Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
micktålbot
Posts: 543
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Skellefteå AIK i media

Post by micktålbot »

Tror inte de flesta AIK supportrar i dagsläget ens vet vad ett forum är. Sociala medier har dödat forumet lika rejält som Internet dödat tidningsmarknaden. Den lilla majoritet som läser på NP har knappast någon större påverkan på den stora massan. Jag tror vi behöver ett par ångestfyllda kvalseriefadäser och perioder med svarta rubriker i media. I dagsläget väntar de flesta bara på nästa finalserie, och inte ens det räcker. Final match #3 börjas det. Vad var det danskjäveln sa i Riket, man måste ta det onda med det goda? Om det bara är gräddtärta varje år slutar många bry sig. Vi är Sveriges hockeys rikemansbarn och den som har det lätt brukar inte uppskatta vad den har.
Torsgatan
Posts: 971
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

micktålbot wrote:Tror inte de flesta AIK supportrar i dagsläget ens vet vad ett forum är. Sociala medier har dödat forumet lika rejält som Internet dödat tidningsmarknaden. Den lilla majoritet som läser på NP har knappast någon större påverkan på den stora massan. Jag tror vi behöver ett par ångestfyllda kvalseriefadäser och perioder med svarta rubriker i media. I dagsläget väntar de flesta bara på nästa finalserie, och inte ens det räcker. Final match #3 börjas det. Vad var det danskjäveln sa i Riket, man måste ta det onda med det goda? Om det bara är gräddtärta varje år slutar många bry sig. Vi är Sveriges hockeys rikemansbarn och den som har det lätt brukar inte uppskatta vad den har.
+1
User avatar
kopitar
Posts: 2576
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kopitar »

micktålbot wrote: 01 Oct 2023, 22:33 Tror inte de flesta AIK supportrar i dagsläget ens vet vad ett forum är. Sociala medier har dödat forumet lika rejält som Internet dödat tidningsmarknaden. Den lilla majoritet som läser på NP har knappast någon större påverkan på den stora massan. Jag tror vi behöver ett par ångestfyllda kvalseriefadäser och perioder med svarta rubriker i media. I dagsläget väntar de flesta bara på nästa finalserie, och inte ens det räcker. Final match #3 börjas det. Vad var det danskjäveln sa i Riket, man måste ta det onda med det goda? Om det bara är gräddtärta varje år slutar många bry sig. Vi är Sveriges hockeys rikemansbarn och den som har det lätt brukar inte uppskatta vad den har.
Bra skrivet! Saken är den att hockeyn har blivit tråkigare punkt slut. Det är noll absolut noll känslor, man kan nästan tro att hela ligan går på något neråttjack. Vilka profiler finns i ligan i år? Vart är en spelare som till exempel Joel, jimmie, jämtin, kåberg, ledin, tollefesen eller Lee goren. Förut visste man att när man möter hv71 eller fbk det kommer bli stökigt mycket känslor och skriverier. Spelare nu vågar inte ens yttra sig, för då blir dom avstängda 4 matcher. Jag håller med Wikegård. Vart är alla känslor? Just nu är det som att ta en tablett Sertralin och bara "vara" . Jag förstår varför folk sitter vi tvn och ser matcherna. Nära till toan, kylen och sen får du så mycket mer via tvn. Du betalar inte 90kr + för en Mariestad i guldbaren.


VART FAN ÄR KÄNSLORNA?!?!??!?!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

tazman wrote: 01 Oct 2023, 21:03 Vad ska vi göra åt den dalande publiksiffran?

Till en början borde AIK, North Power och Norran sättas sig ner tillsammans och diskutera vad detta beror på. Det borde vara tämligen enkelt för Norran och AIK att gå ut och fråga Marklunds samt Lundmarks varför de har slutat gå på hockey.

Därefter är dags att skapa ett åtgärdsprogram och använda digital media och annat på ett progressivt och kundfokuserat sätt.

Ingen kan väl vara nöjd med detta? Kan inte Norran börja med att agera och ställa tydligare och konstruktiva frågor till ledningen?
Tyvärr är det där inget särskilt bra sätt, det där med att enkätfråga folk. Det finns en hel del som pekar på att många inte svarar ärligt på såna frågor, utan istället skyller på faktorer som parkering, ont om tid, dyra biljetter osv. Svaret är tyvärr oftast snarare att man inte är tillräckligt intresserad (längre), och det är naturligtvis i sig nånting att ta tag i.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

och det beror på att det är urvattnat, alla går till slutspel, väldigt lite spelar roll.

För oss härinne är hockey inte underhållning, det är en tävling. En sport. Något man försöker vinna. Till varje pris. Med känslor. Att vilja sopa banan med en jävla motståndare. Att förnedras, och ta revansch. Att krossa och håna.

Tills vi (AIK) har ett kval eller riktig kris, eller en förening som helt ändrar attityd, kommer det vara blahablaha...
SHL kommer inte ändras. Jimmie måste in i föreningen. Det behövs en vinnarskalle som ruskar om uppåt och nedåt.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
p-play
Posts: 6791
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Med tanke på allt från hur man bygger evenemang (marknadsföring, upplevelse etc.) till Agostinoaffären och att klubbar som Luleå och Färjestad lyckas så pass mycket bättre med att attrahera publik (från att tidigare ha haft samma problem) så är det ganska klart att problemet inte sitter utanför väggarna utan innanför.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Balotelli »

p-play wrote: 02 Oct 2023, 13:16 Med tanke på allt från hur man bygger evenemang (marknadsföring, upplevelse etc.) till Agostinoaffären och att klubbar som Luleå och Färjestad lyckas så pass mycket bättre med att attrahera publik (från att tidigare ha haft samma problem) så är det ganska klart att problemet inte sitter utanför väggarna utan innanför.
Exakt så
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

p-play wrote: 02 Oct 2023, 13:16 Med tanke på allt från hur man bygger evenemang (marknadsföring, upplevelse etc.) till Agostinoaffären och att klubbar som Luleå och Färjestad lyckas så pass mycket bättre med att attrahera publik (från att tidigare ha haft samma problem) så är det ganska klart att problemet inte sitter utanför väggarna utan innanför.
Medhåll även här.
Frantisek Pospisil
Posts: 1414
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

Lägg därtill prishöjningarna.
Allt i kioskerna har blivit dyrare.
Ett glas vin höjt med 25%
Öl ungefär samma.
Restaurangens priser är numera så utflippade att till och med företagen torde fundera om andra alternativ.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Foppas skridskocoach »

Men är det så mycket dyrare hos oss än hos Luleå exempelvis (genuin fråga, jag har ingen aning)?

Jag tänker att det är en kombination av yttre och inre faktorer. Det är ju bara att gå till en själv. Visst tusan var man sjukt mycket mer taggad under SM-slutspelen 2009-14 än vad man är nu? Eller för den delen under kvalserieåren. Här är problemet det att vi i någon mening har nått vår slutdestination och en mättnad uppstår, medan ett lag som Luleå har en supporterskara som inte upplevt någon större framgång (damhockey och Champions League får ursäkta) på snart tre decennium. De är på väg någonstans, vi kämpar för att stå kvar. Vägen är allt, målet är inget eller hur man nu brukar säga.

Samtidigt går det såklart att göra ett och annat för att på marginalen få dit fler åskådare, men jag undrar hur många extra åskådare ett bra intro, eller billigare öl skulle medföra. Antalet är säkert inte 0, men jag tvivlar på att vi pratar mer än 40-50 extra åskådare per match.
Tigerränderna går aldrig ur.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Antos »

Frantisek Pospisil wrote: 02 Oct 2023, 14:24 Lägg därtill prishöjningarna.
Allt i kioskerna har blivit dyrare.
Ett glas vin höjt med 25%
Öl ungefär samma.
Restaurangens priser är numera så utflippade att till och med företagen torde fundera om andra alternativ.
vad tycker du är vettiga priser i en restaurang då? Men 499 :- för en 3 rättersmeny tycker då jag är ganska prisvärt.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

https://www.zmarta.se/tips-rad/nyheter/ ... ast-hockey Sprang på denna angående (lite i alla fall) ämnet ni pratar om nu. Biljettpriser är svårt att jämföra men lite anmärkningsvärt ändå att vi har nästan dyrast ståplatskort av alla (sen finns det rabatter om man köper i tid osv). Ölen verkar ganska samma överallt men håller med att det börjar svida att betala 90kr för en bira (85 för en 33:a kruso är nästan ett värre exempel docl). 75:- hade känts betydligt bättre inombords.
Hata allt.
Frantisek Pospisil
Posts: 1414
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

Antos wrote: 02 Oct 2023, 15:17
Frantisek Pospisil wrote: 02 Oct 2023, 14:24 Lägg därtill prishöjningarna.
Allt i kioskerna har blivit dyrare.
Ett glas vin höjt med 25%
Öl ungefär samma.
Restaurangens priser är numera så utflippade att till och med företagen torde fundera om andra alternativ.
vad tycker du är vettiga priser i en restaurang då? Men 499 :- för en 3 rättersmeny tycker då jag är ganska prisvärt.
Ja, nu är jag pensionär, så allt i mina ögon är dyrt.
Men visst, 499:- + lite dricka = 750 spänn kanske är OK i dina ögon/plånbok?
Var vad jag förstår 16 bokade gäster mot Timrå. Kanske fler än jag som tycker det barkat åt helvette.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Antos »

Frantisek Pospisil wrote: 02 Oct 2023, 15:53
Antos wrote: 02 Oct 2023, 15:17
Frantisek Pospisil wrote: 02 Oct 2023, 14:24 Lägg därtill prishöjningarna.
Allt i kioskerna har blivit dyrare.
Ett glas vin höjt med 25%
Öl ungefär samma.
Restaurangens priser är numera så utflippade att till och med företagen torde fundera om andra alternativ.
vad tycker du är vettiga priser i en restaurang då? Men 499 :- för en 3 rättersmeny tycker då jag är ganska prisvärt.
Ja, nu är jag pensionär, så allt i mina ögon är dyrt.
Men visst, 499:- + lite dricka = 750 spänn kanske är OK i dina ögon/plånbok?
Var vad jag förstår 16 bokade gäster mot Timrå. Kanske fler än jag som tycker det barkat åt helvette.
beror ju hur ofta man ska gå, men 1-2 gånger på en säsong tycker inte jag det är så farligt, sen beror det ju på kvaliten på maten också. Är det bra mat har jag inga problem att betala för det.
Men ska man gå ofta så ja då blir det dyrt, man kanske ska köra en billigare buffé varitant på vardagarna och sen köra en 3 rätters på lördagsmatcherna. Vet inte vad dom tog tidigare när man körde buffé?
Frantisek Pospisil
Posts: 1414
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

Antos wrote: 02 Oct 2023, 16:00
Frantisek Pospisil wrote: 02 Oct 2023, 15:53
Antos wrote: 02 Oct 2023, 15:17
Frantisek Pospisil wrote: 02 Oct 2023, 14:24 Lägg därtill prishöjningarna.
Allt i kioskerna har blivit dyrare.
Ett glas vin höjt med 25%
Öl ungefär samma.
Restaurangens priser är numera så utflippade att till och med företagen torde fundera om andra alternativ.
vad tycker du är vettiga priser i en restaurang då? Men 499 :- för en 3 rättersmeny tycker då jag är ganska prisvärt.
Ja, nu är jag pensionär, så allt i mina ögon är dyrt.
Men visst, 499:- + lite dricka = 750 spänn kanske är OK i dina ögon/plånbok?
Var vad jag förstår 16 bokade gäster mot Timrå. Kanske fler än jag som tycker det barkat åt helvette.
beror ju hur ofta man ska gå, men 1-2 gånger på en säsong tycker inte jag det är så farligt, sen beror det ju på kvaliten på maten också. Är det bra mat har jag inga problem att betala för det.
Men ska man gå ofta så ja då blir det dyrt, man kanske ska köra en billigare buffé varitant på vardagarna och sen köra en 3 rätters på lördagsmatcherna. Vet inte vad dom tog tidigare när man körde buffé?
Inte jag heller men nog tror jag dom höjt med åtminstone en hundralapp.
Tänker inte gräla om detta pris nu när jag upptäcker att Folkan tar 299 för hockeypytt utan dricka.
HOCKEYPYTT!!!!!!
p-play
Posts: 6791
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

En professionell inom det här området hade segmenterat marknaden för alla potentiella besökare för att försöka förstå vad som är viktigt för respektive kundgrupp (om jag kommer ihåg rätt så var det exakt det som Färjestads nytillträdde VD gjorde då han kom från SAS) och sedan rikta kommunikation och erbjudanden. Att dela ut en enkät till besökare är inte rätt metod då som påpekats alla kommer att hävda att biljettpriserna är för höga för vem vill inte betala mindre för biljetterna eller för den delen ha enklare parkering? Jag antar att det är just detta som de har gjort och föranlett dem till att köra utdelning av gratisbiljetter till vissa utvalda matcher vilket bara förvärrat situationen något som en professionell direkt hade kunnat förutse. Redan i detta forum inser man att vad som är viktigt för en, är helt oviktigt för någon annan. Jag har inga problem med att gå 10 minuter till arenan från en parkeringsplats långt därifrån eller svaga intron. Däremot bryr jag mig om allt som har med hockey att göra från lagsammansättning till hur det ser ut på isen, samt att jag kan se matchen på ett någorlunda bra och bekvämt sätt vilket nu inte är möjligt då man måste ställa sig upp i varje avbrott och släppa förbi åskådare som springer till och från sin plats. Det är extremt irriterande när man blivit äldre och förstör upplevelsen. Det är inte så när man t ex ser matcher i Globen eller på Hovet. Faktum är att ståplats är bekvämare och ger en bättre helhetsupplevelse än att behöva ägna sig åt bensträck 15 gånger per period ofta efter att domaren släppt pucken och man missar matchsekvenser av alla som skall förbi och skymmer. Man undrar ju om de ansvariga verkligen vet hur det är att vara besökare på arenan.
Last edited by p-play on 02 Oct 2023, 23:53, edited 3 times in total.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Keckas Corner....Ger det något ebb i kassan. Inget emot Kecka personligen men tillför han något drar han in sin egen lön?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Frantisek Pospisil wrote: 02 Oct 2023, 16:07
Antos wrote: 02 Oct 2023, 16:00
Frantisek Pospisil wrote: 02 Oct 2023, 15:53
Antos wrote: 02 Oct 2023, 15:17
Frantisek Pospisil wrote: 02 Oct 2023, 14:24 Lägg därtill prishöjningarna.
Allt i kioskerna har blivit dyrare.
Ett glas vin höjt med 25%
Öl ungefär samma.
Restaurangens priser är numera så utflippade att till och med företagen torde fundera om andra alternativ.
vad tycker du är vettiga priser i en restaurang då? Men 499 :- för en 3 rättersmeny tycker då jag är ganska prisvärt.
Ja, nu är jag pensionär, så allt i mina ögon är dyrt.
Men visst, 499:- + lite dricka = 750 spänn kanske är OK i dina ögon/plånbok?
Var vad jag förstår 16 bokade gäster mot Timrå. Kanske fler än jag som tycker det barkat åt helvette.
beror ju hur ofta man ska gå, men 1-2 gånger på en säsong tycker inte jag det är så farligt, sen beror det ju på kvaliten på maten också. Är det bra mat har jag inga problem att betala för det.
Men ska man gå ofta så ja då blir det dyrt, man kanske ska köra en billigare buffé varitant på vardagarna och sen köra en 3 rätters på lördagsmatcherna. Vet inte vad dom tog tidigare när man körde buffé?
Inte jag heller men nog tror jag dom höjt med åtminstone en hundralapp.
Tänker inte gräla om detta pris nu när jag upptäcker att Folkan tar 299 för hockeypytt utan dricka.
HOCKEYPYTT!!!!!!
249, men det är illa nog. Vi jobbar på det med Folkan.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

Frantisek Pospisil wrote:
Antos wrote: 02 Oct 2023, 15:17
Frantisek Pospisil wrote: 02 Oct 2023, 14:24 Lägg därtill prishöjningarna.
Allt i kioskerna har blivit dyrare.
Ett glas vin höjt med 25%
Öl ungefär samma.
Restaurangens priser är numera så utflippade att till och med företagen torde fundera om andra alternativ.
vad tycker du är vettiga priser i en restaurang då? Men 499 :- för en 3 rättersmeny tycker då jag är ganska prisvärt.
Ja, nu är jag pensionär, så allt i mina ögon är dyrt.
Men visst, 499:- + lite dricka = 750 spänn kanske är OK i dina ögon/plånbok?
Var vad jag förstår 16 bokade gäster mot Timrå. Kanske fler än jag som tycker det barkat åt helvette.
Kan inte vara många dock som har tid/prioriterar att käka innan 19-matcherna.

Tänker mer än vad jag borde på eventuella förändringar som skulle potentiellt kunna öka tillströmningen av publik och upplevelsen på arenan.

Matcharrangemanget måste bli bättre. Man bommar repriser som borde vevas om och igen, klämmer in de där 50/50 bilderna med reklam i tid och otid så man knappt ser vad jumbon visar etc. Allt detta bidrar till en negativ upplevelse på plats och skapar incitament till att hellre se matchen från soffan. Introt behöver ej talas mer om.

Sittplatserna på östra sidan (A&L) gapar ofta tomma och bidrar mest till en tragisk stämning. Här bör man utreda möjligheter att förändra läktaren/delar av den till restaurangplatser istället. Byt sida på sportbaren och kioskerna. Bygg en ”hylla” ovanför läktaren med servering och möjlighet att på läktaren käka samtidigt som matchen pågår eller ta en bira. Perfekt att köra enklare buffé på vardagar. Flytta fokuset på familjeplatser till den misslyckade E(?)-läktaren man byggde på kortsidan/kurvan vid västra och H för att skapa en mer visuellt välfylld sida av arenan.

Utred även hur västra kan byggas om/ut för att stärka akustiken och skapa en tightare känsla. Som det är nu med ingångar ovanför läktaren hela vägen försvinner både människor som stannar längst upp och ljudkulissen ebbar ut helt då den inte upplevs studsa utåt/framåt. Bortastå har 10x bättre akustikmässiga förutsättningar. Man har pelare mitt i läktaren som skapar ”sektioner” där de som inte ställer sig i ”mittendelen” nästan hamnar utanför klacken och står istället som fågelholkar.

Guldbaren har jag nämnt tidigare. Usel bar. Öppna en avsatt bar för säsongare ex. Där man kapar priserna några procent och minskar köandet för att öka incitamenten till årskort ex.

Bonusprogram om du ”rekryterar” vänner att köpa säsongskort.

Bla bla otroligt mycket text som kanske inte är givande men behövde pysa ut lite tankar som ligger top of mind. Kräver såklart att man lägger både tid och pengar man kanske inte har i överflöd just nu (iaf ej det sista) men något måste ske och en ny, tydligare, publikmässig riktning måste pekas ut.
Hata allt.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Erwynn wrote: 02 Oct 2023, 21:44 Kan inte vara många dock som har tid/prioriterar att käka innan 19-matcherna.

Tänker mer än vad jag borde på eventuella förändringar som skulle potentiellt kunna öka tillströmningen av publik och upplevelsen på arenan.

Matcharrangemanget måste bli bättre. Man bommar repriser som borde vevas om och igen, klämmer in de där 50/50 bilderna med reklam i tid och otid så man knappt ser vad jumbon visar etc. Allt detta bidrar till en negativ upplevelse på plats och skapar incitament till att hellre se matchen från soffan. Introt behöver ej talas mer om.

Sittplatserna på östra sidan (A&L) gapar ofta tomma och bidrar mest till en tragisk stämning. Här bör man utreda möjligheter att förändra läktaren/delar av den till restaurangplatser istället. Byt sida på sportbaren och kioskerna. Bygg en ”hylla” ovanför läktaren med servering och möjlighet att på läktaren käka samtidigt som matchen pågår eller ta en bira. Perfekt att köra enklare buffé på vardagar. Flytta fokuset på familjeplatser till den misslyckade E(?)-läktaren man byggde på kortsidan/kurvan vid västra och H för att skapa en mer visuellt välfylld sida av arenan.

Utred även hur västra kan byggas om/ut för att stärka akustiken och skapa en tightare känsla. Som det är nu med ingångar ovanför läktaren hela vägen försvinner både människor som stannar längst upp och ljudkulissen ebbar ut helt då den inte upplevs studsa utåt/framåt. Bortastå har 10x bättre akustikmässiga förutsättningar. Man har pelare mitt i läktaren som skapar ”sektioner” där de som inte ställer sig i ”mittendelen” nästan hamnar utanför klacken och står istället som fågelholkar.

Guldbaren har jag nämnt tidigare. Usel bar. Öppna en avsatt bar för säsongare ex. Där man kapar priserna några procent och minskar köandet för att öka incitamenten till årskort ex.

Bonusprogram om du ”rekryterar” vänner att köpa säsongskort.

Bla bla otroligt mycket text som kanske inte är givande men behövde pysa ut lite tankar som ligger top of mind. Kräver såklart att man lägger både tid och pengar man kanske inte har i överflöd just nu (iaf ej det sista) men något måste ske och en ny, tydligare, publikmässig riktning måste pekas ut.
Vettigt, mycket vettig!
Skulle vilja lägga till en sak man kan göra med årskort.

Sy in årskortet i en speciell framtagen tröja, som är istället för plastkortet. Kanske lite, men det skulle ge ett mervärde i att köpa årskort iaf. Du får mera AIK på läktaren.
Skulle mest troligt bli fiasko, men man testar något iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10058
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

De som köper årskort ska få känna sig lite extra omhändertagna. Lite mer förmåner. Precis som ni skriver. Tror också att ett riktigt bra intro lockar folk, i alla fall till en början, och med lite flyt kanske dom fortsätter att gå. Kommer ihåg när Luleå fick sin nya uppdaterade ljudanläggning och i tro, då gick folk extra bara för att uppleva det.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Talbot25 »

Trollet wrote: 02 Oct 2023, 17:55
Frantisek Pospisil wrote: 02 Oct 2023, 16:07
Antos wrote: 02 Oct 2023, 16:00
Frantisek Pospisil wrote: 02 Oct 2023, 15:53
Antos wrote: 02 Oct 2023, 15:17

vad tycker du är vettiga priser i en restaurang då? Men 499 :- för en 3 rättersmeny tycker då jag är ganska prisvärt.
Ja, nu är jag pensionär, så allt i mina ögon är dyrt.
Men visst, 499:- + lite dricka = 750 spänn kanske är OK i dina ögon/plånbok?
Var vad jag förstår 16 bokade gäster mot Timrå. Kanske fler än jag som tycker det barkat åt helvette.
beror ju hur ofta man ska gå, men 1-2 gånger på en säsong tycker inte jag det är så farligt, sen beror det ju på kvaliten på maten också. Är det bra mat har jag inga problem att betala för det.
Men ska man gå ofta så ja då blir det dyrt, man kanske ska köra en billigare buffé varitant på vardagarna och sen köra en 3 rätters på lördagsmatcherna. Vet inte vad dom tog tidigare när man körde buffé?
Inte jag heller men nog tror jag dom höjt med åtminstone en hundralapp.
Tänker inte gräla om detta pris nu när jag upptäcker att Folkan tar 299 för hockeypytt utan dricka.
HOCKEYPYTT!!!!!!
249, men det är illa nog. Vi jobbar på det med Folkan.
Hur reagerade de äldre gardet som trodde att det fortfarande kostade 89 kr? Många som vände i dörren? Pytten ska ju bara fungera som en restriktionsrätt för att få kränga öl. Även om de så sänker till halva priset så ligger de fortfarande för högt. Kocken måste ha fått storhetsvansinne 249 kr för stekta rester. Fulciterar Karl Gerhard det man tjänar in på gungorna (ölen) är vad man förlorat på karusellen (pytten)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Foppas skridskocoach »

De borde ju för tusan skänka bort pytten till alla som köper minst två öl…
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tazman »

Vettiga tankar och åsikter.

Problemet som jag anser är att AIK (och Norran) inte kan förmedla vad som görs, varför intervjuas inte Billing, Forsell eller någon annan som har mandat att svara på vad som sker bakom kulisserna?

Måste även tillägga att "inför-match rapporten" från Skellefteå AIK är bland det mest tröttsamma jag har läst. En trött intervju med någon i tränarstaben eller spelare som hostar fram ett antal floskler om hur vi vill spela. Finns inget vettigt med en sådan artikel om skribenten inte väljer att växla upp ett antal hack.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Antos »

tazman wrote: 04 Oct 2023, 08:21 Vettiga tankar och åsikter.

Problemet som jag anser är att AIK (och Norran) inte kan förmedla vad som görs, varför intervjuas inte Billing, Forsell eller någon annan som har mandat att svara på vad som sker bakom kulisserna?

Måste även tillägga att "inför-match rapporten" från Skellefteå AIK är bland det mest tröttsamma jag har läst. En trött intervju med någon i tränarstaben eller spelare som hostar fram ett antal floskler om hur vi vill spela. Finns inget vettigt med en sådan artikel om skribenten inte väljer att växla upp ett antal hack.
Visst har Aik 2st som är anställda på media sidan, dom har ju chansen att äga så mycket själva av vad som kommer ut. Intervju med Robban om varför spelet hackar, intervju med Forsell om spelarläget osv. Robban var ju med i Aftonbladet, varför kan man inte få läsa/höra sånt från antingen Aiks sida eller Norrans.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Dom är nog ganska bakbundna och måste förmodligen tala om innan för ex Billing om vad de tänkt göra och vilka frågor.
Om de gör intervjuer vi vill ha så blir de väl uppsagda.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Balotelli »

krysset wrote: 04 Oct 2023, 09:38 Dom är nog ganska bakbundna och måste förmodligen tala om innan för ex Billing om vad de tänkt göra och vilka frågor.
Om de gör intervjuer vi vill ha så blir de väl uppsagda.
Precis. det är störande att känslan är att norran går AIKS ärenden mer än något annat och granskningen kring klubben är till att börja med rätt liten men också väldigt okritisk ? Borde finnas ett intresse från både AIK och Norran på att det blir mer och med ingående rapportering.
Det är något kring klubben som känns ruttet
Antos
Posts: 288
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Antos »

Balotelli wrote: 04 Oct 2023, 10:30
krysset wrote: 04 Oct 2023, 09:38 Dom är nog ganska bakbundna och måste förmodligen tala om innan för ex Billing om vad de tänkt göra och vilka frågor.
Om de gör intervjuer vi vill ha så blir de väl uppsagda.
Precis. det är störande att känslan är att norran går AIKS ärenden mer än något annat och granskningen kring klubben är till att börja med rätt liten men också väldigt okritisk ? Borde finnas ett intresse från både AIK och Norran på att det blir mer och med ingående rapportering.
Det är något kring klubben som känns ruttet
Sen känns ju inte Forsell så öppen heller, förstår att Norran inte ringer till han om han ändå bara kör inga kommentarer på dom flesta frågorna. Ta en sån som Nubben i Timrå eller Thomas Johansson i Leksand dom är ju väldigt öppna och bjuder ju på väldigt mycket kring deras klubbar.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tazman »

Balotelli wrote: 04 Oct 2023, 10:30
krysset wrote: 04 Oct 2023, 09:38 Dom är nog ganska bakbundna och måste förmodligen tala om innan för ex Billing om vad de tänkt göra och vilka frågor.
Om de gör intervjuer vi vill ha så blir de väl uppsagda.
Precis. det är störande att känslan är att norran går AIKS ärenden mer än något annat och granskningen kring klubben är till att börja med rätt liten men också väldigt okritisk ? Borde finnas ett intresse från både AIK och Norran på att det blir mer och med ingående rapportering.
Det är något kring klubben som känns ruttet
Helt enig, det tydliggjordes framförallt i Norrans hockeypodd. Forsell har varit med, Åsa Andersson likaså, det fanns alla möjligheter i värden att ställa rättvisa, tydliggörande frågor kring vad som sker runt klubben. Savonen och Marklund valde istället att stryka medhårs och skapa en trevlig stämning.

Är det någon som är inne på Skellefteå AIKS hemsida någon gång?


Jag går ibland in innan match för kolla laget, annars ser jag ingen som helst anledning att vara där.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Balotelli »

Mhm. jag som många andra känner ju en oerhörd frustration då vi supporters får 0 insyn i saker och ting. Det är en skyddad verkstad och klubben hade nog vunnit massor på att vara mer transparenta. Dels mot oss medlemmar men också i media. Skapa en hype förfan
Post Reply