Modo borta 23/2 2012

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Jokard »

kurtivar wrote:vi år några pojkar från lycksele som kommer att åka ner med egen bil/minibuss. Vi är dock delade i vilket lag som man ska heja på. Jag och någon till håller på rätt lag, en håller på fel lag och resten lär vara neutrala. Så jag hoppas ni blir många och röst starka så vi visar vilket lag som man ska hålla på. ;)

så kom igen och anmäl er nu.
Du får övertala de "neutrala" att hoppa över på vår sida. Mycket roligare hos oss 8-)
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by kurtivar »

Jokard wrote:
kurtivar wrote:vi år några pojkar från lycksele som kommer att åka ner med egen bil/minibuss. Vi är dock delade i vilket lag som man ska heja på. Jag och någon till håller på rätt lag, en håller på fel lag och resten lär vara neutrala. Så jag hoppas ni blir många och röst starka så vi visar vilket lag som man ska hålla på. ;)

så kom igen och anmäl er nu.
Du får övertala de "neutrala" att hoppa över på vår sida. Mycket roligare hos oss 8-)
för vi har kakor :lol:

men jag tänkte att vi ska sjunga ut dom på läktarn och vinna matchen på planen. det måste ju va det bästa övertalningen
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Roadkill »

Vilken tid kommer man hem ungefär? tolv?

Är i valet och kvalet man börjar ju bli gammal :)
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Erwynn »

Roadkill wrote:Vilken tid kommer man hem ungefär? tolv?

Är i valet och kvalet man börjar ju bli gammal :)
Liten chansing, men runt halv ett-ett bör man vara hemma! Inga problem alltså!
Hata allt.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Melon »

Tänkte bara göra en koll om det blir en resa eller inte..??

Med 30 pers anmälda så är det ju kvar en liten bit till en full buss, vad händer om det inte blir några fler som anmäler sig imorgon på matchen?

Blir resan av i alla fall..??
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Jokard »

Melon wrote:Tänkte bara göra en koll om det blir en resa eller inte..??

Med 30 pers anmälda så är det ju kvar en liten bit till en full buss, vad händer om det inte blir några fler som anmäler sig imorgon på matchen?

Blir resan av i alla fall..??
Jag skulle gissa på att det inte blir av då.

Varför är inte resan attraktiv? Modo borta, hallå?! Har vi för dåligt med reklam och marknadsföring eller?
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Lappmössan »

Känns så, tror inte den haussats någonstans sedan infon kom upp.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by don_tomassso »

Nog vet folk om resan.Men det är mitt i veckan Torsdag.Kommer hem rätt sent run 00:00 eller 00:30.VIssa ska upp tidigt dagen efter för jobb eller annat.Så tror inte det lockar.Hade det vart en helg hade det nog blivit många flera.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by robzon »

Info om resan kommer på kuben + speaker i kväll i varje fall.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Bobby »

Pris; 200:- för buss + 100:- för matchbiljett.
Tid; 15.30. Var på plats i god tid!
Avresa; Skellefteå Kraft Arena
Antal Anmälda; 40/150
NP-mobilen nås på 076-8389672.
Dä ä bra Mikalsån!
Elins
Posts: 5
Joined: 19 Dec 2011, 21:37

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Elins »

Var stannar vi och äter ?
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by fwd »

don_tomassso wrote:Nog vet folk om resan.Men det är mitt i veckan Torsdag.Kommer hem rätt sent run 00:00 eller 00:30.VIssa ska upp tidigt dagen efter för jobb eller annat.Så tror inte det lockar.Hade det vart en helg hade det nog blivit många flera.

Jag vet då ett stort antal som ska resa och har exakt dessa förutsättningar. Jobb dagen efter. Inga problem, själv kliver jag upp 05.00 och åker på jobbet.
Charter Division
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by karjala »

fwd wrote:
don_tomassso wrote:Nog vet folk om resan.Men det är mitt i veckan Torsdag.Kommer hem rätt sent run 00:00 eller 00:30.VIssa ska upp tidigt dagen efter för jobb eller annat.Så tror inte det lockar.Hade det vart en helg hade det nog blivit många flera.

Jag vet då ett stort antal som ska resa och har exakt dessa förutsättningar. Jobb dagen efter. Inga problem, själv kliver jag upp 05.00 och åker på jobbet.
Men då har du så trevliga arbetskamrater att du längtar till jobbet.. :)
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by addebeck »

Är sugen på följa men kommer inte fram på NP-nobben.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by svartgulsubkultur »

addebeck wrote:Är sugen på följa men kommer inte fram på NP-nobben.
Scheisse, hoppas att du for upp till SKA vid halv fyra ändå.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Poet »

Hur lät dom på tv?
Jobbade och webbradion var nere
2012-05-19
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Bobby »

Poet wrote:Hur lät dom på tv?
Jobbade och webbradion var nere
Dom hördes väldigt bra under hela matchen sett till antalet.
Modos trumma dödade dock mycket..
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Poet »

Bob Sacamano wrote:
Poet wrote:Hur lät dom på tv?
Jobbade och webbradion var nere
Dom hördes väldigt bra under hela matchen sett till antalet.
Modos trumma dödade dock mycket..
Och ingen som gick och tog ner trumman?
2012-05-19
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Bobby »

Poet wrote:
Bob Sacamano wrote:
Poet wrote:Hur lät dom på tv?
Jobbade och webbradion var nere
Dom hördes väldigt bra under hela matchen sett till antalet.
Modos trumma dödade dock mycket..
Och ingen som gick och tog ner trumman?
Inte det, men har upprättat en krisgrupp som ska utreda om varför stölden utblev! :geek:
Dä ä bra Mikalsån!
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Jablonic »

Bra jobbat ni så åkte ned! Kul att det första man ser på tevebilderna är en klack som tvingas lämna läktaren, haha.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Lappmössan »

Vi missade bara 2 minuter men vi hade lika gärna kunnat missa hela matchen pga den där jävla bengalen. Onödigt som fan. Dessutom kastade de ut 2 oskyldiga(?). (Varav en var klackledare? Har dålig koll, åkte inte med bussen.) Nästa gång kan ni (ni vet själva vilka ni är) väl åtminstone försöka att ha lite respekt för oss andra på läktaren som bara är där för att stötta laget och inte känner ett behov av att leka stockholmssupportrar...

Med det sagt var det bra sångmässigt, men Modoklacken hade ju bara trumma..
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by schteffe »

Bra avtryck ljudmässigt och väldigt mycket tv-tid, mer än modoklacken. Men har man maffiga flaggor och fanatisk uppsyn så har man..
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Vi missade bara 2 minuter men vi hade lika gärna kunnat missa hela matchen pga den där jävla bengalen. Onödigt som fan.
Det är ju där problemet ligger, agerar man som individ men riskerar kollektiv bestraffning för hela bortaklacken så har man inte tänkt efter ordentligt.
Men jag gissar att de skyldiga hade valt att stå upp för sin aktion och besparat övriga någon form av bestraffning om saken hade ställts på sin spets.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Melon »

svartgulsubkultur wrote: Men jag gissar att de skyldiga hade valt att stå upp för sin aktion och besparat övriga någon form av bestraffning om saken hade ställts på sin spets.

Jo man får ju hoppas att dom gjort det men jag är inte lika säker, under våran andra visitation hamnade jag i en halvhet diskussion med någon yngre förmåga och det enda han verkade tycka var värt att snacka om var: "Varför inte MODO-klacken också blev utskickade för att kollas upp en andra gång" :roll: och "Hur kan dom vara säkra på att bengalen kom från oss och inte från sittplats" :roll: :roll: och sen avslutade han med "Men var det nån som såg att någon bengal tändes på" :roll: :roll: :roll:


Så igen, jag hoppas att dom skyldiga hade stått upp och tagit på sig skulden, men jag vete fan...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by svartgulsubkultur »

Har man två kulor i påsen och lite förnuft så står man väl hellre upp för sina handlingar än att låta sina kamrater bli oskyldigt bestraffade.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Melon »

Jo som jag sa, man hoppas ju att dom skyldiga hade stått upp för sina handlingar om hela klacken hade blivit utslängd, men jag är inte så säker på att dom som tycker det är skiiiithäftigt att bränna av bengaler inne i en hockeyarena förstår innebörden av eget ansvar...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Vinz »

Det är väl knappast de som bränner som ska ta ansvar för att Modo eller polisen väljer att straffa kollektivt, det får de som väljer att straffa kollektivt göra. Lägg skulden där skulden hör hemma.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by lazerkrobbe »

Vinz wrote:Det är väl knappast de som bränner som ska ta ansvar för att Modo eller polisen väljer att straffa kollektivt, det får de som väljer att straffa kollektivt göra. Lägg skulden där skulden hör hemma.
hahaha...du är så korkad så att det faktiskt blir riktigt roligt...du har verkligen gått på ALLA myter...(-:
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Larzon »

Lappmössan wrote:Vi missade bara 2 minuter men vi hade lika gärna kunnat missa hela matchen pga den där jävla bengalen. Onödigt som fan. Dessutom kastade de ut 2 oskyldiga(?). (Varav en var klackledare? Har dålig koll, åkte inte med bussen.) Nästa gång kan ni (ni vet själva vilka ni är) väl åtminstone försöka att ha lite respekt för oss andra på läktaren som bara är där för att stötta laget och inte känner ett behov av att leka stockholmssupportrar...

Med det sagt var det bra sångmässigt, men Modoklacken hade ju bara trumma..
när jag pratade med polis och ordningsvakterna så hade dom tydliga filmbevis på att det var den som blev utskickad som tände pyrotekniken.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Modo borta 23/2 2012

Post by Vinz »

lazerkrobbe wrote:
Vinz wrote:Det är väl knappast de som bränner som ska ta ansvar för att Modo eller polisen väljer att straffa kollektivt, det får de som väljer att straffa kollektivt göra. Lägg skulden där skulden hör hemma.
hahaha...du är så korkad så att det faktiskt blir riktigt roligt...du har verkligen gått på ALLA myter...(-:
Kan du förklara vilka dessa myter som jag gått på skulle innebära mer exakt?
Post Reply