#70 John Klingberg

Moderator: Styrelsen

Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #70 John Klingberg

Post by Hank »

Ja, att ge honom mycket speltid nu kan ju aldrig vara kopplat till att växa till nästa säsong?

Och du besvarar ju rätt mycket själv med att Edström var skadad och Styrman grovt matchotränad.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #70 John Klingberg

Post by Chippen »

Foppas skridskocoach wrote:
Kanske lite orättvist att plocka ut en mening ur ditt inlägg, men det där gäller ju faktiskt i lika hög grad för samtliga värvningar. Om inte Holloway hade presterat skulle man ju exempelvis kunnat fundera över vad som gjorde honom till en bra värvning, etc...
Jo visst är det så, och där Möller ett exempel för min del. Han värvades hit, och det var en tokhype runt om honom i hela hockeysverige.
Nu säger jag inte att han varit en dålig värvning, men jag tycker inte att han levde upp till de förväntningar som målades upp runt honom. Visst är 31 p bra, men jag tror nog att många hade förväntat sig mera.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #70 John Klingberg

Post by smogz »

Som sagt, jag håller med om att han matchades fel men jag håller inte med om att det är en dålig värvning. Även om han inte blommar ut nästa år.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #70 John Klingberg

Post by Chippen »

smogz wrote:Som sagt, jag håller med om att han matchades fel men jag håller inte med om att det är en dålig värvning. Även om han inte blommar ut nästa år.
Jag hoppas att du har rätt och jag har fel faktiskt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #70 John Klingberg

Post by Lappmössan »

Han kanske blir jättebra i framtiden men med sett utifrån behov VAR Klingberg en usel värvning.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #70 John Klingberg

Post by smogz »

Det var då han fanns tillgänglig. Jag har ingen aning om vad som fanns på marknaden i övrigt just då så jag kan inte avgörande om det fanns någon som bättre uppfyllde vårt behov. Jag vidhåller, men bra värvning.. Dålig matchning.

Vill också poängtera att sporchefens uppgift, tillskillnad från fansens, är att tänka längre än tillårets final.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #70 John Klingberg

Post by Ante »

smogz wrote:Det var då han fanns tillgänglig. Jag har ingen aning om vad som fanns på marknaden i övrigt just då så jag kan inte avgörande om det fanns någon som bättre uppfyllde vårt behov. Jag vidhåller, men bra värvning.. Dålig matchning.

Vill också poängtera att sporchefens uppgift, tillskillnad från fansens, är att tänka längre än tillårets final.
Är det verkligen så? En del sportchefer tänker tvärtom o lyfter in rätt spelartyper just för den uppgiften!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #70 John Klingberg

Post by schteffe »

Fram till slutsignalen i finalen måste ju vara det man tänker på i första hand, självklart utan att förstöra klubbens möjligheter att fortsätta vara en allvarlig konkurrent om guldet även senare år.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #70 John Klingberg

Post by Lidlund »

En sportchefs jobb BÖR vara slut i augusti, med ytterst få ingrepp efter. Sen börjar nästa års arbete
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #70 John Klingberg

Post by Chippen »

Intervju med Klingberg i pappers-Norran, som jag inte riktigt får ihop.
Läkarna säger att han borde kunna träna för fullt 4 mån efter senaste operationen som gjordes 13/6. Klingberg själv räknar med att vara i spel 2-3 veckor efter seriepremiären.

Det känns inte som om de har samma tidsaspekt vad gäller rehabtiden, för "full träning" och "i spel" är inte riktigt samma sak för min del.

Sedan begriper jag inte hur han kan ha målet att spela med Dallas kommande säsong.

Code: Select all

– Nu blev det ju inte ritigt så med sommarträningen, snarare tvärt om då jag förmodligen går ner i vikt istället. Så vi får se vad som händer, kanske blir det ytterligare ett år i Sverige, avslutar han.
Känns så där med en kille som inte är fullt inställd på att spela i Skellefteå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
veritas
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 18:10

Re: #70 John Klingberg

Post by veritas »

Chippen wrote:Intervju med Klingberg i pappers-Norran, som jag inte riktigt får ihop.
Läkarna säger att han borde kunna träna för fullt 4 mån efter senaste operationen som gjordes 13/6. Klingberg själv räknar med att vara i spel 2-3 veckor efter seriepremiären.

Det känns inte som om de har samma tidsaspekt vad gäller rehabtiden, för "full träning" och "i spel" är inte riktigt samma sak för min del.

Sedan begriper jag inte hur han kan ha målet att spela med Dallas kommande säsong.

Code: Select all

– Nu blev det ju inte ritigt så med sommarträningen, snarare tvärt om då jag förmodligen går ner i vikt istället. Så vi får se vad som händer, kanske blir det ytterligare ett år i Sverige, avslutar han.
Känns så där med en kille som inte är fullt inställd på att spela i Skellefteå.
Nu har jag inte läst hela artikeln, men han kan inte mena att det blir ett år till i Sverige efter den här säsongen?
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: #70 John Klingberg

Post by Melon »

Om du ska citera något i en artikel kan det ju vara en fördel att ta med hela citatet Chippen:
Innan höftskadan upptäcktes var Johns plan en riktigt bra försäsong med målsättning att lägga på sig några kilo. Därefter hoppades han på en individuellt stark säsong som skulle ta honom vidare i karriären – till NHL och Dallas Stars.

– Nu blev det ju inte ritigt så med sommarträningen, snarare tvärt om då jag förmodligen går ner i vikt istället. Så vi får se vad som händer, kanske blir det ytterligare ett år i Sverige, avslutar han.
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #70 John Klingberg

Post by Chippen »

Jag tog ju med hela citatet ju :)

Men jo, efter att ha läst allt så inser jag att de trots allt hör ihop.

men grunden till mitt inlägg var att det känns som läkarnas rehabtid och Klingbergs egna tankar om rehabtiden inte riktigt är på samma linje.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #70 John Klingberg

Post by Trollet »

Pratade med Klingberg efter träningen idag. Runt två veckor bort är han.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #70 John Klingberg

Post by Foppas skridskocoach »

Det låter ju riktigt fint.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #70 John Klingberg

Post by Micke »

Det har gått en månad sedan Trollets inlägg. Visst fan borde han vara involverad nu? Vad är ordet?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #70 John Klingberg

Post by Foppas skridskocoach »

Micke wrote:Det har gått en månad sedan Trollets inlägg. Visst fan borde han vara involverad nu? Vad är ordet?
1 december enligt en färsk intervju.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #70 John Klingberg

Post by Foppas skridskocoach »

En positiv överraskning ikväll. Han spelade betydligt mer stabilt än under fjolårssäsongen.
Tigerränderna går aldrig ur.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #70 John Klingberg

Post by Rampa »

"Klingans" säsongsdebut höll ta mig tusan närapå samma klass som "Belles" Jag har inte statistik på hur många minuter han spelade (Chippen?) men han märktes när han var på isen. I positiv bemärkelse. Kan han, likt de andra ungdomarna, utvecklas ett par snäpp i vintern kanske vi till slutspelet har en potentiell powerplay-back nära Rundblads-klass.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #70 John Klingberg

Post by Chippen »

Klingan spelade 17:52 min, gjorde 22 byte. Ett skott på mål och en tackling.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #70 John Klingberg

Post by marre »

Mycket imponerande comeback! :D
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #70 John Klingberg

Post by ossian »

Ruskigt imponerad av Klingberg. Härligt spelsinne och teknik, ser stabilare ut än ifjol och gör bättre avvägningar och spelar med större pondus. Sen vilken kyla, man får helt klart Rundblad-rysningar i kroppen när snubben behandlar pucken!
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #70 John Klingberg

Post by marre »

Känns som vi fått ett nyförvärv på backsidan!! :)
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #70 John Klingberg

Post by addebeck »

Hade inte kunnat fantisera om att han skulle vara så bra som han varit i comebacken, får han förtroende och flyt och hålla sig skadefri...ja då känns det som en Rundblad light =)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #70 John Klingberg

Post by Skidrow »

Lugn nu tänk om han läser det här det kommer att gå honom åt huvudet, gäller att han ¨håller sej på rätt sida om linjen som han gjort än, hoppas dock han får chansen mer i PP gärna som back med Bud och Jocke går upp till sin punkt vid teknings punkten.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #70 John Klingberg

Post by Larzon »

Skidrow wrote:Lugn nu tänk om han läser det här det kommer att gå honom åt huvudet, gäller att han ¨håller sej på rätt sida om linjen som han gjort än, hoppas dock han får chansen mer i PP gärna som back med Bud och Jocke går upp till sin punkt vid teknings punkten.
Alltså med din logik så gäller det inte yttrandefrihet här i sverige..
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #70 John Klingberg

Post by Skidrow »

Det har det aldrig gjort :)
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: #70 John Klingberg

Post by jowa »

Chippen wrote:
lazerkrobbe wrote: Chippen, jag bara läser och kommenterar det du skriver, får en känsla av att du bestämt dig men inte riktigt förstår varför... ;)
ja, jag har bestämt mig för att det är en väldigt dålig värvning som gjorde av Klingberg och nej, jag ser inte likheterna med Rundblad heller.
Står du fast vid dina åsikter?

Satan vad bra Klingberg är och vad bra han har sen han kom tillbaka efter skadan!
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #70 John Klingberg

Post by Chippen »

Nej det gör jag inte. Han har verkligen vänt "andra sidan till" och spelar tvärtemot hur han spelade förra säsongen.
Är ju en helt annan spelare nu.

Så nej, här är jag riktigt glad att jag hade jävligt fel.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #70 John Klingberg

Post by Foppas skridskocoach »

Nu måste Lasse jobba arslet av sig på att få till en deal för nästa säsong (om nu inte Dallas vill rycka över honom till andra sidan Atlanten).
Tigerränderna går aldrig ur.
Post Reply