mycket mer pengar till klubben och sitta ner och hålla käften ;)

För övrigt håller jag med Scandic, det måste vara värt att gå. Kommer det bara 3500 på matchen är det bara 3500 som tycker det är värt pengarna. Det måste mer till än bara hockeyn som helt tydligt är tillräckligt bra. Även om jag tycker att hockeyn är bra så tycker jag AIK spelat en tråkigare hockey de två senaste säsongerna plus troligen denna. Älskade när de satte press med två spelare alltid, vann puckar och bet sig fast och var extremt aggressiva även i egen zon. Önskar de gick tillbaka åt det hållet.
Inga hardcore hockey fans hör jag.Se AIK räcker gott för mig.Allt annat e onödigt.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Jmaarklund »

Älskar man AIK så är man där oavsett vad som sker i pauserna, före match m.m. Allt annat än laget är en "bonus" sen betyder inte det att AIK inte borde jobba för att göra upplevelsen bättre. Men det tycker jag de börjat göra nu också

De som sitter hemma i soffan och skyller på att det är AIK:s fel att de inte är på matcherna kanske ska ta och fundera om de verkligen älskar sitt lag?

Sen så verkar det ju vara lätt o komma i finalerna fast det inte skiljer sig alltför mycket från seriematcherna om man tänker på intro och pausunderhållning etc.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

Som sagt, ätt det inte värt det för mer än 3500 så är produkten för dålig.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Skellefteå AIK i media

Post by don_tomassso »

smogz wrote:Som sagt, ätt det inte värt det för mer än 3500 så är produkten för dålig.
Alltså är AIK för dåliga då?
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Sv: Skellefteå AIK i media

Post by Scandic24 »

don_tomassso wrote: Se AIK räcker gott för mig.Allt annat e onödigt.
Om ändå alla var som du, don_tomassso. ;)
Post Reply