Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tazman »

Har Norran podden bjudit in Billing så att han får ge sin syn på matcherna inte är så välbesökta och vad som görs åt detta?

Har grabbarna som gör Krysset brinner testat att bjudit in Billing?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kopitar »

Ge mig hälften av lönen som dom media anställda har, så löser jag uppgiften.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Balotelli »

tazman wrote: 04 Oct 2023, 12:40 Har Norran podden bjudit in Billing så att han får ge sin syn på matcherna inte är så välbesökta och vad som görs åt detta?

Har grabbarna som gör Krysset brinner testat att bjudit in Billing?
Det senare hade nog vart mer troligt. nu är väl krysset brinner inte officiellt en NP-podd mm men kan vi från supporterhåll göra något så är det väl bra om vi gör det.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Skellefteå AIK i media

Post by kopitar »

Varför inte starta en mediakanal från NP? Intervjuer, reportage osv? Kanske väcker intresset lite i alla fall.
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Larstage »

ante08 wrote: 01 Oct 2023, 20:25 Bra ruttet!
Det nya introt. Det finns mycket att säga…
https://parmikaelsson.blogspot.com/2023 ... a.html?m=1
Vi har på något sätt glömt bort föreningens historia och kultur. För inte så väldigt länge sedan hade vi ett intro som verkligen kunde ladda upp stämningen.
Mitt råd till föreningen blir alltså - tillbaka till grunderna för det som verkligen är Skellefteå AIK.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Humlannitton »

Larstage wrote: 04 Oct 2023, 20:05
ante08 wrote: 01 Oct 2023, 20:25 Bra ruttet!
Det nya introt. Det finns mycket att säga…
https://parmikaelsson.blogspot.com/2023 ... a.html?m=1
Vi har på något sätt glömt bort föreningens historia och kultur. För inte så väldigt länge sedan hade vi ett intro som verkligen kunde ladda upp stämningen.
Mitt råd till föreningen blir alltså - tillbaka till grunderna för det som verkligen är Skellefteå AIK.
Gåshud på den. Var har vårt varumärke, vår kultur, vår själ tagit vägen?
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

Humlannitton wrote: 04 Oct 2023, 20:57
Larstage wrote: 04 Oct 2023, 20:05
ante08 wrote: 01 Oct 2023, 20:25 Bra ruttet!
Det nya introt. Det finns mycket att säga…
https://parmikaelsson.blogspot.com/2023 ... a.html?m=1
Vi har på något sätt glömt bort föreningens historia och kultur. För inte så väldigt länge sedan hade vi ett intro som verkligen kunde ladda upp stämningen.
Mitt råd till föreningen blir alltså - tillbaka till grunderna för det som verkligen är Skellefteå AIK.
Gåshud på den. Var har vårt varumärke, vår kultur, vår själ tagit vägen?
Lite klappvänlig musik på den så är vi hemma!
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Empress »

Humlannitton wrote: 04 Oct 2023, 20:57
Larstage wrote: 04 Oct 2023, 20:05
ante08 wrote: 01 Oct 2023, 20:25 Bra ruttet!
Det nya introt. Det finns mycket att säga…
https://parmikaelsson.blogspot.com/2023 ... a.html?m=1
Vi har på något sätt glömt bort föreningens historia och kultur. För inte så väldigt länge sedan hade vi ett intro som verkligen kunde ladda upp stämningen.
Mitt råd till föreningen blir alltså - tillbaka till grunderna för det som verkligen är Skellefteå AIK.
Gåshud på den. Var har vårt varumärke, vår kultur, vår själ tagit vägen?
Kanske fick den sig en törn när Ladan blev en Arena?
När en ful storbildstv ersattes av en jumbotron?
När folket blev fat and happy??
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Humlannitton »

Empress wrote: 04 Oct 2023, 21:08
Kanske fick den sig en törn när Ladan blev en Arena?
När en ful storbildstv ersattes av en jumbotron?
När folket blev fat and happy??
Jo, det har säkert skett över tid. Och så hamnar man i en situation där det sitter ett gäng historielösa copywriters som tillsammans med några glättiga slipsar från styrelse och ledning ska bygga ett varumärke de inte har någon kontakt med.

När jag tänker på Skellefteå AIK tänker jag hårt arbete, hockeykultur, vårda vår historia, aldrig ge upp, inte lägga fingrarna emellan, aldrig vara nöjd. Fula, skitiga, vi skiter i vad ni tycker. Flytta på er för vi är Skellefteå AIK.

Jag tänker kaffe i pappmugg, varmkorv, hemmasydda flaggor och hata Löven. Vinnarskallar som Hardy, Mikaelsson, Wernblom, Jimmie. Att kunna fostra egna juniorer med rötterna i bygden, våra killar, med hjärtat här.

Jag vet faktiskt inte vad de som bestämmer i AIK idag tänker. Kanske topplag, evenemang, välkammat, snällt, silver är good enough? Sälja över-prissatt mat och vin som ska förtäras i loger till techno-musik i spelavbrotten?

Vad är egentligen produkten man vill sälja?
Torsgatan
Posts: 970
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

”Hard times makes strong men. Strong men makes good times. Good times makes weak men. And, weak men create hard times.”

Nu är inte allt åt helvete men det är mycket man inte känner igen i dagens AIK.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Torsgatan wrote:”Hard times makes strong men. Strong men makes good times. Good times makes weak men. And, weak men create hard times.”

Nu är inte allt åt helvete men det är mycket man inte känner igen i dagens AIK.
stämmer bra med AIKs resa, vi är vid slutet av ".. good times makes weak men.." scary

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Foppas skridskocoach »

Torsgatan wrote: 04 Oct 2023, 21:56 ”Hard times makes strong men. Strong men makes good times. Good times makes weak men. And, weak men create hard times.”

Nu är inte allt åt helvete men det är mycket man inte känner igen i dagens AIK.
Tror denna analys är rätt träffsäker.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tazman »

Märkligt att inte NP (2-3 representanter), AIK (1 från det sportsliga, 1 från sälj, 1 från säkerhet) samt eventuellt Norran bokar in en överläggning/möten för att diskutera den bristande publiktillströmningen.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Borde vara en egen tråd om hur vi ska få mer publik. Är övertygad om att någon i ledningen är inne och kollar.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

tazman wrote:Märkligt att inte NP (2-3 representanter), AIK (1 från det sportsliga, 1 från sälj, 1 från säkerhet) samt eventuellt Norran bokar in en överläggning/möten för att diskutera den bristande publiktillströmningen.
Det pågår samtal hela tiden mellan NP och klubben rörande bland annat detta. Just nu är man väl upptagen med fokus på utbyggnad av norra logeplanet. Rätt fokus i vanlig ordning.

Finns f.ö en tråd ”Publiken” där detta bör avhandlas egentligen.
Hata allt.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK i media

Post by tazman »

AIK har gjort fem mål på de senaste sju matcherna, publiken sviker och laget faller som en sten i tabellen.

Vilken tror ni Norran-podden tar en som gäst till nästa program?

1. Leif Boork
2. Jimmie, så han får berätta om sin nya bok.
3. Jocke Lindström

Kommer hur som helst bli en småmysig podd med en nervös Marklund som mest sitter och ber om ursäkt.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
shaquille
Posts: 1970
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Finns väl alltid nån gammal spelare dom kan göra ett reportage om, snart åker dom väl på nån NHL resa och gör intetsägande reportage.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Billing vore intressant gäst.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

https://parmikaelsson.blogspot.com/2023 ... a.html?m=1

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Dylan Sikura
https://hockeysverige.se/2023/11/09/dyl ... mnlos-over

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Ultron
Posts: 383
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Ultron »

Han verkar inte ha deppat ihop i a f. Bra!
aikekke
Posts: 223
Joined: 21 Jun 2011, 23:11

Re: Skellefteå AIK i media

Post by aikekke »

Han är en av klubbens största värvningar sedan återkomsten till SHL och blir nu en nyckelpjäs i Skellefteå AIK denna säsong ut, och sedan ytterligare tre säsonger. Efter att ha fört samtal med Erik Forssell har parterna nämligen kommit överens om ett långt kontrakt som sträcker sig över säsongen 26/27.

I en lång intervju med Norran, den första sedan övergången blev officiell, delar forwarden med sig om sina känslor kring flytten från Pittsburgh i USA till Skellefteå.

– Det känns fantastiskt kul. Jag har kollat på Skellefteå länge nu då brorsan spelat här så det känns spännande att få skriva på för en så här fin klubb. Det ska bli jäkligt roligt att dra i gång detta.

Varför valde du att gå till Skellefteå AIK?

– Enkel anledning, jag behövde miljöombyte och brorsan som varit här i tre år har sagt fantastiska saker om föreningen och människorna runt om kring. Sen vet jag ju från det att jag mött Skellefteå att de varit fantastiska i nästan 20 år, det kändes bra. Flytten till Skellefteå kommer dock inte som någon överraskning för honom själv, eller för AIK:s sportsligt ansvariga Erik Forssell. Norran kan nämligen avslöja att parterna pratat med varandra om en flytt i nästan två år.

– Vi har pratat med varandra en rätt lång tid ändå, jag pratade med Forssell för två år sedan sen har det varit fram och tillbaka. Så det här är inget som kommit från ingenstans utan varit något som varit på gång rätt länge nu.

Hur mycket spelade det faktumet att din storebror spelar i AIK in när du valde att skriva på?

– Det gjorde mycket så klart. Vi har länge snackat om att vi velat spela med varandra på proffsnivå, det är ju få förunnat att få spela med sin bror på den här nivån. Sen har vi ju släkt här uppe i Skellefteå på morsans sida så jag har varit här många gånger förut, och det spelade så klart också in.Tidigare i somras skrev Andreas på ett kontrakt med Pittsburgh Penguins värt över åtta miljoner kronor. När han nu lämnar Nordamerika för spel i Sverige väljer han att gå ifrån ett mångmiljonbelopp, ett val han ändå inte menar var särskilt svårt:

– Det var ganska lätt ändå faktiskt, jag ville ta en plats i NHL men blev nedskickad sen kände jag ganska snabbt att jag inte ville spela i AHL ytterligare en säsong. Då ville jag hellre åka hem och spela mer hockey, för AHL är ju inte roligt och jag kände mig klar där med all den osäkerhet som spel i den ligan för med sig.

Hur har du upplevt de senaste säsongerna i Nordamerika?

– Det har varit jobbigt och tagit på mig mentalt. Sen kan man ju alltid dra anledningar hit och dit, men i det stora hela blev det till slut en jobbig situation jag inte var bekväm med och därför är jag extra glad över att vi kunde lösa dettaEn titt i statistiken visar att 28-åringen faktiskt inte spelat ishockey alls den här säsongen, varken i NHL eller AHL. 

Vad är anledningen till det?

– Jag blev nedskickad och har inte varit nöjd med situationen, sen har jag inte mått så bra mentalt. Så då jobbade vi på att få fram något här hemma i Sverige. Pittsburghs organisation visste att jag ville hem och därför har de inte spelat mig. 

När tror du att du kan göra din första match?

– Vi får se, jag vet att vi har match på tisdag i CHL men vi får se när det blir att jag går in i matchtruppen. Jag ska gå på is med killarna och sen får tränarna ta beslutet. Men jag vill ju komma in i matchtempot direkt så jag ser fram emot det mycket. 

Efter att ryktet om hans flytt till Skellefteå började cirkulera på internet har många supportrar till Frölunda vädrat sitt missnöje på sociala medier, där orden stundtals har varit hårda mot Johnson.

Många har reagerat på att du väljer AIK och inte går till Frölunda var du spelat förut?

– Jag ville helt enkelt bara gå till Skellefteå och det var det enda jag ville faktiskt. Jag har en större känsla för att gå hit samtidigt som det kändes som det bästa för min karriär. Frölunda har så klart alltid varit inblandat då jag haft många bra år där men det var ett lätt val att gå till Skellefteå ändå.

Förstår du besvikelsen hos Frölundas supportrar?

– Ja, på ett sätt. Men på ett sätt inte också. Jag tror att om de tänker efter så förstår de mina anledningar till att jag valt Skellefteå.Sist du var i SHL vann du guld, med Frölunda mot Skellefteå. Vad minns du av den säsongen?

– Ja, jag har fina minnen från Skellefteå. Vi vann ju CHL först och då fick vi självförtroende att vi hade ett riktigt bra lag, sen gjorde vi ett bra slutspel. Sen ställdes vi ju mot den stora bossen, som var Skellefteå... Det var skönt att vinna mot dem då, säger han med ett skratt.

Jag förstår att en målsättning är att vinna guld igen, men vad har du mer för mål med den här flytten?

– Jag vill lära mig så mycket som möjligt, för Skellefteå har ju varit i toppen i typ 15 år nu. Det finns många bra spelare här och jag vill lära av dem, men jag vet ju att det är en förening som jobbat på ett bra sätt över en längre tid. Och jag vill komma in i Skellefteås sätt att spela.

Vilka känner du till i laget sedan tidigare?

– Jag har spelat med Martin Dzierkals, Pär Lindholm, Filip Sandberg och Arvid Lundberg. Sen har jag ju mött i stort sett alla förutom de yngre som kommit upp, så jag har bra koll på vilka alla är. Sen har jag ju följt Skellefteås matcher så det känns som att jag känner killarna på ett sätt. Det känns skönt att jag kan känna mig rätt hemma i laget direkt när jag kommer in.

Den 28-åriga stjärnforwarden har redan anlänt till Skellefteå, var han på torsdagskvällen spenderade sin tid hemma hos sin storebror Jonathan. Jakten på ett eget boende har redan börjat, och med det långa kontraktet som har skrivits är han ute efter att något att kalla för sitt hem fram till minst 2027. Detta då kontraktet inte innehåller några klausuler för spel i någon annan europeisk liga.

– Det finns inga klausuler, skriver Erik Forssell i ett sms till Norran.
User avatar
vonschnauser
Posts: 985
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by vonschnauser »

Står det något intressant i denna?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... elleftea-/

:D
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Erwynn »

vonschnauser wrote:Står det något intressant i denna?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... elleftea-/

:D
Kontraktet var fetare i Göteborg än det han skrev på hos oss.
Hata allt.
User avatar
TigerShark
Posts: 3898
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Skellefteå AIK i media

Post by TigerShark »

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... s-johnson/

Var alltså farsan Johnson som var i Umeå med bagaget, AJ flög från Arlanda till Skellefteå.

Jävligt roligt så här i efterhand när man vet hur det egentligen gick till.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Talbot25 »

Flexbert på Norran briljerar. AIK ikonen Henrik Hetta :D Image
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Såg att det var Robin Lindgren som skrivit artikeln. En i mängden tragisk journalist på Norran.
Ultron
Posts: 383
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Ultron »

Man går verkligen och väntar på att Hettas tröja ska hissas jämte Jimmies snart.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

För första gången på 3 veckor var det i alla fall inte Skellefesonens..

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Talbot25 »

lobo wrote: 18 Nov 2023, 23:12 För första gången på 3 veckor var det i alla fall inte Skellefesonens..

Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Visst är det Mille som upprepar begrepp som "skelleftesonen" och "tränartrojkan"? Jag tror Mille är en indisk AI-robot.
Post Reply