Bacon

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Bacon

Post by smogz »

Jag tror vi alla kan vara överens om att Bacon är den viktigaste hörnstenen i alla mäns föda.

Därför tänkte jag att en tråd måste skapas för att utröna vilket bacon som är bäst samt vilka tips det finns på fantastiska skapelser innehållande bacon.

Bäst - jag gillar Tulips storpack, tror de är på ett kilo. Baconen lite tjockare än standard.

Recept då. En lite mer sofistikerad carbonara:

Två paket bacon - strimlade
1 dl riven parmesan
4 äggulor
svartpeppar.

Stek bacon knaprigt, rör ihop parmesan, äggulor och svartpeppar i en röra. Rör ihop den röran med kokt pasta och baconen direkt i stekpannan. Servera med riven parmessan och en äggula på varje portion.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Bacon

Post by Markman »

smogz wrote:Jag tror vi alla kan vara överens om att Bacon är den viktigaste hörnstenen i alla mäns föda.
You said it!

En riktigt fet bacon-burgare är faktiskt riktigt svårslagen, IMHO! Frisco-bröd, ett salladsblad, lite rödlök, ost, dressing, en rejäl köttbit och några lagom stekta bacon-slicear räcker lång väg i min bok! Kanske inte så flashigt och sofistikerat, men det är ju så gott! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Bacon

Post by fwd »

Tips på schysst bakismacka.

2st skivor fralla
1 paket bacon
1 vitlöksklyfta
1 ägg
Några skivor ost
Några klickar smör
Mycket majonnäs

Klipp baconpaketet på mitten, stek baconet och pressa i en vitlöksklyfta.
Lägg baconet åt sidan på en tallrik när önskad konsistens är uppnådd.
Stek frallorna i baconflottet som ligger i stekpannan (tips att tillsätta lite extra smör för extra mycket flott) tills dessa är "rostade".
Lägg frallorna på sidan, smeta ut majonnäs på bägge.
I med ännu mer smör i pannan, dubbelstek ett ägg. Lägg på några skivor ost på ägget som får smälta.
Lägg bacon på första frallan, ägget med osten ovanpå baconet och avsluta med sista frallan.

Ska prova beställa hem en sån här och prova med istället för vanlig majonnäs.
http://www.coolstuff.se/Baconnaise
Charter Division
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Bacon

Post by Markman »

Bara att lägga lite beställningar då: http://www.roligaprylar.se/Bacon/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Bacon

Post by Chippen »

Bacon kan fan piffa upp vilken maträtt som helst, och det blir så mycket godare med bacon.

Gris med gris, kyckling inlindad i bacon etc
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Bacon

Post by Talbot25 »

Brukar äta rå bacon då jag har dåligt om tid eller är allmänt slut. Sen när jag ska tillaga kött tar jag alltid och smakar det innan tillagningen, bortsett från rå kyckling förstås.

Baconinlindade maträtter känns som en ungkarls paradrätt gärna serverad med en ring konserverad ananas.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Bacon

Post by fwd »

Image
Charter Division
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Bacon

Post by Rampa »

De gånger jag numera gör kött- eller färs-gryta blandar jag alltid i ett paket bacon. Det sätter en alldeles särskild piff på maträtten.
Och du har rätt smogz, Tulips storpack är bäst, tack vare de lite tjockare skivorna som gör dem lättare att både skära och steka.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Bacon

Post by lazerkrobbe »

Bacon & craime fraishe! Med dom baserna är det omöjligt att misslyckas. Helt enkelt...(visst, fyller du på med skoterolja så går det att förstöra även en sån anrättning, men med normala matlagningsingredienser så...)
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Bacon

Post by Wolfman »

Jag gillar att linda in nästan all mat i bacon. Baconinlindad haloumiost är en favorit. Speciellt om man grillar den.

Något som också skapar en gastronomisk upplevelse i munnen är stekta baconinlindade fikon. Smaken från baconet inleder smakfesten för att efter några tuggor utmynna i en söt avslutning från fikonet. Om mitt liv vore en maträtt skulle det ett baconinlindat fikon. Söt på insidan och salt på utsidan. Typ.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Bacon

Post by Jokard »

Wolfman wrote:Jag gillar att linda in nästan all mat i bacon. Baconinlindad haloumiost är en favorit. Speciellt om man grillar den.

Något som också skapar en gastronomisk upplevelse i munnen är stekta baconinlindade fikon. Smaken från baconet inleder smakfesten för att efter några tuggor utmynna i en söt avslutning från fikonet. Om mitt liv vore en maträtt skulle det ett baconinlindat fikon. Söt på insidan och salt på utsidan. Typ.
När du nu kom in på det där med inlindad så måste jag hålla med. Kyckling inlindad i bacon, underbart gott! Potatis inlindad i bacon är också en favorit, förutsatt att potatisen också är stekt.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Bacon

Post by lazerkrobbe »

User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Bacon

Post by Markman »

Haha! Såg en "om du gillar den här så kolla även:" på sidan som du länkade lazerkrobbe! Den var för bra för att utelämna: http://www.snorgtees.com/either-you-lik ... u-re-wrong" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Bacon

Post by svartgulsubkultur »

Fan, vi måste ha ett bacontifo snart.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Bacon

Post by lazerkrobbe »

Markman wrote:Haha! Såg en "om du gillar den här så kolla även:" på sidan som du länkade lazerkrobbe! Den var för bra för att utelämna: http://www.snorgtees.com/either-you-lik ... u-re-wrong" onclick="window.open(this.href);return false;
:)
Klara besked!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Bacon

Post by fwd »

Vore oerhört gott just nu .. :)
Charter Division
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Bacon

Post by TS_ »

Till alla som inte upptäckt Epic Meal Time http://www.youtube.com/watch?v=DdIT9A8g1v8" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Bacon

Post by svartgulsubkultur »

fwd wrote:Vore oerhört gott just nu .. :)
Baconomelett med rödlök, tomater och riven ost just nu på SHV126. 8-)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Bacon

Post by fwd »

svartgulsubkultur wrote:
fwd wrote:Vore oerhört gott just nu .. :)
Baconomelett med rödlök, tomater och riven ost just nu på SHV126. 8-)
Kommer!
Charter Division
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Bacon

Post by karjala »

fwd wrote:
svartgulsubkultur wrote:
fwd wrote:Vore oerhört gott just nu .. :)
Baconomelett med rödlök, tomater och riven ost just nu på SHV126. 8-)
Kommer!
Ska du ha skjuts?! ;)
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Bacon

Post by fwd »

karjala wrote:Ska du ha skjuts?! ;)
Gärna!
Charter Division
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Bacon

Post by Jokard »

TS_ wrote:Till alla som inte upptäckt Epic Meal Time http://www.youtube.com/watch?v=DdIT9A8g1v8" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi har ju Swedish Epic Meal Time också, dom är ju till och med från Skellefteå. http://www.youtube.com/watch?v=OvW2xeSn4As" onclick="window.open(this.href);return false;
Fox fick även vara med i egen hög person 8-) Och en "Adam Larsson" i slutet :o :D
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Bacon

Post by Markman »

Är du säker på att de är från Skellefteå? Jag vet i alla fall att något(/några/alla) av avsnitten har spelats in i Umeå.. Sjukt roligt är det i alla fall.. SWEDISH STYLE!!
Pre-dinner snack! Mmm, it's good for you!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Bacon

Post by Jeloin »

Image

;)
Framåt kamrater!
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Bacon

Post by Sketch »

Markman wrote:Är du säker på att de är från Skellefteå? Jag vet i alla fall att något(/några/alla) av avsnitten har spelats in i Umeå.. Sjukt roligt är det i alla fall.. SWEDISH STYLE!!
Pre-dinner snack! Mmm, it's good for you!
Jodå, de mer framträdande är härifrån (och håller givetvis på AIK. ;) ) De gick utbildning i Ume men tror de återfinns i Skellhell nu. Detta är inspelat på A-torp om jag inte misstar mig:
http://www.youtube.com/watch?v=mCwNkWtPhBs" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Bacon

Post by Wolfman »

Kolla in detta band. DET, om något, måste ju vara sjukt true att tatuera in ett uppochnervänt kors i bacon!

http://bloggfrossa.blogspot.se/2011/06/ ... ammel.html
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Bacon

Post by Wolfman »

Är det någon som testat Max nya hamburgare med bacon och guacamole? På förhand låter kombinationen rätt risig...
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Bacon

Post by Trollet »

Wolfman wrote:Är det någon som testat Max nya hamburgare med bacon och guacamole? På förhand låter kombinationen rätt risig...
Varför vill man ha guacamole på en hamburgare? Känns som Max bara kastar på diverse texmexgrejer och försöker få det att funka. De körde ju nachochips på vid nåt tillfälle, och även förstås jalapeños.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Bacon

Post by Lidlund »

Bröd
Lök
Bacon
Burgare
Bacon
Ost
Bacon
Bröd

Mer behövs inte!
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Bacon

Post by Markman »

Lidlund wrote:Bröd
Lök
Bacon
Burgare
Bacon
Ost
Bacon
Bröd

Mer behövs inte!
Var är "gilla"-knappen när man som bäst behöver den!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply