Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
StigVig
Posts: 1576
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by StigVig »

Ber så mycket om ursäkt för länken angående ett revisionföretags genomgång av SHL's lags ekonomi säsongen 2015-2016. Jag lovar att sluta upp med att lägga upp sådana här länkar
Krossa Skiten!!!!!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by snorhyveln »

AIK möter pressen imorgon fredag kl. 10:00
Spännande värre.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

snorhyveln wrote:AIK möter pressen imorgon fredag kl. 10:00
Spännande värre.
Gissar att det är damhockey satsning.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

shaquille wrote:
snorhyveln wrote:AIK möter pressen imorgon fredag kl. 10:00
Spännande värre.
Gissar att det är damhockey satsning.
Då spyr jag! Vill inte att en enda krona går till ett damlag som drar Max 100 åskådare till matcherna!
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Special Brew wrote:
shaquille wrote:
snorhyveln wrote:AIK möter pressen imorgon fredag kl. 10:00
Spännande värre.
Gissar att det är damhockey satsning.
Då spyr jag! Vill inte att en enda krona går till ett damlag som drar Max 100 åskådare till matcherna!
Matcherna kommer ju dra ca 1000 pers med tanke på intresset på sociala medier etc runt att AIK ska ha Damlag, för jsg utgår från att de som är positiva kommer gå på matcherna
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nishog04 »

Chippen wrote:Matcherna kommer ju dra ca 1000 pers med tanke på intresset på sociala medier etc runt att AIK ska ha Damlag, för jsg utgår från att de som är positiva kommer gå på matcherna
Då snackar vi MINST 1000 personer per match.

Jag vill understryka att jag inte har någonting emot ett damlag i sig (jag kommer troligtvis aldrig se en match live dock). Men jag tycker det är absurt att tro att Skellefteå AIK kommer skapa en hype större än allting annat på jorden, när Clemensnäs så sent som i vintras var tvungna att lägga ner sin verksamhet p.g.a ointresse från spelarhåll.

Ska AIK ta över MoDo:s damlag då? Bygdens lag, alltså...
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Det sägs ju att AIK har Damlag kommer spelarna hem. Tror inte att de som spelar SDHL går ner i Div1 om vi nu ska starta upp igen från grunden.

Har inte heller något emot en Damsatsning. Det jag vänder mug mot är Häxjakten på AIK måste för att andra har etc.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Vitberget
Posts: 170
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Vitberget »

Jaha, det var frågan om damlag tydligen.

http://norran.se/sport/skelleftea-aik/j ... ens-793276" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

"Startar upp ett lag till nästa säsong. Ingen organisation klar. Vet inte hur mycket spelare som finns heller."

Känns som rätt ände att börja i. Framförallt med tanke på att Clemens la ner pga spelarbrist
Hata allt.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

"Har en utmaning i isytor, men det tar man inte idag. Damhockeyn ska ha en del i AIK."

Känns lite... crowns?
Nåväl. Det blir väl bra, kapital finns ju och uppenbarligen intresset också med tanke på allt som skrivs på Norran, Facebook etc.
Hata allt.
User avatar
Vitberget
Posts: 170
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Vitberget »

Skellefteå AIK Hockey inleder en långsiktig satsning på ett damlag. Den kommer att bedrivas i samarbete med Clemensnäs HC och innebär bland annat att Skellefteå AIK tar ansvaret för representationslaget.

http://www.skellefteaaik.se/artikel/ghy ... tar-damlag" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
StigVig
Posts: 1576
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Skellefteå AIK i media

Post by StigVig »

Bra jobbat AIK
Krossa Skiten!!!!!
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Erwynn wrote:"Har en utmaning i isytor, men det tar man inte idag. Damhockeyn ska ha en del i AIK."

Känns lite... crowns?
Nåväl. Det blir väl bra, kapital finns ju och uppenbarligen intresset också med tanke på allt som skrivs på Norran, Facebook etc.
Lär väl bli runt 1000 pers på läktaren minst? Inte illa för att vara i Div 1
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svea_man »

jippi
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

Mitt stöd har dom inte. Starta, kälkhockeylag, blindhockeylag och dövhockeylag också då. Finns massor med grupper vi fortfarande lämnat utanför.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by freddus »

Blir kul för norran när dom kan skriva "Ny spelare klar för AIK" ett klick senare har man blivit lurad.
Inget fel med satsningen i sig. Självklart ska det få finnas om spelarna och behovet finns... Fanns inte för mindre än ett år sedan, så vi får se hur det ska sluta.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Jmaarklund »

freddus wrote:Blir kul för norran när dom kan skriva "Ny spelare klar för AIK" ett klick senare har man blivit lurad.
Inget fel med satsningen i sig. Självklart ska det få finnas om spelarna och behovet finns... Fanns inte för mindre än ett år sedan, så vi får se hur det ska sluta.
På vilket sätt har du då blivit lurad?
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by snorhyveln »

Förstår inte avogheten mot damer som vill spela hockey som finns på detta forum.
Finansieringen är ju redan klar och drabbar inte herrlaget ett dyft. Dom får fortsätta ha sina löner på 3hundra i månaden.
Tjejerna däremot får möjligheten till proffs som håller i grundträning, läs Thomson, medicinskt team, en organisation som fixar det mesta utan att dom själva ska behöva oroa sig om dom ska behöva skjuta till för nästa bussresa. Kanske måhända behöver man inte ens springa på stan och köpa sin egen klubba?
Allt detta vill uppenbarligen de flesta på detta forum förvägra tjejerna som gillar att spela hockey istället för att klä sig i rosa och hoppa med skridskorna.
För mig är det obegripligt att dissa detta faktum, för nu är det ett faktum, vare sig ni vill det eller inte.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Foppas skridskocoach »

Jag kan inte tala för någon annan än mig själv, men jag har inte det minsta emot att kvinnor spelar hockey. Det jag känner mig skeptisk till är dels idén om att herrverksamheten indirekt bör finansiera den och dels kravet som tycks finnas på att den förening som har ett herrlag med nödvändighet också måste ha ett damlag. Man ser inga sådana krav på exempelvis Segeltorp som länge haft ett topplag inom damhockeyn men saknat representationslag för herrar (för att ta ett banalt exempel).

Jag har mycket svårt för de (och de är sannolikt många) som högljutt krävt att AIK ska ha ett damlag men som nu inte kommer att lägga vare sig en spänn av sina egna pengar eller en minut av sin egen tid på att åka och se laget spela. Man vill att det ska finnas ett lag, men man tycker att det är någon annans ansvar att fixa det. Den inställningen summerar många av de saker som jag i en vidare bemärkelse tycker är fel med vårt samhälle. Man ställer gärna upp och protesterar, gnäller, lajkar och delar artiklar, men när det väl kommer till kritan och de fina drömmarna ska realiseras då låtsas man som att det regnar och överlåter ansvaret på någon annan. Det är främst detta jag stör mig på.

Självfallet ska tjejer få spela hockey och jag är den förste att skriva under på att flckor och pojkar bör ha samma möjligheter att bedriva ungdomsidrott. Men här talar vi om elitidrott för vuxna människor. Om ingen är intresserad (se intresset för Clemensnäs satsning) förstår jag faktiskt inte varför det är ett problem att verksamheten inte bedrivs. Eller är det bara en principsak?
Tigerränderna går aldrig ur.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Citat från presskonferensen.

"Självklart har vi kollat på hur mycket det kostar att driva ett damlag. Men det är svårt att säga siffror. Men kanske kring en halv miljon."

"Vi har som ambition att som Skellefteå AIK att skjuta till pengar och det ska finnas inom vår budget. Skellefteå Kraft och Boliden har tidigt hoppat på tåget också, säger Pea."

"Ambitionen är att vi ska berika varandra. Men det finns ett antal utmaningar"

"Det här är en winwin-situation. Ett stort slag för hockeyn"

Med andra ord så består finansieringen huvudsakligen av att Skellefteå AIK skjuter till pengar. Sponsorerna kommer inte att stå för hela kostnaden. Med tanke på kommentaren ovan så vet man inte vad det kommer att kosta , men låt säga då att det det första året faktiskt kommer att kosta en halv miljon och sponsorerna lägger upp 100' var. Okej, det är 300' som måste tas från herrtruppen och det är överkomligt, men vad händer när laget går upp i högsta serien och kostnaderna ligger på miljonbelopp? Jag har inget emot damhockey, utan tycker bara inte att en elithockeysatsning för damer skall ske på bekostnad av herrlagets verksamhet. Peas floskler passar för övrigt bättre i Dilbert än i en hockeyklubb.
Last edited by p-play on 31 Mar 2017, 12:27, edited 1 time in total.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by svea_man »

Jag har inget imot att flickor spelar hockey.

Hade bara hoppats på nå roligare nyheter när AIK kalar till pressträff.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Skellefteå AIK i media

Post by bruno »

p-play wrote:Citat från presskonferensen.

"Självklart har vi kollat på hur mycket det kostar att driva ett damlag. Men det är svårt att säga siffror. Men kanske kring en halv miljon."

"Vi har som ambition att som Skellefteå AIK att skjuta till pengar och det ska finnas inom vår budget. Skellefteå Kraft och Boliden har tidigt hoppat på tåget också, säger Pea."

"Ambitionen är att vi ska berika varandra. Men det finns ett antal utmaningar"

"Det här är en winwin-situation. Ett stort slag för hockeyn"

Med andra ord så består finansieringen huvudsakligen av att Skellefteå AIK skjuter till pengar. Sponsorerna kommer inte att stå för hela kostnaden. Med tanke på kommentaren ovan så vet man inte vad det kommer att kosta , men låt säga då att det det första året faktiskt kommer att kosta en halv miljon och sponsorerna lägger upp 100' var. Okej, det är 300' som måste tas från herrtruppen och det är överkomligt, men vad händer när laget går upp i högsta serien och kostnaderna ligger på miljonbelopp? Jag har inget emot damhockey, utan tycker bara inte att en elithockeysatsning för damer skall ske på bekostnad av herrlagets verksamhet. Peas floskler passar för övrigt bättre i Dilbert än i en hockeyklubb.
Är det inte redan några 100K som lades till CHC:s damverksamhet från AIK? Dvs. Det blir ingen skillnad.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Foppas skridskocoach »

Pea säger ju uttryckligen att han inte vet vad det kommer att kosta.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

freddus wrote:Blir kul för norran när dom kan skriva "Ny spelare klar för AIK" ett klick senare har man blivit lurad.
Inget fel med satsningen i sig. Självklart ska det få finnas om spelarna och behovet finns... Fanns inte för mindre än ett år sedan, så vi får se hur det ska sluta.
...och där kom första rubriken som det du beskriver...
"Här är första nyförvärvet till AIK:s Damlag"
Visserligen är det en bild på Tindra oxå, men hur kan en spelare som redan finns i föreningen vara ett "nyförvärv"?

Nåja, det är kul för Damerna/tjejerna att de får spela hockey i Skellefteå oxå, men det är nu det är upp till bevis för alla som skrikit om detta under en längre tid på sociala medier etc.
Dels så ska alla som är positiva till det bevisa det genom att gå på matcherna och inte bara tycka att "äntligen gör Pea något bra". Det hjälper inte detta.
Dels ska de spelarna som finns ut i SDHL vända tillbaka nu när det finns ett lag i Skellefteå AIK att spela för, som de uttryckligen sagt att de önskar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by snorhyveln »

bruno wrote:
p-play wrote:Citat från presskonferensen.

"Självklart har vi kollat på hur mycket det kostar att driva ett damlag. Men det är svårt att säga siffror. Men kanske kring en halv miljon."

"Vi har som ambition att som Skellefteå AIK att skjuta till pengar och det ska finnas inom vår budget. Skellefteå Kraft och Boliden har tidigt hoppat på tåget också, säger Pea."

"Ambitionen är att vi ska berika varandra. Men det finns ett antal utmaningar"

"Det här är en winwin-situation. Ett stort slag för hockeyn"

Med andra ord så består finansieringen huvudsakligen av att Skellefteå AIK skjuter till pengar. Sponsorerna kommer inte att stå för hela kostnaden. Med tanke på kommentaren ovan så vet man inte vad det kommer att kosta , men låt säga då att det det första året faktiskt kommer att kosta en halv miljon och sponsorerna lägger upp 100' var. Okej, det är 300' som måste tas från herrtruppen och det är överkomligt, men vad händer när laget går upp i högsta serien och kostnaderna ligger på miljonbelopp? Jag har inget emot damhockey, utan tycker bara inte att en elithockeysatsning för damer skall ske på bekostnad av herrlagets verksamhet. Peas floskler passar för övrigt bättre i Dilbert än i en hockeyklubb.
Är det inte redan några 100K som lades till CHC:s damverksamhet från AIK? Dvs. Det blir ingen skillnad.
Mig veterligen var AIK:s allmosa på 50000/år, och känner man Clemens rätt så försvann säkert hälften ner i det svarta hålet.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by freddus »

Jmaarklund wrote:
freddus wrote:Blir kul för norran när dom kan skriva "Ny spelare klar för AIK" ett klick senare har man blivit lurad.
Inget fel med satsningen i sig. Självklart ska det få finnas om spelarna och behovet finns... Fanns inte för mindre än ett år sedan, så vi får se hur det ska sluta.
På vilket sätt har du då blivit lurad?
Clickbait.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Jmaarklund »

freddus wrote:
Jmaarklund wrote:
freddus wrote:Blir kul för norran när dom kan skriva "Ny spelare klar för AIK" ett klick senare har man blivit lurad.
Inget fel med satsningen i sig. Självklart ska det få finnas om spelarna och behovet finns... Fanns inte för mindre än ett år sedan, så vi får se hur det ska sluta.
På vilket sätt har du då blivit lurad?
Clickbait.
Då vet du inte vad en clickbait är..
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by freddus »

Jmaarklund wrote:
freddus wrote:
Jmaarklund wrote: På vilket sätt har du då blivit lurad?
Clickbait.
Då vet du inte vad en clickbait är..
Rubrik som sätts för att locka läsare kan man väl kortfattat säga.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Jmaarklund »

Om du klickar på en artikel där det står "ny spelare klar för AIK" så stämmer den oavsett om det är till herr- eller damlag och du har inte blivit lurad. Om du bara antar att det ska vara till herrlaget när du trycker på artikeln så är det ditt problem och du kanske får tänka om till nästa gång..
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK i media

Post by snorhyveln »

Blir nog många clickbaits närmaste veckorna.
Post Reply