Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Foppas skridskocoach

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Foppas skridskocoach »

Empress wrote: 04 Nov 2025, 13:30 https://www.norran.se/podd/artikel/hats ... g/lwom5pyj

Jag tycker Norran själv är med på en clicbait och hets mot Jani. Vadå "hatstorm". Säg att det är ett 20-tal nätriddare som spyr galla över Lampinen.
98 pct av fansen har möjligen åsikter att han hittils inte håller, men å andra sidan gör han så gott han kan.
Tror inte det är någon allmän hatstorm.
Inte för att ursäkta eventuella övertramp, men ribban för vad som anses vara ”hat” är både sjukt godtycklig och alldeles för lågt satt. Folk måste få ventilera sin frustration oavsett om det gäller idrottsprestationer, politiska beslut eller vad det än må vara.

När det gäller Lampinen så har i alla fall jag inte sett några mer allvarliga kommentarer än att han varit ”värdelös”, dvs den typen av kommentar som det går tretton på dussinet av när en elitidrottare underpresterar.
Tigerränderna går aldrig ur.
tazman

Post by tazman »

Foppas skridskocoach wrote: 04 Nov 2025, 14:49
Empress wrote: 04 Nov 2025, 13:30 https://www.norran.se/podd/artikel/hats ... g/lwom5pyj

Jag tycker Norran själv är med på en clicbait och hets mot Jani. Vadå "hatstorm". Säg att det är ett 20-tal nätriddare som spyr galla över Lampinen.
98 pct av fansen har möjligen åsikter att han hittils inte håller, men å andra sidan gör han så gott han kan.
Tror inte det är någon allmän hatstorm.
Inte för att ursäkta eventuella övertramp, men ribban för vad som anses vara ”hat” är både sjukt godtycklig och alldeles för lågt satt. Folk måste få ventilera sin frustration oavsett om det gäller idrottsprestationer, politiska beslut eller vad det än må vara.

När det gäller Lampinen så har i alla fall jag inte sett några mer allvarliga kommentarer än att han varit ”värdelös”, dvs den typen av kommentar som det går tretton på dussinet av när en elitidrottare underpresterar.
Om du lyssnar på podden så framkommer det att också skrivs en hel del inlägg som inte läggs ut, pågrund av att de är så grova och hatiska. Sånt är såklart aldrig OK, folk borde borde utgå ifrån att om jag skulle kunna ställa säga detta till honom face-face annars så ska jag heller inte skriva det.

Så har det varit i AIK-lägret under en lång tid, varje år behövs det finnas två-tre hatobjekt som gör precis absolut allting fel. Om exempelvis Voullet gjort den felpassningen som Lindberg gjorde strax före Brynäs tredje mål så hade han blivit totalsågad.

Eftersom det var vår #24 så gick detta mer eller mindre obemärkt förbi.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen

Post by Chippen »

tazman wrote: 04 Nov 2025, 13:50 Samtidigt var det Laz missade markeringen vid deras 2-2 mål igår, om Johnson eller Voullet gjort den missen så hade många på forumet blivit galna.
JJ och Voullet har så många missade markeringar, så det tror jag knappast 😀

Är mest nyfiken på vad som egentligen krävs av Laz för att få spela, speciellt då man ser hur det går i stå för Voullet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen

Post by Chippen »

Knut wrote: 04 Nov 2025, 14:42
Chippen wrote: 04 Nov 2025, 13:18 Behandlingen av JJ? Han har inte presterat bra, och faktiskt ser ju Mango bättre ut nu än med brorsan. Så begriper inte riktigt vad det är för konstigt.
De borde tagit upp behandlingen av Laz ist.
Har du lyssnat på avsnittet? Det är ingen som argumenterar för att JJ förtjänar att spela längre upp.
Men ska AIK ha chans på guld behöver man ha en producerande JJ. Men du kanske har andra idéer på hur vi ska lyckas med det?
Jag har inte lyssnat på avsnittet men läst Grahn krönika. Det räcker för mig, och med JJ i den omgivning han är så får vi 4 kedjor som kan producera.

Stjernborg fick mera fart på Mango och JJ gör sin kedja bättre oxå. Att han sedan får mindre istid i 5vs5 är en bieffekt av förändringen för honom men positiv effekt för truppen.
Bättre med fyra kedjor som är producerande, i olika grader, är tre.

Jag anser inte alls att JJ är någon nyckel till Guld. Den nyckel finns på målvaktsidan och i Ogges händer.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
tazman

Post by tazman »

Chippen//

Rekommenderar dig att lyssna på avsnittet.

Allt gott!
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Frantisek Pospisil

Post by Frantisek Pospisil »

Tycker man gör bra i podden som fortsätter rota i Dahlgrengate. Kan känna att jävet blir lite åt det hållet att det kittlar. Nu om jag inte minns det fel så var Tindra sent ute på marknaden, men med tanke på allt svammel om "Bygdens Lag" och hur man promotar det i ett försök att få 20 extra Boliden och Norsjöbor på deras kvällar så hamnar ju detta direkt i focus.
Vad alla glömmer är det faktum att sportchefen Dahlgren skrev kontrakt med Laura Lerchova. En ytterst begränsad Tjeckisk spelare som dessutom i den "inre" kretsen varit känd för att ha ett åtminstone 2 år gammalt diskbråkk. Förhållandet till en i laget låter jag sväva i hela jävmolnet.
Känner lite att jag ställer mig lite frågande till skötseln av damlaget, för det är ju inga småpengar det handlar om, även om sponsringen sägs vara satt sedan länge.
nr86

Post by nr86 »

Valter imponerar i småkronorna.
Tror stenhårt på honom

https://hockeynews.se/nyheter/de-stack- ... vara-given
Empress

Post by Empress »

nr86 wrote: 09 Nov 2025, 15:07 Valter imponerar i småkronorna.
Tror stenhårt på honom

https://hockeynews.se/nyheter/de-stack- ... vara-given
Valter har en slags gåva att trots sin storlek alltid komma ut med pucken under kontroll vid sargerna och har kanske bästa speluppfattningen och passningspelet i hela laget.
Topp 5 for sure.
medli

Post by medli »

Strauss var med på länk i dagens hockeymorgon med ett rätt intressant samtal angående hur han trivs i Skellefteå, nerver och mycket annat.

ante08

Post by ante08 »

Eva Berg. Vilken fantastik krigare hon är.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... than-pudas
Special Brew

Post by Special Brew »

Kämpa på Eva!
jowa

Post by jowa »

För att inte tala om vilken medmänniska Pudas verkar vara. Man blir glad av att se sådant där och jag hoppas verkligen hon inte sett sin sista match.
jowa

Post by jowa »

medli wrote: 21 Nov 2025, 10:53 Strauss var med på länk i dagens hockeymorgon med ett rätt intressant samtal angående hur han trivs i Skellefteå, nerver och mycket annat.

Tack för den! Mycket intressant.
Ultron

Post by Ultron »

Det är med stor sorg som Skellefteå AIK nås av beskedet att Eva Berg har gått bort efter en tids sjukdom. Eva arbetade som läktarvärd i Skellefteå Kraft Arena under många år och bar alltid med sig en stor kärlek till hockeyn och till vår förening.

Inför torsdagens match kommer vi att tända ett ljus och hänga upp en ros vid bortastå – den plats där Eva troget arbetade under våra hemmamatcher. Våra tankar går till Evas anhöriga
Vila i frid, Eva. Man minns alla svartgula hjärtan, spelare likväl som supportrar/anhöriga.
nr86

Post by nr86 »

I senaste Sanny/Svensson snackas det en hel del om att vi är det lag som får flest 2or med oss hittills. Vi har haft 80 st och Frölunda som leder serien 49 st. Lite anmärkningsvärt tycker jag. Puck innehav borde spela roll kan man tycka och vi är ju ett lag som har mycket puck men det är ju även Frölunda tänker jag. Hoppas inte domarna börjar tänka i banorna att de förfördelar oss och slutar ta visningar...
Knut

Post by Knut »

nr86 wrote: 01 Dec 2025, 09:42 I senaste Sanny/Svensson snackas det en hel del om att vi är det lag som får flest 2or med oss hittills. Vi har haft 80 st och Frölunda som leder serien 49 st. Lite anmärkningsvärt tycker jag. Puck innehav borde spela roll kan man tycka och vi är ju ett lag som har mycket puck men det är ju även Frölunda tänker jag. Hoppas inte domarna börjar tänka i banorna att de förfördelar oss och slutar ta visningar...
För litet underlag. Kollar man totalt över dom fem senaste säsongerna (för lagen som spelat samtliga) får man följande lista:

Frölunda: 747
Luleå: 745
Skellefteå: 735
Färjestad: 711
Rögle: 711
Växjö: 679
Linköping: 654
Leksand: 635
Örebro: 634
Malmö: 618

Faktiskt sjukt pinsamt att Sanny och Svensson så enkelt går på frölundas PR-spin. Snacka om att bli lurade!
I’ve had a lot of worries in my life, most of which never happened.
ossian

Post by ossian »

Ser att insamlingen till att alla ska få gå i skolan drog in 240 lax. Fint gjort!

Ska vi inte starta en insamling för HV71, så att de kravlar sig över kvalstrecket? Till en mental coach för dem, nyförvärv?
ante08

Post by ante08 »

Det här kan bli riktigt bra tror jag.
https://www.skellefteaaik.se/article/hz ... n5bi1/view
Empress

Post by Empress »

Vad kul det vore läsa en intervju med Hakola gjord av någon från NP!
trionic

Post by trionic »

Empress wrote: 08 Dec 2025, 18:55 Vad kul det vore läsa en intervju med Hakola gjord av någon från NP!
Verkligen!
https://parmikaelsson.blogspot.com/?m=1
Hänger du här i krokarna?
tazman

Post by tazman »

Empress wrote: 08 Dec 2025, 18:55 Vad kul det vore läsa en intervju med Hakola gjord av någon från NP!
Detta borde vara något som Norran ska klara av.

Lyssnade förresten på deras senaste podd, ingen av de tre som pratade valde Strauss Mann som säsongens värvning.

Dessa siffror har Mann hittills:
22 1.53 .931 9 17-4-0

Påbygger min tes att målvakter sällan får de stora rubriken och ytterst sällan är det dom som framhävs när laget vunnit matcher.
krysset

Post by krysset »

Tycker att Arvid förstör hela podden. Han är den minst kunnige. Erik och Robin borde köra podden själva.
karlikagh

Post by karlikagh »

https://www.skellefteaaik.se/article/qz ... n5bi1/view

Hjältematchen införs, ett nytt koncept då klubben vid utvalda matcher kommer hylla spelare, ledare och lag som betytt extra för föreningen.
Första hjältematchen kommer spelas hemma mot Timrå den 29 januari och i ett specialställ som framtagits till denna match.

Vad tycker ni?
Är själv positiv om det inte blir urvattnat snabbt och man lägger in flera hjältematcher per säsong med diverse specialställ. Lagd på en veckodags match så kanske kan hjälpa till att boosta publiksiffran lite. Sen är matchtröjan som är framtagen till denna match ruskigt tråkig i mitt tycke.
Erwynn

Post by Erwynn »

Nej den var helt fruktansvärd faktiskt. Ser mer ut som en billig träningströja kidsen får på hockeyskolan och kommer i vit, svart, blå & röd grundfärg. Man kan tycka BU eller BÄ om ex. "Skellefteå Hockey" men vilket ställ man har att jobba med där om man hade tagit fram ett koncept för spelarna där man anammar hela stället från damask, byxa & tröja till hjälm https://stimar.se/wp-content/uploads/20 ... 987-88.jpg
Hata allt.
Knut

Post by Knut »

Positiv till konceptet, men håller med om att tröjan är sjukt tråkig. Hade ju varit ypperligt tillfälle att ta fram retrotröjor! Eller varför inte inspireras av NHLs reverse retro?
I’ve had a lot of worries in my life, most of which never happened.
Empress

Post by Empress »

msoe

Post by msoe »

Empress wrote: 11 Dec 2025, 19:55 https://www.skellefteaaik.se/article/j4 ... n5bi1/view

Tack för allt!
Tyvärr väntat. Sjukt trist slut på en mycket fin karriär!
tazman

Post by tazman »

En av våra egna, Gurra har förmodligen haft den mest brokiga karriärer av samtliga våra spelare under modern tid. Han har ett psyke som är helt otroligt och har verkligen fått kämpa i motvind under en lång tid.

En stor eloge till honom och vi hoppas nog alla att NP firar av honom ordentligt när möjligheten finns, det är han värd.
lappri

Post by lappri »

Nå djävulskt tråkigt att skadorna fick sätta stopp för honom. Tack för de du skänkt oss supportrar, tack för dig & ditt hjärta som blöder svart å gult, Gurra!
Tompa

Post by Tompa »

https://hockeynews.se/nyheter/inga-fors ... c-minst-pp

Vilket jävla skitsnack. Antydningar om att AIK filmar och fuskar, allt för att få fördelar i ett kommande slutspel.
Nu måste AIK:s ledning slå tillbaka innan det bli en sanning.
Winning isn't everything, it's the only thing
Post Reply